Haha, fantastisch mooie post... Goed onderbouwd ook...quote:
Klopt het dat het geluid van de iPod vrij basloos is?quote:
Heel erg vooral met die standaard bagger oordopjes, die de meeste mensen ook gewoon door blijven gebruiken!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Klopt het dat het geluid van de iPod vrij basloos is?
Ipod kan ook text laten zien .txt files, je kan ook wat spelletjes doen, en een kalender en een wekker.. maarja dat is allemaal vrij onbelangerijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:40 schreef Raiko het volgende:
Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan en uiteindelijk heb ik de H10 gekocht. De H10 kan foto's en text laten zien, heeft een radio en kan geluidsopnames maken. Kleurendisplay is een leuke feature en de geluidskwaliteit is erg goed (zitten enorm veel equalizer presets op ook). Hij wordt ook geleverd met Sennheiser oordopjesHij doet trouwens ook erg lang met de accu.
Over de iPod weet ik minder helaas, maar ik denk dat beide apparaten een goede keuze zullen zijn
Geluid van een Iriver is mischien nog beter als een Ipod en daar zitten ook standaard sennheiser dopjes bijquote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Ipod kan ook text laten zien .txt files, je kan ook wat spelletjes doen, en een kalender en een wekker.. maarja dat is allemaal vrij onbelangerijk.
Ik vind het geluid echt super (kan niet vergelijken met iRiver) de service van Apple is ook geweldig, gaat een onderdeel kapot dan heb je binnen 2 dagen een nieuwe!
iPod komt ook met sennheiser dopjes trouwens
Je bent niet verplicht itunes te gebruiken, ik gebruik het omdat het gewoon makkelijk is.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:49 schreef Raiko het volgende:
Ow, die witte zijn ook van Sennheiser ? Dat wist ik niet
Klopt 't trouwens dat je iTunes nodig hebt om muziek op een iPod te zetten ? Ik kan gewoon mp3's en wma op de H10 kwijt, maar als ik playlists wil maken dan heb ik daar dus echt dat iRiver programma voor nodig... Ik kan die nummers ook gewoon spelen, maar dan moet ik met de browser daarheen...
Met een rijkere bass is de muziek gewoonweg mooierquote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:08 schreef nietzman het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen altijd die Bass maar op moeten pompen door die equaliser te gebruiken.
Ja, de softwarematige equaliser van de iPod is in vergelijking met de concurrentie ruk. Maar wat is er mis met luisteren naar muziek zoals de artiest het bedoeld heeft?
Heb je misschien iets meer informatie? Een link naar ebay of de naam van die winkel? Alvast bedankt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:26 schreef Tha_Butcher het volgende:
Nooit problemen gehad met mn Ipod, 4 GB is meer dan genoeg voor mij, 1 nadeel zijn de Itunes maar daar is dan alles mee gezegd.
Ow en mocht je een hoesje willen koopen voor je Ipod, koop deze niet in de winkel (¤30,-) maar op ebay (van een bedrijf op ebay) Heb ik ook gedaan en was $10,64,- kwijt:
$00,01 voor het hoesje, met keycord en screenprotector
$12,99 voor de verzendkosten
---------- +
$13,00 = ¤10.6392
DOPE![]()
Hey die heb ik, met deze kick ass oordopjes.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:00 schreef Diego27 het volgende:
Dit vind ik echt een toppertje en nog mooi om te zien ook !!!
http://www.mp3man.nl/product/12169
[afbeelding]
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen bas altijd met twee ss-en schrijven, het is toch echt met één s.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:08 schreef nietzman het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen altijd die Bass maar op moeten pompen door die equaliser te gebruiken.
Het is wat.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:50 schreef Dante_A het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen bas altijd met twee ss-en schrijven, het is toch echt met één s.![]()
quote:1 bass
zelfstandig naamwoord
muziek bas
baspartij
basstem
bass horn
tuba
bass viol
viola da gamba, Amerikaans contrabas
2 bass
zelfstandig naamwoord
mv idem of -es
1 dierkunde baars
2 lindenbast
Ik heb nog nooit een iriver in mn handen gehad. En ik ben altijd goed geluid gewend. En of de ene nou hardere bass heeft dan de ander..boeiendquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:41 schreef tonks het volgende:
En waarom verdedig je het front dan niet
Zeg nou zelf, is dat echt een doorslaggevend punt? Er is trouwens ook een iPod mini met 6 GB.quote:De iRiver heeft een gigje meer
Dat is een fabeltje. Bij de iRiver krijg je betere oordopjes. Als je beiden gaat vergelijken met bovengenoemde oordopjes (Sony EX-71) hoor je geen verschil. Equalizers verneuken trouwens je muziek.quote:en schijnt een fantastische geluidskwaliteit te hebben
Pas op, straks krijg je nog die gasten die gaan roepen "dat ding zit toch 90% van de tijd in je broekzak".quote:, maar de ipod heeft zijn design mee
Precies, als je trouwens een iPod-compatible auto hebt is dat ideaal (aansluiten en gaan met de banaan).quote:en er is een sloot aan leuke accesoires verkrijgbaar...
Ik vind het een gedrocht.quote:Zijn er hier mensen die de iRiver kennen? Is het een fijn apparaat? Hoe vergelijkt het met de iPod?
wat is er zo geweldig aan die sennheiser dopjes?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:48 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Geluid van een Iriver is mischien nog beter als een Ipod en daar zitten ook standaard sennheiser dopjes bij
Sennheiser wordt gezien als de fabrikant van de beste koptelefoons ter wereld. De prijs ligt ongeveer tussen de 7 en de 40 euro.quote:Op maandag 20 juni 2005 11:10 schreef marc1982 het volgende:
wat is er zo geweldig aan die sennheiser dopjes?
en wat kosten deze dan?
Uiterlijk is subjectief, maar de geluidskwaliteit is denk ik vrij objectief meetbaar. Denk aan frequentiebereik, volume, instelbaarheid enz.quote:Op maandag 20 juni 2005 13:50 schreef Geqxon het volgende:
iRiver heeft meer functies. Over het uiterlijk en de geluidskwaliteit valt niet te twisten, die kun je wegstrepen.
Tsja, dit heeft de iPod ook.quote:Een puntje wat je ook niet mag vergeten is de geweldige ondersteuning vanuit iRiver in de vorm van firmware-upgrades. Hierdoor is je speler altijd up-to-date met steeds weer nieuwe functies.
Nee dat wil je ofzo? .wma geeft alleen goede geluidskwaliteit bij lagere bitrates, de iPod kan AAC afspelen en dat is beter bij gemiddelde bitrates, oftewel precies wat je nodig hebt voor een mp3-speler.quote:En last but not least speelt de H10 wel .WMA af en de iPod niet
Ja dus? Bij de iPod gaat dat ding niet stuk hoor.quote:Owja!! Bij de H10 kan je de accu zelf makkelijk verwisselen zonder schroefjes of wat. Er zijn ook extra accu's te koop voor als je langere tijd niet in staat bent om hem op te laden. Bij de iPod moet je de accu laten vervangen door Apple.
Wat een onzin. Functies zijn maar een klein onderdeel. Kijk ook naar gebruiksgemak, kwaliteit (voelt het plastic aan?) (gaat het stuk als je het 1x laat vallen), service (bij Apple krijg je binnen 2 dagen een nieuw onderdeel, ongeacht wat er mee is gebeurd, of binnen een week een nieuwe iPod). Trouwens, alle functionaliteit die de iRiver biedt en de iPod mini niet, is los verkrijgbaar voor de mini. Daar heeft Apple over nagedacht: koop die onzin maar erbij als je het per se wilt. Zo krijg je een mp3-speler die alleen doet wat-ie moet doen, namelijk mp3's spelen, en hij doet het ook nog heel goed.quote:iRiver heeft meer functies. Over het uiterlijk en de geluidskwaliteit valt niet te twisten, die kun je wegstrepen.
iRiver wint dus
Dat is ook onzin, geluidskwaliteit is: hoe goed komt de muziek tot zijn recht zoals het bedoeld is. Als de iRiver er meer bass aan toevoegt en de iPod doet dat niet, dan is de iPod dus beter in het benaderen van het origineel, en heeft de iPod dus een betere geluidskwaliteit.quote:De specificatie van het geluid zijn zeker wel belangrijk, en ook objectief meetbaar, maar iedereen vind een ander geluid lekkerder zeg maar
Reviews zijn één, gebruikerservaringen zijn twee. Het gaat om veel geld, dus ik wil goed voorbereid mijn keuze makenquote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef greatgonzo het volgende:
maar persoonlijk verdient de Creative Zen mijn voorkeur dan, maar ik denk dat je echt de eerste bent die dit soort vragen stelt , er zijn vast geen reviews te vinden![]()
Hierin ben ik het niet met je eens. De iriver biedt zover ik weet de mogelijkheid bass toe te voegen. Je kan dus ook 'vlak' geluid krijgen, als je het zo instelt met de equalizer. Sommige muzieksoorten, en dan met name de elektronische, zijn nu eenmaal bedoeld om met meer bass te beluisteren en dan is het fijn dat een speler dit mogelijk maakt. Wat vervelender is, is als je gedwongen wordt naar geflatteerd geluid te luisteren, terwijl je weet dat er meer uit te halen is.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:29 schreef WalfredGeesink het volgende:
Dat is ook onzin, geluidskwaliteit is: hoe goed komt de muziek tot zijn recht zoals het bedoeld is. Als de iRiver er meer bass aan toevoegt en de iPod doet dat niet, dan is de iPod dus beter in het benaderen van het origineel, en heeft de iPod dus een betere geluidskwaliteit.
Als je wil patsen moet je juist voor de iIRiver gaan. iPod is zóóó 2004quote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef greatgonzo het volgende:
Tja, als je wilt patsen met je mp3 speler, moet je natuurlijk voor Ipod gaan. Als je gewoon kwaliteit en meer mogelijkheden wil, moet je voor iriver gaan
iPodquote:Ipod:
+ design
+ goed geluid
- Itunes
- alleen de mp3 speler, verder nix extra's
Iriver
+ radio
+ betere specs
+ rechtstreeks je songs erop gooien, geen lastig gedoe met itunes
- minder design, Ipod staat gewoon stoerder
Mijn iPod heeft een keer een plens water te voorduren gehad. Op laten halen door Apple, na 2 dagen had ik een nieuwe in huis.quote:vriend van me zijn ipod is kapot.... heeft nu al 3 maanden gezijk met de service van apple... kutservice dus
Kleurenscherm niet, maar de iRiver heeft ook geen AAC support en waarom zou je een accu willen vervangen?quote:Wow, dus een kleurenscherm, ogg support en verwisselbare accu is bij Apple los te koop? Ik dacht het toch even niet
Kleurenscherm is wel een gemis hoor, nu kan ik al mijn kleurenMP3tjes niet afspelen.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:35 schreef WalfredGeesink het volgende:
Kleurenscherm niet, maar de iRiver heeft ook geen AAC support en waarom zou je een accu willen vervangen?
Precies dit vat het samen.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:35 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
iPod
+ design
+ gebruiksgemak (incl. iTunes)
iRiver
+ meer functies
De vraag is dan of je die functies gaat gebruiken want anders betaal je natuurlijk voor lucht.
quote:Op maandag 20 juni 2005 18:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Kleurenscherm is wel een gemis hoor, nu kan ik al mijn kleurenMP3tjes niet afspelen.
Ach ja, iRiver is natuurlijk het merk dat met de harde schijf spelers begon en Apple heeft daar de iPod natuurlijk van afgekeken.quote:Op maandag 20 juni 2005 19:29 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ga je met de kiddies mee dan koop je een ipod, kies je voor kwaliteit en ben je niet bang te zijn om trendsetter te zijn ga je natuurlijk voor iriver.
Bergen accesoires verkrijgbaar, w.o. de accu, laat dit nou net het punt zijn waar de ipod het meestal begeeft na een jaartje![]()
Dat is de service van MyCom en niet van iRiver. Bovendien levert Apple geen kapotte producten.quote:Op maandag 20 juni 2005 19:40 schreef Geqxon het volgende:
iRiver heeft betere service dan iPod. Als je hem bij Mycom haalt, en hij is kapot, krijg je in 5 minuten een nieuwe.
BEAT THAT APPLE
En met een kleurenscherm kun je veel meer info kwijt, en het leest een stuk lekkerder (en met volle zon ook nog eens een stuk duidelijker)
Dus iRiver is beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |