abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27861869
Omdat ik vrij snel weer een baardaap ben scheer ik me gewoon elke dag, maar in het weekend wil ik het nogal wel eens links liggen met als gevolg dat als ik me pas na een dag of 2 scheer, ik dan ook iets van 2 dagen een schonere huid heb dan normaal (als in gladder, minder puistjes e.d.). Dit voelt niet alleen zo, het ís gewoon zo. Is hier ook nog een reden voor of is het een onverklaarbaar fenomeen?
pi_27862431
heb ik ook, ik kan me zelfs niet elke dag scheren, anders bloed alles.
als ik het een dag wel, dan niet, dan wel doe, dan is de irritatie niet groot.

reden? misschien zijn die haartjes te klein en moet je harder op je huid drukken om ze af te scheren en zo meer huid mee bezeert?
  zondag 12 juni 2005 @ 18:20:14 #3
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_27862435
Alle poriën in je huid produceren talg om de huid soepel te houden.
Ik stel me voor dat doordat je baardharen langer zijn, ze dat talg opnemen waardoor je huid uitdroogt.
(Het is een feit dat je hoofdhaar dat ook doet, daarom hebben kale mannen altijd zo'n glimmende kop; omdat het talg niet aan de haren blijft zitten...ik weet alleen niet zeker of het met baardharen ook zo werkt, maar het klinkt aannemelijk toch? )

edit: en een vette huid is zoals bekend dus veel gevoeliger voor puistjes
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zondag 12 juni 2005 @ 18:24:45 #4
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_27862541
Het kan aan de scheeremulsie welke men gebruikt liggen. (ik neem aan dat je je nat scheert)
Ik heb altijd nivea gel of schuim, dat scheert in mijn geval het lekkerst.

En bij het bloeden,.. je zou eens moeten proberen in een andere richting te scheren. Het minst pijnlijk in mijn geval is met de haargroeirichting mee.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_27863543
Je huid raakt geirriteerd door het scheren, vandaar dat het bij niet scheren weer lekker tot rust komt
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 12 juni 2005 @ 22:53:23 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27871344
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:02 schreef Sjonnjoop het volgende:
Je huid raakt geirriteerd door het scheren, vandaar dat het bij niet scheren weer lekker tot rust komt
Dat is idd de meest logische verklaring. Maar ik ken het verschijnsel wel dat je met langere haren glader scheert dat met korte stoppeltjes.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27888281
Misschien omdat langere haren makkelijker te "pakken"zijn voor het scheermes...

Wanneer ik me een paar dagen niet geschoren heb, heb ik ook altijd een gladder resultaat dan dat ik elke dag scheer
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  maandag 13 juni 2005 @ 16:10:03 #8
106875 Patjeh
Live with Style
pi_27891079
hoef je niet te scheren?? scheer gewoon niet ... voelt je huid veel beter aan

dan keertje schere, is alles lekker glad.. en minder irritatie..

bij mij iig ...
Live with Style.
pi_27892100
Ja idd..ik sla het op zondag nog weleens over en dan heb ik maandags geen enkele last van geiriteerde huid. Normaal heb ik echt in mijn hals allemaal rode vlekken als ik elke dag scheer Maar dat stoppelige zooitje ziet er ook niet uit. (Sta in de winkel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')