abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:51:53 #1
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27742326
Hoi, ik heb gekeken naar een algemeen 'lift topic' of een topic over Servië, maar dit was er niet!

Ik en een vriendin willen graag naar het Exit festival in Novi Sad - Servië (dit is van 7 juli t/m 10 juli), en omdat we niet al te veel geld hebben dachten we dat liften wel een goed idee was!
Mijn vriendin heeft een rijbewijs en 5 jaar rij-ervaring, en benzinekosten delen we natuurlijk!
Ik heb namelijk gezocht naar goedkope vliegreizen naar Belgrado, maar heb niks kunnen vinden (als iemand hier iets over weet post het dan ook!!
Of als iemand wat weet over treinreizen naar Servië pls post het!

Dus als je rond 2/3/4/5/6 juli naar Novi Sad of ergens anders in Servië rijdt, post dat dan hier aub!!
Of als iemand informatie heeft over goedkope vliegreizen/treinreizen naar Servië post het ook!!

Webzijde van het festival: http://www.exitfest.org/eng/
Mijn email is nergal@chello.nl

Thanks!!

Ps. Hierna willen we naar de omgeving van Split - KROATIË en vanuit daar zochten we ook een lift terug naar Nederland (of informatie over vliegreizen/treinreizen is ook welkom). Ik heb gezocht en via GermanWings een vlucht gevonden vanuit Dubrovnik naar Keulen voor 60 euro inclusief, maar graag nog meer tips!!
Hier mijn vragen over Kroatië: http://forum.fok.nl/topic/143567/6/50

[ Bericht 1% gewijzigd door armpitje_ op 08-06-2005 15:06:01 ]
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 15:59:38 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27744843
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic
heb je daar al geprobeerd om iets te weten te komen over goedkoop reizen naar Novi Sad
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Eindredactie Games woensdag 8 juni 2005 @ 23:23:22 #3
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27760574
tering nog geen 50 euro per kaartje, het is dat het helemaal in kroatie is waar ze helaas bijna geen engels praten en het toch echt 20 uur rijden is
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 9 juni 2005 @ 00:03:16 #4
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27761725
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:23 schreef donald_dick het volgende:
tering nog geen 50 euro per kaartje, het is dat het helemaal in kroatie is waar ze helaas bijna geen engels praten en het toch echt 20 uur rijden is
Het is in Servie, zoals in de topic titel staat.
  Eindredactie Games donderdag 9 juni 2005 @ 01:19:53 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27763412
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:03 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

Het is in Servie, zoals in de topic titel staat.
scheelt maar 1 uur rijden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 9 juni 2005 @ 01:43:06 #6
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27763749
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 01:19 schreef donald_dick het volgende:

[..]

scheelt maar 1 uur rijden
.....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 07:42:15 #7
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27795436
Schopje...
Gaat er niemand rond die datum naar Servië, of bijvoorbeeld Kroatië, Slovenië.... desnoods Oostenrijk...
Weet niemand iets over vliegreizen of treinreizen naar Serivië???
  Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 08:06:46 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27795578
Die mensen zijn er genoeg, maar zitten hier: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic
Zoals ik al eerder schreef.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:10:47 #9
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27795605
ken nog wel wat yugos die naar belgrado gaan binnenkort, maar of je daarmee mee wilt rijden...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:30:16 #10
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27805690
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:10 schreef ASroma het volgende:
ken nog wel wat yugos die naar belgrado gaan binnenkort, maar of je daarmee mee wilt rijden...
Hey, wat is er dan met die lui?
Als je serieus bent, kan je dan ajb mailen naar nergal@chello.nl
Thanks
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:35:09 #11
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27805852
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Die mensen zijn er genoeg, maar zitten hier: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic
Zoals ik al eerder schreef.
Heb het er gepost.
Als je dit topic dan toch wil laten staan?
Thanks
  vrijdag 10 juni 2005 @ 16:29:03 #12
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27809566
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:30 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

Hey, wat is er dan met die lui?
Als je serieus bent, kan je dan ajb mailen naar nergal@chello.nl
Thanks
ze kunnen bij hun tocht geen pottenkijkers gebruiken
  vrijdag 10 juni 2005 @ 16:50:22 #13
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27810171
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

ze kunnen bij hun tocht geen pottenkijkers gebruiken
Dit is een serieus topic. Als je niks te melden hebt reageer dan aub ook niet. Alvast bedankt!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 17:02:48 #14
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27810509
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:50 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

Dit is een serieus topic. Als je niks te melden hebt reageer dan aub ook niet. Alvast bedankt!
lol serieus liften naar belgrado? tis geen the trip hoor, in zulke landen behoor je niet te liften en al helemaal niet in het voormalige yugoslavia! maar goed doe wat je niet laten kan, en open straks geen huiltopic dat je van je spullen bent beroofd
  Moderator zaterdag 11 juni 2005 @ 14:08:05 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27832872
In TRV stellen we een vriendelijke houding ten opzichte van je medefokker zeer op prijs. Indien je dat niet kunt opbrengen, reageer dan niet.

Dit wil overigens niet zeggen dat je niet sceptisch mag zijn. Liften naar Joegoslavië lijkt mij bijvoorbeeld ook niet bijzonder veilig.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:59:38 #16
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27833932
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:
In TRV stellen we een vriendelijke houding ten opzichte van je medefokker zeer op prijs. Indien je dat niet kunt opbrengen, reageer dan niet.

Dit wil overigens niet zeggen dat je niet sceptisch mag zijn. Liften naar Joegoslavië lijkt mij bijvoorbeeld ook niet bijzonder veilig.
Thanks voor de waarschuwing.
Ik zie niet in wat er onveilig is aan liften naar Servië (ja Joegoslavië bestaat al een tijdje niet meer )
De oorlog is al tijden over en ik vind het een beetje vreemd om een heel volk als barbaren af te schilderen
Trouwens ik vraag ook naar info over andere vervoersmiddelen zoals vliegtuig en trein.
Dus mensen reageer nouuuuuuuu
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:08:26 #17
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27834093
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:

vaak moet je een beetje streng zijn om onwetende mensen wat duidelijk te maken, niet onvriendelijk bedoelt verder.

Maar veel succes met het zoeken naar vervoer verder
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:10:14 #18
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27834134
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:59 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

Thanks voor de waarschuwing.
Ik zie niet in wat er onveilig is aan liften naar Servië (ja Joegoslavië bestaat al een tijdje niet meer )
De oorlog is al tijden over en ik vind het een beetje vreemd om een heel volk als barbaren af te schilderen
Trouwens ik vraag ook naar info over andere vervoersmiddelen zoals vliegtuig en trein.
Dus mensen reageer nouuuuuuuu
het zijn ook geen barbaren, maar armoede dwingt mensen nu eenmaal tot criminele activiteiten. Twee "hulpeloze" toeristjes zijn natuurlijk een easy target.
pi_27855775
tsja, aan jouw posts te zien ben je:

a. Nog een broekie, en
b. Een zeer onervaren balkan-ganger

Ten eerste ontraad ik je sterk om naar Servie te liften als je in dit soort landen geen back-up hebt.
Ten tweede ben je verplicht in zowel Servie als in Kroatie om - als je geen hotel neemt - je binnen 24 uur na binnenkomst van het land te melden bij de politie. Doe je dat niet en ze houden je aan (m.n. Servie) dan wordt je trip zomaar voor nader te bepalen tijd verlengt in de bajes. En daar spreken ze geen Engels. Ook niet als ze wel Engels kunnen spreken. Ten derde vraag ik me af hoe je van Novi Sad naar Split wilt reizen. Novi Sad ligt in Servie over de grens bij Osijek, je moet dan een grote omweg door Kroatie maken of dwars door Bosnie gaan. Veel succes zou ik zeggen, in Bosnie is de infrastructuur gewoon niet aanwezig en geen idee welke Serv er zo maar even zijn leven op het spel gaat zetten om jullie naar Split te brengen, net zomin als de kans dat je in Novi Sad een Kroaat vindt die het festival bezoekt (beetje cynisch stukje ik weet het, maar je kunt maar gewaarschuwd zijn). Ten vierde, mocht je al in Split aankomen, nog helemaal enthousiast van je festival, dan zou ik het niet van de daken schreeuwen, want dan zullen er maar weinig komoras of sobas vrij zijn voor jullie. In Kroatie hebben ze namelijk een beetje een hekel aan Serviers. Vanwege een oorlog een jaar of 10 terug. Snap je.

Wat betreft goedkoop vliegen moet je begrijpen dat Servie en Kroatie buiten de EU liggen en er dus geen vliegmaatschappijen als Easyjet en Ryanair daar vliegen. Die vliegen goedkoop omdat ze door EU vliegvelden gesponsored worden. Je zult dus een lijnvlucht moeten nemen. Dat kan met de JAT, de joegoslavische maatschappij. Dan heb je kans op een rechtstreekse vlucht. Anders kun je nog kijken bij Malev, de hongaarse vliegmaatschappij. Moet je eerst naar Budapest en dan in een russisch propellor vliegtuigje naar Belgrado. Zal beiden rond de 250 euro kosten als je geluk hebt.
  maandag 13 juni 2005 @ 01:16:18 #20
91856 Stretto
..........
pi_27875062
Gewoon niet doen........
Met eigen vervoer of met de bus is een ander iets
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  maandag 13 juni 2005 @ 12:27:38 #21
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27882796
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:07 schreef huggy_bear het volgende:
tsja, aan jouw posts te zien ben je:

a. Nog een broekie, en
b. Een zeer onervaren balkan-ganger

Ten eerste ontraad ik je sterk om naar Servie te liften als je in dit soort landen geen back-up hebt.
Ten tweede ben je verplicht in zowel Servie als in Kroatie om - als je geen hotel neemt - je binnen 24 uur na binnenkomst van het land te melden bij de politie. Doe je dat niet en ze houden je aan (m.n. Servie) dan wordt je trip zomaar voor nader te bepalen tijd verlengt in de bajes. En daar spreken ze geen Engels. Ook niet als ze wel Engels kunnen spreken. Ten derde vraag ik me af hoe je van Novi Sad naar Split wilt reizen. Novi Sad ligt in Servie over de grens bij Osijek, je moet dan een grote omweg door Kroatie maken of dwars door Bosnie gaan. Veel succes zou ik zeggen, in Bosnie is de infrastructuur gewoon niet aanwezig en geen idee welke Serv er zo maar even zijn leven op het spel gaat zetten om jullie naar Split te brengen, net zomin als de kans dat je in Novi Sad een Kroaat vindt die het festival bezoekt (beetje cynisch stukje ik weet het, maar je kunt maar gewaarschuwd zijn). Ten vierde, mocht je al in Split aankomen, nog helemaal enthousiast van je festival, dan zou ik het niet van de daken schreeuwen, want dan zullen er maar weinig komoras of sobas vrij zijn voor jullie. In Kroatie hebben ze namelijk een beetje een hekel aan Serviers. Vanwege een oorlog een jaar of 10 terug. Snap je.

Wat betreft goedkoop vliegen moet je begrijpen dat Servie en Kroatie buiten de EU liggen en er dus geen vliegmaatschappijen als Easyjet en Ryanair daar vliegen. Die vliegen goedkoop omdat ze door EU vliegvelden gesponsored worden. Je zult dus een lijnvlucht moeten nemen. Dat kan met de JAT, de joegoslavische maatschappij. Dan heb je kans op een rechtstreekse vlucht. Anders kun je nog kijken bij Malev, de hongaarse vliegmaatschappij. Moet je eerst naar Budapest en dan in een russisch propellor vliegtuigje naar Belgrado. Zal beiden rond de 250 euro kosten als je geluk hebt.
Bedankt voor de reactie. Jammer dat je zo cynisch bent.

Ten eerste we hebben een back-up in Servië namelijk iemand die in Belgrado woont, bovendien kunnen we altijd nog met de bus/trein gaan: in heel Duitsland kunnen we voor 15 euro reizen met de trein, en vanaf Salzburg is het ongeveer 40 euro naar Zagreb ook met de trein... en dan nog naar Belgrado en/of Novi Sad. De vraag was alleen of iemand wat meer informatie of ervaring had. En je kunt je voorstellen dat als iemand bijvoorbeeld op vakantie gaat naar Servië of Kroatië met de auto, dat wij graag mee zouden rijden. Ik zie niet in wat daar zo griezelig aan is. Het is niet zo dat we in Servië langs de kant van de weg gaan staan.

Ten tweede, wanneer de reis een beetje bekend is kunnen we een hotel gaan boeken in Novi Sad, en dat is geen probleem heb ik me laten vertellen.

Ten derde van Novi Sad naar Split reizen we met de bus (de vriend in Belgrado die wij kennen heeft dit vaker gedaan en dit is goedkoop en redelijk snel.

Ten vierde zijn wij niet de types die op straat gaan schreeuwen waar we geweest zijn

Wat betreft goedkoop vliegen van Split naar NL (of iets in de buurt).
Je hoeft mij niet te vertellen dat Servië en Kroatië buiten de EU liggen, en het principe van maatschappijen zoals ryanair hoef je me ook niet uit te leggen.
Zoals je misschien wel hebt kunnen zien heb ik zelf via GermanWings een vlucht gevonden van
Dubrovnik naar Keulen voor 60 euro inclusief (en voor 15 euro pp zit je in NL, met het Duitse wochenende ticket met de trein).
Ik vroeg mij alleen af of iemand ervaring/informatie had over bijvoorbeeld treinreizen.

Dus bedankt voor je reactie, maar misschien kun je ipv je 'kritiek' wellicht iets meer vertellen over je ervaring met het openbaar vervoer in Servië en Kroatië.
  maandag 13 juni 2005 @ 12:28:08 #22
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27882810
quote:
Op maandag 13 juni 2005 01:16 schreef Stretto het volgende:
Gewoon niet doen........
Met eigen vervoer of met de bus is een ander iets
Wat niet doen?
pi_27899507
Ik ben het dus niet eens met Huggy_bear.
Mensen in Kroatie en Servie zijn heel aardig, en met een beetje oppassen (wat je overal moet doen) is liften helemaal geen probleem. Hij heeft wel gelijk dat je in Split niet al te hard over Servie moet gaan schreeuwen want dat ligt niet echt lekker zeg maar. EXIT is redelijk tot zeer internationaal, dus als je er eenmaal bent is het helemaal geen probleem. Het is ook op een geweldige plek.
Ik ga wel die richting op, maar ik heb jammer genoeg geen ruimte meer, anders kon je mee. In het slechtste geval kan je altijd de bus nemen naar Belgrado. Ben je wel 20 uur onderweg, maar het is niet duur.
het OV daar is vreselijk, en niks wat je gewend bent. Ze komen niet op tijd, het is vies en pauper. Maar aan de andere kant kost het geen drol. Als je iets zoekt of iemand nodig hebt, spreek dan iemand aan die op een student lijkt, dat zijn serieus de enige mensen die Engels spreken, en ook de enige mogelijkheid om iets voor elkaar te krijgen dus .
Maar je hoeft je geen zorgen te maken over dingen die hierboven verteld worden. Je zal verbaasd zijn hoe westers en modern Kroatie en Servie zijn (in de grote steden). Vaak is het dat qua mode enzo men voorloopt op wat je hier hebt.
  maandag 13 juni 2005 @ 22:14:17 #24
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
pi_27902335
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:50 schreef boskov het volgende:
Ik ben het dus niet eens met Huggy_bear.
Mensen in Kroatie en Servie zijn heel aardig, en met een beetje oppassen (wat je overal moet doen) is liften helemaal geen probleem. Hij heeft wel gelijk dat je in Split niet al te hard over Servie moet gaan schreeuwen want dat ligt niet echt lekker zeg maar. EXIT is redelijk tot zeer internationaal, dus als je er eenmaal bent is het helemaal geen probleem. Het is ook op een geweldige plek.
Ik ga wel die richting op, maar ik heb jammer genoeg geen ruimte meer, anders kon je mee. In het slechtste geval kan je altijd de bus nemen naar Belgrado. Ben je wel 20 uur onderweg, maar het is niet duur.
het OV daar is vreselijk, en niks wat je gewend bent. Ze komen niet op tijd, het is vies en pauper. Maar aan de andere kant kost het geen drol. Als je iets zoekt of iemand nodig hebt, spreek dan iemand aan die op een student lijkt, dat zijn serieus de enige mensen die Engels spreken, en ook de enige mogelijkheid om iets voor elkaar te krijgen dus .
Maar je hoeft je geen zorgen te maken over dingen die hierboven verteld worden. Je zal verbaasd zijn hoe westers en modern Kroatie en Servie zijn (in de grote steden). Vaak is het dat qua mode enzo men voorloopt op wat je hier hebt.
Thanks voor de reactie!!
Nouja jammer dat we niet mee kunnen rijden
Ja, het is inderdaad heel vreemd dat mensen gelijk zo reageren alsof het een of ander achtergesteld gebied is met allemaal bandieten
Heb inderdaad veel gehoord over Exit, lijkt me erg leuk
Hm kun je misschien wat vertellen over de kosten van de bus naar Belgrado? Wat ongeveer de kosten zijn?
pi_27904407
kijk bijvoorbeeld op eurolines.nl. Ik ben bang dat op korte termijn een retourtje met de bus toch ook wel 150 euro zal kosten.
Overigens is dit jaar een toplineup op exit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')