FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / RC 1:10 Hebridean Black speedtruck
Neohammerwoensdag 8 juni 2005 @ 21:50
Ik ben sinds begin vorig jaar bezig met een erg leuk projectje. Ik had al een tijdje radio grafisch bestuurbare monstertrucks, maar vooral voor het langzame offroad/klim/trial werk. Ik krijg dus altijd de volgende vraag: "hoe hard rijdt tie?" Nou niet hard dus...bij 25 km/h houdt het wel op. (Waarna je een verhaaltje krijgt over brandstof karretjes die wel 150 gaan.....) Daar stoorde ik mij nogal aan, het is dus tijd om terug te slaan. Ik zal niet rusten voordat ik deze truck over de 100 km/h gebracht heb. Het leek me verstandig om het geheel te baseren op een TXT-1 van Tamiya, omdat mijn "crawler" dit ook is. (beetje voorkennis is nooit weg.) Leuke bijkomstigheid, het ding heeft starre assen, waardoor het totaal niet handelbaar zal zijn. :')

Dit is een standaard txt-1:



Na een paar weken brainstormen begon ik een CAD tekening van het chassis te maken, dat voor dit doel geschikt zou zijn. Het geheel zou een laag zwaartepunt moeten krijgen, en een groot aantal stel opties moeten hebben. Ik heb denk ik 10 verschillende varianten gemaakt. Toen ik op een nacht mijn laatste tekening aan het bijwerken was, viel het me op dat het ding wel wat weg had van een 2 koppige draak. In Harry Potter is de Hebridean Black een zwarte draak met paarse ogen. Dat leek me dus wel een geschikte naam. Een week of 3 daarna werdt het prototype gesneden:



Het prototype heb ik gebruikt om te kijken of het allemaal goed zou passen, dit was voor het grootste gedeelte wel het geval. Na wat kleine aanpassingen, kon ik het echte chassis laten snijden. (titanium) In de tussentijd had ik besloten de truck ook kwa uiterlijk wat mooier te maken, een mix van prestatie en show. Helaas kost show wat meer geld. Ik heb in Amerika een aantal onderdelen laten anodiseren in het paars:



Omdat ik stalen tandwielen in de transmissie wilde hebben, en de vertanding zelf wilde bepalen, had ik niets aan de transmissie van een txt-1, die heb ik dus vervangen door een E-maxx transmissie. Die houdt de spur en de pinion buiten het huis, zodat je zo hoog of laag kunt gearen als je maar wilt. De Maxx tranny is gemaakt voor 2 motoren, maar aangezien ik maar op 1 motor rij, moest ik de motormount ook zelf ontwerpen, het leek me verstandig de mount zo lomp mogelijk te maken omdat er nogal wat kracht op komt te staan. Mijn motor zit nu ook weer in het midden, zodat de balans goed is.

Transmissie met gedeelte van de motormount:



Nadat al dat paars gearriveerd was, en ik het chassis had gecoat, kon ik alvast beginnen met het opbouwen:

Een as:


En een paar (voorzichtige) uurtjes later:




Daarna ben ik het interne gedeelte gaan tekenen, waar de 3e batterij en alle electronica moest komen. Ik was eerst van plan om hier een carbon standaard oplossing voor te gebruiken, maar dat zou wel erg afbreuk doen aan het ontwerp. Na een paar weken, had ik het volgende voor de snijder:



Ik was ondertussen met Plettenberg (de fabrikant voor de brushless motor) aan het onderhandelen, standaard hebben ze alleen maar blauwe motoren, maar dat leek me geen optie. Na wat heen en weer gemail, hebben ze voor mij een zwarte gemaakt. Ik dank ze daar nu nog voor. Deze motor levert op vol vermogen 1800 watt en maakt dan rond de 70000 RPM. Ik heb in mijn berekeningen echter 45000/50000 aangehouden.



En er was ook weer wat meer paars binnengekomen, zodat de internals na lang wachten ook ingebouwd konden worden:







Onder deze fan komt de speedcontroller, zodat tie "mooi" koel blijft.


Ondertussen heeft de truck nog een flinke tweak gehad, de dempers zijn wat lager gezet, en de wielbasis is verlengd, zodat het geheel nog wat lager bij de grond ligt. De bandjes heb ik op tijdelijke velgen gemonteerd. Deze velgen zouden direct afknappen bij volgas. Ik wacht dus op iets van aluminium of fiberglass. De Ford F650 body is ook binnen, en wacht ondertussen op een afspraak bij een airbrusher. Hier de laatste foto's:


(de body moet nog geknipt worden.)





Ik ga dit weekend 2 weken op vakantie, dus al mijn bestellingen moeten wachten tot na die 2 weken. Ik ga er dan weer flink tegenaan, ik moet de volgende punten nog aflopen:

Een stabillisator stang systeem, zodat de assen zoveel mogelijk aan de grond blijven.
Een wheeliebar, mochten ze toch niet aan de grond blijven.
Het stuursysteem, helaas nog niet uitgebracht, wachten dus
De velgen, ook nog niet uitgebracht.
De speedcontroller, en het 2,4 ghz zender/telemetrie systeem.
batterijen, waarschijnlijk 3 stuks a 7,2 volt per stuk op 3700 mah. Dan kan ik ongeveer 7 minuten rijden. (als het soldeersel niet smelt.... )
aandrijfassen. (tussen de transmissie en de assen.)
Skidplates voor onder de assen.
Sierplaatjes voor aan de bumper.
Tandwielen voor de spur en pinion.

Ik gok dat het geheel ergens in November wel gaat rijden. Ik zal (als er interesse is) zo af en toe wat updates posten.
mx_playerwoensdag 8 juni 2005 @ 21:53
tvp, mooi project
ThaFreakwoensdag 8 juni 2005 @ 22:00
damm wat een project zeg
erg mooi allemaal hoor
updates zijn zeker welkom
Youpwoensdag 8 juni 2005 @ 22:04
mooi spul, leuk origineel project

idiotforalivingwoensdag 8 juni 2005 @ 22:06
TVP mooi werk!
Youpwoensdag 8 juni 2005 @ 22:12
trouwens... teering wat is dat voor een motortje... 70krpm

zeker allemaal state of the art materiaal of niet?
dr.dunnowoensdag 8 juni 2005 @ 22:16
holy cow, mooi gedaan
Mad-Mattwoensdag 8 juni 2005 @ 22:32
fet man
errorkenwoensdag 8 juni 2005 @ 22:36
Zeer ambitieus project ! En proper gedaan.
Updates zijn dus welkom, en wie weet misschien een filmpje als het ding rijdt :-)

Waar laat je trouwens al die dingen snijden enzo ? Ze moeten dan toch nog een computer model hebben om die CNC te sturen ? of kan dat gewoon direct met je CAD tekening....en wat kost dat nu ?

edit:

die stroom kabeltjes voor de motor, zijn die niet wat langs de dunne kant ?
Als dat ding 1800 Watt trekt op piek belasting zit je op 250Ampère bij 7.2V (of schakel je die batterijen parallel misschien ? ..
WaSTeiLwoensdag 8 juni 2005 @ 22:47
Dit is ook niet zomaar een budget-projectje zo te zien. Goed werk!
Neohammerwoensdag 8 juni 2005 @ 23:31
Thx!

Youp: Dat klopt wel ongeveer, de meeste onderdelen zijn sterker, lichter of op een andere manier beter/mooier dan de originele. De motor is uhh Duitse degelijkheid.

Errorken: Ik wil zeker een filmpje gaan maken als ie klaar is, mocht ik em dan in de prak rijden hebben we toch een leuk filmpje. (maar ik hoop het niet.) Het snijwerk wordt gedaan door "Laser cutter" iemand die ik via het internet ken. Hem ben ik ook eeuwig dankbaar. De kosten vallen reuze mee op deze manier. (ik ben nu rond de 250 euro aan het snijden kwijt) De snijmachine leest CAD files. (DXF, DWG)

Wat betreft de stroomkabeltjes, dat vroeg ik mij dus ook al af, deze zitten er vanaf de fabriek op, dus zou op zich geen probleem moeten zijn. De batterijen worden serieel geschakeld. (het voltage zou dus omhoog gaan.) Ik laat het geheel trouwens nachecken bij ons op school, ik ben absoluut geen expert op het gebied van stroom. Tot nu toe is dit m'n schema:



Wasteil: Ik eet al maanden rijstwafels, of rijstwafelsoep, of extra geroosterde rijstwafel....
Ultimorawoensdag 8 juni 2005 @ 23:38
dit zier heel erg cool uit! tvp dus!
hermandepermanwoensdag 8 juni 2005 @ 23:50
1,8 kW

Geweldig project
Chokemedonderdag 9 juni 2005 @ 00:01
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:50 schreef hermandeperman het volgende:
1,8 kW
Ja wtf, das meer dan de gemiddelde brommer
hermandepermandonderdag 9 juni 2005 @ 00:06
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:01 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ja wtf, das meer dan de gemiddelde brommer
op't gewicht van een bierflesje
Youpdonderdag 9 juni 2005 @ 00:09
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:01 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ja wtf, das meer dan de gemiddelde brommer
betere shit eh
BazzoSdonderdag 9 juni 2005 @ 09:20
lijp snel dus
MikeyMandonderdag 9 juni 2005 @ 09:26
Ziet er erg goed uit gast
MrTorturedonderdag 9 juni 2005 @ 11:03
electro

speelgoed


Hugsterdonderdag 9 juni 2005 @ 11:15
respect dat je het zelf nog eens rustig re-designed
Hugsterdonderdag 9 juni 2005 @ 11:16
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:03 schreef MrTorture het volgende:
electro

speelgoed


wat snap je niet aan --->> 1.8 kW <<---
KonnieKipkedonderdag 9 juni 2005 @ 11:18
waarom laat je m niet op brandstof lopen?
MrTorturedonderdag 9 juni 2005 @ 11:27
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:16 schreef Hugster het volgende:

[..]

wat snap je niet aan --->> 1.8 kW <<---
Rustig maar, ik ken de bouwer en zijn allergie voor het woord "speelgoed"
Neohammerdonderdag 9 juni 2005 @ 11:35
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:18 schreef KonnieKipke het volgende:
waarom laat je m niet op brandstof lopen?
Brandstof is leuk, maar ze worden meestal veel smeriger dan een electro, dan had ik het aluminium beter blank kunnen laten. Ik wil ook graag laten zien dat electro snel kan zijn, maar dat zal ik met een filmpje moeten bewijzen.

Ja Ik ken Torture, iets op batterijen is al gauw speelgoed, maar ja wat wil je als eigenaar van een sexshop.
MrTorturedonderdag 9 juni 2005 @ 11:35
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef Neohammer het volgende:
maar ja wat wil je als eigenaar van een sexshop.
Dualdudedonderdag 9 juni 2005 @ 12:02
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:12 schreef Youp het volgende:
trouwens... teering wat is dat voor een motortje... 70krpm

zeker allemaal state of the art materiaal of niet?
Onbelast gaat ie kapot als je hem dan gebruikt Is gewoon standaard voor de modelbouw verkrijgbaar spul. In de vliegerij gebruiken we ze ook. Vriend van me heeft er een in z'n hotliner. (Race-zwever). Alleen dan zit er een dikke vertraging op (7:1). Dit geeft je EXTREEM veel kracht om een grote propeller met veel spoed rond te kunnen draaien.

@Topicstarter
Welke pletty is dat? En wat voor regelaar heb je d'r aan hangen?

ff een berekeningetje. Stel uitgang is 1.8kW bij 12 cellen

12 cellen = 12*1.2V == 14.4V
P=U*I --> I=P/U
1800W / 14.4V= 125A

125 Ampere is geen kleine stroom Dat is wel max theoretisch.

Het lijkt me niet geheel onverstandig om eens te gaan meten, en regelaar fikt sneller op dan je lief is. Als je tin al smelt ben je ergens heel erg verkeerd bezig

[ Bericht 11% gewijzigd door Dualdude op 09-06-2005 12:09:12 ]
Hugsterdonderdag 9 juni 2005 @ 12:02
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Neohammerdonderdag 9 juni 2005 @ 12:11
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:02 schreef Dualdude het volgende:

[..]

@Topicstarter
Welke pletty is dat? En wat voor regelaar heb je d'r aan hangen?
Dit is een Plettenberg Bigmaxximum, de regelaar moet ik nog uitzoeken, wordt waarschijnlijk een Schulze Future-18.97KW.
1986-Linkdonderdag 9 juni 2005 @ 13:01
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:31 schreef Neohammer het volgende:
Thx!

Youp: Dat klopt wel ongeveer, de meeste onderdelen zijn sterker, lichter of op een andere manier beter/mooier dan de originele. De motor is uhh Duitse degelijkheid.

Errorken: Ik wil zeker een filmpje gaan maken als ie klaar is, mocht ik em dan in de prak rijden hebben we toch een leuk filmpje. (maar ik hoop het niet.) Het snijwerk wordt gedaan door "Laser cutter" iemand die ik via het internet ken. Hem ben ik ook eeuwig dankbaar. De kosten vallen reuze mee op deze manier. (ik ben nu rond de 250 euro aan het snijden kwijt) De snijmachine leest CAD files. (DXF, DWG)

Wat betreft de stroomkabeltjes, dat vroeg ik mij dus ook al af, deze zitten er vanaf de fabriek op, dus zou op zich geen probleem moeten zijn. De batterijen worden serieel geschakeld. (het voltage zou dus omhoog gaan.) Ik laat het geheel trouwens nachecken bij ons op school, ik ben absoluut geen expert op het gebied van stroom. Tot nu toe is dit m'n schema:

[afbeelding]

Wasteil: Ik eet al maanden rijstwafels, of rijstwafelsoep, of extra geroosterde rijstwafel....
ik wil niet moeilijk doen, maar volgens mij staan je batterijen zo juist paralel...
brummerdonderdag 9 juni 2005 @ 13:11
Volgens mij waren de berekeningen zo:

Parallel: Ut=U1=U2=U3
It=I1+I2+I3
Serie Ut=U1+U2+U3 bv
It=I1=I2=I3

[ Bericht 23% gewijzigd door brummer op 09-06-2005 13:40:12 ]
Tommy_Kuklinskidonderdag 9 juni 2005 @ 13:26
mooi
j0rritdonderdag 9 juni 2005 @ 13:54
@ TS. Je voelt er niks voor om dit project ook op het Modelbouwforum.nl te posten? Denk dat ze daar ook erg geïnteresseerd zijn. Dit is een leuk en innovatief project namelijk!
brummerdonderdag 9 juni 2005 @ 14:00
forum werkt niet
database fout

[ Bericht 5% gewijzigd door brummer op 09-06-2005 14:53:52 ]
j0rritdonderdag 9 juni 2005 @ 14:40
@ Brummer

Wordt aan gewerkt. Terugkomende fout in de phpBB database.

Grootste R/C forum in Nederland. We tellen momenteel 4500 actieve gebruikers, en een groot deel daarvan is ongetwijfeld geïnteresseerd in het project van de TS.
Imprydonderdag 9 juni 2005 @ 14:41
Prachtig project maat!
kokosdonderdag 9 juni 2005 @ 18:59
Netjes Zeker netjes
Alexxxxxdonderdag 9 juni 2005 @ 19:55
/ me sluit aan bij de "ik verkap mijn tvp door te zeggen dat ik het geweldig vind"-polonaise
Dualdudedonderdag 9 juni 2005 @ 20:59
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:11 schreef Neohammer het volgende:

[..]

Dit is een Plettenberg Bigmaxximum, de regelaar moet ik nog uitzoeken, wordt waarschijnlijk een Schulze Future-18.97KW.
97 Ampere... moet je een eind mee komen ... hoewel....

ik zou hier! wel ff kijken. Daar denkt men dat de 97A versie wel es wat weinig kon zijn voor die motor. En opzich is dat ook wel logisch als je ff aan het rekenen slaat.

12 * 1.2 = 14.4V
1800 / 14.4 = 125A

Nu is dit in de praktijk lager omdat de 1800Watt alleen haalbaar is bij 18 cellen in serie.
Met 12 cellen haal je dus lang niet de potentie uit de motor als ik dat zo lees. (Je hebt 18 dus dat is geen issue) Maar denk dat je toch gauw rond de 80A of hoger uit komt op 12 cellen. Voor 18 cellen bij 1800 watt zit je op theoretisch op zo'n 84A, maar denk dat je praktisch gezien hoger uit gaat komen, zeker piekspanningen bij wegrijden) En een regelaar wordt pisheet als ie op de limit moet gaan werken. Op een warme dag kun je dan wel eens problemen gaan krijgen. Ik ben groot voorstander van oversized regelaars. En als je dan toch een bak geld uitgeeft kunnen die paar euro's meer d'r ook nog wel bij (¤335,- vs ¤375,- Schulze opgave)

[ Bericht 15% gewijzigd door Dualdude op 09-06-2005 21:15:01 ]
Dualdudedonderdag 9 juni 2005 @ 21:12
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:01 schreef 1986-Link het volgende:

[..]

ik wil niet moeilijk doen, maar volgens mij staan je batterijen zo juist paralel...
Ik ook niet, maar volgens dat schema is 1 aangesloten en maken de andere twee kortsluiting aan de draad van de aangesloten accu

Zo zou het imho moeten (18-cellen in serie):


(is een open dir...voor meer modelbouwpics )

[ Bericht 11% gewijzigd door Dualdude op 09-06-2005 21:24:17 (Darn ik moet leren typen :P) ]
Neohammervrijdag 10 juni 2005 @ 11:04
Ik had het schema misschien ook in kleur moeten doen en de lijntjes iets door kunnen trekken.

Het kan zijn dat ik een zwaardere controller ga gebruiken zodat ik minder risico loop.

Ik ga morgen 2 weken op vakantie, en kan dus jammergenoeg niet aan de truck verder werken. Maar daar staat dan weer tegenover dat ik m'n crawler meeneem. Dus das ook wel fun.

MrTorturevrijdag 10 juni 2005 @ 11:12
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:12 schreef Dualdude het volgende:

[afbeelding]
(is een open dir...voor meer modelbouwpics )
Dude heb je ook projecten die wél een goede landing maken?
Dualdudevrijdag 10 juni 2005 @ 13:12
Die crashes zijn niet van mij, heb zelf nog niks gecrashed
MrTorturevrijdag 10 juni 2005 @ 13:17
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:12 schreef Dualdude het volgende:
Die crashes zijn niet van mij, heb zelf nog niks gecrashed
Dus die vliegtuigjes zijn ook niet van jou?
allsystemshaltvrijdag 10 juni 2005 @ 14:22
Goed Bezig
egiliovrijdag 10 juni 2005 @ 14:41
tvp
Dualdudevrijdag 10 juni 2005 @ 21:02
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:17 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dus die vliegtuigjes zijn ook niet van jou?
Meesten wel ja Behalve die in splinters op de grond liggen
mistraldkvrijdag 10 juni 2005 @ 23:27
wat eenfucking mooi project! Ben benieuwd naar de updates!
mx_playerwoensdag 22 juni 2005 @ 12:40
al terug?
Boinkwoensdag 22 juni 2005 @ 13:16
Dit moet ik ff in de gaten houden
Youpwoensdag 6 juli 2005 @ 13:28
wanneer krijgen we eens een update?
Neohammerwoensdag 6 juli 2005 @ 13:52
Sorry weinig nieuws, er komt vandaag of morgen wat klein grut binnen.

Ik heb aluminium beadlock velgen voorbesteld, de release staat geplanned voor midden Juli. Die komen uit Amerika eerst hierheen, en daarna kan ik de beadlock ringen weer terugsturen naar een andere firma in Amerika zodat ze ook paars geanodiseerd kunnen worden. Ik krijg ook een set "Chevrons", een iets grotere band dan wat er nu op ligt, en met een klassiek monster profiel.



Verder is het wachten totdat ik de 2,4 ghz zender kan bestellen, helaas nog steeds niet beschikbaar. Ook het stuursysteem is nog steeds niet released. (als het te lang duurt ga ik zelf wat ontwerpen.)

Ik moet de controller deze maand ook nog in het mandje gooien. Dure maand dus. Dat wordt weer rijstwafels eten.

Verder heb ik het swaybar systeem wel klaar, weinig sway, veel bar. Onderdeeltjes zijn onderweg. Ik maak wel wat foto's van het grut als het er ligt.

Hier nog even een aantal oudere fotos deze heb ik gemaakt om te kijken hoe het geheel zou lijken met kapje. (Dit keer een Ford F150.) Dit is dus een eerdere testbody en niet de final body!



mx_playerwoensdag 6 juli 2005 @ 14:12
het ziet er iig al lijp uit
rijn0227woensdag 6 juli 2005 @ 15:12
bruut project waar je aan bent begonnen ben je soms ook bekend met de speedrun die ieder jaar word gehouden? ik heb ff geen link maar zal die zeker plaatsen.
Marty26woensdag 6 juli 2005 @ 15:19
Ziet er strak uit man!
Super man keep up the good work.
En meschien keertje racen als je zin hebt? Ik rij nog wel eens op het vba terrein aalsmeer.
Neohammerwoensdag 6 juli 2005 @ 15:58
Ja ik ken de speedrun, lijkt me ook leuk, alleen wil ik daar denk ik niet aan meedoen met deze truck. Ik geloof dat er bochten in zitten, (wielerbaan), en deze is "fine in a straight line" zullen we maar zeggen. Maar wie weet, als mijn swaybars goed werken...

Voor het racen moet ik nog een keer een "basher" bouwen, zodat ik niet al te bang hoef te zijn voor schade.
Marty26woensdag 6 juli 2005 @ 16:22
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 15:58 schreef Neohammer het volgende:
Ja ik ken de speedrun, lijkt me ook leuk, alleen wil ik daar denk ik niet aan meedoen met deze truck. Ik geloof dat er bochten in zitten, (wielerbaan), en deze is "fine in a straight line" zullen we maar zeggen. Maar wie weet, als mijn swaybars goed werken...

Voor het racen moet ik nog een keer een "basher" bouwen, zodat ik niet al te bang hoef te zijn voor schade.
Ik rij alleen onroad hoor
rijn0227woensdag 6 juli 2005 @ 19:59
ik kan op dit maoment alleen wat oude info vinden maar hier een verslag over de speedrun 2004 http://www.macdebaanbrekers.nl/nieuws/speedrun/speedrun.htm
GenesiZdonderdag 7 juli 2005 @ 14:38
Ziet er heel geil uit TS. Echt heel strak. Veel succes met het behalen van je top, het zal denk ik lastig worden.

Maar ik heb een vraagje over je chassis. Je hebt een testchassis laten laseren en coaten. Maar waarom heb je het laten coaten terwijl je ook een titanium chassis gaat laten maken? en nog een vraagje. Vroeger (lees 5-6 jaar geleden ) was ik ook best in-to rc auto's en het kopen van oa. andere kappen, maar de wielkasten waren altijd lelijk. Ik heb het telkens met een rond schaartje gedaan,maar echt strak werdt het nooit. Hoe doe jij dat?
Marty26donderdag 7 juli 2005 @ 15:00
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:38 schreef GenesiZ het volgende:
Ziet er heel geil uit TS. Echt heel strak. Veel succes met het behalen van je top, het zal denk ik lastig worden.

Maar ik heb een vraagje over je chassis. Je hebt een testchassis laten laseren en coaten. Maar waarom heb je het laten coaten terwijl je ook een titanium chassis gaat laten maken? en nog een vraagje. Vroeger (lees 5-6 jaar geleden ) was ik ook best in-to rc auto's en het kopen van oa. andere kappen, maar de wielkasten waren altijd lelijk. Ik heb het telkens met een rond schaartje gedaan,maar echt strak werdt het nooit. Hoe doe jij dat?
Ik doe het met een Snij Passer. Zo een ding wat je vroeger op school had? maar dan met mesje
GenesiZdonderdag 7 juli 2005 @ 15:36
Hmm. maar snijdt dat er dan gelijk doorheen of moet je een aantal keer heen en weer gaan. Het plastic is namelijk best dik.
Marty26donderdag 7 juli 2005 @ 15:51
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:36 schreef GenesiZ het volgende:
Hmm. maar snijdt dat er dan gelijk doorheen of moet je een aantal keer heen en weer gaan. Het plastic is namelijk best dik.
Goed in snijden en dan paar keer heen en weer en door breken dat werkt altijd het makelijkst
GenesiZdonderdag 7 juli 2005 @ 16:00
Ik krijg weer zin om de hobby weer op te pakken, maar ik weet nu al dat ik er na 3maanden weer op uitgekeken ben
Neohammerdonderdag 7 juli 2005 @ 16:32
Thx

Ik het aluminium chassis niet gecoat, alleen het titanium chassis. (zou inderdaad weinig nut gehad hebben.)

Wat betreft het knippen van de body, ik doe dat altijd met een lexaanschaar, een ietwat gebogen schaar. (handig voor de zowiezo al grotere wielkasten.) De truckkapjes zijn over het algemeen ook iets dikker. (.50 lexan)

Vandaag ga ik de iets stijvere veren en de swaybars monteren. De swaybars zijn niets anders dan een staafje tussen de 2 links, die iets meegeven. De demping is dus niet echt geschikt meer voor wieluitslag, alleen nog maar voor het opvangen van schokken. (goh!)
rijn0227donderdag 7 juli 2005 @ 18:08
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:00 schreef GenesiZ het volgende:
Ik krijg weer zin om de hobby weer op te pakken, maar ik weet nu al dat ik er na 3maanden weer op uitgekeken ben
Dat had ik ook was ongeveer 8 jaar geleden al een keer met de hobby begonnen maar werd het toen zat, maar sinds 3 jaar ofzo ben ik met het echte racen begonnen dus niet je rondje op een parkeerplaats rijden maar op een echt circuit.
Dat racen geeft toch veel meer een kick vooral als je eerste word en daar moet je echt behoorlijk voor knokken.
Googolplexiandonderdag 7 juli 2005 @ 19:54
Ik gebruikte stanleymes of lexaanschaar om het grof te knippen en ging dan met de Dremel verfijnen... werkt erg makkelijk.

2 vraagjes:

- komen er nog luchthappers / koelsleuven in de kap?
- wat rij je irl? Als je zo handig en secuur bent verwacht ik een prachtbak! En als je nog geen auto hebt dan hebben we iig wat om naar uit te kijken, voel ik aan m'n water

RESPECT!
Neohammerdonderdag 7 juli 2005 @ 22:33
Thx

Misschien een luchthapper op de motorkap voor airflow naar het fannetje. Een blower begint al gauw op speelgoed te lijken, functioneel moet het iig wel zijn.

ik rij nog helemaal niets lol, op een of andere manier ben ik er nog niet aan toe gekomen om aan m'n rijbewijs te beginnen. (shame on me.)

Maar goed iedereen heeft wel een droomauto, en dit komt dicht in de buurt van mijn droomauto: Een MG X8, ontworpen door Mr. Torture en mij. (Het volgende project zou wel eens op een echt chassis kunnen plaatsvinden....

Googolplexianvrijdag 8 juli 2005 @ 01:30


nothing else to add.


-edit- ow ja ... toch wel. Misschien is die Weismann een leuk uitganspunt voor je uiteindelijk



quote:
Weismann announced it will produce a GT version of its hand-built, BMW-powered, carbon-fiber bodied sports car, making it an actual racing contender rather than just another hot, young pavement queen. The German tuning haus, which raced a version of the GT at last year’s 24-hour Nürburgring race, based the production car on its roadster, adding 15 inches in length and increasing its footprint from merely lionine to elephantine. Still, the GT shares the potent mechanicals of its open-top cousins — a 4.8-liter BMW-sourced V8, hooked to a six-speed manual transmission, with an optional SMG sequential semiautomatic transmission available later in the year.
beetje offtopic dit ... sorry

[ Bericht 83% gewijzigd door Googolplexian op 08-07-2005 01:35:56 ]
Neohammervrijdag 8 juli 2005 @ 23:12
Dat ding heeft best wel stijl

Anyway, ff terug on topic, ik heb contact gehad met Schulze (van de speedcontroller) en gevraagd wat hun zouden aanbevelen. Ik kreeg als reactie terug dat ik beter de Future-32.170W kon gaan gebruiken. (die gaat tot 170 ampere) Dit vanwege de hoge gearing. De 18.97 en de 18.129 hebben beide hetzelfde circuit, de een heeft alleen een lagere weerstand. De 32.170 heeft een veel sterker circuit. Omdat ik op 18 cellen rij en die controller tot 32 aankan, kan ie de hitte ook makkelijker aan. Minder kans op een meltdown dus. Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen, 568 euro is veel geld voor een printplaatje niet groter dan een luciferdoosje... Iemand nog rijstwafel gerechten?

Ik ben op dit moment ook aan het proberen een Nomadio 2,4 ghz zender hier naar toe te krijgen, is lastig omdat tie bijna niet te leveren is.

Ik heb gisterenavond de moeite genomen om alle bestelde onderdelen op een rijtje te zetten en de totaalprijs van dit project tot nu toe te checken, ik zet er een linkje naar toe, omdat het nogal veel werk is om het over te typen. Voor de liefhebber: http://www.clawhammer.nl/pricelist2.html
ook_gekzaterdag 9 juli 2005 @ 00:27
jezus wat een ding zeg en alles zelf effe ontwerpen
j0rritzondag 10 juli 2005 @ 20:33
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:12 schreef Neohammer het volgende:
Ik ben op dit moment ook aan het proberen een Nomadio 2,4 ghz zender hier naar toe te krijgen, is lastig omdat tie bijna niet te leveren is.
Je hebt ook gewoon losse modules zie je normale 1024PCM vervangen. Druk je gewoon een 2,4ghz in je 3PK (I suppose, gezien je budget ) en klaar ben je. Heb je ook nog een mooie kleine antenne erbij, en wordt die grote overbodig. Kost iets van ¤230,- als ik me niet vergis.

Schülze heeft wel mooi spul! Ik gebruik momenteel hun ISL6-636+ met 8.11 software versie om mijn LiPo's te laden. De lader doet 13 cellen LiPo en 36 NiCd bij 8,5 Ah . Tot nu toe ben ik zeer tevreden met hun spul. Tja, het kost wel wat...maar uiteindelijk krijg je er ook kwaliteit voor terug.

En vergeet dit project niet te posten op het Modelbouwforum *spam, kuch*
Neohammerzondag 10 juli 2005 @ 23:15
De Nomadio heeft sensoren, zodat ik ook informatie terug krijg van de auto. Vandaar dat ik die graag wil hebben.

Ik kan me voorstellen dat je met het laden van LiPo's geen risico wil nemen, en ben blij dat je goede ervaringen hebt met Schulze materiaal, dat geeft mij goede hoop!

Ik heb me onlangs wel geregistreerd bij modelbouwforum, ben er alleen nog niet aan toegekomen er iets te posten.

p.s. ben nu bezig bumpertjes te tekenen.
kokoszondag 10 juli 2005 @ 23:35
Wat is je budget?
Neohammerzondag 10 juli 2005 @ 23:50
Goede vraag Kokos, zolang ze bij de supermarkt nog rijstwafels verkopen kan ik nog wel ff doorgaan Ik gok op maximaal 5000 dollar.
jochem8maandag 11 juli 2005 @ 00:06
Shit man. Duidelijk respect. Ben zeer benieuwd naar het einde van dit project, gaat enorm knaken in zitten als ik het zo zie.

Keep up the good work
NotoriousJwmaandag 11 juli 2005 @ 16:27
tvp
HMaster-IIvrijdag 15 juli 2005 @ 11:19
T.I.P.

Topic Interesse Post
StefanPzondag 17 juli 2005 @ 05:50
Damn man, echt vet! Helemaal zelf ontworpen, geregeld en gebouwd
Mr._T-Rexzondag 17 juli 2005 @ 12:11
quote:
Op zondag 17 juli 2005 05:50 schreef StefanP het volgende:
Damn man, echt vet! Helemaal zelf ontworpen, geregeld en gebouwd
nothing to add

alleen zou ik het geld aan een echte auto hebben gespendeerd, NOFI
Kolkiemaandag 18 juli 2005 @ 00:24
Koel project (!) maar wat ik mij afvraag is waarom je in hemelsnaam al die zooi naar de VS stuurt om te anodiseren. Er moet toch in NL of in de EU ook wel een bedrijfje zijn die dat doet?

Verder: keep up the good work .
Neohammermaandag 18 juli 2005 @ 00:56
Thx

Kolkie, ik stuur niet alles naar de VS, de onderdelen die ik nodig had kon ik alleen maar bij 1 bedrijf in de VS krijgen. Hetzelfde bedrijf heeft als extra service anodiseren, dus vandaar eigenlijk. Ik stuur de velgen weer naar dat bedrijf omdat ik zo min mogelijk kleurverschil wil hebben met de huidige onderdelen. (dan erbij moet ik toch nog wat dingen bestellen daar.)

Als het goed is gaan de (blanke) velgen dinsdag op de post, en heb ik ze dus eind deze week. Ik heb ze zelf nog helemaal niet gezien, er zijn nog geen foto's van. Beetje jammer.
speedfreakssjdinsdag 19 juli 2005 @ 23:19
kan je ze dan niet gewon meteen laten anodiseren voordat ze ze op de post doen of ligt het aan mij
lange_Daanwoensdag 20 juli 2005 @ 23:34
zeer mooi project! ben benieuwd naar het eindresultaat
Tjabbowoensdag 20 juli 2005 @ 23:50
Wow damn wat gaaf zeg!

Heb je de meeste dingen jezelf aangeleerd, of heb je een opleiding in die richting gehad?
Een beetje simpele cad zou ik (als leek) ook nog wel kunnen, maar dit is wel behoorlijk specialistisch volgens mij. Gebruik je ook voorbeelden van bestaande modellen ? of doe je alles helemaal zelf 'van scratch' en zonder voorbeeld?

Succes met je project!
Neohammerdonderdag 21 juli 2005 @ 23:31
Speedfreak: had ik kunnen doen, ware het niet dat ik eerst ff moeten checken of het wat is en of het wel in het geheel past. Ook heb ik niet al te veel vertrouwen in de logistieke capaciteiten van het bedrijf, zo kreeg ik vorige week een skidplate binnen die ik in januari had afbesteld en waar ik al een refund voor gekregen had.

Daan: thx!

Tjabbo: Bedankt! Ik heb alles zelf aangeleerd, een opleiding in die richting zat er helaas niet in: mijn laatste wiskunde cijfer op school was een 3,8. Mij is in 3 mavo aangeraden pertinent geen wiskunde meer te nemen... Wat betreft het chassis, dat is geheel mijn eigen idee en ontwerp. Het internet zit redelijk vol met goede trucks, maar dit is denk ik nog niet eerder geprobeerd. (Zo hard mogelijk gaan met een starre as truck....en waarom zou je ook )

Ik wacht nu tot de velgen binnen zijn, en dan ga ik weer eens nadenken over de rest. Ondertussen maar even verder werken aan de crawler (andere truck), die in Duitsland niet bijzonder goed presteerde. Gebroken schroeven, slechte overbrenging, en oververhitte aandrijfassen. Ik ben nu druk aan het dremelen, de magnetic mayhems (540) motoren gaan eruit, en worden vervangen door een 16 volt boormachine motor (600), en de wielbasis wordt iets groter. Ik wil ook zo snel mogelijk af van de huidige transmissie in dat ding, maar mijn hoofd zit momenteel te vol om een nieuwe te ontwerpen. Misschien maar eens een ander topic voor openen als het zover is.
Tjabbodonderdag 21 juli 2005 @ 23:33
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:31 schreef Neohammer het volgende:

(Zo hard mogelijk gaan met een starre as truck....en waarom zou je ook )
Bij dragraces gebruiken ze ook vaak starre achterassen. Dat doen ze ook met een reden.
Neohammervrijdag 5 augustus 2005 @ 02:43
Even tijd voor een kleine update: Na 2 weken nog geen velg gezien, ik mag hopen dat ze vrijdag (vandaag) binnenkomen. Ik heb de body ondertussen uitgeknipt, en verder is er eigenlijk weinig veranderd. (Te druk met een ander tank achtig projectje.)

Ik heb besloten de ball-ends van de onderste 4 links, opnieuw te bestellen met een passende thread, de huidige gaan ook wel, maar het zit toch wel erg los. En aangezien die velgen ook nog paars moeten kunnen die nieuwe ballends er voor hetzelfde geld bij.

Hier de laatste fotos:

Wachtstand voor onderdelen:










P.s. laatst droomde ik dat de truck per ongeluk in een bak met gootsteenontstopper viel, ik kwam er pas na 5 minuten achter, dus ik terug, al dat paars al aan het bruisen, ik werd toen gelukkig wakker, anders had ik dat echt niet overleefd! True nightmare...

Anyway hopelijk morgen die velgen, en dan nieuwe fotos!
Neohammerzaterdag 13 augustus 2005 @ 15:09
1 week later zijn ze dan eindelijk binnen, zie hier de nieuwe velgen en banden:







Ondertussen zijn ze er al weer af, en wachten ze op het anodiseren. (ben druk aan het mailen...)
BazzoSzaterdag 13 augustus 2005 @ 17:42
supervet
GenesiZmaandag 29 augustus 2005 @ 10:55
Hoe staat het er verder mee? Zijn er al vorderingen en heb je er al mee gereden?
Googolplexianmaandag 29 augustus 2005 @ 15:05
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:42 schreef BazzoS het volgende:
supervet
*mee eensch is.

bruut
Neohammermaandag 29 augustus 2005 @ 23:58
Thx

Ik hoop hem in december klaar te hebben. (das de nieuwe deadline, maar pin me er niet op vast

Voor september staat het volgende op het programma:
In de 3e week van september komen er nieuwe aandrijfassen uit, die worden samen met de velgen ook paars geanodiseerd.

Ergens in september wil ik mijn bumpers, wheeliebar en ander klein grut laten snijden. (ik moet dus nog even flink gaan tekenen.) Dan zal ik met een beetje geluk in oktober mijn velgjes + aandrijfassen terug moeten hebben. Hopelijk hebben ze bij TTR dan ook het stuursysteem klaar, want die release hebben ze al ongeveer 9 maanden uitgesteld.

Pas als ik kan sturen bestel ik de electronica en de batterijen. Ik heb er nu nog niets aan, en de mah waardes van die batterijen gaan nog steeds omhoog. Dus kan ik beter zo laat mogelijk kopen.

Ik kan dus nog niets nieuws laten zien helaas!
Youpzondag 4 september 2005 @ 10:55
super die velgen en banden !!!

toevallig zelf laatst bij een echte monstertruck gestaan met 1500pk, ook leuk
dr.dunnomaandag 5 september 2005 @ 13:11
nog steeds cool
Automatic_Rockmaandag 5 september 2005 @ 15:52
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:42 schreef BazzoS het volgende:
supervet
Wat hij zegt!!
Boostdinsdag 20 september 2005 @ 09:21
en inmiddels al wat nieuws te melden?
Boostwoensdag 5 oktober 2005 @ 09:25
En ik geef het topic maar ff een kickje...ben wel benieuwd!
GenesiZmaandag 7 november 2005 @ 15:10
Me to, is er al wat binnen gekomen?
t0ydinsdag 8 november 2005 @ 01:42
Ik ben nu ook wel erg nieuwsgierig geworden. Ziet er erg vet uit allemaal!

(tevens tvp)
Googolplexiandinsdag 8 november 2005 @ 01:44
same here

Als ie tegenvalt wil ik 'm ech nog wel zien. Kan namelijk nooit tegenvallen.
Boostdinsdag 22 november 2005 @ 12:45
Eigenwijs als ik ben (en geinteresseerd) geef ik het toch maar weer even een subtiel schopje naar boven.

Heb je alweer wat nieuws te melden??
OFfSprngrzaterdag 26 november 2005 @ 06:11
Vet man, dit zal zeker ook flink wat kosten allemaal?..
Burbomaandag 5 december 2005 @ 08:37
Al af?
mx_playerwoensdag 21 december 2005 @ 21:59
pats?
Nerdmanswoensdag 21 december 2005 @ 22:45
tvp
Gerard56donderdag 22 december 2005 @ 10:57
Wat een hoop TVP's hier!
Jegorexdonderdag 22 december 2005 @ 11:39
mooie auto
B__Pdonderdag 22 december 2005 @ 16:11
Heel goed bezig ben benieuwd
Neohammervrijdag 23 december 2005 @ 21:25
Woehaa! veel tvp's! Sorry voor het wachten, het goede nieuws is: ik heb weer tijd!

Ondertussen heb ik alleen een setje aluminium aandrijfassen gekocht, en gemonteerd. Ik ga deze week weer verder! De Hebridean black zit nu netjes in een doos te wachten op zijn volgende onderdeel. (Ik gok op een paar gesneden bumpers en een wheeliebar.)
robbedoeseos300dvrijdag 23 december 2005 @ 23:45
Hoe lang kun je straks met volle accu's eigenlijk rijden?
Neohammerzaterdag 24 december 2005 @ 00:37
wel 7 minuten!
pwndzaterdag 24 december 2005 @ 01:07
ik ben ook bezig met een brushless project alleen ga ik hier geen topic voor aanmaken. Weet niet of je het erg vind dat ik het hier post anders mag een mod het weghalen als je het liever niet hebt.

Een HPI Pro4
Lehner 5300Basic borstelloos en sensorloos
Graupner mini boot regelaar 3 stappen borstelloos en sensorloos

Motortje maakt 5300 toeren per volt.

Zoals het er nu uitziet ga ik hem eerst proberen in de Pro4 met 6 cellen mocht dit onverhoopt niet lekker gaan dan heb ik altijd nog een Corally CCT staan (2wd direct op het achterwiel aangedreven). Het is de bedoeling dat ik voor speedruns de brushless set in de CCT gooi en er 14,4V op gooi. Dat geeft 700Watt!!! af. Met dat setje moet het mogelijk zijn 120km/h te halen.

Foto's kun je hier vinden: http://www.rcblingbling.com/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=235
Bondzaterdag 24 december 2005 @ 12:11
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 00:37 schreef Neohammer het volgende:
wel 7 minuten!


stel dat je de 100km/h haald kan je dus 11.7 km rijden troch mooi stukje?
robbedoeseos300dzaterdag 24 december 2005 @ 12:41
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 00:37 schreef Neohammer het volgende:
wel 7 minuten!
Dit vind ik dus wel een nadeel van accu gestookte voertuigen.
Bij methanol is het weer tank vol en rijden maar.
Sterke_Yerkezaterdag 24 december 2005 @ 20:32
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 12:41 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Dit vind ik dus wel een nadeel van accu gestookte voertuigen.
Bij methanol is het weer tank vol en rijden maar.
Hier doe je een nieuw accupack er in, ben je ook klaar.
pwndzaterdag 24 december 2005 @ 21:13
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 12:41 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Dit vind ik dus wel een nadeel van accu gestookte voertuigen.
Bij methanol is het weer tank vol en rijden maar.
nitromethaan.. Nitromethaan heeft ook zo zijn nadelen. Teringherrie, blokjes gaan snel kapot, ruk af te stellen, moeten afkoelen en een blik nitromethaan kost ook een hoop centen. De brushless technologie en de opkomst van lipo cellen zorgen zometeen voor een ware revolutie. Ik denk dat je nog maar weinig nitromethaan modellen zult zien aangezien electro tig meer koppel bied en veel meer toeren kan maken dan een nitro blokje.
Googolplexianzaterdag 24 december 2005 @ 21:15
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 21:13 schreef pwnd het volgende:

[..]

nitromethaan.. Nitromethaan heeft ook zo zijn nadelen. Teringherrie, blokjes gaan snel kapot, ruk af te stellen, moeten afkoelen en een blik nitromethaan kost ook een hoop centen. De brushless technologie en de opkomst van lipo cellen zorgen zometeen voor een ware revolutie. Ik denk dat je nog maar weinig nitromethaan modellen zult zien aangezien electro tig meer koppel bied en veel meer toeren kan maken dan een nitro blokje.
en nitro is zo fijn schoonmaken
Neohammerwoensdag 4 januari 2006 @ 13:43
Kleine update: onderweg (en hopelijk morgen binnen) de Nomadio Sensor. (een 2,4 ghz zender.)


Ik ben zeer benieuwd, als ik hem heb maak ik even wat foto's of een kleine review. Ik begin ook steeds meer te neigen naar een "bumpercam", om zo een beeld te krijgen vanuit de auto. Kan dus nog komen.
Marty26woensdag 4 januari 2006 @ 13:45
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef Neohammer het volgende:
Kleine update: onderweg (en hopelijk morgen binnen) de Nomadio Sensor. (een 2,4 ghz zender.)
[afbeelding]

Ik ben zeer benieuwd, als ik hem heb maak ik even wat foto's of een kleine review. Ik begin ook steeds meer te neigen naar een "bumpercam", om zo een beeld te krijgen vanuit de auto. Kan dus nog komen.
Nice nice
Ik heb de Gun besteld komt ook deze maand binnen als het goed is.
Blijft een mooi project
Rij je nog met andere auto's ook?
Neohammerwoensdag 4 januari 2006 @ 14:05
Ik heb nog 2 andere auto's:

Een H2 en Clawhammer (de rockcrawler)



Deze teert vooral op restmateriaal en hergebruikte onderdelen.
Marty26donderdag 5 januari 2006 @ 08:09
Nice nice
Ja mooi porject kan niet anders zeggen.
Maar je bent een echte off-road rijden
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Neohammervrijdag 6 januari 2006 @ 01:19
Ik heb de nieuwe aandrijf assen gemonteerd en vandaag is de nieuwe zender binnengekomen, althans voor 50%, de ontvanger moet nog komen.

Anyway tijd voor een paar foto's, ik maak er linkjes van i.v.m. laadtijd:

http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/chassis1.jpg
http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/chassis2.jpg

http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/driveshaft1.jpg

http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/sensor1.jpg (De nieuwe zender.)
http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/sensor2.jpg
http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/sensors.jpg (Warmte en voltage sensoren.)

Voor januari op het programma: herontwerpen electronicaplatform, afmaken bumpers, skidplates en wheeliebar.

Ik moet de velgen nog steeds opsturen naar de usa, maar op dit moment heeft dat niet mijn prioriteit. ik maak me drukker om de plek voor de electronica, die lijkt iets te klein te worden, en ik moet ook nog plek vrijhouden voor eventueel een camera module.

En nu op jacht naar .wav bestanden om in de zender te zetten.
Marty26vrijdag 6 januari 2006 @ 11:05
Nice man ziet er weer leuk uit.
Als die af is moet we eens gaan rijden
GenesiZvrijdag 6 januari 2006 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:19 schreef Neohammer het volgende:

En nu op jacht naar .wav bestanden om in de zender te zetten.
Waar zou je dat voor moeten gebruiken ?
Neohammervrijdag 6 januari 2006 @ 13:19
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:55 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Waar zou je dat voor moeten gebruiken ?
Voor audio alerts: "warning motor overheating" of "voltage critical" of "You dont know the power of the darkside!" En mocht ik boven een bepaalde snelheid komen kan ik er ook iets aanhangen, zodat ik niet op het display hoef te kijken. Ik wacht momenteel op de registratie code, argh!
GenesiZvrijdag 6 januari 2006 @ 14:52
Hahahaha, mooie feature
Neohammerzaterdag 28 januari 2006 @ 23:12
Ben ik weer!

Ik zoek een quote/text die in de achterbumper gelaserd kan worden. Ik ben bijna klaar met de tekeningen van de bumpers en wheeliebar. Nu zit ik al 2 uur op internet te zoeken en te kijken naar quotes, maar ik wordt er ietwat suf van . Iemand een idee?

Bij voorbaat dank voor de tips!

Op dit moment onderweg: custom pinions. (gehard staal 26 en 30 tands)
Googolplexianzaterdag 28 januari 2006 @ 23:32
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:12 schreef Neohammer het volgende:
Ben ik weer!

Ik zoek een quote/text die in de achterbumper gelaserd kan worden. Ik ben bijna klaar met de tekeningen van de bumpers en wheeliebar. Nu zit ik al 2 uur op internet te zoeken en te kijken naar quotes, maar ik wordt er ietwat suf van . Iemand een idee?

Bij voorbaat dank voor de tips!

Op dit moment onderweg: custom pinions. (gehard staal 26 en 30 tands)
welke kant zoek je het?

met tekeningen (EPS bestanden etc) kan ik ook van dienst zijn


edit (brainfarts) :

namen:

- Carman Electra
- Amp Spammer
- Purple Reign
- Zero Submission
- Grip Reaper


catch phrases:

- caution: very hot
- caution: high voltage
- no queer (no fear lettertype)
- volts inside (intel inside logo)
- bigger, better, stronger, faster

[ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 29-01-2006 00:21:52 ]
Neohammerzaterdag 28 januari 2006 @ 23:55
Goede vraag Googol! Ik zat zelf te denken aan iets met draken of tovernaars. Het gaat hier dus om een stukje tekst zoiets als: "Wizard parking only, all others will be toad." (Net gevonden, die is op zich wel geniaal....) Tekening is lastig omdat het maar een heel klein stukje alu is waar het op kan. Maar toch bedankt!
Googolplexianzondag 29 januari 2006 @ 00:23
ah ok (zie edit... beetje plankje mis, dus, of niet? )


A Purple Dragon is a sign of Good Sex -achtig

[ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 29-01-2006 00:29:54 ]
MewBiezondag 29 januari 2006 @ 01:14
Watch your bumper

Als in: Denk om je bumper
Doet me denken aan wat Jey Leno zei over zijn Y2K een opdringerige auto bij het stoplicht had ineens een half gesmolten voorbumper
Googolplexianzondag 29 januari 2006 @ 03:01
Die "Wizard parking only, all others will be toad." is inderdaad geniaal ... niet echt toepasselijk op een auto maar te zonde om niet te gebruiken eigenlijk. "Wizard racing only, all others will be toad." is dan toepasselijker

What about "Drag On!" < kort, slaat op de snelle auto en heeft toch dragon erin (lang niet komisch maar als dat een eis is is die "Wizard .. Toad" verreweg de beste)


The Knights That Say "Ni!"
t0yzondag 29 januari 2006 @ 05:33
zo egt mooi jonge, waee ist afo
Snakeyzondag 29 januari 2006 @ 05:34
quote:
Op zondag 29 januari 2006 05:33 schreef t0y het volgende:
zo egt mooi jonge, waee ist afo
t0y, ga eens lekker naar bed.
t0yzondag 29 januari 2006 @ 05:35
quote:
Op zondag 29 januari 2006 05:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

t0y, ga eens lekker naar bed.
sorry ga al. fpeok oproken
Snakeyzondag 29 januari 2006 @ 05:36
quote:
Op zondag 29 januari 2006 05:35 schreef t0y het volgende:

[..]

sorry ga al. fpeok oproken
Slaap lekker.
Neohammerzondag 29 januari 2006 @ 12:35
Bedankt Googol Ik denk dat ik jou combinatie ga gebruiken! (beide)
Googolplexianzondag 29 januari 2006 @ 12:52
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:35 schreef Neohammer het volgende:
Bedankt Googol Ik denk dat ik jou combinatie ga gebruiken! (beide)
yw

Als ik nog moet helpen met computerstrakke lettertiepjes of vectorbestanden (voor computer frezen), zeg je het maar
Neohammerdinsdag 31 januari 2006 @ 23:44
Ik heb vandaag de tekeningen afgemaakt:

(Sorry voor de vernacheling van de layout of de blauwe balk, ik moet ff snel zijn!)

Morgen en overmorgen nog even werken aan de onderste skidplates, en het kan weer naar de snijder.
speedfreakssjdinsdag 31 januari 2006 @ 23:55
Tof man, zoiets ga ik ook maken voor mijn marder die binnenkort komt.
Googolplexianwoensdag 1 februari 2006 @ 00:33
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:44 schreef Neohammer het volgende:
Ik heb vandaag de tekeningen afgemaakt:
[afbeelding]
(Sorry voor de vernacheling van de layout of de blauwe balk, ik moet ff snel zijn!)

Morgen en overmorgen nog even werken aan de onderste skidplates, en het kan weer naar de snijder.
props love 'm
The6thgatewoensdag 1 februari 2006 @ 10:47
damn heb normaal niks met RC modellen, maar dit is toch wel vet. helemaal als je alles ook nog zelf ontwerpt ziet er goed uit
Boostdinsdag 21 maart 2006 @ 11:25
en heb je ons nog iets leuks te melden??
B_BOYdinsdag 21 maart 2006 @ 15:52
ik hoop dat hij al af is..
Diemietuhriejdinsdag 21 maart 2006 @ 18:09
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:52 schreef B_BOY het volgende:
ik hoop dat hij al af is..


Ik ook..
Neohammerwoensdag 22 maart 2006 @ 21:03
Ik ben op dit moment de asbehuizing aan het herontwerpen.... dat zijn de enige plastic onderdelen die er nog op zitten. Ik heb echter totaal geen ervaring met 2.5D of lathe machines. Dus ik moet dat even goed bestuderen. Dit is ongeveer de bedoeling:


Wat gebeurde er ondertussen? Ik kon mezelf natuurlijk weer niet inhouden.... Begin 2006 kwam ik ergens mijn eerste RC auto weer tegen, een Ta03 van Tamiya. (1998 ongeveer)


Ik had zelf altijd een "normale" maar ze waren er ook in race uitvoering. Dus daar heb ik een nieuwe van gekocht. 1 nadeel, ze zijn alleen nog maar via e-bay of vintage zaken te koop. Een beetje zoeken dus. Ik heb nu een Ta03R-TRF (Tamiya racing factory) In de TRF versie bevat de auto 80% van de Tamiya hopups die er voor gemaakt zijn. Leuk!!!!


Maar niet leuk genoeg! Dus tijd voor een 2e project.

Stage 1: "wat wil ik er mee doen?"
Ik wil een klein karretje dat geen probleem heeft om de Hebridean black op eindsnelheid te overtreffen.

Stage 2: zorgen voor een 2e motorhuis. Jawel allerlei plastic zakjes verschenen bij mij aan de deur, in een daarvan zat het desbetreffende onderdeel. Ook de verf is binnen, ik wil de body zelf gaan spuiten. Gelukkig spuit ik hem in 1 kleur, dat zou zelfs mij moeten lukken!


Stage 3: In Hongkong voor 250 euro aan blauw aluminium bestellen. Tja dat was eigenlijk een domme zet!!! Nergens voor nodig, met plastic is ie zelfs lichter. Maar ja dat blauw, ik kon mezelf niet beheersen! Ik gebruik nu het excuus dat tie daardoor veel stijver is. (het chassis natuurlijk!) Daarna nog 3 dagen op jacht geweest naar supervreemde aluminium gearcovers. Ook gevonden. Ondertussen mailen met nog een aantal kleine zaakjes voor dingen zoals lichtere drive cups, low friction gears, lichtere driveshafts enz. Ook binnen gekregen.



Stage 4: Meten. Na 2 minuten meten kwam ik erachter dat het carbon chassis van de TRF niet voldeed aan mijn eisen. Dat wil zeggen ik kon er geen 2 batterijen in kwijt, en ook geen 2 speedcontrollers. En hier was ik bang voor, want op dit punt begint het geheel altijd uit de hand te lopen. En ook dit keer dus.

Stage 5: bredere banden uitzoeken. Met het vermogen wat ik kwijt wil in deze auto ben ik bang dat normale banden "exploderen" of te veel uitbollen, ook de grip laat dan te wensen over. Niet handig. Ik ben een zoektocht begonnen naar adapters om 1/8 banden op deze 1/10 auto te zetten. Heb ik gelukkig gevonden. De fabrikant was helemaal enthousiast, en stuurde ze gratis op. Ik kan nu dus een setje 35mm brede foambanden monteren.



Stage 6: tekenen, ik heb zitten cadden totdat ik erbij neerviel. "Plof", zie daar lig ik. Ik heb er precies een maand over gedaan om het nieuwe chassis te ontwikkelen. Het moet me extreem veel downforce geven. Het zal vandaag nog naar de lasercutter gemailt worden. We zijn nu dus ongeveer hier.



Stage 7: Wat klein grut bestellen. (blauwe washers, blauwe kogelkopjes, een body, wat pinion gears, enz enz.) Is ook al gedaan, dit is nu ongeveer een week onderweg, ik gok dat het binnen nu en een week binnen is.

Stage 8: opbouwen van het chassis. (roller) Kan niet wachten, ben vorige week bij de Ikea geweest om een felle lamp te halen, en heb gelijk een bak meegenomen, die kan ik er overheen zetten zodat het geheel niet stoffig wordt als ik een dagje geen tijd heb om er aan te werken. <waarom leg ik dat eigenlijk uit...

Stage 9: Electronica. Ik zoek nu 2 brushless motoren, met een gezamelijk vermogen van rond de 1,5 kw. De verhouding vermogen/gewicht is gunstiger dan bij de monstertruck, daarom ga ik ervanuit dat de auto sneller moet kunnen. Ik ga hierover mailen met Lehner (motorfabrikant) die zijn meestal wel in voor zoiets. Een nadeel van de positie van de motoren is dat ik er niet zulke hele grote in kwijt kan. Een voordeel is dat 1 van de motoren nog voor de vooras ligt, waardoor die de banden goed op de straat kan houden. (hoop ik.. hehe)

Stage 10: testen, en sensoren inbouwen. en nogmaals testen. Geschikt stuk straat/weg/landingsbaan vinden.

Stage 11: Rijden en filmen.

Die laatste 2 stages zijn nog een beetje vaag zoals je ziet.
Hopelijk volgende week meer nieuws.

p.s. sorry voor eventuele fouten, ik val om van de slaap, en heb geen energie meer om het na te checken.
Googolplexianwoensdag 22 maart 2006 @ 22:26
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:03 schreef Neohammer het volgende:
verhaal
NSX

Als ik moet helpen met 3D design : gil geven!
bliebliewoensdag 22 maart 2006 @ 23:11
Gaaf project weer
robbedoeseos300dzondag 2 april 2006 @ 21:41
is je truck al af. Nu je weer aan een nieuw project begint
qu63zaterdag 22 april 2006 @ 11:04
schopje?
Googolplexianzaterdag 22 april 2006 @ 11:22
Oja Ik ken een hele goede paintbrusher wat voor jou?
Neohammermaandag 1 mei 2006 @ 21:43
Ik heb wat onderdelen binnen voor de HB, maar die zet ik er pas later deze week op. (foto's volgen.)
Ik heb vandaag ook het chassis binnen gekregen voor de Dragon Keeper. (hehe)
Kleine update voor de liefhebber:









Ik moet ergens deze week wat diffs in elkaar zetten enz, maar daar heb ik eigenlijk nog niet zo'n zin in, ik denk dat ik de Dragon Keeper zaterdag rollend heb. (Alles is dan aanwezig behalve de electronica en de motoren.)

Googol, waar ziet die airbrusher? (voorbeelden van zijn/haar werk heb ik nog liever!) Ik heb er al eentje gemailt, maar die heeft nog niet gereageerd helaas.
Googolplexianmaandag 1 mei 2006 @ 22:22
Moet het hem nog voorstellen natuurlijk

www.jpart.nl

Marty26maandag 1 mei 2006 @ 22:27
Goed bezig nu ook al 1:10 onroad
Neohammerwoensdag 3 mei 2006 @ 18:37
Googol: ziet er goed uit! Maar volgens mij heb ik nu een airbrusher gevonden die nog geen 2 km weg zit. Lijkt me op zich handig. (En dat werk ziet er ook prima uit.)

De onroad moet even wachten tot vrijdag, dan bouw ik hem op. Zover als mogelijk is.

Kom ik net buiten is het 30 graden! Handig, ik heb gisteravond de nieuwe onderdelen gemonteerd, en het was dus een goed moment om wat foto's te maken. De spoiler is functioneel, dat wil zeggen, ik heb weinig downforce aan de onderkant en verwacht daarom dat de spoiler dit een beetje compenseert. (Hij lijkt nu vrij ver uit te steken, maar valt mee als de body erop zit. (ben nog niet aan gaten boren toegekomen.)








Dit is een custom 30 tands pinion uit staal, hierdoor heb ik de "rescuebar" waarschijnlijk niet nodig.





Zzzzz

Marty26woensdag 3 mei 2006 @ 18:56
Ziet er erg erg nice uit ben echt benieuwd hoe die rijd
Neohammerdonderdag 4 mei 2006 @ 23:47
Thx!

Ik ben ook wel benieuwd hoe die rijdt, maar ik denk dat we nog een maandje of 3 moeten wachten. In juni krijg ik nieuw onderarmen, de huidige zijn toch iets te slap, dat wil zeggen de schroefdraad is losjes. Ook krijg ik nieuwe aandrijfassen opgestuurd, versie 2. Volgens de fabrikant zijn de huidige misschien toch te slap voor 1800 watt. De nieuwe zijn volledig van staal.

Ik moet ook nog een stuursysteem bedenken, aangezien het systeem waar ik op zat te wachten nog steeds niet uit is, en ik vraag me af of het uberhaupt nog uit komt. Maar na dat punt zal het sneller gaan, batterijen erin, zender monteren, speedcontroller kopen, en dan een enorme parkeerplaats vinden zonder obstakels. (Laat ik trouwens niet vergeten de schroeven met loctite te behandelen.)

P.s. ik zit er aan te denken om een draadloze camera te monteren, zodat ik vanuit de auto kan "zien" dit lijkt me handig omdat je dan iets meer feeling met de auto hebt. We wachten....

Ik ben nu trouwens het chassis van de on-road in elkaar aan het knutselen. Alleen heb ik honger en de computer leidt nogal af. Morgenmiddag zit het grootste gedeelte wel in elkaar denk ik.
Hugstervrijdag 5 mei 2006 @ 00:05
Ziet er ontzettend mooi uit allemaal
Youpvrijdag 5 mei 2006 @ 00:13
ik blijf er bij, ontzettend vet dit!!!
Neohammerzaterdag 6 mei 2006 @ 00:55
Na 2 dagen bouwen, wat redelijk ok ging, kan de onroad rollen:
Ik moet alleen het bovendek opnieuw laten snijden, kom ergens een millimeter tekort, als ik hard buig lukt het net, maar dat is niet echt gezond.
Ik heb hem er voor de foto's even op laten zitten.


Ik neem me altijd voor om het netjes te houden tijdens het bouwen, maar dat lukt gewoon niet!









Volvomanzaterdag 6 mei 2006 @ 01:26
Zeer mooi dingetje. Lijkt me erg duur.
GenesiZzaterdag 6 mei 2006 @ 10:28
ach, het lijkt me dat neohammer zjin geld goed uitgeeft. Als je ook 2 tft's en een CM Stacker nieuwste model hebt staan, dan is het geld wel aanwezig.

Ze zien er beide wel verschrikkelijk gelikt uit.Ik heb wel een vraagje betreffende die big-foot. Wat zit die wheelie bar hoog Moet die niet veel lager zodat je voorbanden niet tever omhoog komen?
Neohammerzaterdag 6 mei 2006 @ 12:20
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 10:28 schreef GenesiZ het volgende:
ach, het lijkt me dat neohammer zjin geld goed uitgeeft. Als je ook 2 tft's en een CM Stacker nieuwste model hebt staan, dan is het geld wel aanwezig.

Ze zien er beide wel verschrikkelijk gelikt uit.Ik heb wel een vraagje betreffende die big-foot. Wat zit die wheelie bar hoog Moet die niet veel lager zodat je voorbanden niet tever omhoog komen?
[offtopic]: Je hebt gelijk, en ik begin me er ook aan te ergeren, mijn materialisme viert hoogtij. Ik heb daarom een duurzame nieuwe kast gekocht in de vorm van de stacker, deze zal er over 10 jaar nog staan, met zo af en toe wat nieuwe componenten. De schermen moeten het zeker 6 jaar volhouden, mijn oude scherm heeft het ook 8 jaar volgehouden. Ik ben van plan om mijn levensstijl aan te passen. Op dit moment gaat al mijn geld gaat naar de auto's, maar dat is na deze 2 projecten afgelopen. Dan stop ik namelijk met RC. Ik verkoop denk ik alles behalve de zender en 2 crawlers. De hele garage staat op dit moment vol met auto's en onderdelen, en dat irriteert me, Ik heb gewoon te veel bij elkaar verzameld, en daar kan ik schijnbaar toch niet mee leven. Na de "purge" ga ik mij volledig richten op 3D modeling en zal ik in de weekenden buiten zijn met de crawlers. Misschien heb ik dan ook nog wel geld over om een flinke fles whiskey achterover te slaan, ik sta al 26 jaar droog. [/offtopic]

ontopic, de wheeliebar zit zo hoog, zodat die alleen gebruikt zal worden als de truck achterover dreigt te slaan. Maar met de huidige vertanding denk ik niet dat het nodig is lol.
Repeatzaterdag 6 mei 2006 @ 17:06
heeft zo'n motortje geen koeling nodig?
Neohammerzaterdag 6 mei 2006 @ 17:35
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:06 schreef Repeat het volgende:
heeft zo'n motortje geen koeling nodig?
In het huis van de motor zit al een fannetje (achterste stukje) maar verder eigenlijk niet echt, beetje luchtkoeling is natuurlijk niet verkeerd, dus er komt een gat in de kap waar die iets uitsteekt. De controller heeft wel koeling nodig, die krijgt het zwaar te verduren.
dubidubzaterdag 6 mei 2006 @ 19:39
Damn, echt supergaaf

Maar zou je een keer een lijstje kunnen maken van al je projecten (als dat niet teveel gevraagd is), want je hebt het de hele tijd over een projectje zus, een dingetje zo, nu ben ik nieuwsgierig :p

Voor de rest: ga zo door
Googolplexiandonderdag 25 mei 2006 @ 20:53
kickje
Ghost_Riderdonderdag 25 mei 2006 @ 21:30
TIP Heb er geen woorden voor!
Neohammervrijdag 26 mei 2006 @ 14:16
Ik heb nog weinig nieuws, maar ik zal even een lijstje maken voor Dubidub. (wel 100 jaar na dato....maar goed)

Project 1: Hebridean black (dat is de snelle monstertruck)
Project 2: Dragon keeper (dat is het blauwe straamodel)
Project 3: Clawhammer II (daar ben ik nu voor aan het tekenen en brainstormen. Een rockcrawler, veel aluminium maar geen leuke kleurtjes, alles functioneel. (het krast nogal op de rotsen ) Ik wil het geheel er "utility" uitlaten zien.

Project 4: aluminium asbehuizing ontwerpen, ik ben hier wel mee bezig, maar heeft zeer lage prioriteit.

Er is nog 1 project dat ik in de toekomst wil doen, en dat is de nieuwe F350 High Lift van Tamiya onder handen nemen. Hij is nog niet uit, release datum is Juli voor Japan en Augustus voor Amerika. Dat gaat nog een hele klus worden, hij bestaat uit 70% plastic (exclusief kap), en de onderdelen die wel metalig zijn moeten juist vervangen worden. Daarna kap ik er mee en ga ik m'n rijbewijs halen. De laatste paar dagen krijg ik wel veel belangstelling, ik heb verzoeken gehad voor publicatie op een frontpage, in een Amerikaans rc blad en een eigen sectie op rc-junkies.com. Argh stoppen is daarom een moeilijke keuze!
MewBievrijdag 26 mei 2006 @ 14:21
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:16 schreef Neohammer het volgende:
Ik heb nog weinig nieuws, maar ik zal even een lijstje maken voor Dubidub. (wel 100 jaar na dato....maar goed)

Project 1: Hebridean black (dat is de snelle monstertruck)
Project 2: Dragon keeper (dat is het blauwe straamodel)
Project 3: Clawhammer II (daar ben ik nu voor aan het tekenen en brainstormen. Een rockcrawler, veel aluminium maar geen leuke kleurtjes, alles functioneel. (het krast nogal op de rotsen ) Ik wil het geheel er "utility" uitlaten zien.

Project 4: aluminium asbehuizing ontwerpen, ik ben hier wel mee bezig, maar heeft zeer lage prioriteit.

Er is nog 1 project dat ik in de toekomst wil doen, en dat is de nieuwe F350 High Lift van Tamiya onder handen nemen. Hij is nog niet uit, release datum is Juli voor Japan en Augustus voor Amerika. Dat gaat nog een hele klus worden, hij bestaat uit 70% plastic (exclusief kap), en de onderdelen die wel metalig zijn moeten juist vervangen worden. Daarna kap ik er mee en ga ik m'n rijbewijs halen. De laatste paar dagen krijg ik wel veel belangstelling, ik heb verzoeken gehad voor publicatie op een frontpage, in een Amerikaans rc blad en een eigen sectie op rc-junkies.com. Argh stoppen is daarom een moeilijke keuze!
Misschien zijn er dan wel bedrijven die willen sponsoren, scheelt je een heleboel geld
dubidubvrijdag 26 mei 2006 @ 14:25
thx, in ieder geval nogmaals succes, ben je al wat verder gekomen in de drie weken sinds je voor het laatst gepost hebt?
Boostdinsdag 6 juni 2006 @ 12:08
subtiele kickje.....
Repeatdinsdag 6 juni 2006 @ 14:32
subtiele
X-qlusive.dinsdag 6 juni 2006 @ 17:36
ziet er allemaal vet uit !

ik weet wat dit ken kosten, heb zelf ook een TL01 van TAMIA (kosten na 2 jaar: fl. ± 2500) en een F1 onderstel met een GT1 body (kosten na 1 jaar: fl. + 1500). als ik zie hoeveel van die dingen jij helemaal opbouwd, dan klaar ik jouw voor gek ik zou een leuke auto rijden voor dat geld. maar aan de andere kant, dat is mijn mening, aangezien iedereen ergens anders interesse in heeft. !
Jegorexdinsdag 6 juni 2006 @ 19:51
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:36 schreef X-qlusive. het volgende:
ziet er allemaal vet uit !

ik weet wat dit ken kosten, heb zelf ook een TL01 van TAMIA (kosten na 2 jaar: fl. ± 2500) en een F1 onderstel met een GT1 body (kosten na 1 jaar: fl. + 1500). als ik zie hoeveel van die dingen jij helemaal opbouwd, dan klaar ik jouw voor gek ik zou een leuke auto rijden voor dat geld. maar aan de andere kant, dat is mijn mening, aangezien iedereen ergens anders interesse in heeft. !
Ach ja, zolang je geen rijbewijs hebt mag je nog niet met grote auto's spelen
X-qlusive.woensdag 7 juni 2006 @ 00:49
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:51 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Ach ja, zolang je geen rijbewijs hebt mag je nog niet met grote auto's spelen
if your referring to me....... then you got the wrong guy
Jegorexwoensdag 7 juni 2006 @ 01:38
Nope, heb het over Neohammer
Neohammerdonderdag 8 juni 2006 @ 11:26
Kleine update

De ringen zijn terug uit Zwitserland Waar ze voorzien zijn van een geanodiseerd paars laagje. Dat kan je inderdaad aan die Zwitsers overlaten, de kleur matched ziekelijk precies met de door mij meegestuurde sample. Anyway het geheel staat nu eindelijk weer op de bandjes. Het is nu tijd om het stuursysteem te gaan ontwerpen.





[ Bericht 1% gewijzigd door Neohammer op 08-06-2006 17:28:46 ]
dubidubdonderdag 8 juni 2006 @ 15:47
Puik stukje werk man
Boostdinsdag 11 juli 2006 @ 08:51
En alweer wat vorderingen te melden...Ben wel benieuwd hoe het projectje afloopt nu
Twanstravrijdag 14 juli 2006 @ 15:51
Tvp.
OFfSprngrvrijdag 14 juli 2006 @ 16:49
Dit is volgens mij het meeste gekickte FOKtopic ooit.
Neohammervrijdag 14 juli 2006 @ 18:24
Kleine vordering: het stuursysteem is deze week binnengekomen, het kan nog wel ff duren voordat ik het geheel ga monteren. Ik wil geen sloppy stuur hebben, en daarom zal ik de onderste stang zelf natekenen en laten laseren, maar dit allemaal pas na de vakantie.

Het uitsnijden kan dan mooi in combinatie met het chassis van een nieuwe monstertruck die ik aan het ontwerpen ben. (geen showtruck, maar een rockcrawler, dus geen mooie kleurtjes dit keer.) Er lopen dan dus 3 projecten door elkaar heen. Dat is ook echt mijn laatste! That's it, the end, finito, das ende, het einde!
PeuRacvrijdag 14 juli 2006 @ 19:15
Ben je niet bang dat als je straks gas geeft dat die wagen door het hoge vermogen en zwaartepunt bij 1x gasgeven een 3 dubbele backflip maakt?
Neohammervrijdag 14 juli 2006 @ 19:48
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:15 schreef PeuRac het volgende:
Ben je niet bang dat als je straks gas geeft dat die wagen door het hoge vermogen en zwaartepunt bij 1x gasgeven een 3 dubbele backflip maakt?
NIet echt, de vertanding is te hoog, ik vermoed dat alle wielen aan de grond blijven.
Turquaz52vrijdag 14 juli 2006 @ 20:37
DODELIJKE SHIT
mag ik je aanraken
deliberatorwoensdag 19 juli 2006 @ 11:04
updates?
ChRoNiCwoensdag 19 juli 2006 @ 11:37
Ziet er goed uit , lijkt me leuk om mee te rijden.
Jegorexmaandag 23 oktober 2006 @ 09:12
Ik ben wel benieuwd of je voertuigen al klaar zijn
Neohammerdonderdag 30 november 2006 @ 22:05
Daar zijn we weer, eindelijk weer een beetje tijd. Ik heb het kapje bij de airbrusher opgehaald. Ben op zich tevreden, het resultaat is subtiel.
Slechte foto tot nu toe, wil zaterdag even buiten fotograveren. Ik heb de ramen zwart gefotoshopped daar komt straks vinyl op. (was wel even slikken toen ik zag dat de ramen meegespoten waren..maar komt wel goed.)





Waarschijnlijk de enige truck in Nederland die "op het bed" mag

Wat nu?

Ik wil kijken of ik morgen met iemand kan overleggen over het maken van aluminium asbehuizingen, dat gaat weer een hoop werk opleveren ben ik bang, nieuwe diffs, uitgeboorde aandrijfassen en een tripje naar de anodiseer fabriek. Even afwachten of dat allemaal gaat lukken.

Verder is er weinig veranderd, heb onderdelen binnen voor een 3e voertuig, maar daar ga ik jullie (nu) niet mee vervelen.

Tot de volgende update.
Bonddonderdag 30 november 2006 @ 23:29
cool na zo'n langetijd kwam die ineens weer omhoog in MyAT Goed bezig man! Maar de ramen zijn nu dus paars?
TR08vrijdag 1 december 2006 @ 07:36
Nog wat kleine tips trouwens:
-De banden die je nu hebt gaan de snelheid vrij veel omlaag trekken. Als je hard wilt zijn gladde banden (hoeft geen slicks, maar dit trekkerspul is wat veel van het goede) heel erg handig. Probeer evt ook iets te fiksen om die banden wat meer uit de luchtstroom te houden.

-Die grote spoiler die ik en paar updates eerder zag gaat denk ik je auto achterover laten kantelen, tenzij je ook iets van een spoiler voor op de neus zet. Als je het kantelen tegen wilt gaan is het handig om die achterspoiler iets verder naar voren te zetten (als je hem uberhaupt nog er op houdt).

-Als je wat extra goed advies wilt mbt aero is het misschien de moeite waard om met meneer L.M.M. Boermans te gaan praten op de faculteit lucht- en ruimtevaarttechniek van de TU Delft. Hij heeft al eens een RC auto in de windtunnel gezet en er is iemand afgestudeerd bij hem op het simuleren van zo'n apparaat. Het is een erg aardige kerel en een van de meest gerespecteerde aerodynamici die je kunt vinden op het moment.
HMaster-IIvrijdag 1 december 2006 @ 09:39
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 07:36 schreef TR08 het volgende:
Nog wat kleine tips trouwens:
-De banden die je nu hebt gaan de snelheid vrij veel omlaag trekken. Als je hard wilt zijn gladde banden (hoeft geen slicks, maar dit trekkerspul is wat veel van het goede) heel erg handig. Probeer evt ook iets te fiksen om die banden wat meer uit de luchtstroom te houden.

-Die grote spoiler die ik en paar updates eerder zag gaat denk ik je auto achterover laten kantelen, tenzij je ook iets van een spoiler voor op de neus zet. Als je het kantelen tegen wilt gaan is het handig om die achterspoiler iets verder naar voren te zetten (als je hem uberhaupt nog er op houdt).

-Als je wat extra goed advies wilt mbt aero is het misschien de moeite waard om met meneer L.M.M. Boermans te gaan praten op de faculteit lucht- en ruimtevaarttechniek van de TU Delft. Hij heeft al eens een RC auto in de windtunnel gezet en er is iemand afgestudeerd bij hem op het simuleren van zo'n apparaat. Het is een erg aardige kerel en een van de meest gerespecteerde aerodynamici die je kunt vinden op het moment.
Wat je aangeeft ten opzichte van de banden, kan ik daar ook wel inkomen.. Dat profiel grijpt zich teveel vast aan het wegdek. Tenzij NeoHammer het record wil proberen te vestigen op het strand van Scheveningen, waar hij toch wel iets meer grip nodig zou hebben..

Voor het Aero deel, zou het toch erg handig zijn om die wagen in de windtunnel te testen.. Het is wel een mooi model, maar wel een windvanger aan het worden.
TR08vrijdag 1 december 2006 @ 10:44
Op het aero deel is bij de modellen van TS zonder windtunnel testen ook wel veel te verbeteren met gewoon goed advies van een expert denk ik. Tunnel testen kost waarschijnlijk zo'n 2.500 euro op L&R dus dat is wat kostbaar.
dubidubvrijdag 1 december 2006 @ 11:40
Vèèèt!
Neohammervrijdag 1 december 2006 @ 11:45
Geweldig! Ik uhm moet eerlijk bekennen dat het steeds meer showtruck aan het worden is, aerodynamica is niet echt iets wat met monstertrucks samen gaat. (Althans op mijn nivea en met mijn achtergrond niet.)

Maar misschien in de toekomst een gooi doen naar het electrisch RC snelheids record? (al dan niet met een team van de TU Delft? ) Lijkt me erg stoer, maar m'n inbreng zou minimaal zijn ben ik bang.

Wat betreft banden, dit zijn NIET de banden die ik zou gebruiken voor het snelheidsrecord. (ook niet de velgen.) Dat zouden slicks of beter nog: schuim banden zijn.

Mijn opstandige ik wil ook nog wat kwijt: Enzo Ferrari zei ooit: "Aerodynamics is for people that can't buildt engines." Maar goed daar is ie ook wel van teruggekomen denk ik.
TR08vrijdag 1 december 2006 @ 11:49
Ja ach in de racerij en sportwagens wordt de aerodynamische tekortkoming inderdaad gecompenseerd met pk's. Maar feit blijft dat je met dezelfde motor bij goede aero altijd nog harder kan dan met slechte aero.

Aerodynamica blijft bij sportwagens meestal steken bij "aerodynamisch design" ofwel een gestroomlijnd uiterlijk waarvan je mag hopen dat de vorm zijn uitstraling waar maakt (vaak niet het geval, maar goed daar zijn de pk's dan weer voor ).

[ Bericht 23% gewijzigd door TR08 op 01-12-2006 11:56:14 ]
Ultimoradinsdag 8 mei 2007 @ 23:52
mag ie nog een keer omhoog om de huidige staat te zien?
dynamietwoensdag 9 mei 2007 @ 00:27
Ik zou idd ook wel willen zien of hij nu al kan rijden..

[ Bericht 2% gewijzigd door dynamiet op 09-05-2007 00:33:13 ]
GenesiZdonderdag 10 mei 2007 @ 19:58
Ik ga mee met de 2 bovenstaande users.

KOM MAAR OP MET DIE PICS
dubidubzondag 5 augustus 2007 @ 13:42
kuch
GenesiZzondag 5 augustus 2007 @ 16:42
Flinke kuch
Neohammerwoensdag 7 november 2007 @ 23:57
Yeps. kuch, uche... Hij is er nog, ik was erg druk het laatste jaar. Maar goed er zit weer schot in de zaak.

Plastic asbehuizingen vervangen door aluminium exemplaren, van 1 wiel liep het profiel de verkeerde kant op, wel vervelend om weer 24 schroeven los te draaien. (had je er maar eerder aan moeten denken.... lol)

De spoiler gemonteerd aan het chassis. Mocht de spoiler nu wind vangen dan drukt tie in ieder geval niet de kap naar beneden. (Maar het blijft een show elementje met een zeer gering nut.)

Wat er nu nog moet gebeuren:
De stuurstangen en het stuursysteem moet ik nog steeds bedenken. (al 2 jaar ongeveer.)
Ik moet de kap van stickers voorzien, die meegespoten ramen (LELIJK) wil ik aankomende zaterdag beplakken en dan doe ik gelijk het Ford logo/grille etc.
Dan rest mij alleen nog het halen van een speedcontroller, een paar goede batterijen en de installatie van alle electronica. (Dat gaat weer zweten worden.)

Heb ik al verteld dat ik laatst WEER een droom had over m'n truck en een bak met gootsteenonstopper? Dat bruisen is echt horror. Sinds die droom staat de truck boven.

En dan nu de foto's, helaas moest ik ze binnen nemen omdat het buiten al donker was. Als het zaterdag acceptabel weer is, zet ik hem even buiten.












En KICK!
Googolplexiandonderdag 8 november 2007 @ 00:01
DRAG-ON!


wb
Repeatdonderdag 8 november 2007 @ 00:04
Is dat ding nog niet klaar?
Neohammerdonderdag 8 november 2007 @ 00:06
Thanks! Het duurt ff, maar dan heb je ook wat! (hoop ik....
PeuRacdonderdag 8 november 2007 @ 01:07
Nice hoe kwam je ook alweer op de naam?

Ik kan niet wachten tot die rijdt
Diemietuhriejdonderdag 8 november 2007 @ 08:32
Had Googolplexian die naam toen niet verzonnen?
Juup©donderdag 8 november 2007 @ 08:44
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:07 schreef PeuRac het volgende:
Nice hoe kwam je ook alweer op de naam?

Ik kan niet wachten tot die rijdt
Harry Potter draak o.i.d.
Neohammerdonderdag 8 november 2007 @ 17:15
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:07 schreef PeuRac het volgende:
Nice hoe kwam je ook alweer op de naam?

Ik kan niet wachten tot die rijdt
Was inderdaad een Drakensoort uit Harry Potter, had te maken met de vorm van het chassis.


Sinds 2 maanden kan ik gebruik maken van een 5 assige freesbank, dus misschien dat ik straks een nieuw voortuig ga bouwen. Iets met grote banden waar ik ook echt mee kan gaan rijden zonder bang te zijn voor beschadigingen aan lak/geanodiseerd aluminium etc. (Dan zet ik de Hebridean Black te koop.)

Ondertussen ben ik druk geweest met wat voorstudies voor weer een nieuw project dat ik in 2008 ga beginnen: