Is de diagnose al lang geleden bij haar gesteld dan? *nieuwsgierig is* ..Ik heb al heeel lang problemen, al vanaf dat ik heel erg jong ben.. toen mn mams ziek werd toen ik 13 was en overleed, ging het bij mij helemaal mis en begonnen de symptomen zich meer en meer te uiten. Toen ik 17 was, werd het onofficieel al vastgesteld, een jaar later kwam het in mn dossier. .. Maar ik wilde er eerst ook niks van weten, ik flipte helemaal. Want alles wat ik erover las en hoorde was allemaal afschuwelijk en verschrikkelijk en betekende alleen maar dat het blijkbaar nooit over zou gaan. Ik had het gevoel dat ik niks meer was dan een stuk tekst op een papier, want zo sprekend was alles wat er stond. Zo was ik precies, ik had het gevoel dat ik mezelf kwijt was en wilde het gewoon ook niet meer weten, niet meer horen. . Tis ook best moeilijk te accepteren hoor.. nog steeds. Dat kost tijd. Voor de een meer dan voor de ander..quote:Op zondag 3 juli 2005 23:36 schreef koala2002 het volgende:
Bedankt voor je reactie, Ik weet ook niet hoor hoe dat behandelaar is, vandaar ook mijn vraag.
Symptonen bij bps zijn vaak hetzelfde(logisch) maar toch is het bij iedereen heel anders he, jij zocht van alles op, keek hoe het bij jou zat.
Zij wil er niks van weten, alles is te confronterend...
Moeilijk
We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:33 schreef KonnieKipke het volgende:
sinds wanneer is een psychische aandoening geen ziekte?
Een borderlinepersoonlijksstoornis mag je gewoon een afwijking noemen hoor. Wat doet een psychiater? Die behandelt de ziektes van de geest.
Wat is het verschil tussen een psychische, een psychologische en een psychiatrische aandoening?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef An24 het volgende:
[..]
We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.
Ohja, ik was even vergeten dat er borderliners in dit borderline topic zaten...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef An24 het volgende:
[..]
We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.
je hebt het over mij? Pff gelukkig niet...heb er wel mee te maken, maar das op professioneel vlak, thank god!!!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:21 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ohja, ik was even vergeten dat er borderliners in dit borderline topic zaten...![]()
Ja, wat je vertelt is duidelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:27 schreef An24 het volgende:
Pff ff kijken of ik het duidelijk uitgelegd krijg:
zou je aan konniekipke moeten vragen...volgens profiel is hij hier de echte expertquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, wat je vertelt is duidelijk.
Maar een psychiater kan toch ook therapie geven?
Boeiuh!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:34 schreef KonnieKipke het volgende:
't schijnt trouwens dat Angelina Jolie ook een borderliner is borderline heeft.
Volgens mij schrijft de psych alleen medicatie voor en is er een therapeut om je te behandelen. Zo gign dat bij mij iig. Ik noemde mijn psychiater dan ook liefkozend 'de huisdealer'quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, wat je vertelt is duidelijk.
Maar een psychiater kan toch ook therapie geven?
Ik ben nog nooit een geitenwollensokkendrager tegengekomen, die dacht dat ie/ze borderline had hoorquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:45 schreef American_Nightmare het volgende:
geitenwollensokkendragers
Ben ook benieuwd wat A-N onder geitenwollensokkendrager verstaat. Want naar mijn idee zouden dioe juist als laatste in aanmerking komen voor zo'n stoornis..... Dus feel free to explain A-Nquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:50 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een geitenwollensokkendrager tegengekomen, die dacht dat ie/ze borderline had hoor![]()
Ja? Ben je trots op je kleine meid? Fijn!quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef JoeyT het volgende:
Met mijn borderliner gaat t eigenlijk wel lekker... T valt op zich allemaal best mee...
quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef JoeyT het volgende:
Met mijn borderliner gaat t eigenlijk wel lekker... T valt op zich allemaal best mee...
Zonder aandacht te willen geven aan de zeer boeiende opmerking van A_N, ben ik toch benieuwd wat jij hiermee bedoelt An.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:25 schreef An24 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd wat A-N onder geitenwollensokkendrager verstaat. Want naar mijn idee zouden dioe juist als laatste in aanmerking komen voor zo'n stoornis..... Dus feel free to explain A-N
Ze is al bijna een grote meidquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja? Ben je trots op je kleine meid? Fijn!![]()
ik denk dat ze (/hij) bedoelt dat degene die zichzelf het borderlinestempeltje willen geven, over het algemeen doosjes zijn die aanstellerig doen en aandacht willen, en dat zijn duidelijk geen geitenwollensokkers.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zonder aandacht te willen geven aan de zeer boeiende opmerking van A_N, ben ik toch benieuwd wat jij hiermee bedoelt An.
Echt nooit gehoord van ironie???quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |