Je moet toch iets als de afstand te ver is om te reizen en je op korte termijn niets anders kunt vindenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:29 schreef LostFormat het volgende:
Wtf? Daar wil je toch niet wonen?
In zo'n kamer heb ik ooit ook een tijdje gewoond. Kwam daardoor wel vaak in de sportschool!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:20 schreef ChrisJX het volgende:Kamer bij een hospita die niet wil dat je gebruik maakt van haar badkamer. Douchen doe je maar bij de nabijgelegen sporthal.
Elk naadeel heeft zijn voordeelquote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:38 schreef Dante_A het volgende:
[..]
In zo'n kamer heb ik ooit ook een tijdje gewoond. Kwam daardoor wel vaak in de sportschool!
quote:Op zondag 12 juni 2005 00:55 schreef hermandeperman het volgende:
Kamer in een studentenhuis waar je je inboedel kunt "verdienen"
Dus je komt daar op instemming, wordt je toegelaten, krijg je een leeg hok... Kun je dmv opdrachten bijvoorbeeld een matras verdienen. Zelfs je deur moet je verdienen![]()
--Dit was dan ook wel een huis van het corps maar goed...--
Best logisch ergens, het is wel handig te weten dat je daadwerkelijk kan betalen..quote:Op zondag 12 juni 2005 02:01 schreef Isabeau het volgende:
Niet roken (maar dat komt wel vaker voor). Of vand ie kamers waar je alleen mag wonen als je ook een baan hebt.
dan sta ik liever met een tentje op de camping!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:12 schreef Pulsy het volgende:
Oh, en de reden dat je zo'n kamer neemt is omdat het opeens 20 augustus is en het schooljaar op 1 september begint. Dan heb je keuze tussen die kamer, of met n tent op de camping gaan staan.
Tering inderdaad zegquote:Op zondag 12 juni 2005 02:18 schreef Troeta het volgende:
[..]
dan sta ik liever met een tentje op de camping!
die ga ik onthouden voor volgend jaar als ik een studio te verhuren hebquote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:53 schreef t.s het volgende:
van horen zeggen: kamer voor een vrouw, twee keer per maand betalen in natura
Avonds uitgebreid shoarma staan bakkenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:01 schreef superheist het volgende:
Kamer waar je vegetarisch moest zijn.. (niet heel gek natuurlijk als alle andere inwoners vegetarisch zijn..)
Dat is toch geen kamer meer?! Meer een gevangenis of zoquote:Op zondag 12 juni 2005 11:20 schreef haagse_elfje het volgende:
toen ik nog op kamers woonde had ik dat ook
ik mocht geen bezoek ontvangen
niet roken
er zat geen slot op mijn deur
na 22:00 het liefst geen tv meer kijken
ik ben daar ook heel snel weg gegaan
Ja of een kreeft kopen en die uitgebreid gaan staan te koken als die andere huisgenoten aan het eten zijnquote:
Dat is gewoon humor.quote:Op zondag 12 juni 2005 00:55 schreef hermandeperman het volgende:
Kamer in een studentenhuis waar je je inboedel kunt "verdienen"
Dus je komt daar op instemming, wordt je toegelaten, krijg je een leeg hok... Kun je dmv opdrachten bijvoorbeeld een matras verdienen. Zelfs je deur moet je verdienen![]()
--Dit was dan ook wel een huis van het corps maar goed...--
Ja, dat is echt raar.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:19 schreef King_Nothing het volgende:
Een kamer waar je niet dronken mag zijn of herrie maken na 12.00 uur. Zelfs niet van het balkon pissen.
Ik vind het geen stijl, de gemiddelde student wordt immers pas om 15.00 uur wakkerquote:Op zondag 12 juni 2005 12:19 schreef King_Nothing het volgende:
Een kamer waar je niet dronken mag zijn of herrie maken na 12.00 uur. Zelfs niet van het balkon pissen.
als je kan kiezen tussen 3u heen en 3u terug per dag of een klote hospita die je leven verneukt, toch maar het laatstequote:Op zondag 12 juni 2005 12:51 schreef Sylvana het volgende:
Wtf, in zulke studentenkamers wil je toch niet wonen?
Ben blij dat wij niet zulke belachelijke regels hebben
Na 12 uur? Dus dan moet je van 12.00 uur tot 00.00 stil zijn? En 's nachts mag je kabaal maken?quote:Op zondag 12 juni 2005 12:19 schreef King_Nothing het volgende:
quote:Doordat de huidige huurder afgestudeert is zoek ik een nieuwe huurder voor een mooie kamer in een mooie wijk, aangezien ik een homo ben van 30 ben ben ik op zoek naar een rustige jongen die het leuk vindt om samen te eten met een glas wijn spreek jouw dit aan schroom je dan niet en reageer, je zult er geen spijt van krijgen
PS niet gemeubileerd maar wel tapijt en gordijnen
Nasty gewoonquote:
Hetzelfde geslacht of het andere geslachtquote:Op zondag 12 juni 2005 13:29 schreef Kogando het volgende:
Een kamer waar het na 23 uur stil moet zijn, waar geen mensen van hetzelfde geslacht mogen blijven slapen, waar je dinsdag en donderdag samen moet eten, waar 'gezellige' weekends staan ingepland en waar je voor elkaar klaar moet staan.
Pff, daar ga je toch niet voor op kamers?
Kun jij de Landmacht aan. NEE !quote:Op zondag 12 juni 2005 13:29 schreef Kogando het volgende:
Een kamer waar het na 23 uur stil moet zijn, waar geen mensen van hetzelfde geslacht mogen blijven slapen, waar je dinsdag en donderdag samen moet eten, waar 'gezellige' weekends staan ingepland en waar je voor elkaar klaar moet staan.
Alsof je niet op een luchtbed of desnoods met twee personen in een éénpersoonsbed kan slapenquote:Op zondag 12 juni 2005 14:45 schreef akkien het volgende:
wij mogen van de huisbaas geen tweepersoonsbedden in onze kamers hebben staan, want dat betekent dat er mensen blijven slapen. En dat mag niet hier.
Zeker allemaal CDA jongeren?quote:Op zondag 12 juni 2005 13:29 schreef Kogando het volgende:
Of een slaapbank.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:46 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Alsof je niet op een luchtbed of desnoods met twee personen in een éénpersoonsbed kan slapen
Dat is nog te overzien.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:54 schreef ChrisJX het volgende:
Een huis waar de bewoners één of twee keer per maand verplicht een nachtdienst moeten draaien bij het nabijgelegen Blijf-van-mijn-lijf-huis.
Bewoners mogen dan ook alleen vrouwen zijn, maar ze kregen in ruil voor de diensten wel huurverlaging.
na 22.00 uur moet het al op normaal niveau...quote:Op zondag 12 juni 2005 16:21 schreef grindtegel het volgende:
Al die ongein (regels enz) was voor mij de reden om een appartement te nemen incl douche en keuken. geen gezeik, van niks en niemand. Voor ongeveer hetzelfde/minder voor dezelfde oppervlakte..
Nu kan ik:
Douchen wanneer ik wil
Neuken met wie en wanneer ik wil
Eten wat en wanneer ik wil
Zuipen wanneer ik zin heb
Muziek draaien wanneer ik wil (alleen na 00:00 op normaal niveau)
Tv kijken wat en wanneer ik wil
Thuiskomen wanneer ik wil
Weggaan wanneer ik wil
oftewel VRIJHEID!!!
maargoed, niet iedereen heeft die keuze
dat kan de gemiddelde studente ook gewoon op een kamer..... ik heb nergens last van iig, tophuisje!quote:Op zondag 12 juni 2005 16:21 schreef grindtegel het volgende:
Al die ongein (regels enz) was voor mij de reden om een appartement te nemen incl douche en keuken. geen gezeik, van niks en niemand. Voor ongeveer hetzelfde/minder voor dezelfde oppervlakte..
Nu kan ik:
Douchen wanneer ik wil
Weggaan wanneer ik wil
oftewel VRIJHEID!!!
Weesperflat?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:21 schreef gr8w8 het volgende:
- Fietsen moeten in de rekken. Hartje Amsterdam.
- Flatfeesten verboden omdat er 5, 6 jaar geleden een keertje wat met ME aan de hand is geweest.
- Niks van het balkon afgooien. Onee, die is dan weer wel begrijpelijk.
Ik kan dat ook allemaal op mijn kamertjequote:Op zondag 12 juni 2005 16:21 schreef grindtegel het volgende:
Nu kan ik:
Douchen wanneer ik wil
Weggaan wanneer ik wil
oftewel VRIJHEID!!!
Dat si hier geen probleem, men slaapt zelfs gewoon op de gang...quote:Op zondag 12 juni 2005 14:57 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Opschrijven wanneer en wie je mee naar je kamer neemt. Leuk als je onverwacht eens iemand opduikt tijdens het stappen
quote:Op zondag 12 juni 2005 17:18 schreef WooZ het volgende:
Geweldige regels allemaal, ben blij dat wij niet van die rare regels in huis hebben
Vriendin van m'n zusje gaat komend jaar in Utrecht studeren, en was pas op een zaterdag wezen kijken voor een kamer. Aanvankelijk was het allemaal perfect, goedkoop + er werd voor je gekookt (!). Echter na een 1,5 uur durende treinreis naar Utreg, deelden de huisbewoners (allen vrouw) de regels mee:
- Er mogen nóóit mannen in huis. (bij hoge uitzondering alleen familie cq. vaders)
- Elke dag stipt om 18:45 eten met z'n allen. Als je weet je dat je een enkele keer niet kan, moet je dat in het schrift schrijven.
- Geen TV op de kamer.
- Op de gezamelijke TV wordt alleen gezamelijk 's avonds op gekeken.
- Er was maar 1 huissleutel, die ook thuis bleef. Elke avond moet je voor 12u 's avonds thuis zijn.
- 1x in de 2 weken kwam er een priester op bezoek, waarna een verplichte mediteer + preek sessie werden gehouden in de huiskapel
Ik lag in een deuk toen m'n zusje dit gister vertelde
Haha, dat huis ken ik wel! Het is vane een of andere stichting toch? Inderdaad; overdag kunnen ze naar binnen omdat er dan ook gewerkt wordt en als ze 's avonds laat thuis willen komen moeten ze dus huisgenoten uit hun bed bellen!quote:Op zondag 12 juni 2005 17:18 schreef WooZ het volgende:
Geweldige regels allemaal, ben blij dat wij niet van die rare regels in huis hebben
Vriendin van m'n zusje gaat komend jaar in Utrecht studeren, en was pas op een zaterdag wezen kijken voor een kamer. Aanvankelijk was het allemaal perfect, goedkoop + er werd voor je gekookt (!). Echter na een 1,5 uur durende treinreis naar Utreg, deelden de huisbewoners (allen vrouw) de regels mee:
- Er mogen nóóit mannen in huis. (bij hoge uitzondering alleen familie cq. vaders)
- Elke dag stipt om 18:45 eten met z'n allen. Als je weet je dat je een enkele keer niet kan, moet je dat in het schrift schrijven.
- Geen TV op de kamer.
- Op de gezamelijke TV wordt alleen gezamelijk 's avonds op gekeken.
- Er was maar 1 huissleutel, die ook thuis bleef. Elke avond moet je voor 12u 's avonds thuis zijn.
- 1x in de 2 weken kwam er een priester op bezoek, waarna een verplichte mediteer + preek sessie werden gehouden in de huiskapel
Ik lag in een deuk toen m'n zusje dit gister vertelde
Dat zou kunnen, in natura betalen betekent betalen zonder geld, dus twee keer per maand een zak mest geven zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:53 schreef t.s het volgende:
van horen zeggen: kamer voor een vrouw, twee keer per maand betalen in natura
Ja precies, maar dat mocht dus nietquote:Op zondag 12 juni 2005 18:12 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zelfs al ben je geen uitgaansbeest met vriendjes bij de vleet, dan wil je toch wel eens 's avonds naar iemand toe of je maakt samen met een mannelijke studiegenoot een opdracht ofzo
Is dat niet van Opus Dei (een ultraconservatieve Rooms-Katholieke organisatie)?quote:Op zondag 12 juni 2005 18:18 schreef Naamah het volgende:
[..]
Haha, dat huis ken ik wel! Het is vane een of andere stichting toch? Inderdaad; overdag kunnen ze naar binnen omdat er dan ook gewerkt wordt en als ze 's avonds laat thuis willen komen moeten ze dus huisgenoten uit hun bed bellen!
Het zal best een relgieuze achtergrond hebben. Maar Opus Dei is wel wat rigoreus, die doen nog aan zelf-kastijding!quote:Op zondag 12 juni 2005 19:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat niet van Opus Dei (een ultraconservatieve Rooms-Katholieke organisatie)?
Nou, Opus Dei beheert studentenhuizen, dus het zou goed kunnen dat dit een Opus Dei huis is.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het zal best een relgieuze achtergrond hebben. Maar Opus Dei is wel wat rigoreus, die doen nog aan zelf-kastijding!
Zou goed kunnen..quote:Op zondag 12 juni 2005 20:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nou, Opus Dei beheert studentenhuizen, dus het zou goed kunnen dat dit een Opus Dei huis is.
Toen ik de eerste keer een advertentie met dergelijke voorwaarden zag dacht ik trouwens dat het om een grapje ging. Het bleek echt waar te zijnquote:Op zondag 12 juni 2005 22:30 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen..
http://www.spunk.nl/articles/view_article.asp?id=1115375739281
Stukje over Opus Dei, en ook over de studentenhuizen.
Best interresant. Ik hoef er niet aan, maar er is best wat voor te zeggen. Georganiseerd leven, inzet voor de armen/behoeftigen. En het zou niet bepaald nadelige gevolgen voor je studie resultaten hebben den ik zo.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:30 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen..
http://www.spunk.nl/articles/view_article.asp?id=1115375739281
Stukje over Opus Dei, en ook over de studentenhuizen.
Of 't huis poetsen, was doen, strijken etc zou ook kunnen. Maar het lijkt minder waarschijnlijk dan... je weetwel.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:22 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, in natura betalen betekent betalen zonder geld, dus twee keer per maand een zak mest geven zou ook kunnen.
Klopt, maar veel mensen denken dat 'in natura betalen' seksen betekent.quote:Op maandag 13 juni 2005 00:13 schreef Sessy het volgende:
[..]
Of 't huis poetsen, was doen, strijken etc zou ook kunnen. Maar het lijkt minder waarschijnlijk dan... je weetwel.
dat is hier ook de regel gelukkig.. mocht ik ECHT niemand binnen willen gaat de deur op slot. Ook 's nachts. Niets erger dan wakker gemaakt worden door iemand die naast je bed staatquote:Op zondag 12 juni 2005 23:33 schreef HostiMeister het volgende:
Tegenwoordig woon ik met twee klasgenoten in een vrijstaand huis, met als enige regel: als de deur dicht is dan eerst kloppen voor binnekomst.
dat is logischquote:Op zondag 12 juni 2005 12:14 schreef Roellio het volgende:
Een meisje van m'n studie en haar huisgenoten hebben hun mannelijke huisgenoot verboden nog langer te masturberen onder de douche, aangezien er af en toe 'resten' werder gevonden.
Telt dat ook?
Wakker gemaakt worden door iemand die op je bed staat vind ik nog ergerquote:Op maandag 13 juni 2005 04:46 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niets erger dan wakker gemaakt worden door iemand die naast je bed staat
Wij hebben geen geldschieter nodig gehad, het is een huurhuis en de huisbaas vond het niet erg dat er 3 studenten in kwamen, zolang hij maar elke maand z'n huur kreegquote:Op maandag 13 juni 2005 10:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is niet meer dan logisch. Je eigen hut met een paar man is wel überrelaxt trouwens, alleen een geldschieter vinden is vaak wat lastig
Dat wil ik dus ook, alleen ik denk dat dat haast niet te vinden isquote:Op maandag 13 juni 2005 11:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wij hebben geen geldschieter nodig gehad, het is een huurhuis en de huisbaas vond het niet erg dat er 3 studenten in kwamen, zolang hij maar elke maand z'n huur kreeg
Kijk naar de particuliere woningmarkt (dus niet via een woningstichting). Vooral aannemers willen wel een huis verhuren welke over enkele jaren gesloopt wordt.quote:Op maandag 13 juni 2005 13:16 schreef S-Two het volgende:
Dat wil ik dus ook, alleen ik denk dat dat haast niet te vinden is![]()
Hmmsz... daar zit idd wat in. Ik zal een rondkijken. Alleen hoe vind je zoiets dan? Want die staan dus nergens ingeschreven e.d. lijkt mequote:Op maandag 13 juni 2005 15:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk naar de particuliere woningmarkt (dus niet via een woningstichting). Vooral aannemers willen wel een huis verhuren welke over enkele jaren gesloopt wordt.
Deze regel is misschien nog wel belangrijker voor de dieren zelf. Een huisdier (veelal een kat) gaat natuurlijk langer mee dan mednig studieloopbaan. De meeste studenten blijven ook niet 4 jaar in hetzelfde huis wonen. Daarnaast zijn de studentenhuizen meestal niet heel erg netjes en de studenten ook niet. Op ten duur, is niemand meer verantwoordelijk voor het huisdier, of claimt een van de bewoners het huisdier bij vertrek die vervolgens nog maar moet zien of hij of zij het beest kan herbergen. Dit is ook voor mij een reden om geen huisdieren te nemen, omdat ik zo'n beest over anderhalf jaar (als ik moet verhuizen, maar nog niet klaar ben met studeren) geen onderdak meer kan bieden.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:05 schreef The_Duce het volgende:
In mijn studentenhuis geldt een belangrijke regel:
- GEEN huisdieren aangezien dat wandelende stofnesten zijn waar niemand op zit te wachten in een gemeenschappelijk huis!
Ook geen lieve kleine goudhamstertjes in een kooitje?quote:Op maandag 13 juni 2005 18:05 schreef The_Duce het volgende:
- GEEN huisdieren aangezien dat wandelende stofnesten zijn waar niemand op zit te wachten in een gemeenschappelijk huis!
Kweenie hoot, maar dat vind ik echt niet vreemd ofzo.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:05 schreef The_Duce het volgende:
Kijk in de Goudengids naar aannemers en makelaars. Zij hebben niet echt wachtlijsten, maar eerder een lijst met huizen die ze te huur hebben staan. Kies maar en huur maar. Let er wel op dat zij duurder zijn en de onderhoud soms te wensen over kan laten, maar je kunt meestal een behoorlijke pand huren die je met meerdere mensen kunt delen. Echter! De meeste aannemers zullen niet beginnen aan onderhuur, dus er is maar één persoon die verantwoordelijk is, en hoe hij/zij het geld int is niet hun probleem. Zo heb je de kans dat die persoon behoorlijk in de knoei komt als één iemand plots vertrekt. Maar in de meeste studenten steden staan ze te springen om een kamer, dus het lijkt me geen probleem om weer een ander persoon te vinden.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:37 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hmmsz... daar zit idd wat in. Ik zal een rondkijken. Alleen hoe vind je zoiets dan? Want die staan dus nergens ingeschreven e.d. lijkt me
In veel huizen van het corps moet de huisfeut de hond uitlaten. In Utrecht zie ik regelmatig de balletjes de hond uitlaten. Verder zou een kat hier in huis niet overbodig zijnquote:Op maandag 13 juni 2005 18:47 schreef Vork het volgende:
[..]
Deze regel is misschien nog wel belangrijker voor de dieren zelf. Een huisdier (veelal een kat) gaat natuurlijk langer mee dan mednig studieloopbaan. De meeste studenten blijven ook niet 4 jaar in hetzelfde huis wonen. Daarnaast zijn de studentenhuizen meestal niet heel erg netjes en de studenten ook niet. Op ten duur, is niemand meer verantwoordelijk voor het huisdier, of claimt een van de bewoners het huisdier bij vertrek die vervolgens nog maar moet zien of hij of zij het beest kan herbergen. Dit is ook voor mij een reden om geen huisdieren te nemen, omdat ik zo'n beest over anderhalf jaar (als ik moet verhuizen, maar nog niet klaar ben met studeren) geen onderdak meer kan bieden.
Het is wel allemaal leuk en aardig zo'n huisdier, maar het komt maar vaak genoeg voor dat na 1 of 2 jaar blijkt dat niemand meer voor het beest kan of wil zorgen. En daarnaast zullen er tussen alle beowners die komen en gaan er ook vast een aantal zitten die er minder blij van worden (ivm allergieen, hekel aan beesten, er niet verantwoordelijk voor willen zijn of wat dan ook).
Aanklagen die hap!quote:Op maandag 13 juni 2005 23:09 schreef ThE_ED het volgende:
Vrouwlijke vrienden die worden meemgenomen wordne gehacht "hand en spandiensten" te verlenen aan leden van de rest van het huis. Helaas wordt deze regel hier met voeten getreden!
Zie ook topic in mijn sig ... 's nachts gaat mijn deur ook gewoon op slot.quote:Op maandag 13 juni 2005 04:46 schreef Catch22- het volgende:
dat is hier ook de regel gelukkig.. mocht ik ECHT niemand binnen willen gaat de deur op slot. Ook 's nachts. Niets erger dan wakker gemaakt worden door iemand die naast je bed staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |