quote:Onderstaand is ook wel interessant:
Magnolia had ook Roos of Tulp kunnen heten. Elke bloem was goed geweest, want de film heeft de structuur van een opengevouwen bloem. Voor wie op school nooit heeft opgelet bij plantkunde: elk bloemblaadje leidt een zelfstandig leven, maar is via de knop van de bloem ook met andere bloemblaadjes verbonden. Precies zo zijn de levens van de personages in Magnolia met elkaar verknoopt.
Voor de opgevoerde familieverhoudingen en beroepsmatige relaties spreekt dat voor zich, maar in de film is ook sprake van een diepere verbondenheid: we zijn allemaal zondaars, die het verdienen om met een plaag van bijbelse allure te worden gestraft. Nadat Magnolia al een paar keer heeft verwezen naar Exodus 8:1 ("En de vorsen zullen opkomen op u en uw volk en op al uw knechten") wordt de lucht aan het einde van de film verduisterd door miljoenen uit de hemel neerstortende kikkers. Wie niet horen wil moet voelen, is de boodschap. De kikkerstortbui is geen grotesk slotakkoord maar de apotheose van een moralistische vertelling, waarin schuld en boete, zonde en vergeving, de thema's zijn.
quote:
The Mason symbol is on various walls in the WDKK studio. When Jimmy Gator's producer puts his hand on his shoulder, before the show starts, we see he is wearing a ring with the Mason's symbol on it. Also, he gives a Masonic farewell, "We met upon the level and we're parting on the square." Strangely enough, the 82nd Mason lodge (8 and 2 being prominently featured throughout the film) is located in MAGNOLIA, Arkansas.
quote:welke film?
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Waarom heet die film nou Magnolia?
quote:Ben je dom ofsow? De film Magnolia misschien?
Op dinsdag 16 oktober 2001 14:00 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:[..]
welke film?
quote:Zeg wanneba-modje, ooit van een zoekfunctie gehoord?
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Tijdje terug de film Magnolia eindelijk gezien.
quote:Eén van de meest memorabele scènes die ik ooit gezien heb...
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:23 schreef Trainspotter het volgende:
De kikkerstortbui
quote:Ik vond hem gewoon eng mysterieus....
Op woensdag 17 oktober 2001 00:50 schreef Arcee het volgende:[..]
Eén van de meest memorabele scènes die ik ooit gezien heb...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |