abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32653708
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:00 schreef teletubbies het volgende:
een vraagje (eigenlijk 2)
met welke soort belasting krijg je te maken bij
Commanditaire vennootschap? en VOF?
ik dacht VOF: inkomstenbelasting.
en CV ..?
VOF inderdaad inkomstenbelasting
CV hangt ervan af of het een gesloten of een open CV is. Open is VPB, gesloten is IB
pi_32670492
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:52 schreef JimmyJames het volgende:
Is er iemand bekend met het gravity model? (economie) Om de potentiele handel tussen twee landen te kunnen berekenen? Ik snap er zelf geen biet van
Zelfs met voorbeeld hier
Danmark: more usefull every day!
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:16:34 #103
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32670817
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:03 schreef Keksi het volgende:

[..]

Zelfs met voorbeeld hier
Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32712954
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:16 schreef JimmyJames het volgende:

Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.
Het was te proberen dat misschien met dit stukje vrij duidelijke uitleg het wel ging

Hoe het ook zij. Wat snap je er niet aan? De rekenmethode niet of hetgeen men wil met de data? Als je me hierop antwoord kan geven zal ik het proberen aan je uit te leggen...

Edit: en dan nog wat... doe ff een linkje naar wat jij vindt dat het gravity model dan is, weten we zeker dat we over hetzelfde model spreken... als je bij die vorige link op 'Gravity Model and Literature' klikt krijg je wat gecompliceerders te zien. Is dit wat je bedoelt?

[ Bericht 17% gewijzigd door Keksi op 30-11-2005 23:13:40 ]
pi_32814034
quote:
Fluor is een groot wereldwijd opererend ingenieursbureau.
Fluor heeft te maken met wereldwijde concurrentie, landelijke concurrentie en regionale concurrentie. Het is dus heel belangrijk de concurrentie goed in kaart te brengen.
Hoe zou een bedrijf als Fluor dat aan kunnen pakken?
Het gaat dus om die laatste vraag, hoe zouden ze dat aan kunnen pakken? Aangezien ik de vraag amper snap, kan ik er ook geen zinnig antwoord op bedenken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 18:56:04 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32814135
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Het gaat dus om die laatste vraag, hoe zouden ze dat aan kunnen pakken? Aangezien ik de vraag amper snap, kan ik er ook geen zinnig antwoord op bedenken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen
redelijk simpel, de vraagstelling dus.
Je zit op de wereldwijde markt. Je bent een bedrijf dat wereldwijd bekent bent.
Hoe breng je de concurrentie in kaart.
Zoek je eerst de 'fluor leveranciers' uit, of de vraag in een bepaald gebied/land.
Hoe doe je zoiets, met een wereldkaart pakken en kleuren tekenen, grafiekjes e.d.

Zo lees ik iig de vraag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32841297
Bedrijfseconomie

Investeringsbeslissingen:
Men kan kiezen uit project X of Y. Een van de twee dient gekozen te worden. De looptijd is van beide projecten 4 jaar, de investeringen bij aanvang zijn ook gelijk, namelijk ¤100.000,-

Winsten per jaar:
---------- X -------- Y----
Jaar 1 10.000 20.000
Jaar 2 15.000 30.000
Jaar 3 40.000 20.000
Jaar 4 20.000 15.000

De afschrijving bij X is 25% van de aanschafwaarde per jaar.
De afschrijving bij Y is 50% van de boekwaarde aan het begin van dat jaar.
Tevens, heeft het productiemiddel na 4 jaar een boekwaarde >0, dan zal het worden verkocht voor die boekwaarde. De netto ontvangsten vallen vrij aan het einde van het jaar.

De vraag hierbij is (onder andere): bereken de netto-ontvangsten voor beide projecten.
Mij lijkt het dat de netto-ontvangsten negatief zijn omdat het te investeren bedrag al ¤100.000,- is en de winst slechts ¤85.000,-.

Waarschijnlijk maak ik hier dus ergens een fout, want zo kan ik de komende vragen (Terugverdientijd, Netto Contante Waarde en Interne Rentabiliteit) niet beantwoorden, omdat de antwoorden niet kunnen of negatief zijn.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, mijn dank zal groot zijn
pi_32911728
Management en organisatie

Ik moet een verslag schrijven over het oprichten/runnen van een bedrijf.

Ik heb als rechtsvorm gekozen voor een B.V. Maar hoe krijg ik nu de financiering rond? Wat is gebruikelijk voor een B.V., een hypothecaraire lening en de rest uit aandelen?

Op het moment dat ik vastgoed aankoop, en het vervolgens ga verbouwen, mag ik dan de kosten voor de verbouwing bij de aanschafprijs tellen en onder gebouw op de balans boeken?

Hoe zit het precies met het boeken van voorraden? Mag ik gewoon 10.000 aan grondstoffen en 40.000 aan eindprodukten op mijn balans boeken?

Iemand die me bij deze vragen zou kunnen helpen? .
pi_32961113
Je kan boeken wat je wil lijkt me, zolang alles maar dubbel geboekt wordt. Het handigste is denk ik om assets te dekken met liabilities die ongeveer even lang meegaan. Dus plant/property idd dmv een hypothecaire lening, en helemaal in het begin de andere assets dmv contributed capital. Als het bedrijf gaat lopen komen er nog heel veel andere accounts bij, maar de essentie blijft hetzelfde.

De verbouwing is denk ik groot genoeg om hem niet als expense te rekenen, dus je mag hem bij de asset boeken (ten koste van een andere asset).
pi_33029019
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:25 schreef IbeBen het volgende:
Bedrijfseconomie

Investeringsbeslissingen:
Men kan kiezen uit project X of Y. Een van de twee dient gekozen te worden. De looptijd is van beide projecten 4 jaar, de investeringen bij aanvang zijn ook gelijk, namelijk ¤100.000,-

Winsten per jaar:
---------- X -------- Y----
Jaar 1 10.000 20.000
Jaar 2 15.000 30.000
Jaar 3 40.000 20.000
Jaar 4 20.000 15.000

De afschrijving bij X is 25% van de aanschafwaarde per jaar.
De afschrijving bij Y is 50% van de boekwaarde aan het begin van dat jaar.
Tevens, heeft het productiemiddel na 4 jaar een boekwaarde >0, dan zal het worden verkocht voor die boekwaarde. De netto ontvangsten vallen vrij aan het einde van het jaar.

De vraag hierbij is (onder andere): bereken de netto-ontvangsten voor beide projecten.
Mij lijkt het dat de netto-ontvangsten negatief zijn omdat het te investeren bedrag al ¤100.000,- is en de winst slechts ¤85.000,-.

Waarschijnlijk maak ik hier dus ergens een fout, want zo kan ik de komende vragen (Terugverdientijd, Netto Contante Waarde en Interne Rentabiliteit) niet beantwoorden, omdat de antwoorden niet kunnen of negatief zijn.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, mijn dank zal groot zijn
cash flow = winst + afschrijving
pi_33041661
ik ben met een project bezig, en heb even een vraagje. het gaat hier om een BV.

het zit zo. we moeten het bedrijf "verbeteren" , waar dus ook een aantal investeringen bij komen kijken. nu hebben we een investeerder gevonden die voor een bedrag van ¤ 1 miljoen euro wil investeren. nu moet er natuurlijk ook iets zijn voor deze investeerder. deze investeerder krijgt dus voor 1 miljoen ¤ aan aandelen. we zullen dus het aandelenkapitaal moeten vergroten.

maar dan! ik kan wel gewoon aandelenkapitaal + 1 miljoen, en cash + 1 miljoen , maar kijkend naar de oude aandeelhouders, deze zullen waarschijnlijk boos worden omdat zij relatief minder aandelen meer in bezit hebben.

heeft iemand enige suggesties om dit probleem op te lossen? of gewoon zeggen dat we geen rekening houden met de huidige aandeelhouders?
you and I ain't done Zeke!
pi_33047020
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:27 schreef Johnns het volgende:
...
Je hebt gelijk als je zegt dat de waarde per aandeel in het begin daalt. Maar met de verbetering zou het bedrijf er beter van moeten worden: de waarde per aandeel wordt meer als dat het nu is.

Dit probleem los je dus alleen op als je de waarde van het bedrijf ook daadwerkelijk vermeerderd.

Of je geeft de nieuwe aandelen uit tegen een meerwaarde, zeg bijv 110 ipv 100, en je hoopt dat de koers stijgt en je zo de verwatering compenseert.

Maar dat de initiele aandeelhouders erop achteruit gaan is een feit.
pi_33053647
ok, bedankt !
you and I ain't done Zeke!
pi_33077167
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik ben een econometrist, maar ik heb geen flauw idee wat een gravity model is. Kun je een voorbeeld/link geven?
pi_33288579
Het gaat hier over een PW Geschiedenis

de vraag was dus:
noem 3 soorten Egodocumenten:
ik heb neergezet:
Brieven
Dagboeken
E-mails

nu lijkt die laatste wel erg vreemd, maar het is er wel een.

wat vinden jullie?
Vrijwilliger
pi_33294766
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:30 schreef RvdLinden het volgende:

de vraag was dus:
ik heb neergezet:
Brieven
Dagboeken
E-mails

wat vinden jullie?
Als een brief eronder valt, zou ik geen reden kunnen bedenken waarom een email er niet onder zou vallen.
  donderdag 22 december 2005 @ 16:20:16 #117
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_33312425
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:30 schreef RvdLinden het volgende:

de vraag was dus:
ik heb neergezet:
Brieven
Dagboeken
E-mails

wat vinden jullie?
Maak van de e-mail dan autobiografie als je twijfelt.
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_33336502
was een betere optie geweest ja, maar mij ging het vooral om het feit dat het bij een PTA Geschiedenis was. dus misschien zouden ze moderne dingen zoals de E-mail er niet onder verstaan.
Vrijwilliger
pi_33344641
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:10 schreef RvdLinden het volgende:
was een betere optie geweest ja, maar mij ging het vooral om het feit dat het bij een PTA Geschiedenis was. dus misschien zouden ze moderne dingen zoals de E-mail er niet onder verstaan.
Mja, meestal heb ik na een toets of ingeleverde opdracht zoiets van; het is ingeleverd en je kunt er nu toch niets meer aan veranderen
pi_33346620
ja idd, maar het is wel 20% van mn Examenpunt
Vrijwilliger
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:10:18 #121
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_33355821
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:04 schreef RvdLinden het volgende:
ja idd, maar het is wel 20% van mn Examenpunt
-Dagboek
-Brief
-Autobiografie

opgelost...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 29 december 2005 @ 22:27:45 #122
112372 alyel
love is just an illusion
pi_33521730
ik moet dit voor geschiedenis onderzoeken;
de invloed van de kerk op de rol van vrouwen in de 20ste eeuw in de politiek. En dat vergeleken met nu.

wie kan me op weg helpen?
my future seems like one big past...
pi_33521842
Ik zou gaan zoeken op banden tussen het feminisme en de kerk. Maar er zijn veel verschillende richtingen in kerken van meer vrijzinnig tot de SGP die nu nog vrouwen weert.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 1 januari 2006 @ 12:43:16 #124
112372 alyel
love is just an illusion
pi_33599023
het lukt me dus echt niet.. ik kom echt op enorm veel irrelevante sites uit
my future seems like one big past...
  maandag 2 januari 2006 @ 09:00:31 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33618752
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:43 schreef alyel het volgende:
het lukt me dus echt niet.. ik kom echt op enorm veel irrelevante sites uit
Zoek eens op 'vrouwenemancipatie en kerk'.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')