Tenzij je uit 1584 komt, al die afteldingen zijn stok- en stokoud. Het nu Amerikaanse rock paper scissors stamt uit China ten tijde van de Ming dynastie (14e eeuw ong.)quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:07 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Poten inderdaad, en die cirkel ken ik idd ook... bekend dus... vraag me af hoelang het al bestaat eigenlijk... (ik kom uit 84iemand ouder nog?
)
Kom uit '76 hoe heet dat ook al eens weer wat je doet voordat je een spel begint om te beslissen wie m is.. dat ga je met z'n alleen in een rondje staan en dan allemaal 1 hand op die van iemand anders doen.. en dan zeg je iets.. en dan draai je allemaal je hand om en dan????? wat gebeurd er dan??quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:07 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Poten inderdaad, en die cirkel ken ik idd ook... bekend dus... vraag me af hoelang het al bestaat eigenlijk... (ik kom uit 84iemand ouder nog?
)
Als je t tegen mij hebt........ nee dat is t niet.. gods hoe heet dat nou..quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
papier, schaar en steen?
ja ik het had het tegen jou. ik ken het dan niet. ken wel flessendraaien...quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:20 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Als je t tegen mij hebt........ nee dat is t niet.. gods hoe heet dat nou..![]()
Ken het wel, net als poten, maar geen idee hoe het heet... (ben van 78)quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:20 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Als je t tegen mij hebt........ nee dat is t niet.. gods hoe heet dat nou..![]()
Weet het nog steeds niet.. denk dat ik er maar es een nachtje over ga slapen..quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Ken het wel, net als poten, maar geen idee hoe het heet... (ben van 78)
Na de 'ving in je rug/kont gaat degene die deze actie uitgevoerd heeft voor de andere persoon staan en de andere persoon moet de vinger aanwijzen welke het is geweestquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:00 schreef Feestkabouter het volgende:
ik kan me die eerste vaag herinneren..... maar het einde moet je iets duidelijker maken denk ik. wat is er nou precies met die 10 (20, 30) seconden?
Het zal per plaats verschillen wat iemand er van maakt, maar wij zonder altijd ' 1 2 3 plof.... ' of Proefkonijn proefkonijn wie zal m zijn. Degene die zijn of haar hand andersom hield dan de rest was m dan.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:14 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Kom uit '76 hoe heet dat ook al eens weer wat je doet voordat je een spel begint om te beslissen wie m is.. dat ga je met z'n alleen in een rondje staan en dan allemaal 1 hand op die van iemand anders doen.. en dan zeg je iets.. en dan draai je allemaal je hand om en dan????? wat gebeurd er dan??![]()
Jaaaaaaa! Deze ken ik ook!quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:22 schreef Piemol het volgende:
Na de 'ving in je rug/kont gaat degene die deze actie uitgevoerd heeft voor de andere persoon staan en de andere persoon moet de vinger aanwijzen welke het is geweest
Bij elke foute gok is het zo van : 10 .... 20 .... 30 40 50 tot de goede geraden is ...
![]()
1970 meldt zich, dat 'poten' deden ze volgens mij 'voor mijn tijd al'.quote:Op donderdag 9 juni 2005 01:07 schreef TheSeeker_NL het volgende:
)
quote:B steekt dan met een vinger in de rug(kont)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |