abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27825021
Goed, ik heb aan het Evolutie FAQ wat toegevoegd (onderaan), en de FAQ is niet gemold

* Verder heb ik 2 interviews bekeken, uit deze serie interviews: THE ATHEISM TAPES
En wel met Arthur Miller en Richard Dawkins. Fantastisch

andere afleveringen met o.a.
Steven Weinberg, fysicus
Daniel Dennett, filosoof

Verder is er van dezelfde programmamaker nog de volgende serie JONATHAN MILLER'S BRIEF HISTORY OF DISBELIEF

Al deze docu's zjn niet te koop maar wel te vinden op het eDonkey netwerk (eMule)
[Centraal] Emule deeltje 3
Goeie timing in combinatie met Muntz en De Wint's uitzendingen. En het niveau in deze Engelse serie gaat flink

DOWNLOADS:

allen van de onderstaande site

* En!... een site met een verzameling Richard Dawkins media files: http://www.reitstoen.com/dawkins.php
Zowel video als geluid (mp3 en streaming)

1 - Een mp3 file met een kort maar krachtig interview waarin hij en passant de zogenaamde randomness (toeval) dat de evolutie theorie wordt aangewreven door creationisten naar het rijk der fabelen verwijst: Interview met Dawkins
klik op: Kostenlos
en dan op: Ihr Download Link

2 - En nog één n.a.v. The Ancestors Tale Download

3 - En nog een radio programma met reacties van luisteraars Download
wel in .ra formaat , gebruik Real Player, of Real Player Alternative

4 - Video 33mb: Amerikaans interview waarin ''Intelligent Design'' ter sprake komt, erg goed.
a. Download met eMule
b. Download van QuickFile (kan download beperkingen hebben)

5 - De kwaliteit van deze file is niet al te best, ''de naald blijft af en toe hangen maar wel goed te verstaan.
Interview met Dawkins over Natuurlijke selectie

Edit: QuickFile heeft download beperkingen, geduld vereist. (iemand een tip?)
Gebruik anders eMule.
De bovenstaande downloads komen deze site http://www.reitstoen.com/dawkins.php

En!.. Stephen Jay Gould: http://www.stephenjaygould.org/multimedia.html

Oh ja, wie een aflevering van ''God bestaat niet '' van Muntz en Van de Wint gemist heeft kan hier terecht: God bestaat niet

.
.
MEDIA PLAYERS
In het Evolutie FAQ heb ik links geplaatst voor mediaplayers, voor het geval dat.

Verder iemand nog tips? of van andere wetenschappelijke disciplines?

[ Bericht 5% gewijzigd door Godslasteraar op 12-06-2005 20:54:55 ]
pi_27826227
Misschien een link om de andere kant ook te belichten?

http://www.nwcreation.net/videos/a_question_of_origins.html

Video over hoe de evolutietheorie niet klopt, en de bijbel wel.
pi_27826511
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 02:25 schreef oheng het volgende:
...........
Alles is welkom wat mij betreft. Mischien zou de topic ook breder van opzet moeten zijn en een soort Wetenschap, Filosofie, en Levensbeschouwing Multi Media Center worden. Dat is wel meer 21e eeuw nietwaar Alles voorgekauwt terwijl je onderuit in je stoel ligt
Maar mischien is dat geen goed idee, ik weet het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 11-06-2005 05:01:27 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 02:56:42 #4
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27826598
quote:

Evolutietheorie staat trouwens niet gelijk aan atheisme.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 03:13:36 #5
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27826758
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 02:56 schreef Nickthedick het volgende:
Evolutietheorie staat trouwens niet gelijk aan atheisme.
Absoluut, toch zijn er veel die dat denken, inclusief dogmatici zoals Dawkins. Ik kwam volgend toepasselijke verhaal tegen vandaag op een blog:
quote:
My senior year I applied and was accepted for an under graduate teaching assistantship in the department. One of the duties of undergrad TA’s was to assist with a lab section for the Intro to Physical Anthropology class. This allowed students in the larger lecture class to have some one on one interaction with the professor (as well as cool things like getting to play with real fossils). Within the lab, the TA was there to answer questions, assist with assignments, and help the professor grade tests.

I knew from Dr. PA that I would encounter students of religious backgrounds who would reject evolution – a major lesson in the class – due to their particular religious beliefs. It was my job to get them to simply learn about it as it was taught without making them feel put upon to alter their personal beliefs. This turned out to be a breeze. Dr. PA’s style had almost entirely won those folks over before I ever had any one on one interaction with them. I did encounter a couple of students who told me they didn’t believe in the theory of evolution, but they didn’t seem to have any trouble understanding it well enough to pass the class.

But there was another kind of student I was unprepared for – the dogmatic evolutionist. These students accepted evolution for faith-based reasons, essentially ignoring the science and evidence behind it. This was a surprisingly frustrating kind of student to mentor on the topic. On one level they seemed to be the most enthusiastic about evolution, but they were also completely lacking in curiosity about it. They didn’t care how it worked, or what the evidence might be. They believed it already, so they seemed to take the attitude that there was no point in figuring out the whats and the hows of it.

I remember one such encounter, where I had to try to explain to a student that Darwin not only didn’t prove there was no God, but that the “God question” itself had nothing to do with Darwin’s work. We talked past one another for probably about fifteen minutes before I gave up. This wasn’t some abstract argument; he needed to understand the scope of Darwin’s work for some specific test questions. But I couldn’t get him to see that Darwin’s theory for what it actually was. To him it was something grand and mysterious that you simply accepted. And in his mind, part of this belief included the faith that evolution disproved God, and no amount of evidence would budge him from this idea. So much for science.
pi_27827154
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 03:13 schreef Sovereign het volgende:

Absoluut, toch zijn er veel die dat denken, inclusief dogmatici zoals Dawkins. Ik kwam volgend toepasselijke verhaal tegen vandaag op een blog:
Dogmatisch? nou, overtuig jezelf. Kijk en luister, en oordeel zélf of je deze man dogmatisch vind of niet. En verder, het bijzondere aan Dawkins is niet alleen zijn wetenschappelijke prestaties, hij is ook een buitengewoon getalenteerd schrijver. Zijn boeken zijn ook literair van het allerhoogste niveau, een genot om te lezen. Alleen daarom al de moeite waard.

Het interview met Arthur Miller was overigens ook buitengewoon. De titel ''THE ATHEISM TAPES'' is wat dat betreft een beetje misleidend.

In het FAQ vind je overigens een gratis download van zijn boek ''The Blind Watchmaker''.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 04:29:39 #7
106776 Nickthedick
pi_27827213
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 03:13 schreef Sovereign het volgende:

[..]

[..]
Ik houd geen rekening met dogma's; ik ben geen atheist omdat ik het verhaal van ongelovigen zo ontzettend ondersteun: het verhaal van gelovigen was gewoon zo absurd, zo lachwekkend, en zo slecht, dat ik mij er als 7-jarige niet toe kon verlagen om er in te geloven.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_27827220
In het interview komt de Coelacanth ter sprake:

Foto's Coelacanth

2 kleine video's van een Coelacanth

[ Bericht 12% gewijzigd door Godslasteraar op 11-06-2005 04:45:22 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 05:37:38 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_27827326
quote:

noi maar wat een flutargumenten in dat filmpje...
Het zonnestelsel klopt niet want als het ontstaan is uit 1 grote gaswolk dan zouden alle hemellichamen dezelfde compositie moeten hebben? Om er maar es een mooie uit te pikken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 11 juni 2005 @ 05:46:54 #10
106776 Nickthedick
pi_27827338
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 05:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

noi maar wat een flutargumenten in dat filmpje...
Het zonnestelsel klopt niet want als het ontstaan is uit 1 grote gaswolk dan zouden alle hemellichamen dezelfde compositie moeten hebben? Om er maar es een mooie uit te pikken.
Ja, alles is er op gericht zodat WIJ goed kunnen leven; als alles 'maar' een paar procent (wat 1 van hun 'wetenschappers' behoorlijk veel noemt (om een ander punt te onderbouwen, maar hier niet belangrijk is)) kunnen WIJ hier niet leven. Hoe arrogant is het om uit te gaan van de mens als perfect en uiteindelijk opperwezen. Misschien had alles - als het er een paar procent had naast gezeten, wel een paar procent anders uitgezien .

Vergeet dit niet: niet alle manen roteren hetzelfde! DIT IS HET BEWIJS.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:23:04 #11
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27828315
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 05:46 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ja, alles is er op gericht zodat WIJ goed kunnen leven; als alles 'maar' een paar procent (wat 1 van hun 'wetenschappers' behoorlijk veel noemt (om een ander punt te onderbouwen, maar hier niet belangrijk is)) kunnen WIJ hier niet leven. Hoe arrogant is het om uit te gaan van de mens als perfect en uiteindelijk opperwezen. Misschien had alles - als het er een paar procent had naast gezeten, wel een paar procent anders uitgezien .

Vergeet dit niet: niet alle manen roteren hetzelfde! DIT IS HET BEWIJS.
Nick .... Dude ..... Van waar ineens die wijsheid... ?
Ik ben blij verrast !
Dus er zijn meer mensen in de wereld die dus die unieke procentjes zijn opgevallen ?!
Hulde lol...
Wed maar dat wij schepping zijn, hoe moeilijk lasteraar dat ook vind
Uiteindelijk het ontkennen en zelfs het onderbouwen van een verwerping geeft voer voor de Vader van alle gedachten dat God bestaat.
Hoe anders dat je verklaren kunt dat lasteraar de naam heeft die hij gekozen heeft.
Je zou bijna zeggen joh bespaar jezelf dan toch alle moeite hé.
Of heeft het eerder te maken met een fataal afgelopen bezoek van "bepaalde lui" aan de deur ?
Of misschien een "geweldadig opgedwongen hostie" ?
Nee, dan toch de communie waarbij je niet kreeg wat je vroeg lol ...
Nick credit ongeacht je verdere standpunt.... dat van die procentjes is knap hé.
(ga ik snel nog ff tukken ben al weer veeeel te lang wakker)
allen gegroet !
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:06:05 #12
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_27831413
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:23 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Ik ben blij verrast !
Dus er zijn meer mensen in de wereld die dus die unieke procentjes zijn opgevallen ?!
Hulde lol...
Uiteindelijk het ontkennen en zelfs het onderbouwen van een verwerping geeft voer voor de Vader van alle gedachten dat God bestaat.
Hoe anders dat je verklaren kunt dat lasteraar de naam heeft die hij gekozen heeft.
Of heeft het eerder te maken met een fataal afgelopen bezoek van "bepaalde lui" aan de deur ?
Nick credit ongeacht je verdere standpunt.... dat van die procentjes is knap hé.
allen gegroet !
Dude.. in dat filmpje wordt ronduit gelogen over enkele feiten. Die planeten bijv. Dat evolutie over het ontstaan van leven zou gaan. Entropie. De standaard dingen dus. In het stukje over de missing links zeggen ze dat er geen tussenvorm is gevonden tussen weekdieren en gewervelden wat ook simpelweg niet waar is. Zo kan ik nog wel ff verder gaan.... En dan vinden ze "god bestaat niet" beledigend...
Onikaan ni ov dovah
pi_27833219
Ik heb nog twee interviews met Dawkins toegevoegd.
Één daarvan heb ik geconverteerd van .ra --> mp3. Erg moeizaam.
De andere .ra file van 8 mb heb ik geconverteerd, eerst naar een .Wav file die maar liefst (hou je vast) 522 mb groot werd en vervolgens naar een mp3 van 24 mb (van ongeveer gelijke kwaliteit)
Ik heb de .ra file maar opgeladen
quote:

Ik ben blij verrast !
Hulde lol...
Dat was naar aanleiding van Donners achterbakse goedkeuring van de religieuze moord op Theo van Gogh door het godslasterings wetje uit de vergetelheid te halen.
quote:
....
Mijn moeders familie was inderdaad paaps, maar die zijn met walging uit de ''Algemene Kerk'' gestapt lang voordat ik geboren was. Ik ben dan ook niet gedoopt. Een feit waar ik eigenlijk best trots op ben.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:50:00 #14
106776 Nickthedick
pi_27833752
quote:

[..]

Ik ben blij verrast !
Hulde lol...
allen gegroet !
Was ik vergeten mijn sarcasm mode te activeren ofzo? Of zijn gelovigen nog niet geevolueerd tot het begrijpen van sarcasme?
pi_27835281
En nog 2 interviews toegevoegd waarvan één video
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:28:57 #16
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27835820
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 05:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat zijn ook inderdaad onzin argumenten, waarschijnlijk young earth creationisten. Ik heb de video (nog) niet gezien om zelf een mening te vormen, op hoeveel minuten wordt dit argument voorgedragen?

Maar zoals met alles heb je twee zijden van de medaille.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sovereign op 11-06-2005 16:39:30 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:32:37 #17
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27835907
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 04:07 schreef Godslasteraar het volgende:
Dogmatisch? nou, overtuig jezelf.
Lijkt me onnodig daar ik met genoeg van zijn publicaties in aanraking ben geweest. "Darwin made it easy to become an intellectually fulfilled atheist", aldus Dawkins zelf.
quote:
In het FAQ vind je overigens een gratis download van zijn boek ''The Blind Watchmaker''.
Die neem ik wel even mee, altijd handig. En gratis is gratis.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:36:43 #18
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_27835974
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 04:29 schreef Nickthedick het volgende:
Ik houd geen rekening met dogma's; ik ben geen atheist omdat ik het verhaal van ongelovigen zo ontzettend ondersteun: het verhaal van gelovigen was gewoon zo absurd, zo lachwekkend, en zo slecht, dat ik mij er als 7-jarige niet toe kon verlagen om er in te geloven.
Ik ben om moverende redenen agnost; "het verhaal van gelovigen" is voor mij dan ook helemaal niet relevant noch belangrijk.
pi_27837285
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:32 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Lijkt me onnodig daar ik met genoeg van zijn publicaties in aanraking ben geweest. "Darwin made it easy to become an intellectually fulfilled atheist", aldus Dawkins zelf.
Een uitspraak waar ik zelf niet zo veel in zie.Tot Darwin was er géén bevredigend alternatief voor een bovennatuurlijk design van de natuur. Dat vind ik echter géén reden om dan maar wat te verzinnen. Geef dan gewoon toe dat je het niet weet, iets niet snapt. Het is natuurlijk prettig dat Darwin een alternatief introduceerde, maar om het bovennatuurlijke af te wijzen is het niet noodzakelijk. Temeer daar het introduceren van een God de vraag oproept hoe die ontstaan is. Je verschuift het probleem alleen maar. Dawkns definieert "God'' dan ook op een manier waar ik het wel mee eens ben: defeatism. Dat men iets niet begrijpt, te weinig kennis heeft, niet intelligent genoeg is géén bewijs voor een God, al zie je gelovers dan uitstralen dat ze God menen te ontwaren, of te wel ''de God van de gaten''. Dat is natuurlijk kul, en ''een beetje dom'' van de gelover in kwestie.
quote:
Die neem ik wel even mee, altijd handig. En gratis is gratis.
Er is ook meer, het interview met Arthur Miller was ook bijzonder interessant.
En mischien is er wel meer materiaal van andere disciplines en wetenschappers.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 22:53:44 #20
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27845628
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:50 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Was ik vergeten mijn sarcasm mode te activeren ofzo? Of zijn gelovigen nog niet geevolueerd tot het begrijpen van sarcasme?
Rofl.
En jij denkt dat ik van eergisteren ben ?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 22:56:50 #21
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_27845688
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:36 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik ben om moverende redenen agnost; "het verhaal van gelovigen" is voor mij dan ook helemaal niet relevant noch belangrijk.
FF quotje door een "gelovige" uit Futurama genomen voor mr Sovereign :
quote:
Your not paid to think !
"A mindless worker is a happy worker !"
Shut up and do your job !

[ Bericht 4% gewijzigd door Tiesemans op 12-06-2005 06:38:29 ]
  zondag 12 juni 2005 @ 17:59:08 #22
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_27861989
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:28 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Dat zijn ook inderdaad onzin argumenten, waarschijnlijk young earth creationisten. Ik heb de video (nog) niet gezien om zelf een mening te vormen, op hoeveel minuten wordt dit argument voorgedragen?

Maar zoals met alles heb je twee zijden van de medaille.
Ergens halverwege was het dacht ik.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 13 juni 2005 @ 11:41:51 #23
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27881346
*Blijft topic volgen
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_27883968
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:25 schreef Godslasteraar het volgende:
Goed, ik heb aan het Evolutie FAQ wat toegevoegd (onderaan), en de FAQ is niet gemold

* Verder heb ik 2 interviews bekeken, uit deze serie interviews: THE ATHEISM TAPES
En wel met Arthur Miller en Richard Dawkins. Fantastisch

andere afleveringen met o.a.
Steven Weinberg, fysicus
Daniel Dennett, filosoof

Verder is er van dezelfde programmamaker nog de volgende serie JONATHAN MILLER'S BRIEF HISTORY OF DISBELIEF
Ik begrijp niet helemaal waarom de link naar The Atheism Tapes op een evolutie-faq staat. Het woord evolutie (of evolution) komt namelijk niet op die pagina voor.
Bij de tweede link komt het een keer voor, maar dan wel in de context van atheisme.

Volgens mij probeer je zo evolutie en atheisme aan elkaar te linken, hetgeen volgens mij niet correct is. Niet iedere evolutionist is per definitie atheist - er zijn zelfs stromingen binnen de ET die een intelligent ontwerp achter de ET vermoeden. Misschien moest je het nieuwe boek: 'Schitterend ongeluk, of Sporen van ontwerp?' eens lezen (net uit, volop in het nieuws)
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
pi_27885079
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:02 schreef Quazzy het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal waarom de link naar The Atheism Tapes op een evolutie-faq staat. Het woord evolutie (of evolution) komt namelijk niet op die pagina voor.
Bij de tweede link komt het een keer voor, maar dan wel in de context van atheisme.

Volgens mij probeer je zo evolutie en atheisme aan elkaar te linken, hetgeen volgens mij niet correct is. Niet iedere evolutionist is per definitie atheist - er zijn zelfs stromingen binnen de ET die een intelligent ontwerp achter de ET vermoeden. Misschien moest je het nieuwe boek: 'Schitterend ongeluk, of Sporen van ontwerp?' eens lezen (net uit, volop in het nieuws)
Daar heb je gelijk in, dat is een beetje een dilemma.
Het interview in The Atheism Tapes met Richard Dawkins gaat echter wel dieper op de evolutie theorie in. En dat geld ook, in mindere mate, voor de andere gasten. De titel van deze serie is dan ook enigzins misleidend. De andere serie heb ik nog in de eMule download staan en heb ik nog niet bekeken.
En verder is deze FAQ óók een antwoord op een uitdager: creationisme. Creationisme, of Intelligent Design zoals het tegenwoordig genoemd wordt, is weer onderdeel van religie. En vanuit religie komt de voornaamste oppositie tegen de evolutie-theorie en zelfs tegen evolutie. Dat zien we nu ook in Nederland met die CDA muts. De evolutie-theorie is onderdeel van het algemeen maatschappelijk debat, veel meer dan de Quantum-theorie om maar wat te noemen. De evolutie-topics gaan ook hier op Fok! meestal over evolutie versus creationisme.
Een ander punt is dat in deze serie uitgebreidt aandacht wordt gegeven aan het fenomeen ''wetenschap'' en logica. En dat kan hoe dan ook géén kwaad.

Maar meer materiaal voor pure biologie, zou natuurlijk welkom zijn. Op het gewone Wikipedia heb ik ook al wat geplaatst, ook daar is nog weinig aandacht voor beschikbaar Multimedia-materiaal terwijl dat toch juist zo goed past in dit internet tijdperk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')