Ja dat snap ik maar die was al bezet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:39 schreef SolarX het volgende:
Dat is eigenlijk... best wel een beetje triest.
Had trouwens meer zin gehad als je www.talpa.nl had geregged.
Je kan rustig een bedrijf met dezelfde naam beginnen hoor. Of denk je dat er ook maar een Jansen BV in Nederland bestaat?quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:43 schreef harlingen.f2o.org het volgende:
Helaas vriend, In het verleden zijn er al mensen die dit sxoort actie's hebben geprobeerd.
Alleen als jij zelf een bedrijf het wat tv10 heet dan mag je de site houden. zolang dit niet het geval is dan krijg je het niet voor elkaarom de site te houden en kan SBS het zo van je overnemen.
Aangezien dat de naam 'tv10' al aan sbs behoort kan je het ook wel vergeten om een bedrijf met de zelfde naam te beginnen.
Leg mij dan eens uit waarom John de Mol zijn zender geen TV10 mag noemen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kan rustig een bedrijf met dezelfde naam beginnen hoor. Of denk je dat er ook maar een Jansen BV in Nederland bestaat?
Als het nou totaal verschillende bedrijven zijn is het geen probleem, maar als je nu tientv gaat opstarten krijg je daar echt wel problemen mee. Het zou gewoon dom zijn om te denken dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kan rustig een bedrijf met dezelfde naam beginnen hoor. Of denk je dat er ook maar een Jansen BV in Nederland bestaat?
Wat hij zegtquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef SolarX het volgende:
Omdat je niet dezelfde naam mag voeren als je in dezelfde branche zit. Hoewel dit lastig wordt door het feit dat er al "TV" in het woord TV10 zit. Je bloemenwinkel TV10 noemen is nogal nutteloos. Maar ik denk dat ze bijvoorbeeld een TV-zaak die zich TV10 noemt keihard voor de rechter slepen, omdat dat "meeliften" is op een merknaam.
http://www.tv10.nl/quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:47 schreef timmeeeh het volgende:
De naam "Tien" wordt niet gebruikt door John de Mol en SBS doet niets met de naam "TV10". Dus wie blijft er nou over om jouw domeinnamen te kopen?
Ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren. Maar zoals hierboven al aangegeven is door mij hoe zit het dan met die vrouw die talpa.nl had? Die heeft erook geld voor ontvangen van de Mol.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:55 schreef Étoile het volgende:
Juridisch gezien zijn er twee vereisten willen ze jou kunnen aanpakken:
1. er moet sprake zijn van een merkenrecht inbreuk, nou dit lijkt me duidelijk. Sbs heeft het merk gedeponeerd en gaat er ook gebruik van maken.
2. jij moet geen rechten of legitiem belang hebben met betrekking tot de in het geding zijnde domeinnaam. Dit lijkt me in dit geval ook duidelijk.
Sterker nog, in dit geval lijkt het me vrij gemakkelijk aan te tonen dat dit een registratie ter kwader trouw is, dat je dit enkel doet met het oogmerk om de website te kunnen verkopen.
Overigens hoeft een dergelijke zaak ze echt niet zoveel te kosten.
Kan natuurlijk wel een paar goeie meta tags erin zetten zodat deze naam wel steeds bovenaan staat bij zoekmachines. En dan een banner erop (als pop up window) en dan vang ik ook nog eens voor elke hit wat centjesquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:02 schreef Étoile het volgende:
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat het ze eigenlijk niet zoveel kan schelen, tv10.nl is een prima domeinnaam en waarschijnlijk ook de site waaraan potentiële kijkers naar toe gaan. Zolang je er niet iets schadelijks voor sbs mee doet...
Maar daar zit toch wel een duidelijk verschil in, hij presenteerde een nieuwe merknaam voor zijn tvzender waarvoor hij een website wil gaan gebruiken. Blijkbaar vond de Mol het niet erg dat de naam van zijn investeringsbedrijf werd gebruikt, maar nu hij het commercieel wil exploiteren heeft hij wel geld over voor talpa.nl.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:03 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren. Maar zoals hierboven al aangegeven is door mij hoe zit het dan met die vrouw die talpa.nl had? Die heeft erook geld voor ontvangen van de Mol.
Moelijk he normaal reageren? Kut newbiequote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:23 schreef UseraL het volgende:
KANKER MOL
Truus Vriesman als naam en huisnummer 10quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef SolarX het volgende:
Omdat je niet dezelfde naam mag voeren als je in dezelfde branche zit. Hoewel dit lastig wordt door het feit dat er al "TV" in het woord TV10 zit. Je bloemenwinkel TV10 noemen is nogal nutteloos. Maar ik denk dat ze bijvoorbeeld een TV-zaak die zich TV10 noemt keihard voor de rechter slepen, omdat dat "meeliften" is op een merknaam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |