Niet in slaap kunnen komen is een crime, vooral als je het graag wilt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja nou..., in theorie zou het moeten lukken. Alleen dan had ik nu wel al een uur moeten slapen
En ik kan verdomme maar niet in slaap komen. Dus dat wordt maar iets van 4 uur slapen vannacht (wat voor mij dus echt veeel te kort is), en morgen loop ik de hele dag ook half slapend rond.... zie dan nog maar eens een schilderij af te maken
Good luck... en denk aan fijne dingen, dat scheelt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik ga weer een poging wagen, weltruste!!
Voor nu welterusten èn voor morgen sterkte met het halen van jouw deadline.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik ga weer een poging wagen, weltruste!!
Iets zegt me dat A'tina niet meer met een hint zal komen deze nacht...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:12 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
Inspector Clouseau: "do you have a clue?"
Dat onheilspellende gevoel heb ik ook.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
Iets zegt me dat A'tina niet meer met een hint zal komen deze nacht...
Doe jij um, of ik?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat onheilspellende gevoel heb ik ook.![]()
Zullen wij een tussendoortje doen?![]()
Nope.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Volslagen onbekend. Ik doe een slag in de lucht ... COBRA.![]()
Kubisme is het niet.quote:
De maker van dit werk wordt toch beschouwd als een belangrijk vertegenwoordiger van het kubisme.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:06 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kubisme is het niet.![]()
Ik vermoed eerder een van die post-kubistische stromingen van die Russen of Duitsers.
Dan gok je op het goede paard.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:16 schreef Gajus het volgende:
Dan gok ik op Fernand Léger. Klopt?
Zo is het.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:20 schreef Gajus het volgende:
Inmiddels gevonden: sketch for "The Railway Crossing" (1919).![]()
Ja, hoewel ik in eerste instantie aan COBRA, met name Malevich, dacht.quote:
Niet zomaar een zangeres, niet zomaar een pianist.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zo te zien stelt de afbeelding een zangeres en pianist voor...
Dat wilde ik horen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:33 schreef Gajus het volgende:
[..]
Niet zomaar een zangeres, niet zomaar een pianist.
Dit zijn levende legendes van de jazz, althans tot voor kort.
update: zij leeft nog, hij is gestorven in 1984.
In 24 minuten gevonden!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Nothin' But The Blues" van (jazz) schilder Will Enns.
Met Ella Fitzgerald en Count Basie.
Door de bril van de zangeres op de afbeelding dacht ik al wel aan Ella Fitzgerald.. maar ik twijfelde of het om bekende muzikanten ging op de afbeelding.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:52 schreef Gajus het volgende:
[..]
In 24 minuten gevonden!![]()
alleen Cioran scoort (soms) sneller
[afbeelding]
Hier beide legenden in gezelschap Frankie S.
Ella liet zich ook vaker begeleiden door Duke Ellington. Volgens mij kickte zij op graven en hertogen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef ALTER-EGO het volgende:
Door de bril van de zangeres op de afbeelding dacht ik al wel aan Ella Fitzgerald.. maar ik twijfelde of het om bekende muzikanten ging op de afbeelding.
Count Basie herkende ik er niet uit, maar met je hint dat het ging om een pianist die gestorven is in 1984, was dat snel duidelijk.
bron: http://members.shaw.ca/willenns/art/art.htmquote:Unlike many artists, Will Enns was not born with a pencil clutched in each of his extremities. In fact, he was thought by his peers to be somewhat normal until his 40's, when he began drawing seriously, and his unorthodox view of the world came to light.
His artistic approach is the distillation of a simple concept: "If art does not elicit a response from the viewer, it's probably not much good. I don't want people to be indifferent to my work. They should either love it, or hate it." While he suspects such a simple view is the anti-thesis of high-browed elitism, he doesn't worry too much. "I don't want to be taken seriously. The art world is too constipated already."
Will attributes the 3-dimensionality of his works to an interest in formal portraiture; "...it is perhaps the most demanding of the painterly disciplines. Once learned, portrait skills serve well with all subject matter."
Will lives and works in Summerland, BC, where his wife Dolly encourages him in his artistic efforts when she is not too busy chortling over them. He illustrates for a few magazines, including Okanagan Life Magazine, of Kelowna, BC, and is currently creating cover paintings for Canadian Technician Magazine, of Ontario. He is a self-taught watercolorist.
Leuk om te lezen.. zijn jazz portretten zijn erg grappig.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ella liet zich ook vaker begeleiden door Duke Ellington. Volgens mij kickte zij op graven en hertogen.![]()
Ook nog wat gevonden over de schilder, die oorspronkelijk zelf een jazzmuzikant was.
[..]
bron: http://members.shaw.ca/willenns/art/art.htm
Het is zeker een schilderij om met plezier naar te kijken. Evenwichtig in opbouw en kleurgebruik.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dit vind ik niet alleen een mooi schilderij, ook de titel ervan vind ik prachtig.
[afbeelding]
COBRA en Malevich hebben weinig met elkaar van doen hoor!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 01:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik in eerste instantie aan COBRA, met name Malevich, dacht.
Achteraf zie ik een duidelijke verwantschap tussen beiden, qua 'mechanische' en kleurpalet.
Waarschijnlijk heeft de titel betrekking op de afbeelding... al is het er niet aan af te zien.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het is zeker een schilderij om met plezier naar te kijken. Evenwichtig in opbouw en kleurgebruik.![]()
Heeft de (prachtige) titel ook betrekking op de afbeelding? Wat stelt de afbeelding voor? Het lijkt mij een gestyleerd stilleven met bloemen.![]()
Met diepe schaamte bemerk ik Alechinsky en Malevich (1878-1935) te hebben verwisseld.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:20 schreef cioran63 het volgende:
COBRA en Malevich hebben weinig met elkaar van doen hoor!
Aha, vandaar. Dan snap ik het iets beter. Dank voor de uitleg.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Met diepe schaamte bemerk ik Alechinsky en Malevich (1878-1935) te hebben verwisseld.![]()
Dank voor uw attente observatie.![]()
Vooralsnog is het zoeken naar de speld in de hooiberg.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
Lukt het met zoeken?
Eet smakelijk.quote:Ondertussen zit ik aan de mosterdsoep... mijn maag knorde.
Hopelijk wordt die hooiberg na mijn laatste hint wat kleiner en is de speld te vinden.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Vooralsnog is het zoeken naar de speld in de hooiberg.![]()
[..]
Eet smakelijk.![]()
Ohw, was ik net te laat met mijn vorige post.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:18 schreef Gajus het volgende:
gevonden
Hint 1vertaald in "fashion designer"quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:18 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nog even de belangrijkste hints op een rij...
- De maker ervan is eigenlijk een mode-ontwerper van dameskleding. :
- Deze ontwerper/kunstenaar is een Amerikaan en in hetzelfde jaar als mij geboren. jullie bekend
- De laatste afbeelding is een poster die deze heer ontwierp voor het Atlanta Jazz Festival 2001.
Heel goed!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:30 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hint 1vertaald in "fashion designer"
Hint 2 vertaald in "born in 19**"
Gaf vele hits maar nergens een Anthony Liggins te bekennen.![]()
Hint 3 vertaald in "altlanta jazz festival" poster
Met de laatste trefwoorden kreeg ik zijn naam te pakken.![]()
Poeh, poeh ...
Oops, ik zie nu pas dat je de titel al hebt gepost.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:18 schreef Gajus het volgende:
getiteld "if my soul could sing" (2002) van Anthony Liggins.
Boefje hoort zijn woefjes. Hoogste tijd voor de beestjes ... en ook voor mij.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
jij boefje...
Het is alweer laat ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
Boefje hoort zijn woefjes. Hoogste tijd voor de beestjes ... en ook voor mij.
Alvast welterusten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |