abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27835509
D'r moet hier in huis een buitenkraantje komen. Zodat er in de achtertuin (keuken zit aan de voorzeide) water beschikbaar is, zonder dat er een slang door het hele huis ligt of dat er met emmers/gieters gesjouwd moet worden. Het idee is om na de watermeter een aftappunt te maken en dan met tyleen slang door de kruipruimte leggen die buiten de gevel weer omhoog komt.

-Maar zit ik met een paar dingetjes: kan je een slang onder de muur door krijgen of moet je toch echt binnen het pand door de vloer omhoog en door de muur naar buiten boren?

-Kan de tyleen slang in de kruipruimte op de grond liggen of moet deze worden opgehangen aan de fundering?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:42:18 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27837600
Ik zou zo ie zo niet met slang werken met het oog op veroudering. Daarnaast zo ik hem ook nooit zomaar over de grond laten lopen.

En het beste is om de leiding zo lang mogelijk binnen het huis te houden met het oog op bevriezing.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:07:16 #3
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_27838195
Met een tyleen slang heb je niet zoveel last van veroudering hoor
pi_27838432
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:07 schreef Sigg het volgende:
Met een tyleen slang heb je niet zoveel last van veroudering hoor
Tjah die is speciaal voor dit soort doeleinden bedacht.

Nog een vraagje: hoe maak je de aansluiting op de waterleiding het makkelijkst? De waterleidng doorzagen en een aftakking maken of is er ook een andere oplossing?
pi_27838695
Er zijn ook buitenkranen die je in de winter niet hoeft af te tappen, die tappen zichzelf af, kan je het ook nooit vergeten. Ff een url zoeken moment.

Het was ff zoeken, maar hier is die dan! (Het is een PDF, meer info vind je op www.grohepro.nl afdeling eggeman)

[ Bericht 48% gewijzigd door Marsepein op 11-06-2005 18:36:00 ]
pi_27838949
Was net nog op eigen huis en tuin, daar gebruikte hij flexibele koperleiding.
Daar zit een mantel om en het is makkelijk te gebruiken.
Het enige vervelende is, is dat je de kruipruimte in moet. Maar dat is een kwestie van even adem halen en gaan met je spullen.
pi_27838957
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Tjah die is speciaal voor dit soort doeleinden bedacht.

Nog een vraagje: hoe maak je de aansluiting op de waterleiding het makkelijkst? De waterleidng doorzagen en een aftakking maken of is er ook een andere oplossing?
Tja, je hebt ook prikkranen, die prik je als het ware in je bestaande leiding. Maar of dat nu een oplossing is... Het zou iig niet mijn idee zijn van een solide constructie.
pi_27839080
Een aftakking maken op een bestaande leiding met tyleen slang (Daarvoor kun je gewoon t-stukjes kopen met 2 koperen knelkoppelingen en 1 kunststof knelkoppeling) en dan idd een vorstbestendige buitenkraan plaatsen.
Ze zijn wat duurder dan een gewone kraan (ik geloof 2 x zo duur), maar dan heb je in de winter nooit meer problemen.
pi_27839133
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:37 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Tja, je hebt ook prikkranen, die prik je als het ware in je bestaande leiding. Maar of dat nu een oplossing is... Het zou iig niet mijn idee zijn van een solide constructie.
ik vind het een werelduitvinding. Zo makkelijk.
pi_27839488
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

ik vind het een werelduitvinding. Zo makkelijk.
Krijg je geen last van suizen in je leiding, en deeltjes koper die loskomen en je keramische elementen in je mengkranen verstoppen/vernielen? Hoelang blijft zo'n verbinding goed zonder te lekken?
pi_27839594
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:58 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Krijg je geen last van suizen in je leiding, en deeltjes koper die loskomen en je keramische elementen in je mengkranen verstoppen/vernielen? Hoelang blijft zo'n verbinding goed zonder te lekken?
Nee dat suizen krijg je niet (nooit gemerkt iig) en wat de duurzaamheid is.... ik weet het niet.
Dat zal vast van veel omstandigheden afhangen. Maar ik heb er vertrouwen in.
pi_27839697
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 19:02 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Nee dat suizen krijg je niet (nooit gemerkt iig) en wat de duurzaamheid is.... ik weet het niet.
Dat zal vast van veel omstandigheden afhangen. Maar ik heb er vertrouwen in.
Ik heb ze zelf eigenlijk nooit gebruikt, maar het idee dat er 'kopersplinters' door je waterleidingnetwerk kunnen gaan zwerven bevalt me eigenlijk niet. Voelt het solide als je er 1 gemonteerd hebt?
pi_27840381
Die kopersplinters zullen wel meevallen. Vast niet meer dan bij het doorzagen van een leiding.
Klik voor meer info hier: http://www.samsomtrading.nl/
pi_28653397
Nou alle materialen zijn in huis. Maar das nog een aardige uitzoekwerk geweest.
Die prikkranen hebben een buitendraad van 25 mm (blijkbaar de standaard voor wasmachine aansluiting). De tyleen slang heeft een diameter van 16mm dat moet dus aan elkaar worden gemaakt en daarvoor hebben wij nodig:

kraan ==> verlengstuk 25mm>3/4" ==> verlengstuk 3/4">1/2" ==> verlengstuk 1/2">16mm ==> slang en natuurlijk veeeeeeel teflontape om alles lekvrij te monteren.

Als de kruipruimte leeggepompt moet laat ik het wel horen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')