Neohammer | woensdag 8 juni 2005 @ 21:50 |
Ik ben sinds begin vorig jaar bezig met een erg leuk projectje. Ik had al een tijdje radio grafisch bestuurbare monstertrucks, maar vooral voor het langzame offroad/klim/trial werk. Ik krijg dus altijd de volgende vraag: "hoe hard rijdt tie?" Nou niet hard dus...bij 25 km/h houdt het wel op. (Waarna je een verhaaltje krijgt over brandstof karretjes die wel 150 gaan.....) Daar stoorde ik mij nogal aan, het is dus tijd om terug te slaan. ![]() Dit is een standaard txt-1: ![]() Na een paar weken brainstormen begon ik een CAD tekening van het chassis te maken, dat voor dit doel geschikt zou zijn. Het geheel zou een laag zwaartepunt moeten krijgen, en een groot aantal stel opties moeten hebben. Ik heb denk ik 10 verschillende varianten gemaakt. Toen ik op een nacht mijn laatste tekening aan het bijwerken was, viel het me op dat het ding wel wat weg had van een 2 koppige draak. In Harry Potter is de Hebridean Black een zwarte draak met paarse ogen. Dat leek me dus wel een geschikte naam. Een week of 3 daarna werdt het prototype gesneden: ![]() Het prototype heb ik gebruikt om te kijken of het allemaal goed zou passen, dit was voor het grootste gedeelte wel het geval. Na wat kleine aanpassingen, kon ik het echte chassis laten snijden. (titanium) In de tussentijd had ik besloten de truck ook kwa uiterlijk wat mooier te maken, een mix van prestatie en show. Helaas kost show wat meer geld. ![]() ![]() Omdat ik stalen tandwielen in de transmissie wilde hebben, en de vertanding zelf wilde bepalen, had ik niets aan de transmissie van een txt-1, die heb ik dus vervangen door een E-maxx transmissie. Die houdt de spur en de pinion buiten het huis, zodat je zo hoog of laag kunt gearen als je maar wilt. ![]() Transmissie met gedeelte van de motormount: ![]() Nadat al dat paars gearriveerd was, en ik het chassis had gecoat, kon ik alvast beginnen met het opbouwen: Een as: ![]() En een paar (voorzichtige) uurtjes later: ![]() ![]() Daarna ben ik het interne gedeelte gaan tekenen, waar de 3e batterij en alle electronica moest komen. Ik was eerst van plan om hier een carbon standaard oplossing voor te gebruiken, maar dat zou wel erg afbreuk doen aan het ontwerp. Na een paar weken, had ik het volgende voor de snijder: ![]() Ik was ondertussen met Plettenberg (de fabrikant voor de brushless motor) aan het onderhandelen, standaard hebben ze alleen maar blauwe motoren, maar dat leek me geen optie. Na wat heen en weer gemail, hebben ze voor mij een zwarte gemaakt. ![]() ![]() ![]() En er was ook weer wat meer paars binnengekomen, zodat de internals na lang wachten ook ingebouwd konden worden: ![]() ![]() ![]() Onder deze fan komt de speedcontroller, zodat tie "mooi" koel blijft. ![]() ![]() Ondertussen heeft de truck nog een flinke tweak gehad, de dempers zijn wat lager gezet, en de wielbasis is verlengd, zodat het geheel nog wat lager bij de grond ligt. De bandjes heb ik op tijdelijke velgen gemonteerd. Deze velgen zouden direct afknappen bij volgas. Ik wacht dus op iets van aluminium of fiberglass. De Ford F650 body is ook binnen, en wacht ondertussen op een afspraak bij een airbrusher. Hier de laatste foto's: ![]() (de body moet nog geknipt worden.) ![]() ![]() Ik ga dit weekend 2 weken op vakantie, dus al mijn bestellingen moeten wachten tot na die 2 weken. Ik ga er dan weer flink tegenaan, ik moet de volgende punten nog aflopen: Een stabillisator stang systeem, zodat de assen zoveel mogelijk aan de grond blijven. Een wheeliebar, mochten ze toch niet aan de grond blijven. ![]() Het stuursysteem, helaas nog niet uitgebracht, wachten dus De velgen, ook nog niet uitgebracht. De speedcontroller, en het 2,4 ghz zender/telemetrie systeem. batterijen, waarschijnlijk 3 stuks a 7,2 volt per stuk op 3700 mah. Dan kan ik ongeveer 7 minuten rijden. (als het soldeersel niet smelt.... ![]() aandrijfassen. (tussen de transmissie en de assen.) Skidplates voor onder de assen. Sierplaatjes voor aan de bumper. Tandwielen voor de spur en pinion. Ik gok dat het geheel ergens in November wel gaat rijden. ![]() | |
mx_player | woensdag 8 juni 2005 @ 21:53 |
tvp, mooi project | |
ThaFreak | woensdag 8 juni 2005 @ 22:00 |
damm wat een project zeg ![]() erg mooi allemaal hoor ![]() updates zijn zeker welkom ![]() | |
Youp | woensdag 8 juni 2005 @ 22:04 |
mooi spul, leuk origineel project ![]() ![]() | |
idiotforaliving | woensdag 8 juni 2005 @ 22:06 |
TVP mooi werk! | |
Youp | woensdag 8 juni 2005 @ 22:12 |
trouwens... teering wat is dat voor een motortje... 70krpm ![]() ![]() zeker allemaal state of the art materiaal of niet? ![]() | |
dr.dunno | woensdag 8 juni 2005 @ 22:16 |
holy cow, mooi gedaan ![]() | |
Mad-Matt | woensdag 8 juni 2005 @ 22:32 |
fet man | |
errorken | woensdag 8 juni 2005 @ 22:36 |
Zeer ambitieus project ! En proper gedaan. Updates zijn dus welkom, en wie weet misschien een filmpje als het ding rijdt :-) Waar laat je trouwens al die dingen snijden enzo ? Ze moeten dan toch nog een computer model hebben om die CNC te sturen ? of kan dat gewoon direct met je CAD tekening....en wat kost dat nu ? edit: die stroom kabeltjes voor de motor, zijn die niet wat langs de dunne kant ? ![]() Als dat ding 1800 Watt trekt op piek belasting zit je op 250Ampère bij 7.2V (of schakel je die batterijen parallel misschien ? .. | |
WaSTeiL | woensdag 8 juni 2005 @ 22:47 |
Dit is ook niet zomaar een budget-projectje zo te zien. Goed werk! ![]() | |
Neohammer | woensdag 8 juni 2005 @ 23:31 |
Thx! ![]() Youp: Dat klopt wel ongeveer, de meeste onderdelen zijn sterker, lichter of op een andere manier beter/mooier dan de originele. De motor is uhh Duitse degelijkheid. ![]() Errorken: Ik wil zeker een filmpje gaan maken als ie klaar is, mocht ik em dan in de prak rijden hebben we toch een leuk filmpje. ![]() ![]() Wat betreft de stroomkabeltjes, dat vroeg ik mij dus ook al af, deze zitten er vanaf de fabriek op, dus zou op zich geen probleem moeten zijn. De batterijen worden serieel geschakeld. (het voltage zou dus omhoog gaan.) Ik laat het geheel trouwens nachecken bij ons op school, ik ben absoluut geen expert op het gebied van stroom. ![]() ![]() ![]() Wasteil: Ik eet al maanden rijstwafels, of rijstwafelsoep, of extra geroosterde rijstwafel.... ![]() | |
Ultimora | woensdag 8 juni 2005 @ 23:38 |
dit zier heel erg cool uit! tvp dus! ![]() | |
hermandeperman | woensdag 8 juni 2005 @ 23:50 |
1,8 kW ![]() ![]() Geweldig project ![]() | |
Chokeme | donderdag 9 juni 2005 @ 00:01 |
quote:Ja wtf, das meer dan de gemiddelde brommer ![]() | |
hermandeperman | donderdag 9 juni 2005 @ 00:06 |
quote:op't gewicht van een bierflesje ![]() | |
Youp | donderdag 9 juni 2005 @ 00:09 |
quote:betere shit eh ![]() | |
BazzoS | donderdag 9 juni 2005 @ 09:20 |
lijp snel dus ![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 9 juni 2005 @ 09:26 |
Ziet er erg goed uit gast ![]() | |
MrTorture | donderdag 9 juni 2005 @ 11:03 |
![]() ![]() speelgoed ![]() ![]() | |
Hugster | donderdag 9 juni 2005 @ 11:15 |
respect dat je het zelf nog eens rustig re-designed ![]() | |
Hugster | donderdag 9 juni 2005 @ 11:16 |
quote:wat snap je niet aan --->> 1.8 kW <<--- ![]() | |
KonnieKipke | donderdag 9 juni 2005 @ 11:18 |
waarom laat je m niet op brandstof lopen? | |
MrTorture | donderdag 9 juni 2005 @ 11:27 |
quote:Rustig maar, ik ken de bouwer en zijn allergie voor het woord "speelgoed" ![]() | |
Neohammer | donderdag 9 juni 2005 @ 11:35 |
quote:Brandstof is leuk, maar ze worden meestal veel smeriger dan een electro, dan had ik het aluminium beter blank kunnen laten. ![]() ![]() Ja Ik ken Torture, iets op batterijen is al gauw speelgoed, maar ja wat wil je als eigenaar van een sexshop. ![]() | |
MrTorture | donderdag 9 juni 2005 @ 11:35 |
quote: ![]() | |
Dualdude | donderdag 9 juni 2005 @ 12:02 |
quote:Onbelast gaat ie kapot als je hem dan gebruikt ![]() @Topicstarter Welke pletty is dat? En wat voor regelaar heb je d'r aan hangen? ff een berekeningetje. Stel uitgang is 1.8kW bij 12 cellen 12 cellen = 12*1.2V == 14.4V P=U*I --> I=P/U 1800W / 14.4V= 125A 125 Ampere is geen kleine stroom ![]() Het lijkt me niet geheel onverstandig om eens te gaan meten, en regelaar fikt sneller op dan je lief is. Als je tin al smelt ben je ergens heel erg verkeerd bezig ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Dualdude op 09-06-2005 12:09:12 ] | |
Hugster | donderdag 9 juni 2005 @ 12:02 |
quote: ![]() ![]() | |
Neohammer | donderdag 9 juni 2005 @ 12:11 |
quote:Dit is een Plettenberg Bigmaxximum, de regelaar moet ik nog uitzoeken, wordt waarschijnlijk een Schulze Future-18.97KW. ![]() | |
1986-Link | donderdag 9 juni 2005 @ 13:01 |
quote:ik wil niet moeilijk doen, maar volgens mij staan je batterijen zo juist paralel... | |
brummer | donderdag 9 juni 2005 @ 13:11 |
Volgens mij waren de berekeningen zo: Parallel: Ut=U1=U2=U3 It=I1+I2+I3 Serie Ut=U1+U2+U3 bv It=I1=I2=I3 [ Bericht 23% gewijzigd door brummer op 09-06-2005 13:40:12 ] | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 9 juni 2005 @ 13:26 |
mooi ![]() ![]() | |
j0rrit | donderdag 9 juni 2005 @ 13:54 |
@ TS. Je voelt er niks voor om dit project ook op het Modelbouwforum.nl te posten? Denk dat ze daar ook erg geïnteresseerd zijn. ![]() ![]() | |
brummer | donderdag 9 juni 2005 @ 14:00 |
forum werkt niet database fout ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door brummer op 09-06-2005 14:53:52 ] | |
j0rrit | donderdag 9 juni 2005 @ 14:40 |
@ Brummer Wordt aan gewerkt. ![]() ![]() Grootste R/C forum in Nederland. We tellen momenteel 4500 actieve gebruikers, en een groot deel daarvan is ongetwijfeld geïnteresseerd in het project van de TS. ![]() | |
Impry | donderdag 9 juni 2005 @ 14:41 |
Prachtig project maat! | |
kokos | donderdag 9 juni 2005 @ 18:59 |
Netjes ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 9 juni 2005 @ 19:55 |
/ me sluit aan bij de "ik verkap mijn tvp door te zeggen dat ik het geweldig vind"-polonaise ![]() | |
Dualdude | donderdag 9 juni 2005 @ 20:59 |
quote:97 Ampere... moet je een eind mee komen ![]() ik zou hier! wel ff kijken. Daar denkt men dat de 97A versie wel es wat weinig kon zijn voor die motor. En opzich is dat ook wel logisch als je ff aan het rekenen slaat. 12 * 1.2 = 14.4V 1800 / 14.4 = 125A Nu is dit in de praktijk lager omdat de 1800Watt alleen haalbaar is bij 18 cellen in serie. Met 12 cellen haal je dus lang niet de potentie uit de motor als ik dat zo lees. (Je hebt 18 dus dat is geen issue) Maar denk dat je toch gauw rond de 80A of hoger uit komt op 12 cellen. Voor 18 cellen bij 1800 watt zit je op theoretisch op zo'n 84A, maar denk dat je praktisch gezien hoger uit gaat komen, zeker piekspanningen bij wegrijden) En een regelaar wordt pisheet als ie op de limit moet gaan werken. Op een warme dag kun je dan wel eens problemen gaan krijgen. Ik ben groot voorstander van oversized regelaars. En als je dan toch een bak geld uitgeeft kunnen die paar euro's meer d'r ook nog wel bij ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Dualdude op 09-06-2005 21:15:01 ] | |
Dualdude | donderdag 9 juni 2005 @ 21:12 |
quote:Ik ook niet, maar volgens dat schema is 1 aangesloten en maken de andere twee kortsluiting aan de draad van de aangesloten accu ![]() Zo zou het imho moeten (18-cellen in serie): ![]() (is een open dir...voor meer modelbouwpics ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Dualdude op 09-06-2005 21:24:17 (Darn ik moet leren typen :P) ] | |
Neohammer | vrijdag 10 juni 2005 @ 11:04 |
Ik had het schema misschien ook in kleur moeten doen en de lijntjes iets door kunnen trekken. ![]() Het kan zijn dat ik een zwaardere controller ga gebruiken zodat ik minder risico loop. Ik ga morgen 2 weken op vakantie, en kan dus jammergenoeg niet aan de truck verder werken. Maar daar staat dan weer tegenover dat ik m'n crawler meeneem. Dus das ook wel fun. ![]() ![]() | |
MrTorture | vrijdag 10 juni 2005 @ 11:12 |
quote:Dude ![]() ![]() | |
Dualdude | vrijdag 10 juni 2005 @ 13:12 |
Die crashes zijn niet van mij, heb zelf nog niks gecrashed ![]() | |
MrTorture | vrijdag 10 juni 2005 @ 13:17 |
quote:Dus die vliegtuigjes zijn ook niet van jou? | |
allsystemshalt | vrijdag 10 juni 2005 @ 14:22 |
Goed Bezig ![]() ![]() ![]() | |
egilio | vrijdag 10 juni 2005 @ 14:41 |
tvp | |
Dualdude | vrijdag 10 juni 2005 @ 21:02 |
quote:Meesten wel ja ![]() ![]() | |
mistraldk | vrijdag 10 juni 2005 @ 23:27 |
wat eenfucking mooi project! Ben benieuwd naar de updates! | |
mx_player | woensdag 22 juni 2005 @ 12:40 |
al terug? | |
Boink | woensdag 22 juni 2005 @ 13:16 |
Dit moet ik ff in de gaten houden ![]() | |
Youp | woensdag 6 juli 2005 @ 13:28 |
wanneer krijgen we eens een update? ![]() | |
Neohammer | woensdag 6 juli 2005 @ 13:52 |
Sorry weinig nieuws, er komt vandaag of morgen wat klein grut binnen. ![]() Ik heb aluminium beadlock velgen voorbesteld, de release staat geplanned voor midden Juli. Die komen uit Amerika eerst hierheen, en daarna kan ik de beadlock ringen weer terugsturen naar een andere firma in Amerika zodat ze ook paars geanodiseerd kunnen worden. Ik krijg ook een set "Chevrons", een iets grotere band dan wat er nu op ligt, en met een klassiek monster profiel. ![]() Verder is het wachten totdat ik de 2,4 ghz zender kan bestellen, helaas nog steeds niet beschikbaar. Ook het stuursysteem is nog steeds niet released. (als het te lang duurt ga ik zelf wat ontwerpen.) Ik moet de controller deze maand ook nog in het mandje gooien. Dure maand dus. Dat wordt weer rijstwafels eten. ![]() Verder heb ik het swaybar systeem wel klaar, weinig sway, veel bar. ![]() Hier nog even een aantal oudere fotos deze heb ik gemaakt om te kijken hoe het geheel zou lijken met kapje. (Dit keer een Ford F150.) Dit is dus een eerdere testbody en niet de final body! ![]() ![]() | |
mx_player | woensdag 6 juli 2005 @ 14:12 |
het ziet er iig al lijp uit ![]() | |
rijn0227 | woensdag 6 juli 2005 @ 15:12 |
bruut project waar je aan bent begonnen ben je soms ook bekend met de speedrun die ieder jaar word gehouden? ik heb ff geen link maar zal die zeker plaatsen. | |
Marty26 | woensdag 6 juli 2005 @ 15:19 |
Ziet er strak uit man! Super man keep up the good work. En meschien keertje racen als je zin hebt? Ik rij nog wel eens op het vba terrein aalsmeer. | |
Neohammer | woensdag 6 juli 2005 @ 15:58 |
Ja ik ken de speedrun, lijkt me ook leuk, alleen wil ik daar denk ik niet aan meedoen met deze truck. Ik geloof dat er bochten in zitten, (wielerbaan), en deze is "fine in a straight line" zullen we maar zeggen. Maar wie weet, als mijn swaybars goed werken... Voor het racen moet ik nog een keer een "basher" bouwen, zodat ik niet al te bang hoef te zijn voor schade. ![]() | |
Marty26 | woensdag 6 juli 2005 @ 16:22 |
quote:Ik rij alleen onroad hoor ![]() | |
rijn0227 | woensdag 6 juli 2005 @ 19:59 |
ik kan op dit maoment alleen wat oude info vinden maar hier een verslag over de speedrun 2004 http://www.macdebaanbrekers.nl/nieuws/speedrun/speedrun.htm | |
GenesiZ | donderdag 7 juli 2005 @ 14:38 |
Ziet er heel geil uit TS. Echt heel strak. Veel succes met het behalen van je top, het zal denk ik lastig worden. Maar ik heb een vraagje over je chassis. Je hebt een testchassis laten laseren en coaten. Maar waarom heb je het laten coaten terwijl je ook een titanium chassis gaat laten maken? en nog een vraagje. Vroeger (lees 5-6 jaar geleden ![]() | |
Marty26 | donderdag 7 juli 2005 @ 15:00 |
quote:Ik doe het met een Snij Passer. Zo een ding wat je vroeger op school had? maar dan met mesje ![]() | |
GenesiZ | donderdag 7 juli 2005 @ 15:36 |
Hmm. maar snijdt dat er dan gelijk doorheen of moet je een aantal keer heen en weer gaan. Het plastic is namelijk best dik. | |
Marty26 | donderdag 7 juli 2005 @ 15:51 |
quote:Goed in snijden en dan paar keer heen en weer en door breken dat werkt altijd het makelijkst ![]() | |
GenesiZ | donderdag 7 juli 2005 @ 16:00 |
Ik krijg weer zin om de hobby weer op te pakken, maar ik weet nu al dat ik er na 3maanden weer op uitgekeken ben ![]() | |
Neohammer | donderdag 7 juli 2005 @ 16:32 |
Thx ![]() Ik het aluminium chassis niet gecoat, alleen het titanium chassis. (zou inderdaad weinig nut gehad hebben.) Wat betreft het knippen van de body, ik doe dat altijd met een lexaanschaar, een ietwat gebogen schaar. (handig voor de zowiezo al grotere wielkasten.) De truckkapjes zijn over het algemeen ook iets dikker. (.50 lexan) Vandaag ga ik de iets stijvere veren en de swaybars monteren. De swaybars zijn niets anders dan een staafje tussen de 2 links, die iets meegeven. De demping is dus niet echt geschikt meer voor wieluitslag, alleen nog maar voor het opvangen van schokken. (goh!) ![]() | |
rijn0227 | donderdag 7 juli 2005 @ 18:08 |
quote:Dat had ik ook was ongeveer 8 jaar geleden al een keer met de hobby begonnen maar werd het toen zat, maar sinds 3 jaar ofzo ben ik met het echte racen begonnen dus niet je rondje op een parkeerplaats rijden maar op een echt circuit. Dat racen geeft toch veel meer een kick vooral als je eerste word en daar moet je echt behoorlijk voor knokken. | |
Googolplexian | donderdag 7 juli 2005 @ 19:54 |
Ik gebruikte stanleymes of lexaanschaar om het grof te knippen en ging dan met de Dremel verfijnen... werkt erg makkelijk. 2 vraagjes: - komen er nog luchthappers / koelsleuven in de kap? - wat rij je irl? Als je zo handig en secuur bent verwacht ik een prachtbak! En als je nog geen auto hebt dan hebben we iig wat om naar uit te kijken, voel ik aan m'n water ![]() RESPECT! | |
Neohammer | donderdag 7 juli 2005 @ 22:33 |
Thx ![]() Misschien een luchthapper op de motorkap voor airflow naar het fannetje. Een blower begint al gauw op speelgoed te lijken, functioneel moet het iig wel zijn. ![]() Maar goed iedereen heeft wel een droomauto, en dit komt dicht in de buurt van mijn droomauto: Een MG X8, ontworpen door Mr. Torture en mij. (Het volgende project zou wel eens op een echt chassis kunnen plaatsvinden.... ![]() ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 8 juli 2005 @ 01:30 |
![]() nothing else to add. -edit- ow ja ... toch wel. Misschien is die Weismann een leuk uitganspunt voor je ![]() ![]() quote:beetje offtopic dit ... sorry [ Bericht 83% gewijzigd door Googolplexian op 08-07-2005 01:35:56 ] | |
Neohammer | vrijdag 8 juli 2005 @ 23:12 |
Dat ding heeft best wel stijl ![]() Anyway, ff terug on topic, ik heb contact gehad met Schulze (van de speedcontroller) en gevraagd wat hun zouden aanbevelen. Ik kreeg als reactie terug dat ik beter de Future-32.170W kon gaan gebruiken. (die gaat tot 170 ampere) Dit vanwege de hoge gearing. De 18.97 en de 18.129 hebben beide hetzelfde circuit, de een heeft alleen een lagere weerstand. De 32.170 heeft een veel sterker circuit. Omdat ik op 18 cellen rij en die controller tot 32 aankan, kan ie de hitte ook makkelijker aan. Minder kans op een meltdown dus. ![]() ![]() Ik ben op dit moment ook aan het proberen een Nomadio 2,4 ghz zender hier naar toe te krijgen, is lastig omdat tie bijna niet te leveren is. Ik heb gisterenavond de moeite genomen om alle bestelde onderdelen op een rijtje te zetten en de totaalprijs van dit project tot nu toe te checken, ik zet er een linkje naar toe, omdat het nogal veel werk is om het over te typen. Voor de liefhebber: http://www.clawhammer.nl/pricelist2.html | |
ook_gek | zaterdag 9 juli 2005 @ 00:27 |
jezus wat een ding zeg en alles zelf effe ontwerpen ![]() | |
j0rrit | zondag 10 juli 2005 @ 20:33 |
quote:Je hebt ook gewoon losse modules zie je normale 1024PCM vervangen. Druk je gewoon een 2,4ghz in je 3PK (I suppose, gezien je budget ![]() Schülze heeft wel mooi spul! ![]() ![]() En vergeet dit project niet te posten op het Modelbouwforum *spam, kuch* | |
Neohammer | zondag 10 juli 2005 @ 23:15 |
De Nomadio heeft sensoren, zodat ik ook informatie terug krijg van de auto. Vandaar dat ik die graag wil hebben. ![]() Ik kan me voorstellen dat je met het laden van LiPo's geen risico wil nemen, en ben blij dat je goede ervaringen hebt met Schulze materiaal, dat geeft mij goede hoop! ![]() Ik heb me onlangs wel geregistreerd bij modelbouwforum, ben er alleen nog niet aan toegekomen er iets te posten. ![]() p.s. ben nu bezig bumpertjes te tekenen. | |
kokos | zondag 10 juli 2005 @ 23:35 |
Wat is je budget? | |
Neohammer | zondag 10 juli 2005 @ 23:50 |
Goede vraag Kokos, zolang ze bij de supermarkt nog rijstwafels verkopen kan ik nog wel ff doorgaan ![]() | |
jochem8 | maandag 11 juli 2005 @ 00:06 |
Shit man. Duidelijk respect. Ben zeer benieuwd naar het einde van dit project, gaat enorm knaken in zitten als ik het zo zie. Keep up the good work ![]() | |
NotoriousJw | maandag 11 juli 2005 @ 16:27 |
tvp | |
HMaster-II | vrijdag 15 juli 2005 @ 11:19 |
T.I.P. Topic Interesse Post | |
StefanP | zondag 17 juli 2005 @ 05:50 |
Damn man, echt vet! Helemaal zelf ontworpen, geregeld en gebouwd ![]() | |
Mr._T-Rex | zondag 17 juli 2005 @ 12:11 |
quote:nothing to add ![]() alleen zou ik het geld aan een echte auto hebben gespendeerd, NOFI | |
Kolkie | maandag 18 juli 2005 @ 00:24 |
Koel project (!) maar wat ik mij afvraag is waarom je in hemelsnaam al die zooi naar de VS stuurt om te anodiseren. Er moet toch in NL of in de EU ook wel een bedrijfje zijn die dat doet? Verder: keep up the good work ![]() | |
Neohammer | maandag 18 juli 2005 @ 00:56 |
Thx ![]() Kolkie, ik stuur niet alles naar de VS, de onderdelen die ik nodig had kon ik alleen maar bij 1 bedrijf in de VS krijgen. Hetzelfde bedrijf heeft als extra service anodiseren, dus vandaar eigenlijk. Ik stuur de velgen weer naar dat bedrijf omdat ik zo min mogelijk kleurverschil wil hebben met de huidige onderdelen. (dan erbij moet ik toch nog wat dingen bestellen daar.) ![]() Als het goed is gaan de (blanke) velgen dinsdag op de post, en heb ik ze dus eind deze week. Ik heb ze zelf nog helemaal niet gezien, er zijn nog geen foto's van. Beetje jammer. ![]() | |
speedfreakssj | dinsdag 19 juli 2005 @ 23:19 |
kan je ze dan niet gewon meteen laten anodiseren voordat ze ze op de post doen of ligt het aan mij ![]() | |
lange_Daan | woensdag 20 juli 2005 @ 23:34 |
zeer mooi project! ben benieuwd naar het eindresultaat ![]() | |
Tjabbo | woensdag 20 juli 2005 @ 23:50 |
Wow damn wat gaaf zeg! ![]() Heb je de meeste dingen jezelf aangeleerd, of heb je een opleiding in die richting gehad? Een beetje simpele cad zou ik (als leek) ook nog wel kunnen, maar dit is wel behoorlijk specialistisch volgens mij. Gebruik je ook voorbeelden van bestaande modellen ? of doe je alles helemaal zelf 'van scratch' en zonder voorbeeld? Succes met je project! | |
Neohammer | donderdag 21 juli 2005 @ 23:31 |
Speedfreak: had ik kunnen doen, ware het niet dat ik eerst ff moeten checken of het wat is en of het wel in het geheel past. Ook heb ik niet al te veel vertrouwen in de logistieke capaciteiten van het bedrijf, zo kreeg ik vorige week een skidplate binnen die ik in januari had afbesteld en waar ik al een refund voor gekregen had. ![]() Daan: thx! ![]() Tjabbo: Bedankt! Ik heb alles zelf aangeleerd, een opleiding in die richting zat er helaas niet in: mijn laatste wiskunde cijfer op school was een 3,8. Mij is in 3 mavo aangeraden pertinent geen wiskunde meer te nemen... ![]() ![]() Ik wacht nu tot de velgen binnen zijn, en dan ga ik weer eens nadenken over de rest. Ondertussen maar even verder werken aan de crawler (andere truck), die in Duitsland niet bijzonder goed presteerde. Gebroken schroeven, slechte overbrenging, en oververhitte aandrijfassen. Ik ben nu druk aan het dremelen, de magnetic mayhems (540) motoren gaan eruit, en worden vervangen door een 16 volt boormachine motor (600), en de wielbasis wordt iets groter. Ik wil ook zo snel mogelijk af van de huidige transmissie in dat ding, maar mijn hoofd zit momenteel te vol om een nieuwe te ontwerpen. ![]() | |
Tjabbo | donderdag 21 juli 2005 @ 23:33 |
quote:Bij dragraces gebruiken ze ook vaak starre achterassen. Dat doen ze ook met een reden. ![]() | |
Neohammer | vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:43 |
Even tijd voor een kleine update: Na 2 weken nog geen velg gezien, ik mag hopen dat ze vrijdag (vandaag) binnenkomen. Ik heb de body ondertussen uitgeknipt, en verder is er eigenlijk weinig veranderd. (Te druk met een ander tank achtig projectje.) Ik heb besloten de ball-ends van de onderste 4 links, opnieuw te bestellen met een passende thread, de huidige gaan ook wel, maar het zit toch wel erg los. En aangezien die velgen ook nog paars moeten kunnen die nieuwe ballends er voor hetzelfde geld bij. ![]() Hier de laatste fotos: Wachtstand voor onderdelen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() P.s. laatst droomde ik dat de truck per ongeluk in een bak met gootsteenontstopper viel, ik kwam er pas na 5 minuten achter, dus ik terug, al dat paars al aan het bruisen, ik werd toen gelukkig wakker, anders had ik dat echt niet overleefd! ![]() Anyway hopelijk morgen die velgen, en dan nieuwe fotos! | |
Neohammer | zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:09 |
1 week later zijn ze dan eindelijk binnen, zie hier de nieuwe velgen en banden:![]() ![]() ![]() Ondertussen zijn ze er al weer af, en wachten ze op het anodiseren. (ben druk aan het mailen...) | |
BazzoS | zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:42 |
supervet ![]() | |
GenesiZ | maandag 29 augustus 2005 @ 10:55 |
Hoe staat het er verder mee? Zijn er al vorderingen en heb je er al mee gereden? | |
Googolplexian | maandag 29 augustus 2005 @ 15:05 |
quote:*mee eensch is. ![]() ![]() | |
Neohammer | maandag 29 augustus 2005 @ 23:58 |
Thx ![]() Ik hoop hem in december klaar te hebben. (das de nieuwe deadline, maar pin me er niet op vast ![]() Voor september staat het volgende op het programma: In de 3e week van september komen er nieuwe aandrijfassen uit, die worden samen met de velgen ook paars geanodiseerd. Ergens in september wil ik mijn bumpers, wheeliebar en ander klein grut laten snijden. (ik moet dus nog even flink gaan tekenen.) Dan zal ik met een beetje geluk in oktober mijn velgjes + aandrijfassen terug moeten hebben. Hopelijk hebben ze bij TTR dan ook het stuursysteem klaar, want die release hebben ze al ongeveer 9 maanden uitgesteld. Pas als ik kan sturen bestel ik de electronica en de batterijen. Ik heb er nu nog niets aan, en de mah waardes van die batterijen gaan nog steeds omhoog. Dus kan ik beter zo laat mogelijk kopen. Ik kan dus nog niets nieuws laten zien helaas! ![]() | |
Youp | zondag 4 september 2005 @ 10:55 |
super die velgen en banden ![]() toevallig zelf laatst bij een echte monstertruck gestaan met 1500pk, ook leuk ![]() | |
dr.dunno | maandag 5 september 2005 @ 13:11 |
nog steeds cool ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 5 september 2005 @ 15:52 |
quote:Wat hij zegt!! ![]() | |
Boost | dinsdag 20 september 2005 @ 09:21 |
en inmiddels al wat nieuws te melden? | |
Boost | woensdag 5 oktober 2005 @ 09:25 |
En ik geef het topic maar ff een kickje...ben wel benieuwd! | |
GenesiZ | maandag 7 november 2005 @ 15:10 |
Me to, is er al wat binnen gekomen? | |
t0y | dinsdag 8 november 2005 @ 01:42 |
Ik ben nu ook wel erg nieuwsgierig geworden. Ziet er erg vet uit allemaal! (tevens tvp) | |
Googolplexian | dinsdag 8 november 2005 @ 01:44 |
same here ![]() Als ie tegenvalt wil ik 'm ech nog wel zien. Kan namelijk nooit tegenvallen. | |
Boost | dinsdag 22 november 2005 @ 12:45 |
Eigenwijs als ik ben (en geinteresseerd) geef ik het toch maar weer even een subtiel schopje naar boven. Heb je alweer wat nieuws te melden?? | |
OFfSprngr | zaterdag 26 november 2005 @ 06:11 |
Vet man, dit zal zeker ook flink wat kosten allemaal?.. | |
Burbo | maandag 5 december 2005 @ 08:37 |
Al af? | |
mx_player | woensdag 21 december 2005 @ 21:59 |
pats? | |
Nerdmans | woensdag 21 december 2005 @ 22:45 |
tvp ![]() | |
Gerard56 | donderdag 22 december 2005 @ 10:57 |
Wat een hoop TVP's hier! | |
Jegorex | donderdag 22 december 2005 @ 11:39 |
mooie auto ![]() | |
B__P | donderdag 22 december 2005 @ 16:11 |
Heel goed bezig ![]() | |
Neohammer | vrijdag 23 december 2005 @ 21:25 |
Woehaa! veel tvp's! Sorry voor het wachten, het goede nieuws is: ik heb weer tijd! Ondertussen heb ik alleen een setje aluminium aandrijfassen gekocht, en gemonteerd. Ik ga deze week weer verder! De Hebridean black zit nu netjes in een doos te wachten op zijn volgende onderdeel. (Ik gok op een paar gesneden bumpers en een wheeliebar.) | |
robbedoeseos300d | vrijdag 23 december 2005 @ 23:45 |
Hoe lang kun je straks met volle accu's eigenlijk rijden? | |
Neohammer | zaterdag 24 december 2005 @ 00:37 |
wel 7 minuten! ![]() | |
pwnd | zaterdag 24 december 2005 @ 01:07 |
ik ben ook bezig met een brushless project alleen ga ik hier geen topic voor aanmaken. Weet niet of je het erg vind dat ik het hier post anders mag een mod het weghalen als je het liever niet hebt. Een HPI Pro4 Lehner 5300Basic borstelloos en sensorloos Graupner mini boot regelaar 3 stappen borstelloos en sensorloos Motortje maakt 5300 toeren per volt. Zoals het er nu uitziet ga ik hem eerst proberen in de Pro4 met 6 cellen mocht dit onverhoopt niet lekker gaan dan heb ik altijd nog een Corally CCT staan (2wd direct op het achterwiel aangedreven). Het is de bedoeling dat ik voor speedruns de brushless set in de CCT gooi en er 14,4V op gooi. Dat geeft 700Watt!!! af. Met dat setje moet het mogelijk zijn 120km/h te halen. Foto's kun je hier vinden: http://www.rcblingbling.com/gallery/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=235 | |
Bond | zaterdag 24 december 2005 @ 12:11 |
quote: ![]() stel dat je de 100km/h haald kan je dus 11.7 km rijden troch mooi stukje? | |
robbedoeseos300d | zaterdag 24 december 2005 @ 12:41 |
quote:Dit vind ik dus wel een nadeel van accu gestookte voertuigen. Bij methanol is het weer tank vol en rijden maar. | |
Sterke_Yerke | zaterdag 24 december 2005 @ 20:32 |
quote:Hier doe je een nieuw accupack er in, ben je ook klaar. | |
pwnd | zaterdag 24 december 2005 @ 21:13 |
quote:nitromethaan.. Nitromethaan heeft ook zo zijn nadelen. Teringherrie, blokjes gaan snel kapot, ruk af te stellen, moeten afkoelen en een blik nitromethaan kost ook een hoop centen. De brushless technologie en de opkomst van lipo cellen zorgen zometeen voor een ware revolutie. Ik denk dat je nog maar weinig nitromethaan modellen zult zien aangezien electro tig meer koppel bied en veel meer toeren kan maken dan een nitro blokje. | |
Googolplexian | zaterdag 24 december 2005 @ 21:15 |
quote:en nitro is zo fijn schoonmaken ![]() | |
Neohammer | woensdag 4 januari 2006 @ 13:43 |
Kleine update: onderweg (en hopelijk morgen binnen) de Nomadio Sensor. (een 2,4 ghz zender.)![]() Ik ben zeer benieuwd, als ik hem heb maak ik even wat foto's of een kleine review. Ik begin ook steeds meer te neigen naar een "bumpercam", om zo een beeld te krijgen vanuit de auto. Kan dus nog komen. ![]() | |
Marty26 | woensdag 4 januari 2006 @ 13:45 |
quote:Nice nice ![]() Ik heb de Gun besteld komt ook deze maand binnen als het goed is. Blijft een mooi project ![]() Rij je nog met andere auto's ook? | |
Neohammer | woensdag 4 januari 2006 @ 14:05 |
Ik heb nog 2 andere auto's: Een H2 en Clawhammer (de rockcrawler) ![]() ![]() | |
Marty26 | donderdag 5 januari 2006 @ 08:09 |
Nice nice ![]() Ja mooi porject kan niet anders zeggen. Maar je bent een echte off-road rijden ![]() Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. | |
Neohammer | vrijdag 6 januari 2006 @ 01:19 |
Ik heb de nieuwe aandrijf assen gemonteerd en vandaag is de nieuwe zender binnengekomen, althans voor 50%, de ontvanger moet nog komen. Anyway tijd voor een paar foto's, ik maak er linkjes van i.v.m. laadtijd: http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/chassis1.jpg http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/chassis2.jpg http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/driveshaft1.jpg http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/sensor1.jpg (De nieuwe zender.) http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/sensor2.jpg http://www.ewe-squad.com/hebridean%20black/sensors.jpg (Warmte en voltage sensoren.) Voor januari op het programma: herontwerpen electronicaplatform, afmaken bumpers, skidplates en wheeliebar. Ik moet de velgen nog steeds opsturen naar de usa, maar op dit moment heeft dat niet mijn prioriteit. ik maak me drukker om de plek voor de electronica, die lijkt iets te klein te worden, en ik moet ook nog plek vrijhouden voor eventueel een camera module. En nu op jacht naar .wav bestanden om in de zender te zetten. ![]() | |
Marty26 | vrijdag 6 januari 2006 @ 11:05 |
Nice man ziet er weer leuk uit. Als die af is moet we eens gaan rijden ![]() | |
GenesiZ | vrijdag 6 januari 2006 @ 12:55 |
quote:Waar zou je dat voor moeten gebruiken ? | |
Neohammer | vrijdag 6 januari 2006 @ 13:19 |
quote:Voor audio alerts: "warning motor overheating" of "voltage critical" of "You dont know the power of the darkside!" ![]() | |
GenesiZ | vrijdag 6 januari 2006 @ 14:52 |
Hahahaha, mooie feature ![]() | |
Neohammer | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:12 |
Ben ik weer! Ik zoek een quote/text die in de achterbumper gelaserd kan worden. Ik ben bijna klaar met de tekeningen van de bumpers en wheeliebar. Nu zit ik al 2 uur op internet te zoeken en te kijken naar quotes, maar ik wordt er ietwat suf van ![]() Bij voorbaat dank voor de tips! ![]() Op dit moment onderweg: custom pinions. (gehard staal 26 en 30 tands) ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:32 |
quote:welke kant zoek je het? met tekeningen (EPS bestanden etc) kan ik ook van dienst zijn edit (brainfarts) : namen: - Carman Electra - Amp Spammer - Purple Reign - Zero Submission - Grip Reaper catch phrases: - caution: very hot - caution: high voltage - no queer (no fear lettertype) - volts inside (intel inside logo) - bigger, better, stronger, faster [ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 29-01-2006 00:21:52 ] | |
Neohammer | zaterdag 28 januari 2006 @ 23:55 |
Goede vraag Googol! ![]() ![]() | |
Googolplexian | zondag 29 januari 2006 @ 00:23 |
ah ok (zie edit... beetje plankje mis, dus, of niet? ![]() A Purple Dragon is a sign of Good Sex -achtig ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 29-01-2006 00:29:54 ] | |
MewBie | zondag 29 januari 2006 @ 01:14 |
Watch your bumper ![]() Als in: Denk om je bumper ![]() Doet me denken aan wat Jey Leno zei over zijn Y2K ![]() ![]() | |
Googolplexian | zondag 29 januari 2006 @ 03:01 |
Die "Wizard parking only, all others will be toad." is inderdaad geniaal ... niet echt toepasselijk op een auto maar te zonde om niet te gebruiken eigenlijk. "Wizard racing only, all others will be toad." is dan toepasselijker ![]() What about "Drag On!" < kort, slaat op de snelle auto en heeft toch dragon erin ![]() The Knights That Say "Ni!" ![]() | |
t0y | zondag 29 januari 2006 @ 05:33 |
zo egt mooi jonge, waee ist afo | |
Snakey | zondag 29 januari 2006 @ 05:34 |
quote:t0y, ga eens lekker naar bed. | |
t0y | zondag 29 januari 2006 @ 05:35 |
quote:sorry ga al. fpeok oproken ![]() | |
Snakey | zondag 29 januari 2006 @ 05:36 |
quote:Slaap lekker. ![]() | |
Neohammer | zondag 29 januari 2006 @ 12:35 |
Bedankt Googol ![]() ![]() | |
Googolplexian | zondag 29 januari 2006 @ 12:52 |
quote: ![]() Als ik nog moet helpen met computerstrakke lettertiepjes of vectorbestanden (voor computer frezen), zeg je het maar ![]() | |
Neohammer | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:44 |
Ik heb vandaag de tekeningen afgemaakt:![]() (Sorry voor de vernacheling van de layout of de blauwe balk, ik moet ff snel zijn!) Morgen en overmorgen nog even werken aan de onderste skidplates, en het kan weer naar de snijder. ![]() | |
speedfreakssj | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:55 |
Tof man, zoiets ga ik ook maken voor mijn marder die binnenkort komt. | |
Googolplexian | woensdag 1 februari 2006 @ 00:33 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
The6thgate | woensdag 1 februari 2006 @ 10:47 |
damn heb normaal niks met RC modellen, maar dit is toch wel vet. helemaal als je alles ook nog zelf ontwerpt ![]() | |
Boost | dinsdag 21 maart 2006 @ 11:25 |
en heb je ons nog iets leuks te melden?? | |
B_BOY | dinsdag 21 maart 2006 @ 15:52 |
ik hoop dat hij al af is.. | |
Diemietuhriej | dinsdag 21 maart 2006 @ 18:09 |
quote: ![]() Ik ook.. | |
Neohammer | woensdag 22 maart 2006 @ 21:03 |
Ik ben op dit moment de asbehuizing aan het herontwerpen.... dat zijn de enige plastic onderdelen die er nog op zitten. Ik heb echter totaal geen ervaring met 2.5D of lathe machines. Dus ik moet dat even goed bestuderen. Dit is ongeveer de bedoeling: ![]() Wat gebeurde er ondertussen? Ik kon mezelf natuurlijk weer niet inhouden.... Begin 2006 kwam ik ergens mijn eerste RC auto weer tegen, een Ta03 van Tamiya. (1998 ongeveer) ![]() Ik had zelf altijd een "normale" maar ze waren er ook in race uitvoering. Dus daar heb ik een nieuwe van gekocht. 1 nadeel, ze zijn alleen nog maar via e-bay of vintage zaken te koop. Een beetje zoeken dus. Ik heb nu een Ta03R-TRF (Tamiya racing factory) In de TRF versie bevat de auto 80% van de Tamiya hopups die er voor gemaakt zijn. Leuk!!!! Maar niet leuk genoeg! ![]() Stage 1: "wat wil ik er mee doen?" Ik wil een klein karretje dat geen probleem heeft om de Hebridean black op eindsnelheid te overtreffen. Stage 2: zorgen voor een 2e motorhuis. Jawel allerlei plastic zakjes verschenen bij mij aan de deur, in een daarvan zat het desbetreffende onderdeel. Ook de verf is binnen, ik wil de body zelf gaan spuiten. Gelukkig spuit ik hem in 1 kleur, dat zou zelfs mij moeten lukken! ![]() ![]() Stage 3: In Hongkong voor 250 euro aan blauw aluminium bestellen. Tja dat was eigenlijk een domme zet!!! Nergens voor nodig, met plastic is ie zelfs lichter. Maar ja dat blauw, ik kon mezelf niet beheersen! Ik gebruik nu het excuus dat tie daardoor veel stijver is. (het chassis natuurlijk!) Daarna nog 3 dagen op jacht geweest naar supervreemde aluminium gearcovers. Ook gevonden. Ondertussen mailen met nog een aantal kleine zaakjes voor dingen zoals lichtere drive cups, low friction gears, lichtere driveshafts enz. Ook binnen gekregen. ![]() Stage 4: Meten. Na 2 minuten meten kwam ik erachter dat het carbon chassis van de TRF niet voldeed aan mijn eisen. Dat wil zeggen ik kon er geen 2 batterijen in kwijt, en ook geen 2 speedcontrollers. En hier was ik bang voor, want op dit punt begint het geheel altijd uit de hand te lopen. En ook dit keer dus. Stage 5: bredere banden uitzoeken. Met het vermogen wat ik kwijt wil in deze auto ben ik bang dat normale banden "exploderen" of te veel uitbollen, ook de grip laat dan te wensen over. Niet handig. Ik ben een zoektocht begonnen naar adapters om 1/8 banden op deze 1/10 auto te zetten. Heb ik gelukkig gevonden. De fabrikant was helemaal enthousiast, en stuurde ze gratis op. Ik kan nu dus een setje 35mm brede foambanden monteren. ![]() Stage 6: tekenen, ik heb zitten cadden totdat ik erbij neerviel. "Plof", zie daar lig ik. Ik heb er precies een maand over gedaan om het nieuwe chassis te ontwikkelen. Het moet me extreem veel downforce geven. Het zal vandaag nog naar de lasercutter gemailt worden. We zijn nu dus ongeveer hier. ![]() Stage 7: Wat klein grut bestellen. (blauwe washers, blauwe kogelkopjes, een body, wat pinion gears, enz enz.) Is ook al gedaan, dit is nu ongeveer een week onderweg, ik gok dat het binnen nu en een week binnen is. Stage 8: opbouwen van het chassis. (roller) Kan niet wachten, ben vorige week bij de Ikea geweest om een felle lamp te halen, en heb gelijk een bak meegenomen, die kan ik er overheen zetten zodat het geheel niet stoffig wordt als ik een dagje geen tijd heb om er aan te werken. <waarom leg ik dat eigenlijk uit... ![]() Stage 9: Electronica. Ik zoek nu 2 brushless motoren, met een gezamelijk vermogen van rond de 1,5 kw. De verhouding vermogen/gewicht is gunstiger dan bij de monstertruck, daarom ga ik ervanuit dat de auto sneller moet kunnen. Ik ga hierover mailen met Lehner (motorfabrikant) die zijn meestal wel in voor zoiets. Een nadeel van de positie van de motoren is dat ik er niet zulke hele grote in kwijt kan. Een voordeel is dat 1 van de motoren nog voor de vooras ligt, waardoor die de banden goed op de straat kan houden. (hoop ik.. hehe) Stage 10: testen, en sensoren inbouwen. en nogmaals testen. Geschikt stuk straat/weg/landingsbaan vinden. Stage 11: Rijden en filmen. Die laatste 2 stages zijn nog een beetje vaag zoals je ziet. Hopelijk volgende week meer nieuws. p.s. sorry voor eventuele fouten, ik val om van de slaap, en heb geen energie meer om het na te checken. | |
Googolplexian | woensdag 22 maart 2006 @ 22:26 |
quote: ![]() ![]() Als ik moet helpen met 3D design : gil geven! ![]() | |
blieblie | woensdag 22 maart 2006 @ 23:11 |
Gaaf project weer ![]() | |
robbedoeseos300d | zondag 2 april 2006 @ 21:41 |
is je truck al af. Nu je weer aan een nieuw project begint | |
qu63 | zaterdag 22 april 2006 @ 11:04 |
schopje? ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 22 april 2006 @ 11:22 |
Oja ![]() ![]() | |
Neohammer | maandag 1 mei 2006 @ 21:43 |
Ik heb wat onderdelen binnen voor de HB, maar die zet ik er pas later deze week op. (foto's volgen.) Ik heb vandaag ook het chassis binnen gekregen voor de Dragon Keeper. (hehe) Kleine update voor de liefhebber: ![]() ![]() ![]() ![]() Ik moet ergens deze week wat diffs in elkaar zetten enz, maar daar heb ik eigenlijk nog niet zo'n zin in, ik denk dat ik de Dragon Keeper zaterdag rollend heb. (Alles is dan aanwezig behalve de electronica en de motoren.) Googol, waar ziet die airbrusher? (voorbeelden van zijn/haar werk heb ik nog liever!) Ik heb er al eentje gemailt, maar die heeft nog niet gereageerd helaas. ![]() | |
Googolplexian | maandag 1 mei 2006 @ 22:22 |
Moet het hem nog voorstellen natuurlijk www.jpart.nl ![]() | |
Marty26 | maandag 1 mei 2006 @ 22:27 |
Goed bezig nu ook al 1:10 ![]() ![]() | |
Neohammer | woensdag 3 mei 2006 @ 18:37 |
Googol: ziet er goed uit! Maar volgens mij heb ik nu een airbrusher gevonden die nog geen 2 km weg zit. Lijkt me op zich handig. (En dat werk ziet er ook prima uit.) De onroad moet even wachten tot vrijdag, dan bouw ik hem op. Zover als mogelijk is. Kom ik net buiten is het 30 graden! Handig, ik heb gisteravond de nieuwe onderdelen gemonteerd, en het was dus een goed moment om wat foto's te maken. De spoiler is functioneel, dat wil zeggen, ik heb weinig downforce aan de onderkant en verwacht daarom dat de spoiler dit een beetje compenseert. (Hij lijkt nu vrij ver uit te steken, maar valt mee als de body erop zit. (ben nog niet aan gaten boren toegekomen.) ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is een custom 30 tands pinion uit staal, hierdoor heb ik de "rescuebar" waarschijnlijk niet nodig. ![]() ![]() Zzzzz ![]() | |
Marty26 | woensdag 3 mei 2006 @ 18:56 |
Ziet er erg erg nice uit ben echt benieuwd hoe die rijd ![]() | |
Neohammer | donderdag 4 mei 2006 @ 23:47 |
Thx! ![]() Ik ben ook wel benieuwd hoe die rijdt, maar ik denk dat we nog een maandje of 3 moeten wachten. In juni krijg ik nieuw onderarmen, de huidige zijn toch iets te slap, dat wil zeggen de schroefdraad is losjes. Ook krijg ik nieuwe aandrijfassen opgestuurd, versie 2. Volgens de fabrikant zijn de huidige misschien toch te slap voor 1800 watt. De nieuwe zijn volledig van staal. Ik moet ook nog een stuursysteem bedenken, aangezien het systeem waar ik op zat te wachten nog steeds niet uit is, en ik vraag me af of het uberhaupt nog uit komt. Maar na dat punt zal het sneller gaan, batterijen erin, zender monteren, speedcontroller kopen, en dan een enorme parkeerplaats vinden zonder obstakels. ![]() P.s. ik zit er aan te denken om een draadloze camera te monteren, zodat ik vanuit de auto kan "zien" dit lijkt me handig omdat je dan iets meer feeling met de auto hebt. We wachten.... ![]() Ik ben nu trouwens het chassis van de on-road in elkaar aan het knutselen. Alleen heb ik honger en de computer leidt nogal af. ![]() | |
Hugster | vrijdag 5 mei 2006 @ 00:05 |
Ziet er ontzettend mooi uit allemaal ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 5 mei 2006 @ 00:13 |
ik blijf er bij, ontzettend vet dit!!! ![]() | |
Neohammer | zaterdag 6 mei 2006 @ 00:55 |
Na 2 dagen bouwen, wat redelijk ok ging, kan de onroad rollen: Ik moet alleen het bovendek opnieuw laten snijden, kom ergens een millimeter tekort, als ik hard buig lukt het net, maar dat is niet echt gezond. Ik heb hem er voor de foto's even op laten zitten. ![]() Ik neem me altijd voor om het netjes te houden tijdens het bouwen, maar dat lukt gewoon niet! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Volvoman | zaterdag 6 mei 2006 @ 01:26 |
Zeer mooi dingetje. Lijkt me erg duur. | |
GenesiZ | zaterdag 6 mei 2006 @ 10:28 |
ach, het lijkt me dat neohammer zjin geld goed uitgeeft. Als je ook 2 tft's en een CM Stacker nieuwste model hebt staan, dan is het geld wel aanwezig. Ze zien er beide wel verschrikkelijk gelikt uit.Ik heb wel een vraagje betreffende die big-foot. Wat zit die wheelie bar hoog ![]() | |
Neohammer | zaterdag 6 mei 2006 @ 12:20 |
quote:[offtopic]: Je hebt gelijk, en ik begin me er ook aan te ergeren, mijn materialisme viert hoogtij. Ik heb daarom een duurzame nieuwe kast gekocht in de vorm van de stacker, deze zal er over 10 jaar nog staan, met zo af en toe wat nieuwe componenten. De schermen moeten het zeker 6 jaar volhouden, mijn oude scherm heeft het ook 8 jaar volgehouden. Ik ben van plan om mijn levensstijl aan te passen. Op dit moment gaat al mijn geld gaat naar de auto's, maar dat is na deze 2 projecten afgelopen. Dan stop ik namelijk met RC. Ik verkoop denk ik alles behalve de zender en 2 crawlers. De hele garage staat op dit moment vol met auto's en onderdelen, en dat irriteert me, Ik heb gewoon te veel bij elkaar verzameld, en daar kan ik schijnbaar toch niet mee leven. ![]() ![]() ontopic, de wheeliebar zit zo hoog, zodat die alleen gebruikt zal worden als de truck achterover dreigt te slaan. Maar met de huidige vertanding denk ik niet dat het nodig is lol. ![]() | |
Repeat | zaterdag 6 mei 2006 @ 17:06 |
heeft zo'n motortje geen koeling nodig? | |
Neohammer | zaterdag 6 mei 2006 @ 17:35 |
quote:In het huis van de motor zit al een fannetje (achterste stukje) maar verder eigenlijk niet echt, beetje luchtkoeling is natuurlijk niet verkeerd, dus er komt een gat in de kap waar die iets uitsteekt. De controller heeft wel koeling nodig, die krijgt het zwaar te verduren. ![]() | |
dubidub | zaterdag 6 mei 2006 @ 19:39 |
Damn, echt supergaaf ![]() Maar zou je een keer een lijstje kunnen maken van al je projecten (als dat niet teveel gevraagd is), want je hebt het de hele tijd over een projectje zus, een dingetje zo, nu ben ik nieuwsgierig :p ![]() Voor de rest: ga zo door ![]() | |
Googolplexian | donderdag 25 mei 2006 @ 20:53 |
kickje | |
Ghost_Rider | donderdag 25 mei 2006 @ 21:30 |
TIP Heb er geen woorden voor! | |
Neohammer | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:16 |
Ik heb nog weinig nieuws, maar ik zal even een lijstje maken voor Dubidub. (wel 100 jaar na dato....maar goed) Project 1: Hebridean black (dat is de snelle monstertruck) Project 2: Dragon keeper (dat is het blauwe straamodel) Project 3: Clawhammer II (daar ben ik nu voor aan het tekenen en brainstormen. Een rockcrawler, veel aluminium maar geen leuke kleurtjes, alles functioneel. (het krast nogal op de rotsen ![]() Project 4: aluminium asbehuizing ontwerpen, ik ben hier wel mee bezig, maar heeft zeer lage prioriteit. Er is nog 1 project dat ik in de toekomst wil doen, en dat is de nieuwe F350 High Lift van Tamiya onder handen nemen. Hij is nog niet uit, release datum is Juli voor Japan en Augustus voor Amerika. Dat gaat nog een hele klus worden, hij bestaat uit 70% plastic (exclusief kap), en de onderdelen die wel metalig zijn moeten juist vervangen worden. Daarna kap ik er mee en ga ik m'n rijbewijs halen. De laatste paar dagen krijg ik wel veel belangstelling, ik heb verzoeken gehad voor publicatie op een frontpage, in een Amerikaans rc blad en een eigen sectie op rc-junkies.com. Argh stoppen is daarom een moeilijke keuze! ![]() | |
MewBie | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:21 |
quote:Misschien zijn er dan wel bedrijven die willen sponsoren, scheelt je een heleboel geld ![]() | |
dubidub | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:25 |
thx, in ieder geval nogmaals succes, ben je al wat verder gekomen in de drie weken sinds je voor het laatst gepost hebt? | |
Boost | dinsdag 6 juni 2006 @ 12:08 |
subtiele kickje..... | |
Repeat | dinsdag 6 juni 2006 @ 14:32 |
subtiele ![]() | |
X-qlusive. | dinsdag 6 juni 2006 @ 17:36 |
ziet er allemaal vet uit ! ik weet wat dit ken kosten, heb zelf ook een TL01 van TAMIA (kosten na 2 jaar: fl. ± 2500) en een F1 onderstel met een GT1 body (kosten na 1 jaar: fl. + 1500). als ik zie hoeveel van die dingen jij helemaal opbouwd, dan klaar ik jouw voor gek ![]() ![]() | |
Jegorex | dinsdag 6 juni 2006 @ 19:51 |
quote:Ach ja, zolang je geen rijbewijs hebt mag je nog niet met grote auto's spelen ![]() | |
X-qlusive. | woensdag 7 juni 2006 @ 00:49 |
quote:if your referring to me....... then you got the wrong guy ![]() | |
Jegorex | woensdag 7 juni 2006 @ 01:38 |
Nope, heb het over Neohammer | |
Neohammer | donderdag 8 juni 2006 @ 11:26 |
Kleine update ![]() De ringen zijn terug uit Zwitserland ![]() ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Neohammer op 08-06-2006 17:28:46 ] | |
dubidub | donderdag 8 juni 2006 @ 15:47 |
![]() ![]() | |
Boost | dinsdag 11 juli 2006 @ 08:51 |
En alweer wat vorderingen te melden...Ben wel benieuwd hoe het projectje afloopt nu | |
Twanstra | vrijdag 14 juli 2006 @ 15:51 |
Tvp. | |
OFfSprngr | vrijdag 14 juli 2006 @ 16:49 |
Dit is volgens mij het meeste gekickte FOKtopic ooit. | |
Neohammer | vrijdag 14 juli 2006 @ 18:24 |
Kleine vordering: het stuursysteem is deze week binnengekomen, het kan nog wel ff duren voordat ik het geheel ga monteren. Ik wil geen sloppy stuur hebben, en daarom zal ik de onderste stang zelf natekenen en laten laseren, maar dit allemaal pas na de vakantie. Het uitsnijden kan dan mooi in combinatie met het chassis van een nieuwe monstertruck die ik aan het ontwerpen ben. (geen showtruck, maar een rockcrawler, dus geen mooie kleurtjes dit keer.) Er lopen dan dus 3 projecten door elkaar heen. Dat is ook echt mijn laatste! That's it, the end, finito, das ende, het einde! | |
PeuRac | vrijdag 14 juli 2006 @ 19:15 |
Ben je niet bang dat als je straks gas geeft dat die wagen door het hoge vermogen en zwaartepunt bij 1x gasgeven een 3 dubbele backflip maakt? ![]() | |
Neohammer | vrijdag 14 juli 2006 @ 19:48 |
quote:NIet echt, de vertanding is te hoog, ik vermoed dat alle wielen aan de grond blijven. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 14 juli 2006 @ 20:37 |
DODELIJKE SHIT ![]() ![]() mag ik je aanraken ![]() ![]() | |
deliberator | woensdag 19 juli 2006 @ 11:04 |
updates? | |
ChRoNiC | woensdag 19 juli 2006 @ 11:37 |
Ziet er goed uit ![]() | |
Jegorex | maandag 23 oktober 2006 @ 09:12 |
Ik ben wel benieuwd of je voertuigen al klaar zijn ![]() | |
Neohammer | donderdag 30 november 2006 @ 22:05 |
Daar zijn we weer, eindelijk weer een beetje tijd. Ik heb het kapje bij de airbrusher opgehaald. Ben op zich tevreden, het resultaat is subtiel. Slechte foto tot nu toe, wil zaterdag even buiten fotograveren. Ik heb de ramen zwart gefotoshopped daar komt straks vinyl op. (was wel even slikken toen ik zag dat de ramen meegespoten waren..maar komt wel goed.) ![]() ![]() Waarschijnlijk de enige truck in Nederland die "op het bed" mag ![]() Wat nu? Ik wil kijken of ik morgen met iemand kan overleggen over het maken van aluminium asbehuizingen, dat gaat weer een hoop werk opleveren ben ik bang, nieuwe diffs, uitgeboorde aandrijfassen en een tripje naar de anodiseer fabriek. Even afwachten of dat allemaal gaat lukken. Verder is er weinig veranderd, heb onderdelen binnen voor een 3e voertuig, maar daar ga ik jullie (nu) niet mee vervelen. Tot de volgende update. ![]() | |
Bond | donderdag 30 november 2006 @ 23:29 |
cool na zo'n langetijd kwam die ineens weer omhoog in MyAT ![]() | |
TR08 | vrijdag 1 december 2006 @ 07:36 |
Nog wat kleine tips trouwens: -De banden die je nu hebt gaan de snelheid vrij veel omlaag trekken. Als je hard wilt zijn gladde banden (hoeft geen slicks, maar dit trekkerspul is wat veel van het goede) heel erg handig. Probeer evt ook iets te fiksen om die banden wat meer uit de luchtstroom te houden. -Die grote spoiler die ik en paar updates eerder zag gaat denk ik je auto achterover laten kantelen, tenzij je ook iets van een spoiler voor op de neus zet. Als je het kantelen tegen wilt gaan is het handig om die achterspoiler iets verder naar voren te zetten (als je hem uberhaupt nog er op houdt). -Als je wat extra goed advies wilt mbt aero is het misschien de moeite waard om met meneer L.M.M. Boermans te gaan praten op de faculteit lucht- en ruimtevaarttechniek van de TU Delft. Hij heeft al eens een RC auto in de windtunnel gezet en er is iemand afgestudeerd bij hem op het simuleren van zo'n apparaat. Het is een erg aardige kerel en een van de meest gerespecteerde aerodynamici die je kunt vinden op het moment. | |
HMaster-II | vrijdag 1 december 2006 @ 09:39 |
quote:Wat je aangeeft ten opzichte van de banden, kan ik daar ook wel inkomen.. Dat profiel grijpt zich teveel vast aan het wegdek. Tenzij NeoHammer het record wil proberen te vestigen op het strand van Scheveningen, waar hij toch wel iets meer grip nodig zou hebben.. Voor het Aero deel, zou het toch erg handig zijn om die wagen in de windtunnel te testen.. Het is wel een mooi model, maar wel een windvanger aan het worden. | |
TR08 | vrijdag 1 december 2006 @ 10:44 |
Op het aero deel is bij de modellen van TS zonder windtunnel testen ook wel veel te verbeteren met gewoon goed advies van een expert denk ik. Tunnel testen kost waarschijnlijk zo'n 2.500 euro op L&R dus dat is wat kostbaar. | |
dubidub | vrijdag 1 december 2006 @ 11:40 |
Vèèèt! ![]() | |
Neohammer | vrijdag 1 december 2006 @ 11:45 |
Geweldig! ![]() Maar misschien in de toekomst een gooi doen naar het electrisch RC snelheids record? (al dan niet met een team van de TU Delft? ![]() Wat betreft banden, dit zijn NIET de banden die ik zou gebruiken voor het snelheidsrecord. (ook niet de velgen.) Dat zouden slicks of beter nog: schuim banden zijn. Mijn opstandige ik wil ook nog wat kwijt: Enzo Ferrari zei ooit: "Aerodynamics is for people that can't buildt engines." Maar goed daar is ie ook wel van teruggekomen denk ik. ![]() | |
TR08 | vrijdag 1 december 2006 @ 11:49 |
Ja ach in de racerij en sportwagens wordt de aerodynamische tekortkoming inderdaad gecompenseerd met pk's. Maar feit blijft dat je met dezelfde motor bij goede aero altijd nog harder kan dan met slechte aero. Aerodynamica blijft bij sportwagens meestal steken bij "aerodynamisch design" ofwel een gestroomlijnd uiterlijk waarvan je mag hopen dat de vorm zijn uitstraling waar maakt (vaak niet het geval, maar goed daar zijn de pk's dan weer voor ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door TR08 op 01-12-2006 11:56:14 ] | |
Ultimora | dinsdag 8 mei 2007 @ 23:52 |
mag ie nog een keer omhoog om de huidige staat te zien? ![]() | |
dynamiet | woensdag 9 mei 2007 @ 00:27 |
Ik zou idd ook wel willen zien of hij nu al kan rijden.. [ Bericht 2% gewijzigd door dynamiet op 09-05-2007 00:33:13 ] | |
GenesiZ | donderdag 10 mei 2007 @ 19:58 |
Ik ga mee met de 2 bovenstaande users. KOM MAAR OP MET DIE PICS ![]() | |
dubidub | zondag 5 augustus 2007 @ 13:42 |
kuch | |
GenesiZ | zondag 5 augustus 2007 @ 16:42 |
Flinke kuch ![]() | |
Neohammer | woensdag 7 november 2007 @ 23:57 |
Yeps. kuch, uche... Hij is er nog, ik was erg druk het laatste jaar. Maar goed er zit weer schot in de zaak. Plastic asbehuizingen vervangen door aluminium exemplaren, van 1 wiel liep het profiel de verkeerde kant op, wel vervelend om weer 24 schroeven los te draaien. (had je er maar eerder aan moeten denken.... lol) De spoiler gemonteerd aan het chassis. Mocht de spoiler nu wind vangen dan drukt tie in ieder geval niet de kap naar beneden. (Maar het blijft een show elementje met een zeer gering nut.) Wat er nu nog moet gebeuren: De stuurstangen en het stuursysteem moet ik nog steeds bedenken. (al 2 jaar ongeveer.) Ik moet de kap van stickers voorzien, die meegespoten ramen (LELIJK) wil ik aankomende zaterdag beplakken en dan doe ik gelijk het Ford logo/grille etc. Dan rest mij alleen nog het halen van een speedcontroller, een paar goede batterijen en de installatie van alle electronica. (Dat gaat weer zweten worden.) Heb ik al verteld dat ik laatst WEER een droom had over m'n truck en een bak met gootsteenonstopper? Dat bruisen is echt horror. Sinds die droom staat de truck boven. ![]() En dan nu de foto's, helaas moest ik ze binnen nemen omdat het buiten al donker was. Als het zaterdag acceptabel weer is, zet ik hem even buiten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En KICK! | |
Googolplexian | donderdag 8 november 2007 @ 00:01 |
DRAG-ON! wb ![]() ![]() | |
Repeat | donderdag 8 november 2007 @ 00:04 |
Is dat ding nog niet klaar? ![]() | |
Neohammer | donderdag 8 november 2007 @ 00:06 |
Thanks! Het duurt ff, maar dan heb je ook wat! (hoop ik.... ![]() | |
PeuRac | donderdag 8 november 2007 @ 01:07 |
Nice ![]() Ik kan niet wachten tot die rijdt ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 8 november 2007 @ 08:32 |
Had Googolplexian die naam toen niet verzonnen? ![]() | |
Juup© | donderdag 8 november 2007 @ 08:44 |
quote:Harry Potter draak o.i.d. | |
Neohammer | donderdag 8 november 2007 @ 17:15 |
quote:Was inderdaad een Drakensoort uit Harry Potter, had te maken met de vorm van het chassis. ![]() Sinds 2 maanden kan ik gebruik maken van een 5 assige freesbank, dus misschien dat ik straks een nieuw voortuig ga bouwen. Iets met grote banden waar ik ook echt mee kan gaan rijden zonder bang te zijn voor beschadigingen aan lak/geanodiseerd aluminium etc. (Dan zet ik de Hebridean Black te koop.) Ondertussen ben ik druk geweest met wat voorstudies voor weer een nieuw project dat ik in 2008 ga beginnen: ![]() ![]() |