Drama...
Thunder kwam 10x beter uit de startblokken, Admirals speelden eerste kwart en een groot gedeelte van het tweede kwart "flat".
Croom mag van mij een plaatsje (of twee) zakken in de depthchart, dat is echt geen back die een yac van 5 of meer kan halen, Ferri zag er gevaarlijker uit en toonde op de retruns een vastberadenheid die ik miste in het spel van Croom. Hopen dat Scott snel mee kan doen en iets kan brengen in de groundattack. Zo niet dan zijn we terug bij het oude gameplan van Andrus: pass, pass en nog eens pass
Hamdan 2 interceptions waarvan een een tipped pass (tweede was een fout van hem) wat me op het volgende punt brengt, de verdediging moet deze week wat extra tipdrills gaan doen, (makkelijke) kansen op een INT gingen onbenut.
Rundefense was een drama, big holes waarvan Thunder makkelijk gebruik maakte.
Passdefense was ook nog niet zoals het moet zijn, vooral de passes over the middle waren te makkelijk voor de Berlin QB's. De safeties van Amsterdam kunnen big hits uitdelen, maar alleen als ze in positie zijn, ze komen snelheid tekort, wat pijnlijk duidelijk werd in de eerste helft.
Overall defense, de berichten uit Tampa waren alleen maar goed, maar ik heb weinig gezien wat die berichten kan rechtvaardigen, met als triest dieptepunt een hoop penalties die onnodig waren, waardoor Berlin lekker in hun drives bleef.
Special teams waren redelijk tot goed in coverage, een punt returned voor een TD is natuurlijk machtig mooi.
Coaching was ook matig, als je voor een 2 point conversion gaat om zo met een 50+ y FG gelijk te komen, moet je er voor zorgen dat je minstens 1 TO overhoudt binnen de 2-minute warning, is niet gebeurd waardoor de laatste kans op een puntreturn ook als sneeuw voor de zon verdween.
Ook het besluit om vroeg in de game niet gaan voor 4th &short was verkeerd (achteraf makkelijk praten, ik weet het), wat Berlin duidelijk aantoonde.
Overall: goede vechtersmantaliteit late in the game, maar vooral in het begin een onmachige defense en offense.
En een thuiswedstrijd verliezen doet niet echt veel goeds voor je WB kansen, nu moeten er minstens 2 uitwedstrijden worden gewonnen, laten we zondag dan maar beginnen in Cologne.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.