abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:18:06 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27803404
quote:
107 Teletekst vr 10 jun
Volgende week vrijdag treinstaking

UTRECHT Volgende week vrijdag zullen er
geen treinen rijden vanwege een staking
bij het personeel van ProRail.De bonden
en ProRail kunnen het niet eens worden
over een nieuwe cao voor de werknemers.

Gisteren liep het overleg tussen de
bonden en ProRail vast.ProRail stelde
voor om een arbitragecommissie te laten
kijken naar een loonstijging voor de
3000 werknemers.De bonden wezen dat af
en eisten dat ProRail vandaag voor 12
uur een beter loonbod zou neerleggen.

De bonden willen 4,75% meer loon om op
gelijk niveau met het NS-personeel te
komen.ProRail regelt alle treinverkeer.
Bij een staking ligt daarom alles stil.
gvd
staken zou verboden moeten worden! Wat zijn arbeidsovereenkomsten nog waard tegenwoordig
Zolang de arboregels niet overtreden worden heb je niks te miepen maar moet je werken GVD.

om maar te zwijgen over het feit dat hogere lonen gewoon worden doorberekent in hogere prijzen en je dus uiteindelijk niks bent opgeschoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door McCarthy op 10-06-2005 13:46:06 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:23:57 #2
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27803609
In de TT kan ik me nog redelijk vinden, maar bij de rest van je betoog haak ik even af
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_27803650
Je kan tijdens een treinstaking die vermaledijde trein-stakers niet eens op de trein zetten!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:26:39 #4
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_27803705
Laat me raden...

Je hebt nog geen werkgever of betalingsverplichtingen....
Jawohl Herr Kaloin!
pi_27803866
bind ze op et spoor
Forget about it..
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:33:29 #6
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_27803909
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:31 schreef MeuL het volgende:
bind ze op et spoor
Kan geen kwaad, die dingen rijden toch niet.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_27803967
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

gvd
staken zou verboden moeten worden! Wat zijn arbeidsovereenkomsten nog waard tegenwopordig
Zolang de arboregels niet overtreden worden heb je niks te miepen maar moet je werken GVD.
Een arbeidsovereenkomst is heel veel waard, vandaar dat er gestaakt wordt als de nieuwe overeenkomst tegen dreigt te vallen.
quote:
om maar te zwijgen over het feit dat hogere lonen gewoon worden doorberekent in hogere prijzen en je dus uiteindelijk niks bent opgeschoten.
De prijzen stijgen toch wel, het is zaak dat je loon meestijgt om er netto niet op achteruit te gaan.
Big dick.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:38:40 #8
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_27804082
Werken moeten ze! De staat moet toch ergens het geld vandaan halen om m'n stufi te betalen? Waar moet ik anders van zuipen Stelletje zeikers.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_27804100
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Een arbeidsovereenkomst is heel veel waard, vandaar dat er gestaakt wordt als de nieuwe overeenkomst tegen dreigt te vallen.
[..]

De prijzen stijgen toch wel, het is zaak dat je loon meestijgt om er netto niet op achteruit te gaan.
Laat me raden... Jij werkt bij de overheid..

Mensen die staken, zijn werkweigeraars.
Irritante gasten, die de werkende mensch lastig vallen. Dat linkse gedrag komt me mijn strot uit.
"Ik wil 1% meer, wat krijg ik niet? Dan leggen we het werk toch een dag of wat neer...."
Die hele fuckin' mentaliteit is om van te kotsen.

Heel Amsterdam staat vol, aan de ene kant Brandweermannen, aan de andere kant NS personeel.
En weet je, 80% van de mensen die staken, lopen als schapen achter de kudde aan.

"Ach, lekker een daggie de stad in, in de baas zijn tijd" Terwijl hij zijn zware van Nelle aansteekt.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:42:21 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27804193
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

[..]
dan ga je toch op zoek naar een andere werkgever
Zolang je nog in de periode van je oude overeenkomst zit moet je gewoon werken.
quote:
2% inflatie ja, dat is iets anders dan die 4.75% waar zij het over hadden.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:44:32 #11
119636 J.Flo
De derde hond in het kegelspel
pi_27804252
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

gvd
staken zou verboden moeten worden! Wat zijn arbeidsovereenkomsten nog waard tegenwopordig

Opknopen al die rooie RATTEN.

Dankzij gezeil over cao verbeterig zus, arbeidsduurverkorting zo helpen de vakbonden dit land economisch te verwoesten. Altijd maar dat gezeik over nog meer vakantie en 0,2% loonsverhoging..ik word er kotsmisselijk van. In plaats dat iedereen nou eens ophoudt met zeiken en begint met werken...dan kan er weer eens gesproken worden over meer vakantie en loonsverhoging.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:44:36 #12
904 L-X
The Lover X
pi_27804253
Goddamn hippies

It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:50:57 #13
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_27804444
en natuurlijk net in de week dat je een assement hebt of een toets.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_27804455
not in my backyard, jadiejadiejadieja.
pi_27804466
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:44 schreef L-X het volgende:
Goddamn hippies

Inderdaad, stel je voor dat iedereen voor zijn rechten op gaat komen, moet je toch niet aan denken
pi_27804885
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:50 schreef wise het volgende:
en natuurlijk net in de week dat je een assement hebt of een toets.
Dat zoeken ze uit, de fascisten!
pi_27804948
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:42 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Tekortkoming nr. 1 in je reply: banen liggen op het ogenblik gewoon NIET voor het oprapen.
Tekortkoming nr. 2 in je reply: Met een andere werkgever binnen hetzelfde werkterein val je meestal onder dezelfde CAO. Ander werk maakt dus geen flikker uit, je verdient practisch hetzelfde. Totaal ander werk is negen van de tien keer geen optie, want daarvoor missen die mensen de scholing.
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:42 schreef McCarthy het volgende:[..]

Tekortkoming in je reply: 4.75% is misschien inclusief het gebrek aan loonstijging van de afgelopen jaren?
If you can't beat them: beat harder next time.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:12:37 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_27805124
Staken zou inderdaad verboden moeten worden! Staken is iets voor mensen die meer geld willen hebben dan de marktwerking ze wil geven..... Als het niet bevalt: zoek een andere baan!
censuur :O
pi_27805136
inderdaad, het recht op staken zou ingenomen moeten worden. De topmanagers delen zichzelf miljoenen toe, terwijl Jan de Arbeider moet knokken om 1200 in de maand veilig te stellen. En stel je eens voor zeg, dat die 1200 eens omhoog zou gaan, alleen maar omdat de prijzen ook omhoog zouden gaan.
En stel je eens voor dat arbeiders betere werkomgevingen willen! SCHANDE! Gewoon net als vroeger; tot je 50e in de mijnen werken tot je stoflongen hebt, en daarna nog even 20 jaar in de riolen werken!
Scholingsregelingen? Belachelijk! Eerder stoppen met werken? Ben je gek! Wil je vrij om je moeder te begraven? Doe even normaal zeg, doorwerken, of we leggen je drnaast!

Je hebt helemaal gelijk, laten we die stakingen afschaffen, zodat werkgevers schandalig met hun personeel om kunnen gaan, en de service achteruit gaat van alle diensten.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_27805206
quote:

[..]

Haha ja maak het helemaal mooi! De oude CAO loopt door tot het moment dat de nieuwe ingaat. Je werkt dus NOOIT zonder arbeidsovereenkomst.
quote:
Als je nou even het bericht leest, dan zie je dat ze op hetzelfde salrisniveau willen komen als NS-personeel. Is niet zo gek, als je hetzelfde werk doet.
Big dick.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:18:09 #21
904 L-X
The Lover X
pi_27805304
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:51 schreef erikh het volgende:

[..]

Inderdaad, stel je voor dat iedereen voor zijn rechten op gaat komen, moet je toch niet aan denken
Tja waar je zin in hebt.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:21:16 #22
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27805407
quote:

[..]

[..]

ik denk als er over de laatste 7 jaar 15% inflatie is geweest, dat dat nog niet voor 4 procent gecompenseerd is door loonsverhoging, dus waar miep je over. Het is gewoon achterstallige inflatyiecorrectie die nog niet eens voldoet
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:22:02 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27805437
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:51 schreef erikh het volgende:

[..]

daar zijn ook legio andere mogelijkheden voor, zonder de reiziger te duperen.
pi_27805473
Waarom nou op vrijdag? Als ze het op maandag deden had ik er nog iets aan, vrijdag ben ik altijd al vrij.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_27805602
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Laat me raden...

Je hebt nog geen werkgever of betalingsverplichtingen....
"Must... resist... urge... to... kill.... luser.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')