abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:33:13 #126
54800 diannetjhu
Just Breathe
pi_28604888
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:36 schreef koala2002 het volgende:
Bedankt voor je reactie , Ik weet ook niet hoor hoe dat behandelaar is, vandaar ook mijn vraag.

Symptonen bij bps zijn vaak hetzelfde(logisch) maar toch is het bij iedereen heel anders he, jij zocht van alles op, keek hoe het bij jou zat.
Zij wil er niks van weten, alles is te confronterend...
Moeilijk
Is de diagnose al lang geleden bij haar gesteld dan? *nieuwsgierig is* ..Ik heb al heeel lang problemen, al vanaf dat ik heel erg jong ben.. toen mn mams ziek werd toen ik 13 was en overleed, ging het bij mij helemaal mis en begonnen de symptomen zich meer en meer te uiten. Toen ik 17 was, werd het onofficieel al vastgesteld, een jaar later kwam het in mn dossier. .. Maar ik wilde er eerst ook niks van weten, ik flipte helemaal. Want alles wat ik erover las en hoorde was allemaal afschuwelijk en verschrikkelijk en betekende alleen maar dat het blijkbaar nooit over zou gaan. Ik had het gevoel dat ik niks meer was dan een stuk tekst op een papier, want zo sprekend was alles wat er stond. Zo was ik precies, ik had het gevoel dat ik mezelf kwijt was en wilde het gewoon ook niet meer weten, niet meer horen. . Tis ook best moeilijk te accepteren hoor.. nog steeds. Dat kost tijd. Voor de een meer dan voor de ander..

Maar nu gaat het een stuk beter hier, ben er uiteindelijk juist heeeel veel over gaan lezen, veel met mezelf bezig gegaan, alles na lopen, hoe denk ik, hoe werkt het bij mij? En ben er best een eind mee gekomen.. veel therapie gehad en nu therapie vrij. En heb al anderhalf jaar niet meer gesneden. *heel trots is*
Ik heb wel problemen met verslavingen gehad.. alcohol.. geen drugs gelukkig. en ook nog steeds problemen met mn eetgewoonten. dat zal denk ik nooit helemaal weggaan, net als de alcohol.

As for dat meisje.. Koala, denk op zich dat ze beter eerst aan de bps kan gaan werken? Als ze zichzelf beter leert kennen, zal ze ook beter leren begrijpen waarom ze drinkt. En hopelijk kan ze er dan beter zichzelf van weerhouden het te doen... ofzo.
pi_28613856
denk idd dat erg snel de diagnose gesteld word, ja. Iedereen voldoet in principe wel aan een aantal kenmerken van Borderline, dus dan word dat al snel gezegd. Dit is heel vervelend voor de mensen die eraan lijden.
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_28954808
Na alle reacties gelezen te hebben, maakt het mij toch boos, over het feit, hoe sommige mensen kunnen reageren.
Als je geen borderline hebt, wees blij, ga jezelf geen dingen aanpraten.
Daarnaast, borderline is geen ziekte, maar een psychische aandoening.
Er zijn idd 9 hoofdsymptomen, waar je er minimaal 5 van moet hebben. Maar er zijn genoeg subsymtomen, die je weer in de hoofdsymptomen kan plaatsen.
Een psychiater, kan alleen vaststellen, als je borderline hebt, of niet. Een psychiater, laat je vragenlijsten maken en je hebt gesprekken, waar dan een diagnose uitkomt.

Ik zelf weet nu dat ik ruim 3 jaar borderline hebt, en voor de duidelijkheid, ik ben geen borderline, maar ik heb het....Om het duidelijk uit te leggen: je hebt een gebroken been en je bent geen gebroken been.

Er gaat vaak een hele voorgeschiedenis af, voor de diagnose borderline gesteld kan worden. Daarnaast, lijken symptomen van borderline vaak op aan psychische aandoeningen. En is het soms moeilijk om de juiste diagnose te stellen.

Her en der had ik ook gelezen, dat men denkt, dat leven met iemand met borderline niet haalbaar is, 1 en al ellende, maar hier ben ik het niet mee eens.
Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn en het vergt vaak veel geduld...maar er valt dus zeker te leven met iemand die borderline heeft. Ik heb zelf een vriend. We zijn nu ruim 9 maanden samen en het gaat goed. Natuurlijk zijn er ook moeilijke momenten, maar verder hebben we een hoop lol

Wat men vergeet, is dat iemand met borderline ook een hoop positieve eigenschappen heeft. Ze zijn vaak erg zorgzaam, humoristisch, creatief, liefdevol en noem maar op.

Dus aan diegene, die er niets vanaf weten, oordeel niet meteen 123, dus lees/verdiep je er eerst eens in, wanneer je toch wilt reageren.
pi_28954968
sinds wanneer is een psychische aandoening geen ziekte?

Een borderlinepersoonlijksstoornis mag je gewoon een afwijking noemen hoor. Wat doet een psychiater? Die behandelt de ziektes van de geest.
pi_28958134
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:33 schreef KonnieKipke het volgende:
sinds wanneer is een psychische aandoening geen ziekte?

Een borderlinepersoonlijksstoornis mag je gewoon een afwijking noemen hoor. Wat doet een psychiater? Die behandelt de ziektes van de geest.
We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:10:38 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28958304
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef An24 het volgende:

[..]

We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.
Wat is het verschil tussen een psychische, een psychologische en een psychiatrische aandoening?
En waarom zou een psychiater volgens jou geen BL behandelen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_28958636
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Ohja, ik was even vergeten dat er borderliners in dit borderline topic zaten...
pi_28958881
Pff ff kijken of ik het duidelijk uitgelegd krijg:

Een psychiater kan enkele symptomen van borderline behandelen, bijvoorbeeld depressie en psychoses. Dat zijn namelijk ziektes die met medicatie behandelt kunnen worden. Het zit dan niet in de structuur van de persoonlijkheid, maar in een tijdelijk foutje van hersenen (gebrek aan dopamine, serotonine, etc). Een "psychische aandoening" is eigenlijk meer een verzamel woord voor alle vormen van psychiatrie, maar zegt niets over de aandoening an sich

Je hebt dus
-persoonlijkheidsproblematiek: stoornis in de persoonlijkheid. Die is te behandelen met (cognitieve) therapie (aanleren en afleren van gedrag)

- psychiatrische problematiek: ziekte van de hersenen die met medicatie behandeld moet worden. Een psycholoog mag geen medicatie uitschrijven, een psychiater wel. Een psychiater is arts en geeft geen therapie.

pff hoop dat het zo duidelijk is.
pi_28958953
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:21 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ohja, ik was even vergeten dat er borderliners in dit borderline topic zaten...
je hebt het over mij? Pff gelukkig niet...heb er wel mee te maken, maar das op professioneel vlak, thank god!!!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:33:28 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28959119
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:27 schreef An24 het volgende:
Pff ff kijken of ik het duidelijk uitgelegd krijg:
Ja, wat je vertelt is duidelijk.
Maar een psychiater kan toch ook therapie geven?
pi_28959161
't schijnt trouwens dat Angelina Jolie ook een borderliner is.
pi_28959260
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

zou je aan konniekipke moeten vragen...volgens profiel is hij hier de echte expert
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:37:20 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28959273
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:34 schreef KonnieKipke het volgende:
't schijnt trouwens dat Angelina Jolie ook een borderliner is borderline heeft.
Boeiuh!
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:32:55 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_28968321
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Volgens mij schrijft de psych alleen medicatie voor en is er een therapeut om je te behandelen. Zo gign dat bij mij iig. Ik noemde mijn psychiater dan ook liefkozend 'de huisdealer'
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_28968538
Psychiaters kunnen ook psychotherapie geven, schrijven niet uitsluitend medicatie voor.
Degene die ik tegen ben gekomen tot nu toe wel, maar dat ligt meer aan de instantie waarvoor ze werken
pi_28970072
Borderline is echt een stoornis die alle geitenwollensokkendragers denken te hebben, volgens mij. Echt hilarisch
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_28970214
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:45 schreef American_Nightmare het volgende:
geitenwollensokkendragers
Ik ben nog nooit een geitenwollensokkendrager tegengekomen, die dacht dat ie/ze borderline had hoor
pi_28984546
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:50 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit een geitenwollensokkendrager tegengekomen, die dacht dat ie/ze borderline had hoor
Ben ook benieuwd wat A-N onder geitenwollensokkendrager verstaat. Want naar mijn idee zouden dioe juist als laatste in aanmerking komen voor zo'n stoornis..... Dus feel free to explain A-N
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:27:25 #144
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_28984603
Met mijn borderliner gaat t eigenlijk wel lekker... T valt op zich allemaal best mee...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:01:39 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28992535
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef JoeyT het volgende:
Met mijn borderliner gaat t eigenlijk wel lekker... T valt op zich allemaal best mee...
Ja? Ben je trots op je kleine meid? Fijn!
pi_28992591
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef JoeyT het volgende:
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:02:59 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28992601
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:25 schreef An24 het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd wat A-N onder geitenwollensokkendrager verstaat. Want naar mijn idee zouden dioe juist als laatste in aanmerking komen voor zo'n stoornis..... Dus feel free to explain A-N
Zonder aandacht te willen geven aan de zeer boeiende opmerking van A_N, ben ik toch benieuwd wat jij hiermee bedoelt An.
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:04:38 #148
88139 JoeyT
pi_28992666
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja? Ben je trots op je kleine meid? Fijn!
Ze is al bijna een grote meid

Ach ktrek me eig weinig aan van die ziekte... Ze heeft het sowieso niet in sterke mate en heb dr eigenlijk weinig last van de laatste tijd... Ik lees er eigenlijk niets meer over en dat werkt misschien nog wel beter. Kgeef haar de ruimte die ze nodig heeft en t gaat goed zo...
pi_28992672
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zonder aandacht te willen geven aan de zeer boeiende opmerking van A_N, ben ik toch benieuwd wat jij hiermee bedoelt An.
ik denk dat ze (/hij) bedoelt dat degene die zichzelf het borderlinestempeltje willen geven, over het algemeen doosjes zijn die aanstellerig doen en aandacht willen, en dat zijn duidelijk geen geitenwollensokkers.
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:06:16 #150
88139 JoeyT
pi_28992759
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:02 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Echt nooit gehoord van ironie???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')