abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27827987
Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit in mijn leven echt pijn ervaren. Tuurlijk wel dingen die zeer deden, maar nog nooit de echte pijn van iets breken, of serieus onder het mes moeten.
Niet dat ik (denk ik althans) een lage pijngrens heb, maar vraag me wel af hoeveel pijn een mens kan verdragen, en hoe dat op dat moment voelt. Ik bedoel, als je met je nagels stevig in je eigen huid knijpt, doet dat al min of meer zeer. Hoe moet het dan wel niet voelen om, door een ongeval bijvoorbeeld, een arm geamputeerd te krijgen. Hoeveel pijn moet dat dan wel niet doen?

Zijn er mensen hier die weleens iets gebroken hebben, of anderzins goed in de kreukels hebben gelegen en dus ook serieus echte pijn hebben ervaren? Hoe voelde dat op dat moment? Onmenselijke pijn? Of viel dit mee?
pi_27828018
Wel eens mn voet gebroken gehad. Toen ik em brak nog de hele dag op doorgelopen en dat deed bést pijn
  zaterdag 11 juni 2005 @ 09:51:02 #3
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_27828031
Mwa, wel eens mijn hele arm open hebben liggen.
Maar op een of andere manier doet dát geen pijn meer. .
  zaterdag 11 juni 2005 @ 09:51:33 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27828035
Als je pijn hebt, maken je hersens endorfinen aan. Hierdoor wordt de pijn dragelijker en kun je zelfs een beetje high worden. Het is waarschijnlijk ook een van de redenen dat masochisme bestaat.

Ik heb wel een keer een drievoudige beenbreuk opgelopen, maar ik moet zeggen dat ik van het breken zelf eigenlijk weinig heb gevoeld. Het is dat het zo'n naar geluid gaf dat die suggestie gewekt werd.

Ik heb wel een aantal keer een behoorlijke pijn gehad ergens in mijn buik (In de buurt van de lever). Het is/was heel incidenteel, en is niet duidelijk geworden wat het is/was, maar dat was in ieder geval pijn waar gewone pijnstillers niet tegen hielpen, en wat voldoende was om niet te kunnen slapen. Ik heb echter vooral last gehad van het slaapgebrek.
pi_27828079
quote:
Ik heb wel een keer een drievoudige beenbreuk opgelopen, maar ik moet zeggen dat ik van het breken zelf eigenlijk weinig heb gevoeld. Het is dat het zo'n naar geluid gaf dat die suggestie gewekt werd.
En nadat je het doorhad (want dat is vaak ook zo...heb ik teminste wel met het bijvoorbeeld in mijn handen snijden...het doet pas pijn wanneer je het door hebt) deed dit verder ook geen pijn?
pi_27828110
Mijn oor was ontzettend opgezwollen door een infectie en ik moest 3weken wachten op de operatie dus hebben ze in de tussentijd elke 2-3dagen een gaatje achter mijn oor moeten maken, een stukje van een latexhandschoen erin en dan de prut eruit laten lopen. Nee dat was niet echt fijn nee Maar ik moet wel zeggen dat dit soort pijnen wel redelijk te doen zijn, ik vind boren bij de tandarts nog steeds een minder prettig gevoel al doet het niet zoveel pijn.
En verder heb ik een aantal keer een catheter gemoeten, geen idee waarom maar die dingen doen echt onwijs pijn bij mij! En die zuster maar vragen, doet het echt zo'n pijn dan? Nee muts ik ben kleinzierig nougoed
Ohja en mijn buik genas niet goed dus hebben ze 1 dag na de operatie met een spatel de buikwanden uit elkaar geduwd ik had heel wat morfine op maar dat was echt niet fijn

Ohja en toen mijn blindedarm sprong was het ook geen fijn gevoel Ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met de geboorte van een kind (ik hoop iig niet dat het erger is want ik kon amper bewegen), ontzettende krampen een dik uur lang tot ie echt springt en dan is het ineens weg en voel je niks meer en kun je weer rechtop lopen en normaal plassen

[ Bericht 19% gewijzigd door splendor op 11-06-2005 10:06:15 ]
-
pi_27828111
Ik laat me niet verdoven bij de tandarts, daar ervaar ik bijna echte pijn denk ik .
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_27828113
Ik zit nog steeds thuis van een gevalletje serieuze pijn, ben met mijn fiets gevallen en heb mijn scheenbeen op 2 plaatsen gebroken en mijn kuitbeen. Zit al 4 maanden thuis met die ellende....
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:01:32 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27828115
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 09:58 schreef rayteon het volgende:

[..]

En nadat je het doorhad (want dat is vaak ook zo...heb ik teminste wel met het bijvoorbeeld in mijn handen snijden...het doet pas pijn wanneer je het door hebt) deed dit verder ook geen pijn?
Nouja, daarna deed het proberen op te staan pijn, dus toen had ik wel door dat er iets niet in orde was. In rust deed het echter geen pijn.
pi_27828119
Onstoken heup, dat deed echt zooow pijn (was toen 18,5), ik lag gewoon jankend en crepeerend op de grond van de helse pijn. Mijn ma moest me dragen naar de auto voor de huisarts en daarna ziekenhuis voor controle wat niks opleverde.
Ow god die pijn wil ik nooit meer voelen, pijner kan dit soort pijn niet.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:01:43 #11
111260 Charmian
a little joy
pi_27828121
Ik heb last gehad van een blokkade van het SI-gewricht (zit ergens bij je heupen), hierdoor kwamen er een paar zenuwen knel te zitten. De laatste keer dat ik dat had liep ik niets vermoedend een trap op. Ik nam een tree en ik had het idee dat iemand zo'n zenuw tussen 2 stenen zat fijn te malen, de napijn die je hier nog enkele dagen van hebt is ongeveer te vergelijken met het idee of iemand in je vlees zit te purren met een gloeiend heet zwaard, daarna verdwijnt de pijn heel langzaam. Pijnstillers hielpen niet en alle andere pijntjes (zelfs m'n hernia) vielen hierbij in het niet.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator zaterdag 11 juni 2005 @ 10:02:23 #12
18653 crew  D.
pi_27828126
breken doet meestal geen pijn, lastig is het wel
pi_27828156
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:00 schreef VendoR het volgende:
Ik laat me niet verdoven bij de tandarts, daar ervaar ik bijna echte pijn denk ik .
Als jij een wortelkanaal-behandeling zonder verdoving doet, ervaar je wel echte pijn denk ik. Het wegboren van een gaatje hoeft niet perse pijn te doen...tenzij ze zo diep boren dat ze in de buurt van zenuwen komen natuurlijk.

Wat ik wel een keer heb gehad, maar wat niet zozeer pijn deed, maar wel erg onprettig was, was een ruggeprik. Je kan je gewoon niet voorstellen dat ze zonder enige problemen een naald in je ruggegraat kunnen steken.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:08:03 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_27828174
Drie keer in mijn leven:
1. ik ben in elkaar geslagen en dat deed echt heel erg veel pijn. Ik heb nog maanden met krukken gelopen
2. Tijdens de bevalling van mijn dochter. Ik heb zoveel pijn gehad dat mijn lichaam letterlijk uitgeput was en ik nog weken in het ziekenhuis heb gelegen.
3. Tijdens de bevalling van mijn zoon. Gelukkig ben ik deze maal niet in NL bevallen en kon ik dus een ruggenprik krijgen waardoor de slachtpartij van de eerste bevalling gelukkig vermeden werd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:08:23 #15
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_27828177
Heb mijn hand vorig jaar verbrand gehad aan kokend water.
Je merkt het na een fractie van een seconde als het laagje stoom tussen huid en kokend water z'n werk heeft gedaan. je houdt er een een kloppend gevoel aan over dat steeds erger en erger wordt totdat je met een verwrongen gezicht bij zit van de pijn.
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:14:19 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27828236
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 09:51 schreef Dead-Doll het volgende:
Mwa, wel eens mijn hele arm open hebben liggen.
Maar op een of andere manier doet dát geen pijn meer. .
automutilatie?
Klaar?
Ik niet!
pi_27828265
Peesontsteking in mijn voet, ik had nog nooit zulke hevige pijn ervaren, kon niet eens sokken aandoen omdat dat al vreselijk pijn deed.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:21:07 #18
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_27828295
Ik heb een keer mijn pols gebroken, dat deed niet echt pijn alleen zat er een knik in mijn arm. In het ziekenhuis daarentegen toen ze hem goed gingen zetten stonden ze met 2 man eraan te trekken en dat deed wel zeer.

Ook nog een keer een stuk glas op mijn schouder gehad, deed ook geen zeer (merkte het pas 5 minuten later), maar een of andere kneus had er watten op gedaan die ze er in het ziekenhuis letterlijk uit schuurde, dat deed wel zeer.

Of dit echte pijnen zijn weet ik niet, maar voor zover ik weet waren dat de meest pijnlijke dingen die ik gehad heb

Overigens vind ik de meeste vormen van pijn eigenlijk wel fijn (lees een schaaf wond (na een tijdje) en al dat soort pijntjes die je regelmatig op (kunt) lopen)
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_27828301
Een baksteen tegen je oog aankrijgen en daarmee een hersenschudding oplopen. De wond daarvan gaat ontsteken zodat je met je hersenschudding elk kwartier de pus uit je wond moet knijpen omdat anders de hechtingen uit je hoofd scheuren kan ook best pijnlijk zijn.
Verder is pijn betrekkelijk. Je kunt je er voor openstellen...dan kan het nog fijn zijn ook.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_27828304
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:14 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

automutilatie?
kras
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:22:44 #21
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27828311
Ik heb ooit heet frituurvet over mijn gezicht gehad. Wonden vielen mee (1e-2e graads of zo), maar het brandde wel in mn gezicht.
pi_27828328
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:05 schreef rayteon het volgende:

[..]

Wat ik wel een keer heb gehad, maar wat niet zozeer pijn deed, maar wel erg onprettig was, was een ruggeprik. Je kan je gewoon niet voorstellen dat ze zonder enige problemen een naald in je ruggegraat kunnen steken.
daar heb ik nou echt niks van gevoeld, terwijl ze toch 2x verkeerd zaten "oeps, zit tegen het bot"de ander:"dan moet je het nog eens proberen"

En ja, echte pijn heb ik wel gehad, te vaak, tot vervelends toe. Voordeel is wel dat je om de paar uur morfine krijgt, wordt je zo lekker doezelig van

Een van de dingen die ik me nog goed voor de geest kan halen is een drain van ong 70 cm die er door een leerling verpleegster uitgehaald werd. "nee, pas op, oeps iets harder trekken, nee hij komt niet los, iets harder trekken ,jeetje hij zit echt vastgegroeid he? "
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:25:27 #23
2537 AngryAngel
Zorgwatch.nl
pi_27828343
De ergste pijn die ik ooit gehad heb, was op het moment dat mijn blindedarm sprong.
dat deed toch zeer. ik lag in een keer op de grond van de pijn.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_27828349
Klinkt raar, maar ik had eerst dat één of andere spier achter een rib bleef hangen. Nou ja, iets in de buurt van me hart bleef ergens achter hangen.
En kramp in je been, doet ook ongelooflijk pijn.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:29:40 #25
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27828393
Een scheurtje in mijn kuitspier (ook wel zweepslag genoemd), wat deed dat ontzettend zeer
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')