Ronduit schandalig, het slaaphuis is net zo goed een optie.quote:en boeken dure hotels, als holiday inn en novotel "omdat de baas toch betaalt!!!"
Ten eerste betalen bedrijven echt veel minder dan de normale consument voor een overnachting, zeker de grotere toko's. Ten tweede praat je wellicht anders als je echt uit je koffer gaat leven. Als je veel moet reizen voor je werk, wil je gewoon wat kwaliteit en zekerheid. Maar ik heb het zelf nog nooit gehad. Wel voor verschillende assesments in het buitenland geweest en toen altijd in goeie hotels gezeten, maar die kozen ze zelf uit, Hilton met alles op hun rekening, eten, drinken, bar...quote:Op maandag 13 juni 2005 00:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
natuurlijk, maar dollarhotels zijn p.d. veel duurder.. als ik weet dat er prima hotels zijn voor zeg 10-15 euro per nacht (en dan heb ik het echt niet over brakke hostels!!) dan zou ik mijn werknemers gewoon niet meer vergoeden. En waarom moet het hotel van tevoren geboekt worden?? ik zou ze gewoon wat kopietjes meegeven uit de lonely planet en dan een maximaal budget vaststellen.
Als ze in het land zijn mogen ze bellen als ze een hotel hebben gevonden er er zijn ingetrokken. Hotels boeken via internet is vaak p.d. duur. omdat de betaalbare hotels meestal niet op internet staan, of op internet veel hogere prijzen rekenen dan als je daar gewoon heen gaat.
Dat is voor elke baas verschillend.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als jij in een hotel mag voor de baas, wat wordt dan maximaal vergoed? Ik vind zelf dat je zo zuinig mogelijk moet doen
Als ik directeur was zou ik aan de hand van de lonelyplanet mijn werknemers naar de goedkoopste hotels sturen met redelijke kwaliteit. Als je mensen naar bijvoorbeeld Jakarta stuurt, ben je mijns inziens GEK als je ze in een duur dollarhotel laat overnachten, terwijl voor 10x zo weinig er best redelijke rupiah hotels zijn.
Wat zie ik in mijn omgeving?? mensen gaan naar een stad en boeken dure hotels, als holiday inn en novotel "omdat de baas toch betaalt!!!" Dit is naar mijn idee een verspilling van gelden!! Ik ga , als ik voor de baas wegga altijd in de goedkoopste hostels om geld uit te sparen. (ik doe dit op vakantie ook, dus waarom niet als ik voor de baas wegga) Bij overheidsinstanties is dit nog urgenter. Het gaat hier om gemeenschapsgeld, dus een ambtenaar zal er altijd alles aan moeten doen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn (met zo min mogelijk lasten voor de gemeenschap)
quote:Op zondag 12 juni 2005 22:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bij overheidsinstanties is dit nog urgenter. Het gaat hier om gemeenschapsgeld, dus een ambtenaar zal er altijd alles aan moeten doen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn (met zo min mogelijk lasten voor de gemeenschap)
Je jaagt dan alle werknemers heel snel weg. Ik denk niet dat dat zo goed is voor je bedrijf. Denk je niet dat dat duurdere hotel een meerwaarde heeft?quote:Op maandag 13 juni 2005 00:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
natuurlijk, maar dollarhotels zijn p.d. veel duurder.. als ik weet dat er prima hotels zijn voor zeg 10-15 euro per nacht (en dan heb ik het echt niet over brakke hostels!!) dan zou ik mijn werknemers gewoon niet meer vergoeden. En waarom moet het hotel van tevoren geboekt worden?? ik zou ze gewoon wat kopietjes meegeven uit de lonely planet en dan een maximaal budget vaststellen.
Als ze in het land zijn mogen ze bellen als ze een hotel hebben gevonden er er zijn ingetrokken. Hotels boeken via internet is vaak p.d. duur. omdat de betaalbare hotels meestal niet op internet staan, of op internet veel hogere prijzen rekenen dan als je daar gewoon heen gaat.
Dat zijn geen dure hotels.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dure hotels, als holiday inn en novotel
Precies! Als je uren (onder werktijd a 50-300 eur per uur) naar het goedkoopste hotel moet speuren, is dit per saldo vaak duurder dan gewoon een goed&zeker hotel van een grote keten te boeken binnen 15 minutenquote:Op maandag 13 juni 2005 01:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
. Als je veel moet reizen voor je werk, wil je gewoon wat kwaliteit en zekerheid.
Misschien om er zeker van te zijn dat je nadat je een x aantal km's achter de rug heb, misschien moe bent, een hotel hebt om uit te rusten?quote:Op maandag 13 juni 2005 00:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ik de werknemers kopietjes uit de lonely planet reisgids meegeef van hotels binnen het budget ,kunnen ze aangekomen in de stad zo achterop de ojek stappen, of in de bemo /stadsbus naar het hotel. als ik op vakantie ga boek ik ook nooit hotels van tevoren.quote:Op maandag 13 juni 2005 13:57 schreef knokkels het volgende:
[..]
Misschien om er zeker van te zijn dat je nadat je een x aantal km's achter de rug heb, misschien moe bent, een hotel hebt om uit te rusten?
dat vind ik dus echt belachelijk en totaal niet reëel! Hier kunnen best kamervragen over gesteld worden, want ik vind dat soort vergoedingen dus echt excessief! ZEKER omdat het ook nog over belastinggeld gaat!!quote:Op maandag 13 juni 2005 13:47 schreef Solitarias het volgende:
Bij (ons) de overheid zijn hier (prijs voor een redelijk middenklassehotel) duidelijke richtlijnen voor
Naar Londen bv, dan mag je max. 210 eur uitgeven aan hotel. Naar Wenen 85 eur en naar Tirana bv 30 eur. Geschaald naar prijspeil vd stad dus. Dit naast de dagelijkse onkostenvergoeding van ongeveer 100 eur (eten, drinken, vervoer, fooien...)
Als je naar de tropen gaat, mag je wel weer een tropenoutfit declareren, en met de trein een kruier.....
"Artikel 12 Garderobekosten
Indien klimatologische of andere bijzondere omstandigheden in een tijdens een dienstreis te bezoeken land daartoe aanleiding geven, kan het bevoegd gezag volgens door Onze Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties te stellen regels aan de betrokkene een tegemoetkoming verlenen in de aangetoonde en naar het oordeel van het bevoegd gezag noodzakelijk gemaakte kosten voor bijzondere kleding en uitrusting."
Reisbesluit Buitenland van MIn. van Binn Zaken.....
Hotel 1 bestaat niet meerquote:Op maandag 13 juni 2005 18:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als ik de werknemers kopietjes meegeef van hotels binnen het budget uit de lonely planet kunnen ze zo achterop de ojek stappen, of in de bemo naar het hotel. als ik op vakantie ga boek ik ook nooit hotels van tevoren.
ligt ook een beetje aan het land natuurlijk, als baas moet je hier ook rekening mee houden. Neemt niet weg dat in praktisch elke grote stad gemakklijk goedkoop onderdak te regelen is.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:06 schreef heijx het volgende:
[..]
Hotel 1 bestaat niet meer
Hotel 2 is gesloten door de gezondheidsinspectie
Hotel 3 is gesloten wegens laagseizoen
Hotel 4 is het enige dat nog open is en volgeboekt vanwege een tractortentoonstelling.
Vantevoren boeken is nergens voor nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |