Okay, mijn ervaring met de frenulumolotomiedinges:
Hoewel ik niet had gekozen voor een volledige narcose maar voor een ruggeprik, moest ik al lang van te voren nuchter zijn. Oeh, ik wist niet dat het zo moeilijk kon zijn om allerlei lekkere broodjes van de bakker waar je natuurlijk net langs loopt op weg naar het ziekenhuis te laten liggen. Maar uiteindelijk heb ik de verleiding kunnen weerstaan en ben ik aangekomen in het ziekenhuis. Ik werd opgehaald door een verpleegster die me de weg wees naar een kamer met een aantal bedden. Hier moest ik me alvast omkleden en kreeg ik een prikje om trombose te voorkomen, een pilletje tegen de spanning en een paar paracetamolletjes. Nadat ik mezelf in het aldaar neergelegen ziekenhuisjasje had gehesen, moest ik nog even een tijdje wachten tot het moment daar was. Ondertussen kon ik lekker relaxed luisteren naar de radio via een koptelefoon. Opeens kwam de verpleegster weer naar binnen en zei me dat mijn tijd was gekomen. Bibberend legde ik de koptelefoon aan de kant en werd ik naar de verkoeverkamer gereden. In deze kamer werd nog het een en ander gecontroleerd en werd er ook nog eens een keer gekeken naar het frenulum door de chirurg himself.
Het moment daarop was het uur van de waarheid. Een arm werd schoongemaakt en geinjecteerd met een prikje voor het infuus. Daarna moest ik op de operatietafel gaan zitten en kwam eindelijk de prik waarvoor ik me de hele dag al in zeven kleurige varianten aan geurige uitwerpselen had ontdaan. De prik waar ik zo verschrikkelijk bang voor was geweest bleek uiteindelijk minder pijn te doen dan het tromboseprikje van een half uurtje terug. Zoals altijd was de angst vooraf erger dan het moment zelf. Een paar tellen later begonnen mijn benen te tintelen en verloor ik langzaam het gevoel in mijn voeten, benen, kont, geslachtsdelen en een deel van mijn buik. Hoewel mensen soms zeggen dat het voelt alsof je je hele onderlichaam mist, heb ik dit niet zo ervaren. Ik voelde mijn onderlichaam nog wel, maar hoe goed ik ook mijn best deed, ik kon er niets van bewegen. Na een erg snelle operatie waar ik niets van heb gevoeld of gezien, vanwege het doek voor m'n gezicht, werd ik teruggereden naar de verkoeverkamer om bij te komen van de verdoving en ander spul dat in mijn lichaam was gespoten. Een paar kwartiertjes later ging ik met bed en al weer terug naar de patientenkamer, alwaar ik moest wachten tot de verdoving was uitgewerkt.
Na een half uur kon ik een van mijn benen weer een beetje bewegen. Een vreemde ervaring, want de andere lag er nog net zo levenloos bij als een half uur daarvoor. Maar langzaam ging toch steeds meer weer werken. Uiteindelijk waren alleen mijn beide billen en geslachtsdelen nog verdoofd, waardoor ik wat moeilijk en vreemd liep, en ben ik naar huis toe gebracht. Een half uur later was eindelijk de verdoving een beetje uitgewerkt (na zeker 4 uur te hebben gewacht) en kon ik voor de eerste keer moeizaam gaan plassen. Ik heb een aantal gaasjes meegekregen om te voorkomen dat mijn ondergoed onder het bloed komt te zitten. En dat is ook wel nodig, want het bloedt nog hevig. Plassen gaat best moeilijk maar met een beetje 'persen' lukt het wel om het watercloset rood te spuiten, al voelt het een beetje branderig aan.
Over de wond kan ik op dit moment nog niet veel zeggen. Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken, maar dat het opgezollen is is duidelijk. Ik had verwacht dat het veel meer pijn zou doen nadat de verdoving uitgewerkt zou zijn, maar op het branderige gevoel na doet het eigenlijk helemaal geen pijn en voelt het alleen een beetje vervelend en soms zijn er nog wat kleine steekjes te voelen in het frenulum. Tot nu toe heb ik nog geen erecties gehad, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. Misschien zal het pijn doen, misschien niet. Afgaand op wat ik nu voel denk ik dat het best wel pijnlijk zal kunnen zijn.
Uiteindelijk is het me heel erg meegevallen en kan ik het andere mensen alleen maar aanraden om het ook te laten doen! Eng is het niet. Hooguit een beetje vreemd. Maar wel lekker, wanneer alles weer in orde is
![]()
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:21 schreef Monticola het volgende:Al met al moet ik overduidelijk ook besneden worden maar ik zie het voorlopig nog niet zitten.
Mede omdat ik nog thuis woon (ben bijna 18) en ook omdat ik er nog niet heel erg veel last van heb zolang ik het masturberen maar op "mijn" manier doe. Ook omdat ik nog geen vriendin gehad heb waarmee ik verder ben gegaan dan zoenen.
...
Hoop alleen dat seks wel lukt, maar dat heb ik dus nog niet ondervonden.
Juist daarom zou je het nu zo snel mogelijk moeten laten doen. Dan kan je later lekker genieten van de seks met je vriendin zonder pijn te hebben en hoef je ook niet eerst een paar weken of zelfs maanden te wachten op de operatie!
Stap morgen nog naar je huisarts toe en vraag een verwijsbrief, maak een afspraak in het ziekenhuis en laat er meteen wat aan doen!!!
quote:
Plaatselijke verdoving lijkt me zeer pijnlijk, alleen ik ga er al vanuit dat ik onder volledige narcose ga
![]()
. Mietje dat ik ben.
Ik kan je vertellen dat een ruggeprik in ieder geval VEEEEEEEEL beter en minder pijnlijk is dan een volledige narcose! Heerlijk is het om niet alles onder te kotsen na een operatie!
[ Bericht 0% gewijzigd door euh.. op 03-08-2005 03:32:33 ]