Je rijdt zelf nooit in een auto met xenon?quote:Op zondag 12 juni 2005 13:18 schreef drdelete het volgende:
Xenon is het nieuwe statussymbool van veel auto's, vinden jullie dat ook ?
Statussymbool in de zin van?quote:Op zondag 12 juni 2005 13:18 schreef drdelete het volgende:
Xenon is het nieuwe statussymbool van veel auto's, vinden jullie dat ook ?
Nou nee, ik vind het niet normaal. Het zijn de duurdere auto's die met xenon zijn uitgerust. Het ziet er wel mooi uit vind ik.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:54 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Statussymbool in de zin van?
Als je het bedoelt zoals ik het bedoel, Ik vind van niet. Het is eigenlijk al niet meer dan normaal.
En verkrijgbaar voor elke auto. Eigenlijk.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind het niet normaal. Het zijn de duurdere auto's die met xenon zijn uitgerust. Het ziet er wel mooi uit vind ik.
en blind maken / hypnotiseren van tegemoetkomende fietsersquote:Op zondag 12 juni 2005 13:57 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, geen statussymbool. Simpel en alleen vooruitgang
je moet ook niet recht in de koplampen kijkenquote:Op zondag 12 juni 2005 13:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
en blind maken / hypnotiseren van tegemoetkomende fietsers
Dat zeiden ze van de huidige gangbare lampen ook toen die op de markt kwamen..quote:Op zondag 12 juni 2005 13:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
en blind maken / hypnotiseren van tegemoetkomende fietsers
juist, mini is ooit uit de uitslag van de rally van monte carlo gegooid, reden ze hadden zgn verblindende en illegale verlichting, wat dat voor lampjes waren H1 (Halogeen dus)quote:Op zondag 12 juni 2005 14:01 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Dat zeiden ze van de huidige gangbare lampen ook toen die op de markt kwamen..
Gaat vanzelf over.
als je op n leeg onverlicht tuindersweggetje rijdt, en aan het licht van de maan genoeg hebt, maar er komt dan n golfje tegemoet met volle xenon lampen die op groot licht staan, heb je weinig keusquote:Op zondag 12 juni 2005 14:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
je moet ook niet recht in de koplampen kijken![]()
en dat gebeurt ook iedere dagquote:Op zondag 12 juni 2005 14:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
als je op n leeg onverlicht tuindersweggetje rijdt, en aan het licht van de maan genoeg hebt, maar er komt dan n golfje tegemoet met volle xenon lampen die op groot licht staan, heb je weinig keus!
Moet je eens buiten de randstad na 22:00 rijden. Al die mongolen rijden daar met groot licht.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
en dat gebeurt ook iedere dag![]()
Je stelt je gewoon aan, groot licht voert bijna niemand.
Nou ja, iedere keer als ik daar kom zie ik bijna niemand met groot lichtquote:Op zondag 12 juni 2005 14:16 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Moet je eens buiten de randstad na 22:00 rijden. Al die mongolen rijden daar met groot licht.
* woont in het groene hartquote:Op zondag 12 juni 2005 14:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, iedere keer als ik daar kom zie ik bijna niemand met groot licht
Maar daarbuiten zie ik het ook zeldenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:23 schreef IJlien het volgende:
[..]
* woont in het groene hart
Nee hier rijdt bijna niemand met groot licht
Even met groot licht knipperen helpt meestal wel.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:16 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Moet je eens buiten de randstad na 22:00 rijden. Al die mongolen rijden daar met groot licht.
Ow?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:24 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Even met groot licht knipperen helpt meestal wel.
Ja joh, is dat hendeltje daarvoor?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:24 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Even met groot licht knipperen helpt meestal wel.
In mijn ervaring wel, maar ik woon zelf niet in de randstadquote:Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef Youp het volgende:
wat een mogolen wonen er dan rond de randstad
quote:Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef Youp het volgende:
wat een mogolen wonen er dan rond de randstad
Ik gebruik nooit mn grote licht. Als ze het uit mn auto halen, zou ik het niet eens missen/merkenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:33 schreef Youp het volgende:
wat een mogolen wonen er dan rond de randstad
niet allemaal....maar het is er wel.....quote:Op zondag 12 juni 2005 15:55 schreef ACT-F het volgende:
Hebben die Xenon lampen wel grootlicht? Nooit gezien eigenlijk.
blijft grootlicht xenonquote:Op zondag 12 juni 2005 17:12 schreef Ultimora het volgende:
bi xenon en xenon plus is niet anders als een lens die voor de xenonlamp komt zodat de grootlicht gecreëerd wordt
Als jij licht op had en/of beter zichtbaar was geweest was dat groot licht inderdaad niet nodig geweest.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
als je op n leeg onverlicht tuindersweggetje rijdt, en aan het licht van de maan genoeg hebt, maar er komt dan n golfje tegemoet met volle xenon lampen die op groot licht staan, heb je weinig keus!
Is ook mijn ervaring hoor. En ik vind dat ook heel debiel. Groot licht is bedoeld zodat je nog wat kan zien op onoverzichtelijke landweggetjes etc, niet om zeker te weten dat die rechte B weg nog steeds recht is. Ik bedoel, de meeste mensen die hier rondrijden weten exact hoe de weg loopt omdat ze er regelmatig overheen rijden, en toch doen ze nog groot licht op, dat vind ik dus nutteloos.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:16 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Moet je eens buiten de randstad na 22:00 rijden. Al die mongolen rijden daar met groot licht.
Ik vind het wel nuttig om ver van te voren te kunnen zien of er een obstakel op de weg zit of niet, dus ik doe mijn grote licht aan op een weg waar het aarde donker is. Je weet maar nooit wat een voorligger onderweg kwijt is geraakt. Denk maar eens aan die fietsendragers waar een fiets van af dondert. En als er een tegenligger is, dan doe je je grootlicht toch even uit, totdat deze voorbij is?quote:Op zondag 12 juni 2005 18:47 schreef smvs het volgende:
Is ook mijn ervaring hoor. En ik vind dat ook heel debiel. Groot licht is bedoeld zodat je nog wat kan zien op onoverzichtelijke landweggetjes etc, niet om zeker te weten dat die rechte B weg nog steeds recht is. Ik bedoel, de meeste mensen die hier rondrijden weten exact hoe de weg loopt omdat ze er regelmatig overheen rijden, en toch doen ze nog groot licht op, dat vind ik dus nutteloos.
Dit is niet persoonlijk bedoeld voor ACT-F, maar zijn opmerking geeft wel aanleiding tot mijn vraag:quote:Op zondag 12 juni 2005 22:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind het wel nuttig om ver van te voren te kunnen zien of er een obstakel op de weg zit of niet, dus ik doe mijn grote licht aan op een weg waar het aarde donker is. Je weet maar nooit wat een voorligger onderweg kwijt is geraakt. Denk maar eens aan die fietsendragers waar een fiets van af dondert. En als er een tegenligger is, dan doe je je grootlicht toch even uit, totdat deze voorbij is?
Tot een bepaalde afstand, jij kijkt misschien niet ver genoeg naar voren...quote:Op zondag 12 juni 2005 22:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dit is niet persoonlijk bedoeld voor ACT-F, maar zijn opmerking geeft wel aanleiding tot mijn vraag:
Waarom kan ik met gewoon wel licht wel alles zien, en andere medeweggebruikers niet?
nou omdat er buiten de randstad wel een wat grotere kans bestaat dat je een dier of iets dergelijks aan zou kunnen rijden. verder dim je em toch als er een tegenligger is? ik wil gewoon verder willen kijken, daarom zet ik grootlicht aan.quote:Op zondag 12 juni 2005 18:47 schreef smvs het volgende:
[..]
Is ook mijn ervaring hoor. En ik vind dat ook heel debiel. Groot licht is bedoeld zodat je nog wat kan zien op onoverzichtelijke landweggetjes etc, niet om zeker te weten dat die rechte B weg nog steeds recht is. Ik bedoel, de meeste mensen die hier rondrijden weten exact hoe de weg loopt omdat ze er regelmatig overheen rijden, en toch doen ze nog groot licht op, dat vind ik dus nutteloos.
de maan geeft niet zoveel licht hoorquote:Op zondag 12 juni 2005 14:10 schreef Yildiz het volgende:
als je op n leeg onverlicht tuindersweggetje rijdt, en aan het licht van de maan genoeg hebt, maar er komt dan n golfje tegemoet met volle xenon lampen die op groot licht staan, heb je weinig keus!
Dat lijkt me erg bijzonder. Ik heb meestal alle borden op de snelweg allang gelezen voordat mijn passagiers dat doen. En dat is niet omdat ze liggen te slapen ofzo, maar als ze actief aan het meezoeken zijn naar de goede route.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:40 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tot een bepaalde afstand, jij kijkt misschien niet ver genoeg naar voren...![]()
Moet je hier (gemeente Woensdrecht) eens kijkenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
en dat gebeurt ook iedere dag![]()
Je stelt je gewoon aan, groot licht voert bijna niemand.
Niet echt als statusmerk vind ik.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:09 schreef Catch22- het volgende:
ik zie renault wel als "groot" merk hoor
Dan moet je eens naar rechts gaanquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:43 schreef SRD_Don het volgende:
meeste mensen die op mijn bumper zitten hebben xenon![]()
Vind jij, er zijn ook mensen die heel anders vinden, en het is nog altijd vet beter als die duitse pauperbakken (dat vind ik dan weer hequote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:08 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Niet echt als statusmerk vind ik.
dat is ook weer zoquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:08 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Niet echt als statusmerk vind ik.
Op je pik getrapt? Renault rijder zeker? Liever een duitse pauperbak met xenon dan een renault.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:32 schreef mobbdeep het volgende:
[..]
Vind jij, er zijn ook mensen die heel anders vinden, en het is nog altijd vet beter als die duitse pauperbakken (dat vind ik dan weer he)
Bij af-fabriek Xenon verlichting kan de bestuurder zelf niet de hoogte instellen, dat gebeurt allemaal automatisch. Bovendien werkt de koplampsproei-installatie elke keer als je je ruitewissers gebruikt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:24 schreef RRRobert het volgende:
De ellende van het 'verblindende' effect van xenonlampen is: als de auto nieuw met xenonlampen wordt geleverd, is de auto ook verplicht voorzien van koplampsproeiers. Allen is er IMHO zowat niemand die deze op zich nuttige toevoeging ooit gebruikt... Erger nog, wordt de standaard (H1-, H4-, H7-) autoverlichting achteraf met een conversiekitje wordt omgebouwd naar xenon, dan hoeven die wettelijk gezien géén koplampsproeiers te monteren. En niet iedereen wast z'n auto wekelijks, dus... zo ontstaat vanzelf die hinderlijke 'verblindstand'.
Daarbij, wat ook niet meewerkt: sinds 1997 (dacht ik) is hoogte-instelling op de komplampen (om 't even welk type) verplicht op auto's. Nu is dat voor de meeste auto's een scrollwieltje ergens ver weggestopt op een plekje van 't dashboard uit het zich van de bestuurder, dus sommige mensen rijden hun hele leven lang met de koplampen op standje 'hoog' zonder dat ze 't zelf weten. En al die tijd vragen ze zich 's avonds telkens weer af waarom ze zoveel knipperende tegenliggers zien passeren.
Oh ja? Waarom merk ik daar dan niks van?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:28 schreef Mastroianni het volgende:
Bovendien werkt de koplampsproei-installatie elke keer als je je ruitewissers gebruikt.
Natuurlijk alleen als je xenon verlichting hebt. Als dat niet het geval is, vraag je dealer/garage eens wat het hoort wel.quote:Op woensdag 15 juni 2005 08:03 schreef jeucken het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom merk ik daar dan niks van?
hoeveel keer langer ongeveer?quote:
Zoals ik al eerder zei heb ik zelf geen Xenon in mijn Clio.quote:Op woensdag 15 juni 2005 08:41 schreef _Arthur het volgende:
Natuurlijk alleen als je xenon verlichting hebt. Als dat niet het geval is, vraag je dealer/garage eens wat het hoort wel.
Op mijn duitse pauperbak werkt en de hoogte instelling en de sproeiinstallatie prima![]()
je bedoelt over 8 weken?quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef God_de_Vader het volgende:
mijn E klasse wordt achter 8 weken geleverd en heeft oox xenonbling bling
![]()
Heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij moet 200.000 km wel lukken.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:26 schreef Jaggunsu het volgende:
[..]
hoeveel keer langer ongeveer?
(VW koplamp trauma lijder)
triest mannetjequote:Op donderdag 16 juni 2005 13:44 schreef Cyruse het volgende:
Xenon is bij uitstek geschikt om die continue linksplakkende voorgangers zo snel mogelijk naar rechts te krijgen.
Vooral als je een beetje snelle auto hebt rij je van achterbumper naar achterbumper. Met Xenon gaan die bosmongolen tenminste een beetje rap opzij. Lichtopbrengst is mooi meegenomen, maar bijzaak.
Goede inhoudelijke reactie Leo, hier kunnen mensen wat mee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |