en dat hè... vind ik nou ookquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een belachelijke reacties hier zeg.
Van andermans spullen/voorzieningen blijf je gewoon met je klauwen af! Als je zo nodig (draadloos) moet internetten, dan koop je dat maar.
precies, ik weet niet hoe ik mijn laptop die verdomde rotsignalen kan laten negerenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:57 schreef surferr het volgende:
Maar van de andere kant, Als iemand radiosignalen verzend en jij kan die gewoon ontvangen is daar niks strafbaars aan.
En als jij een wireless internet verbinding ontvangt, tja..
de vraag is waar ligt de grens van het toelaatbare en wanneer is iemand handelingsonbekwaamquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
Van andermans spullen/voorzieningen blijf je gewoon met je klauwen af! Als je zo nodig (draadloos) moet internetten, dan koop je dat maar.
Als jij van andersmans spullen/voorzieningen gebruik maakt, zonder dat de rechtmatige eigenaar daar toestemming voor heeft gegeven -> dat is ontoelaatbaar en zelfs strafbaarquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:59 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
de vraag is waar ligt de grens van het toelaatbare en wanneer is iemand handelingsonbekwaam
Laat me raden, je hebt al je software netjes gekocht en nooit iets illegaals gedaan...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:58 schreef jitzzzze het volgende:
je bent jezelf ervan bewust waar je mee bezig bent, dus je bent niet handelingsonbekwaam... ik vind 't niet kunnen, je hebt toch zelf internet dus waarom zo doenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:59 schreef Jayhawk het volgende:
[..]
de vraag is waar ligt de grens van het toelaatbare en wanneer is iemand handelingsonbekwaam
Pff, wees maar stilquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt al je software netjes gekocht en nooit iets illegaals gedaan...
nee dat heb ik ook niet.. maar door illegale software te hebben jaag ik niemand op kosten.. en dat gebeurt wel als je via z'n verbinding gaatquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt al je software netjes gekocht en nooit iets illegaals gedaan...
waarom wil je zijn verbinding gebruiken dan ?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom zou ik, ik heb zelf een tig x snellere lijn
msn smiliequote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef DLevi het volgende:
[..]
waarom wil je zijn verbinding gebruiken dan ? :S
door een wireless router te kopen zend je je internetverbinding de lucht in, Dat is ook de bedoeling er meestal van. Dat doet iemand onder eigen verantwoordelijkheid, als je het niet kan doe het dan ook niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:01 schreef Fisher het volgende:
[..]
je bent jezelf ervan bewust waar je mee bezig bent, dus je bent niet handelingsonbekwaam... ik vind 't niet kunnen, je hebt toch zelf internet dus waarom zo doen
ja, maar moet je dan constant zo wantrouwig zijn om overal wachtwoorden op te gooien en alles te beveiligenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:05 schreef surferr het volgende:
[..]
door een wireless router te kopen zend je je internetverbinding de lucht in, Dat is ook de bedoeling er meestal van. Dat doet iemand onder eigen verantwoordelijkheid, als je het niet kan doe het dan ook niet.
En als je jezelf zo slim vindt om een wireless router te kopen, dan weet je dat je dat signaal op je computer ontvangt, en het spreekt dan toch voorizich dat de computer van de buren dat ook kan ontvangen.
daar ben ik het ook weer niet mee eensquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef Fisher het volgende:
[..]
nee dat heb ik ook niet.. maar door illegale software te hebben jaag ik niemand op kosten.. en dat gebeurt wel als je via z'n verbinding gaat
nee hoeft niet, maar bij een wireless router lijkt me dat toch wel erg logisch, ookal weet je niks van wireless routers af maar toch zo'n ding koopt, en je wil dat de computer aan de andere kant van het huis het signaal ontvangt dan snap je toch ook dat de computer van de buren dat dan ook kan.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:05 schreef Fisher het volgende:
[..]
ja, maar moet je dan constant zo wantrouwig zijn om overal wachtwoorden op te gooien en alles te beveiligen
Dat is hetzelfde zeggen als: Jij laat je voordeur open staan, dus mag ik gewoon naar binnen en van je spullen gebruik makenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:09 schreef surferr het volgende:
[..]
nee hoeft niet, maar bij een wireless router lijkt me dat toch wel erg logisch, ookal weet je niks van wireless routers af maar toch zo'n ding koopt, en je wil dat de computer aan de andere kant van het huis het signaal ontvangt dan snap je toch ook dat de computer van de buren dat dan ook kan.
Dus als de buren dan op jouw kosten gaat internetten moet je gewoon niet zeuren.
tja.. die spullen zijn tastbaar , dat internet signaal niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde zeggen als: Jij laat je voordeur open staan, dus mag ik gewoon naar binnen en van je spullen gebruik maken
Ik zie er geen kwaad in. Daar zit ons meningsverschil in. Die 10 mb die ik aan verkeer heb genereerd in de tijd zal hem de kop niet kosten. En mij scheelt het 1x wireless router + 4 wireless pc kaartjes. Niemand de dupe in mijn geval dus.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Pff, wees maar stil.
Nee, ik heb ook illegale software, en ja, ik fiets ook door rood.
Maar redeneren dat je van iemand internet gebruik 'mag' maken omdat hij/zij het niet beveiligd heeft (om wat voor reden dan ook), dat is pas belachelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |