Ja, een 'meeloopstage'.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:07 schreef JDude het volgende:
Ik neem aan dat het om een meeloopstage gaat?
Sowieso kun je je beter richten op de doelgroep waarvoor je het verslag schrijft. Of je het zelf fijn vindt lezen is van ondergeschikt belang, probeer te achterhalen wat de lezers verwachten.
Weet je toevallig een aantal titels?quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:08 schreef CybPraetorian het volgende:
aha ijsmeis moet ook nog gewoon stagelopen dus...
tja ik zou zeggen, lees een aantal boeken waarin verslagen schrijven aanbod komt...
leren communiceren komt je misschien wel bekend voor...
ja het boek Leren Communiceren, ISBN 90-01-80826-3 van wolters noordhofquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:14 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Weet je toevallig een aantal titels?.
Ik heb wel een Nederlands (Communicatie) boek, maar ik geloof dat daar niets over verslagen in staat.
precies! je moet der gewoon een heel verhaal van maken in vorm van een verslagquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:19 schreef knox_ het volgende:
Het is de bedoeling (dat was bij mij zo in ieder geval) dat je uitlegt hoe je precies te werk bent gegaan. Beschrijf gewoon in stappen hoe je iets hebt aangepakt, waar begon je mee, wat deed je daarna wat ging er fout? Schrijf er gewoon een leuk verhaaltje van, en zuig minstens 50% uit je duim. Succes gegarandeert
verwijzingen van theorie naar praktijk zijn ook altijd goed!quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:22 schreef knox_ het volgende:
Oh en schrijf tussendoor ook wat over de technische kant, gewoon wat theoretisch geblaat
Dankuquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:16 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ja het boek Leren Communiceren, ISBN 90-01-80826-3 van wolters noordhof
Op zich kan ik het verslag ook indelen in punten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:19 schreef Burnafter het volgende:
Heyhey!
Ik ben nu aan het afstuderen, en ben bijna klaar. Ik ben dus al behoooorlijk wat aan verslaggeving gedaan. Uiteraard ook een derdejaars stage achter de rug.
Probeer in ieder geval zoveel mogelijk in punten te werken. Dus je tekst op te delen door middel van kopjes. Werk ook lekker met opsommingen met puntjes (bullets).
Ik begrijp dus dat jouw stageverslag min of meer een verslag is van wat je per week hebt gedaan. Voor mijzelf heb ik tijdens mijn afstuderen ook een voortgangsrapportage gemaakt. Deze bestond voor iedere week uit ongeveer 1,5 A4. Eerst begon ik dan met een klein tabelletje met daarin de dagen van die betreffende week en de dingen die je daarin opgelevert, deadlines enzo. Daarna kreeg je de volgende tussenkopjes:
- Deze week in het kort (werk met puntjes). Bijvoorbeeld: Deze week de opdracht gekregen om x te gaan doen. Begonnen met boek y te lezen. Weet ik het allemaal...
- Opgeleverde producten. Bijvoorbeeld: Testverslag website y.
- Actiepunten. Bijvoorbeeld: De volgende week werken aan z.
- Eerstvolgende deadline. Bijvoorbeeld: x mei.
Veel succes eh!
Goed idee. Dankjewelquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:22 schreef Byte_Me het volgende:
beschrijvend schrijven, ipv een opsomming van wat je gedaan hebt. hoe was de oude layout, wat was er mooie en lelijk aan. op wat voor manier heb je deze verbeterd, etc...
Wat zijn de leermomenten van je stagequote:Op woensdag 8 juni 2005 11:25 schreef Houniet het volgende:
wat ook belangrijk is in zo'n verslag is dat je erin zet wat je allemaal geleerd hebt
en feedback die je van collega's hebt gehadquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:26 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Wat zijn de leermomenten van je stage![]()
Inderdaad heel belangrijk om die te vernoemen![]()
De werkzaamheden van week BLA bestond uit het corrigeren, verbeteren en aanpassen van een website BLA genaamd. Deze website van BEDRIJFBLA gaat overf BLA en is opgezet met BLA.quote:"Deze week heb ik de website van *bla* onder handen genomen.
Ik heb hierbij de layout aangepast en heb hier met tabellen gewerkt."
quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:27 schreef Eronymus het volgende:
[..]
De werkzaamheden van week BLA bestond uit het corrigeren, verbeteren en aanpassen van een website BLA genaamd. Deze website van BEDRIJFBLA gaat overf BLA en is opgezet met BLA.
De werkzaamheden die uitgevoerd zijn bestond uit het aanpassen van TABEL X door middel van BLA en BLABLA omdat dit beter is BLA want hierdoor.......is het mooier, komt kleur beter naar voren, is het beter leesbaar
natuurlijk zonder dat BLA he.... :![]()
genoeg te verzinnen lijkt me... misschien iets meer beschrijvend schrijven....
ik vermijd ook altijd ik, je, wij..... (heel soms gebruik ik 'men')![]()
En iedereen bedanken die je stage mogelijk gemaakt heeft slijm slijm.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:25 schreef Houniet het volgende:
wat ook belangrijk is in zo'n verslag is dat je erin zet wat je allemaal geleerd hebt
Ik weet niet precies op wie je nou doelt maar we proberen alleen maar tips te geven.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:27 schreef ijsmeis het volgende:
De mensen die hier denken dat ze grappig zijn en niet ontopic kunnen reageren mogen wat mij betreft nu wel vertrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |