abonnement Unibet Coolblue
pi_27754929
Laatste post was van Nilasha:
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:06 schreef Nilasha het volgende:
Moet echt even zeggen dat dit topic echt leuk is! Vorig jaar hebben wij de hele tuin leeg gehaald en opnieuw ingedeeld. De vorige bewoners hebben voor ons echt een verwaarloosde tuin achter gelaten..
Dus we begonnen dit voorjaar met twee hele lege perkjes, we zijn nog steeds op zoek naar goede grondbedekkers etc. en ik heb met het doorlezen van deze berichtjes al heel wat ideeën opgedaan!!

Tuin voor:


Tuin na:
pi_27765248
TTTTTTTEEEEEEEVVVVVVEEEEEEEEPPPPPPPPPEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_27766012
Mooi geworden Nilasha !
pi_27768552
TVP
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:32:35 #5
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_27774688
Wauw Nilasha,

Dat heb je mooi gedaan!
Is vast een enorme klus geweest!!
Nu kan je lekker gaan genieten, zeker met dit weer.
allesj komt goet - najib amhali
pi_27777050
Géén TerugVindPlanten mensen, maak iets van je post.
Bijvoorbeeld, Moooiiiii Nilasha

Ik zie dat ik niet de enige in NL ben met lelijke witte plastic stoelen
Het liefst zou ik alles in dat mooie hout hebben en met smeedijzer of zo... maar ja.. een gegeven schoonpaardje.... etc
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:50:17 #7
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27777162
Posen met je tuin, leuk!!

Ik heb geen voor foto, stom stom. Maar stel je een volledige bestraatte tuin voor met een pergola en leistenen door de hele tuin heen verspreid. Inclusief complete oerwoud aan verwilderde planten. Links was de hele schutting overwoekerd door klimop en nog een andere plant. Rechts stonden 3 bomen (kerstboom etc )

Na 3 maanden hebben we dit ervan gemaakt:



Wat je niet ziet is het terras, dat is nog 3 meter en ligt er nog onder zeg maar.
Trotse mamma :)
pi_27777282
Wát een werk is dat geweest zeg
Een vijver
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:01:25 #9
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27777538
Behoorlijk. Achterin zie je houten paaltjes liggen. Die lagen begraven in de tuin, onder de bestrating Daarnaast staan 90 stoeptegels. (lagen tot 9 onder elkaar diep gestapeld in de grond) En de lagen ook ONDER de klinker bestrating.. Not amused...

Nu zitten er alweer planten e.d. in de tuin. Ik zal later eens een totaal foto plaatsen. Gras zit er net een week in
Trotse mamma :)
pi_27779902
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie dat ik niet de enige in NL ben met lelijke witte plastic stoelen
Het liefst zou ik alles in dat mooie hout hebben en met smeedijzer of zo... maar ja.. een gegeven schoonpaardje.... etc
Hahah, en bedankt heh! Maar klopt, wij vinden ze zelf ook niet zo mooi, maar we hebben ze gekregen toen we gingen samen wonen, dus tja..
Maar goed te horen dat er meer mensen zijn hihi!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_27779924
Mooi Faithz! Vooral die plantenperkjes met die tegels er om heen, dat vind ik echt super!
If gymnastics were easy, it would be called football!
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:27:26 #12
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_27783111
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:22 schreef Nilasha het volgende:
Mooi Faithz! Vooral die plantenperkjes met die tegels er om heen, dat vind ik echt super!
Thanks. Dat zijn leistenen. Die lagen al in de tuin. Zo toch nog iets moois ermee gemaakt.
Trotse mamma :)
pi_27790806
Vanmiddag nog even bij de bloemenzaak langsgeweest, en een mooie paarse Campanula (C. Addenda, voor de liefhebbers...) op de kop getikt.
Ik kon er nog geen duidelijke foto van maken (o.a. door slechte lichtinval, morgen nog maar eens proberen...), daarom hier even een Google-foto van zo'n zelfde exemplaar:



De verkoopster wist te vertellen dat het een overblijvende plant is, die niet erg kieskeurig is wat standplaats en licht betreft. Wel de aarde altijd wat vochtig houden, maar niet kletsnat. En af en toe wat plantenvoedsel geven.

Weet iemand of deze soort zich vanzelf uitbreidt? Zou wel leuk zijn, elk jaar een grotere bos paarse bloemetjes... En kan je hem anders zelf vermeerderen, bv. door stekken?

[ Bericht 29% gewijzigd door Scootmobiel op 09-06-2005 23:20:20 ]
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27797809
Hier een paar exotische tuin foto's



Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
pi_27798628
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:45 schreef Bluezz het volgende:

Ik zie dat ik niet de enige in NL ben met lelijke witte plastic stoelen
Het liefst zou ik alles in dat mooie hout hebben en met smeedijzer of zo... maar ja.. een gegeven schoonpaardje.... etc
Wij hebben ook pas een maand houten meubilair. Voorheen ook wit plastic.
Dus zo alleen ben je niet.....
pi_27838511
Ik heb ook een paarse Campanula in mijn tuin staan. Je kan hem makkelijk delen/scheuren en ergens anders weer planten. Hij zaait zichzelf niet uit. Als hij uitgebloeid is snoeien en je hebt kans dat je weer bloemen krijgt.
pi_27848179
Mooi hoor Anakin

Campanula
Ik heb er 2 vorige week gekregen, leuk ga ik in de volle grond zetten, prachtig paars vind ik het
pi_27853006
*smurf is fan van exotische beplanting alleen jammer dat ik geen stuk tuin mag hebben om die exotisch in te richten, ma goed dat is ook wel weer begrijpelijk aan de andere kant

Volgens mij is die tuin behoorlijk opgeknapt Faithz! Ik heb natuurlijk geen beeld van de tuin toen deze nog verwaarloosd was, maar het ziet er nou behoorlijk mooi uit! Vooral die verhoogde borders vind ik erg leuk gedaan.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_27854018
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 18:20 schreef assepoes het volgende:
Ik heb ook een paarse Campanula in mijn tuin staan. Je kan hem makkelijk delen/scheuren en ergens anders weer planten. Hij zaait zichzelf niet uit. Als hij uitgebloeid is snoeien en je hebt kans dat je weer bloemen krijgt.
Bedankt voor de tip, assepoes!
En Bluezz, leuk dat jij ze nu ook hebt!
Dit is de mijne:



Dat delen / scheuren ga ik beslist eens proberen, en dan voorlopig in een potje wat groter laten worden denk ik. Tot zover hebben de meeste kleine plantjes die ik meteen in de volle grond gezet heb het niet overleefd namelijk, die waren dan blijkbaar nog iets te jong...
Wanneer kan je dat delen het beste doen trouwens? Tijdens de bloei, of juist niet?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27854486
ik denk na de bloei, omdat hij tijdens de bloei behoorlijk wat energie nodig heeft voor de bloemen en niet voor de aanmaak van nieuwe wortels. dit weet ik alleen niet zeker, maar het lijkt me logisch zeg maar
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_27855564
Okee, klinkt wel logisch inderdaad. Bedankt!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27867436
Ik heb ze gedeeld van het voorjaar, toen er nog geen bloemetjes te zien waren, maar wel het groen. Die plant van jouw ziet er sterk genoeg uit om hem in de volle grond te zetten.
Tipje: gat graven, potgront erbij, flink water erbij, plant erin zetten, gat dichten, goed aandrukken en weer water geven. Werkt bij mij altijd. Ik doe overigens niet altijd potgrond erbij en ik zet het te planten plantje altijd eerst in een bak water. Je voorkomt daar ook mee dat je de wortels beschadigd als je hem uit het potje haalt.
Daarna de komende dagen water geven om de wortel een kans te geven om te groeien. Pas geplanten plantjes hebben flink wat water nodig in het begin. Later kan je wat minder geven.
pi_27869759
Goeie tips assepoes, daar heb ik wat aan!
Ik denk dat ik het doe als hij uitgebloeid is, dan hoef ik niet helemaal tot het volgende voorjaar te wachten.

Oh ja, nog even over het zevenbladgebeuren:
Na de eerste (echte) spuitbeurt met Roundup, op 8 juni, was er nog niet veel verandering te zien, alleen dat de randen van sommige bladeren een beetje bruin werden. Maar van verdorren was nog geen sprake, dat zal wel wat meer tijd nodig hebben... 't Is verdraaid hardnekkig. Vandaag heb ik het voor alle zekerheid nog maar eens bespoten, in de hoop dat het spul nu wat sneller de pijp uit gaat.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27870452
Offtopic (maar wel geinig):
Zit ik net nog ff te zoeken naar wat meer info over onkruidbestrijding met Roundup, krijg ik deze Zuidafrikaanse site op m'n scherm. Die onkruidnamen allemaal, en die uitleg, haha... ik lig altijd weer dubbel om dat taaltje.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27870473
Die k*t slakken zitten echt overal op en in he, niet alleen in mijn hosta's maar nu ook in mijn lekker groeiende zonnebloemplantjes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')