Wisten jullie dat al, en ben ik dus gewoon dom?quote:Van Taalunieversum.nl
Vraag
Moet je zeggen data of datums?
Antwoord
Dat hangt van de betekenis af. Als je het hebt over een datum op de kalender (13 januari 1999), dan spreek je in het meervoud meestal over datums. Maar data is ook mogelijk. Als je het hebt over gegevens, bijvoorbeeld in een geautomatiseerd bestand, dan spreek je over data.
Verloedering der Nederlandsche taal zeg ik je!quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:51 schreef Ravage het volgende:
Inderdaad.. Vandale.nl zegt overigens ook dat datums een geldig meervoud van datum is![]()
Allebei goed.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:25 schreef Fokkedop het volgende:
En is het nou forums of fora?
Meestalquote:Vraag
Moet je zeggen data of datums?
Antwoord
Dat hangt van de betekenis af. Als je het hebt over een datum op de kalender (13 januari 1999), dan spreek je in het meervoud meestal over datums. Maar data is ook mogelijk. Als je het hebt over gegevens, bijvoorbeeld in een geautomatiseerd bestand, dan spreek je over data.
Fora!quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:25 schreef Fokkedop het volgende:
En is het nou forums of fora?
Das nóg erger ja.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
data's, musea's
Casi?quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:30 schreef Babbelzz het volgende:
wat is meervoud van casus btw?
moeilijk he, in één keer postenquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:30 schreef Babbelzz het volgende:
net zo erg.... het woord: onstabiel.... terwijl ik vind dat iets INstabiel is!
casussen (of cases... of casici... geen idee eigenlijk...)quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:30 schreef Babbelzz het volgende:
wat is meervoud van casus btw?
Daar mag je je aan ergeren, want da's gewoon fout.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
(...) En erger me kapot aan mensen die data's, musea's etc. gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |