abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27889546
Hopelijk kunnen jullie me hier helpen.

Mijn scooter (Yamaha Neo's) wil opeens niet meer starten. Maar dan ook echt niet! Vanochtend nog wel en daarvoor heeft hij het ook lange tijd goed gedaan.

Ik hoop maar dat het iets simpels is......
de bougie heb ik wel vervangen, maar dat hielp helaas niet. Wat kan er nog meer aan de hand zijn???
pi_27890053
Lekker veel info wel...

Wat gebeurt er precies? Heb je wel stroom? Kun je je lamp aanzetten? Hoor je wat draaien als je start? Heb je al dmv je Kickstart geprobeerd? Zit er genoeg benzine in?
pi_27890686
Ha oke, kan wel wat uitgebreider

ik kom dus bij m'n scooter aan en wil hem gewoon starten zoals altijd. de electrische start draait gewoon mooi rond, maar na een poging of 5 slaat de motor nog steeds niet aan. toen dus maar gaan kickstarten, maar na heel veel pogingen nog steeds geen resultaat. ook nog geprobeerd met de gas een beetje open, toen leek hij het af en toe wel te willen doen maar hij startte dus niet.

er zit benzine in en olie, het ligt niet aan de accu want verder werkt alles nog, en het lag niet aan de bougie.

iemand tips??
pi_27890771
Heb je een handmatige choke?
pi_27891183
tjek de boegie eens na welke kleur die heeft?
als die koffiebruin is ligt het daar niet aan..
  maandag 13 juni 2005 @ 17:02:52 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_27892769
Oprotten met die slowchat
  maandag 13 juni 2005 @ 17:04:07 #7
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_27892799
Heb je je sleutel wel goed in het contact zitten?
  maandag 13 juni 2005 @ 17:24:00 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_27893307
Vriendin van me heeft er ook een, was ook opeens het contact gewoon mol
Ook een neos.
maar aangezien jij nog wel electrisch kan starten (zo klinkt het tenminste) alleen doet ie het dan niet...
lijkt me niet dat het contact zelf het probleem is.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_27893532
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:00 schreef em18 het volgende:
er zit benzine in en olie, het ligt niet aan de accu want verder werkt alles nog, en het lag niet aan de bougie.
iemand tips??
Heb je die alleen vervangen, of ook gekeken of er een vonk vanaf komt?
Heb je een vonk, dan zou het aan je carburateur kunnen liggen. Heb je tijdens het starten een benzinelucht geroken? Anders carb losschroeven, checken op water in je vlotterbak, sproeiers ed nakijken, eventueel uitblazen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_27894732
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Heb je die alleen vervangen, of ook gekeken of er een vonk vanaf komt?
Heb je een vonk, dan zou het aan je carburateur kunnen liggen. Heb je tijdens het starten een benzinelucht geroken? Anders carb losschroeven, checken op water in je vlotterbak, sproeiers ed nakijken, eventueel uitblazen.
idd, gewoon beginnen te schroeven, deed ik vroeger ook
pi_27901088
krijg hem nog steeds niet aan de praat. als ik hem nu start, dan komt er wel rook uit de uitlaat en een benzinelucht ruik je ook wel een beetje. wat is het dan? verzopen?
  maandag 13 juni 2005 @ 22:08:43 #12
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27902117
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:40 schreef em18 het volgende:
krijg hem nog steeds niet aan de praat. als ik hem nu start, dan komt er wel rook uit de uitlaat en een benzinelucht ruik je ook wel een beetje. wat is het dan? verzopen?
als je de benzine ruikt dan heb je 'm wel verzopen.. ff laten staan en dan proberen
je hoort 'm wel morrelen maar hij slaat niet aan is't wel?
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_27903302
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:40 schreef em18 het volgende:
Ja, idd verzopen. Gezien de rook ontbrandt hij wel, maar misschien is de vonk te zwak.
Toch even bougie eruit draaien, schoonmaken(staalborstel), controleren op elektrodeafstand (0,6 tot 0,7) en of 'ie wel een goeie (blauwe) vonk geeft.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_27912853
Er zit dus een nieuwe bougie op, een zelfde als ik eerst had dus dat moet toch wel een goede zijn.
Hij doet nog steeds hetzelfde. Niet aanslaan dus. Als hij gisteren alleen verzopen was, zou hij het nu toch weer moeten doen of niet dan??
pi_27912903
offtopic verwijderd!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 14 juni 2005 @ 11:23:26 #16
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27912961
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 11:19 schreef em18 het volgende:
Er zit dus een nieuwe bougie op, een zelfde als ik eerst had dus dat moet toch wel een goede zijn.
Hij doet nog steeds hetzelfde. Niet aanslaan dus. Als hij gisteren alleen verzopen was, zou hij het nu toch weer moeten doen of niet dan??
ja inderdaad
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_27914452
tjek is of die uberhaupt een vonkje geeft dan? hem tegen het frame/cilinde etc. aanhouden en dan trappen
pi_27927529
Is ie opgevoerd?, pas uitelkaar gehaald?

misschien is de koppakking lek of er tussenuitgeschoten
Of is ergens iets verstopt waardoor hij geen benzine krijgt?,
Je heb je shoke aan staan waardoor die telkens verzuipt
sorry voor al m'n typfouten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')