abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27800768
mijn wireless is ook niet veilig
pi_27800771
als je de handleiding niet leest is het eigen schuld dikke bult, iedereen kan een WEP beveiling activeren. Is niet zo moeilijk.
pi_27800825
Maar van de andere kant, Als iemand radiosignalen verzend en jij kan die gewoon ontvangen is daar niks strafbaars aan.

En als jij een wireless internet verbinding ontvangt, tja..
sorry voor al m'n typfouten
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 11:58:16 #54
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27800843
Wat een belachelijke reacties hier zeg.

Van andermans spullen/voorzieningen blijf je gewoon met je klauwen af! Als je zo nodig (draadloos) moet internetten, dan koop je dat maar.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:58:55 #55
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27800862
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:58 schreef jitzzzze het volgende:

Van andermans spullen/voorzieningen blijf je gewoon met je klauwen af! Als je zo nodig (draadloos) moet internetten, dan koop je dat maar.
en dat hè... vind ik nou ook
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_27800868
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:57 schreef surferr het volgende:
Maar van de andere kant, Als iemand radiosignalen verzend en jij kan die gewoon ontvangen is daar niks strafbaars aan.

En als jij een wireless internet verbinding ontvangt, tja..
precies, ik weet niet hoe ik mijn laptop die verdomde rotsignalen kan laten negeren
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_27800888
quote:

de vraag is waar ligt de grens van het toelaatbare en wanneer is iemand handelingsonbekwaam
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 12:00:41 #58
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27800925
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:59 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

de vraag is waar ligt de grens van het toelaatbare en wanneer is iemand handelingsonbekwaam
Als jij van andersmans spullen/voorzieningen gebruik maakt, zonder dat de rechtmatige eigenaar daar toestemming voor heeft gegeven -> dat is ontoelaatbaar en zelfs strafbaar
pi_27800936
quote:

Laat me raden, je hebt al je software netjes gekocht en nooit iets illegaals gedaan...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:01:08 #60
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27800946
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:59 schreef Jayhawk het volgende:

[..]

je bent jezelf ervan bewust waar je mee bezig bent, dus je bent niet handelingsonbekwaam... ik vind 't niet kunnen, je hebt toch zelf internet dus waarom zo doen
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 12:02:57 #61
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27800997
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Laat me raden, je hebt al je software netjes gekocht en nooit iets illegaals gedaan...
Pff, wees maar stil .

Nee, ik heb ook illegale software, en ja, ik fiets ook door rood.

Maar redeneren dat je van iemand internet gebruik 'mag' maken omdat hij/zij het niet beveiligd heeft (om wat voor reden dan ook), dat is pas belachelijk
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:03:41 #62
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27801019
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

nee dat heb ik ook niet.. maar door illegale software te hebben jaag ik niemand op kosten.. en dat gebeurt wel als je via z'n verbinding gaat
pi_27801024
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:44 schreef Pheno het volgende:

[..]
Waarom zou ik, ik heb zelf een tig x snellere lijn
waarom wil je zijn verbinding gebruiken dan ?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:04:31 #64
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27801051
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef DLevi het volgende:

[..]

waarom wil je zijn verbinding gebruiken dan ? :S
msn smilie

en daar zie ik 't nut ook niet van in
pi_27801073
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:01 schreef Fisher het volgende:

[..]

je bent jezelf ervan bewust waar je mee bezig bent, dus je bent niet handelingsonbekwaam... ik vind 't niet kunnen, je hebt toch zelf internet dus waarom zo doen
door een wireless router te kopen zend je je internetverbinding de lucht in, Dat is ook de bedoeling er meestal van. Dat doet iemand onder eigen verantwoordelijkheid, als je het niet kan doe het dan ook niet.

En als je jezelf zo slim vindt om een wireless router te kopen, dan weet je dat je dat signaal op je computer ontvangt, en het spreekt dan toch voorizich dat de computer van de buren dat ook kan ontvangen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:05:53 #66
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27801093
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:05 schreef surferr het volgende:

[..]

door een wireless router te kopen zend je je internetverbinding de lucht in, Dat is ook de bedoeling er meestal van. Dat doet iemand onder eigen verantwoordelijkheid, als je het niet kan doe het dan ook niet.

En als je jezelf zo slim vindt om een wireless router te kopen, dan weet je dat je dat signaal op je computer ontvangt, en het spreekt dan toch voorizich dat de computer van de buren dat ook kan ontvangen.
ja, maar moet je dan constant zo wantrouwig zijn om overal wachtwoorden op te gooien en alles te beveiligen
pi_27801117
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef Fisher het volgende:

[..]

nee dat heb ik ook niet.. maar door illegale software te hebben jaag ik niemand op kosten.. en dat gebeurt wel als je via z'n verbinding gaat
daar ben ik het ook weer niet mee eens
die mensen die de software maken moeten ook hun geld verdienen.
dus het is en blijft stelen.
Ik doe het zelf ook hoor maar jou beredenering klopt niet
pi_27801225
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:05 schreef Fisher het volgende:

[..]

ja, maar moet je dan constant zo wantrouwig zijn om overal wachtwoorden op te gooien en alles te beveiligen
nee hoeft niet, maar bij een wireless router lijkt me dat toch wel erg logisch, ookal weet je niks van wireless routers af maar toch zo'n ding koopt, en je wil dat de computer aan de andere kant van het huis het signaal ontvangt dan snap je toch ook dat de computer van de buren dat dan ook kan.

Dus als de buren dan op jouw kosten gaat internetten moet je gewoon niet zeuren.
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 12:10:03 #69
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_27801269
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:09 schreef surferr het volgende:

[..]

nee hoeft niet, maar bij een wireless router lijkt me dat toch wel erg logisch, ookal weet je niks van wireless routers af maar toch zo'n ding koopt, en je wil dat de computer aan de andere kant van het huis het signaal ontvangt dan snap je toch ook dat de computer van de buren dat dan ook kan.

Dus als de buren dan op jouw kosten gaat internetten moet je gewoon niet zeuren.
Dat is hetzelfde zeggen als: Jij laat je voordeur open staan, dus mag ik gewoon naar binnen en van je spullen gebruik maken
pi_27801370
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde zeggen als: Jij laat je voordeur open staan, dus mag ik gewoon naar binnen en van je spullen gebruik maken
tja.. die spullen zijn tastbaar , dat internet signaal niet.

(ik zou het zelf trouwens niet doen hoor, maar noem alleen de redenen waarom het wel zou mogen )
pi_27801443
De plantensproeier van de buren staat aan in de tuin, Het water komt uit hun waterkraan(en daar betalen ze voor..) Maar het komt ook toevallig op jouw tuin, Dan profiteer jij ook van hun water, op hun kosten..

Hun gooien het water in jouw tuin, Net als dat internet hun "gooien" dat door jouw huis heen.
pi_27801550
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:04 schreef Fisher het volgende:

[..]

msn smilie
Nouen, kutnewbie.
  Eindredactie Games vrijdag 10 juni 2005 @ 12:18:33 #73
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27801560
je kan weer goed zien we de nub szijn en wie er leet zijn
als je zo wireles kreng koopt moet je het ook beveiligen, je hebt toch ook sloten op je deur? je koopt toch ook antivirus software een firewall dat soort dingen horen nou eenmaal bij een computer, net zoals een password bij je emailadres
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_27801564
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:02 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Pff, wees maar stil .

Nee, ik heb ook illegale software, en ja, ik fiets ook door rood.

Maar redeneren dat je van iemand internet gebruik 'mag' maken omdat hij/zij het niet beveiligd heeft (om wat voor reden dan ook), dat is pas belachelijk
Ik zie er geen kwaad in. Daar zit ons meningsverschil in. Die 10 mb die ik aan verkeer heb genereerd in de tijd zal hem de kop niet kosten. En mij scheelt het 1x wireless router + 4 wireless pc kaartjes. Niemand de dupe in mijn geval dus.
Voor surfen heb ik die snelheid van mijn eigen lijn toch niet nodig.

Edit: en lol, met illegale software jaag je niemand op kosten? Wow, als iets stelen is, dan is dat het wel. Programmeurs leven idd van lucht....
pi_27801643
heb in mijn eerste post een poll aangemaakt, kan een van de modjes hierop mijn topictitel veranderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')