abonnement Unibet Coolblue
pi_27851166
Geocaching is een soort schatzoeken met je GPS het is leuker dan het klinkt
Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet kun je met je GPS elke plaats op de wereld opzoeken. Elk plekje heeft een bepaalde oosterlengte en noorderbreedte(of westerlengte en zuiderbreedte) dus de tuin van de buurvrouw maar ook de Taj Mahal in India.
Nu hebben dus mensen bedacht om kleine doosjes(caches) overal over Nederland te verstoppen. En de coördinaten op internet te zetten.
Zo zie je hier:http://www.geocaching.nl/maps/seek.php?action=nederland een kaart van Nederland met alle caches die er zijn. Die kun je aanklikken en dan komt er een pagina over die catch tevoorschijn. Daar bovenaan staan de coördinaten en die kun je in je GPS invoeren. Nu lijd als het goed is je GPS je naar de plaats waar de catch ligt. Daar aangekomen is het de bedoeling er iets uit te halen en er in te stoppen. Dat zijn meestal kleine dingetjes zoals sleutelhangers en pennetjes enzo.
Erg leuk om te doen

De officiele Nederlandse site is dus:
http://www.geocaching.nl

En mocht je toevallig in Almelo en omgeving komen hier ligt een catch die ik en mijn vader hebben verstopt
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCF7D1
  zondag 12 juni 2005 @ 10:25:57 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27851341
Dit ga ik vanavond een keer doen.
Post hier jouw ervaringen, waar je wat hebt gevonden en wat je hebt teruggestopt. Als je iets terugstopt, doe er dan iets bij zodat duidelijk wordt dat je in GAD komt. Lijkt me enorm leuk om zo iets op te bouwen
pi_27851429
Is erg leuk ja
Er bestaat ook zo iets als een travelbug dat is een soort hangertje met een nummer op:


Die kun je van te voren een opdracht meegeven zoals: Zorg dat deze TB in Denemarken komt. Dan doe je hem eerst in de eerstvolgende catch die je vind. En dan kun je hem op internet helemaal volgen. Zoals deze:
http://www.geocaching.com(...)44-99af-06854e776ecf daar kun je zien hoever die al is gereist en wel caches die heeft aangedaan.
Ik dacht zelf dat er ook altijd een kaart bij zat zodat je de preciese route kon zien maar die kan ik ff niet vinden.

Hier trouwens wat informatie over travelbugs: http://www.geocaching.com/track/faq.aspx
  zondag 12 juni 2005 @ 14:06:41 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27855758
Volgens mij kan ik met Route 66 geen coordinaten invullen
pi_27856855
Nee dat kan idd niet...
Je moet eigenlijk een Garmin hebben. Geen navigatieding, Route 66 en TomTom werken nl. niet.
Deze heb ik:
pi_27860102
Er zijn meer soorten gps-en die best wel werken. Er zijn er genoeg toch toch met een PDA lopen. Naast Garmin heb je ook Magellan. Dus die kun je ook gebruiken.

Ik ben nu sinds oktober vorig jaar bezig met geocachen. Ik heb inmiddels 60 caches op mijn naam staan. Ook is er een travelbug van mij in omloop. Leuk om die te volgen.
De travelbug is namelijk vanuit Nederland via Duitsland naar Oostenrijk gegaan en via een event naar Slowakije. Als het goed is gaat de vinder binnenkort naar een event in Tjechie. Zo komt mijn beertje nog eens ergens.

Jammer genoeg kom ik door mijn zwangerschap niet echt meer aan cachen toe omdat de meeste routes in de omgeving zeker een 5 km of langer zijn. Dat valt tegen. Lang in de auto zitten trekt me dan ook niet. Wel staat er binnenkort een event gepland in Arnhem waar ik heen ga en in juli een event in Ieper. Dat is de manier om met medecachers te praten.

Toevallig ben ik een tijd terug bij Giel 's morgens op de radio 3fm geweest over geocaching. Toen moest ik aan hem uitleggen wat het inhield.

Als je van de natuur houdt en graag wil wandelen met een doel is dit wel een ultime sport.
pi_27862251
Leuk nog een geocacher . Het is ook erg leuk als je ergens in het buitenland op vakantie bent een catch te doen. Die zijn toch vaak iets moeilijker/zwaarder dan in Nederland.
Ik heb er nu geloof ik iets van 50 gedaan.

En idd je hebt gelijkt met die GPS'en er zijn natuurlijk meer merken dan Garmin.
Heeft misschien iemand ervaring met de Garmin 60C?

Lijkt me eeen hele mooie
pi_27862437
Ik heb de Garmin eTrex Legend C. Die was vorig jaar nog redelijk nieuw op de markt. Ben ik zeer tevreden over. Juist omdat hij wat goekoper is maar wel kleur.



Ik verschillende mensen die de 60 hebben. Iedereen vindt het wel een fijn apparaat. Ik vind hem alleen meteen weer zo duur. En hij is groter dan die van mij, vind ik ook niet zo handig.
pi_28014826
Met de scouting hebben we dit een keer gedaan, na drie keer hebben we dan toch een cach gevonden . Nu willen we een eigen cach gaan maken. Maar ik zie dat dat helemaal niet zo heel makkelijk gaat... Maar het is het proberen waard natuurlijk.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:29:21 #10
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_29891112
heb je er speciaal zo'n apparaat voor nodig of kan het ook met bijvoorbeeldeen telefoon?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_29891259
Je hebt er een GPS ontvanger voor nodig. Met een telefoon kan het sowiezo niet. Ahoewel er wel wat software bestaat voor bijvoorbeeld de Nokia 6600(maar daar heb je dan weer een GPS muis voor nodig).
Hier boven staat wat voorbeelden van GPS ontvangers het bekendste merk is Etrex maar er zijn ook andere merken.
pi_29892592
Het klinkt wel leuk om te doen.
Alleen jammer dat je meteen zo'n duur apparaat moet kopen.
pi_29893487
Tja dat is idd erg jammer ook omdat je er verder gewoon weinig aan hebt.... Of je moet echt gaan hiken ofzo.
pi_29895768
Dit is een keer uitgebreid bij life and coocking geweest zag er erg leuk uit!
Voices tell me I'm the shit.
pi_29904687
Ik ga misschien een review schrijven over geocachen maar dan met kinderen. Ben er in iedergeval aan begonnen en als deze wordt goedgekeurd, meld ik het hier ook even .
pi_29905766
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:12 schreef mrbombastic het volgende:
Het klinkt wel leuk om te doen.
Alleen jammer dat je meteen zo'n duur apparaat moet kopen.
Je hebt al aardige apparaten vanaf 150 euro, maar wil gewoon je één keertje het geocachen uitproberen kun je natuurlijk ook een gps huren bij een outdoorzaak, als bijv. Bever zwerfsport. Of lenen van geocacher. Of misschien kun je zelfs wel een keer mee met iemand, zodat je weet of het echt leuk is voor jou!
pi_29911870
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:12 schreef Randa_v het volgende:
Ik ga misschien een review schrijven over geocachen maar dan met kinderen. Ben er in iedergeval aan begonnen en als deze wordt goedgekeurd, meld ik het hier ook even .
Gaaf! Ben benieuwd.
pi_29914807
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:12 schreef Randa_v het volgende:
Ik ga misschien een review schrijven over geocachen maar dan met kinderen. Ben er in iedergeval aan begonnen en als deze wordt goedgekeurd, meld ik het hier ook even .
Loop je niet wat vooruit op de zaken? Je was toch nog zwanger?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:42:59 #19
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_29914941
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:39 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Loop je niet wat vooruit op de zaken? Je was toch nog zwanger?
we hebben 2 neefjes van 5 en 7 die zijn ook al een keer mee op stap geweest
pi_32640500
Ik heb gisteren een Garmin Gek 201 gekocht en meteen de cache bij vliegveld Maastricht-Aachen proberen te zoeken. Helaas verhinderde de sneeuwval mij om diep de bosjes in te duiken (had namelijk goede kleren aan). Volgende keer beter
pi_32641054
Het is een echt prachtige sport om te doen, veel succes de volgende keer Jammergenoeg zal ik voorlopig niet meer fatsoenlijk kunnen cachen omdat er aan deze kant te weinig oprapers liggen maar juist de iets langere cacheroutes. Mijn zwangerschap laat het niet toen om zo een route te lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')