Niet zolang er goede Moslima's lopenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet definitief, maar er kan wel heel wat geetter van komen voor het zover is..
Kwantitatief lijken ze in een meerderheid helaas.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet zolang er goede Moslima's lopen
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kwantitatief lijken ze in een meerderheid helaas.
Uiteindelijk wel, maar het neemt niet weg dat er een hoop schade zal zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch geloof ik dat alleen de goede mensen het zullen overleven van welke gedachtengoed ze ook mogen zijn.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, maar het neemt niet weg dat er een hoop schade zal zijn.
We zijn het wel.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Betwijfel of het uberhaubt wel zover komt.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
We zijn het wel.Het gaat trouwens weer off-topic hier.
Ik ben zelf geen islam-kenner, dus een echt antwoord kan ik er niet op geven. De traditionele rolverdeling zie ik wel vaak terug, dus de man als kostwinner, en de vrouw als huisvrouw. In veel van die gevallen is de vrouw ook volledig onderschikt aan de man, en heeft zelf eigenlijk weinig in te brengen. Ik ken aan de andere kant ook gevallen waar het volledig omgedraaid is.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oke wat is voor jou de positie van de man/vrouw in de Islam voor jou?
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen islam-kenner, dus een echt antwoord kan ik er niet op geven. De traditionele rolverdeling zie ik wel vaak terug, dus de man als kostwinner, en de vrouw als huisvrouw. In veel van die gevallen is de vrouw ook volledig onderschikt aan de man, en heeft zelf eigenlijk weinig in te brengen. Ik ken aan de andere kant ook gevallen waar het volledig omgedraaid is.
Voor zover ik tot nu toe uit deze topic begrijp heeft de man vanuit de islam de verantwoordelijkheid opgelegd gekregen om te zorgen voor brood op de plank, en heeft de vrouw de verantwoordelijkheid opgelegd gekregen om te zorgen dat de kinderen goed terecht komen, maar hoeft dat niet te betekenen dat zij zelf die taken uitoefenen, zij blijven echter verantwoordelijk.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
De vrouw is volgens mij een van de weinige dingen waar Godslasteraar niet tegenaan schopt.![]()
Uhm dus stel jij komt onderweg zijnde een naakt en gekwetst meisje tegen welk door een beest van een vent te grazen is genomen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mijn zwakke plek, ssssssssssst
![]()
![]()
en je weet dat ik jou niet zal weerspreken, en dat terwijl het zo interessant werd met Triggie![]()
voortplanting. De obsessie die gelovigen aan de dag leggen wat betreft vrouwen, hoe ze zich kleden, en wat ze wel of niet mogen, met wie ze wel of niet een relatie mogen aangaan, en sex in het algemeen, is vergelijkbaar met dat van wat ik een psychopaat noem.
Het is overigens ook altijd interessant om de post-geschiedenis van een gelovige (mannelijke) user te bekijken en in welke topics hij reageert. Een flink deel daarvan is vrouw/sex gerelateerd en de reacties voorspelbaar.
Bij mij is dat aandeel vermoedelijk gelijk aan nul.
Dit stukje heb je weggelaten, lees het nog eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:48 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Uhm dus stel jij komt onderweg zijnde een naakt en gekwetst meisje tegen welk door een beest van een vent te grazen is genomen.
Dan zul jij haar niet onmiddelijk bedekken, niet overvallen zijnde door een gevoel van diepe bedroeftheid omdat hier iets kostbaars ontheiligd is en dit onmiddelijk in bescherming genomen dient te worden en nog belangrijker, voorzien dient te worden van kleding?
.................
................
De mens is zo heilig als z'n kleinste zonde !
Verder kom ik onderweg nooit naakte meisjes tegenquote:Alicey: De vrouw is volgens mij een van de weinige dingen waar Godslasteraar niet tegenaan schopt.
Ik:
Sterker nog, de miserabele positie van de vrouw binnen de religies, en dan niet alleen door de heilige teksten, maar ook wat blijkt uit de realiteit, is de voornaamste reden voor mijn afkeer van religies.............
quote:Op zondag 12 juni 2005 01:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dit stukje heb je weggelaten, lees het nog eens.
[..]
Verder kom ik onderweg nooit naakte meisjes tegenen ik bén een beest van een vent en heb alleen al het afgelopen jaar twee keer een meisje geholpen die lastig werd gevallen. Het stelde niet zoveel voor, puur mijn aanwezigheid was voldoenden om die viezerikken de benen te doen laten nemen. Een kerel (ik) van 1.90 en 90 kg is natuurlijk andere koek dan een tienermeisje. Dus géén mooie woorden, maar daden!
En wat betreft alle ''naakt en sex verkoopt'', je kunt je afvragen hoe het met de emancipatie gesteld is, waarbij ik moet zeggen dat alleen het woordje emancipatie al voldoende is om nogal wat gelovers op de kast te krijgen. Maar ik voel me niet te goed om van al het naakt en sex te genieten. De zomer biedt altijd weer interessante vergezichten, decolletés, benen, enzoDus ik vind het allemaal wel best, zolang niemand gedwongen wordt. En ik kan me niet van de indruk onttrekken dat het vooral religieuze mannen zijn die erg veel moeite hebben met lustgevoelens en zelfbeheersing.
Ik bedenk me net dat een wereld zonder mannen, behalve ikzelf natuurlijk, me wel wat lijkt. Vast heel gezellig. Criminaliteit die vrijwel volledig verdwijnt, geen oorlogen meer. veel en veel minder geweld en andere akelige dingen.
Alleen zou je je kunnen vragen of die 3 miljard vrouwen blij met mij zullen zijn
Oh ja, een vrouw die verkracht is, is niet ontheiligt, die is zwaar mishandeld. Jou woordkeuze duidt erop dat jij, mischien onbewust, niet zozeer geïnteresseerd bent in het lot van dat individue maar meer om wat zij in jou hoofd personificeert. Het gaat jou, lijkt het, om de heiligheid, de eer die beschadigt wordt, oftewel er wordt iets bij jou zelf beschadigt. Dat fenomeen zie je heel sterk in het Midden Oosten, bij een verkrachting wordt in de eerste plaats de (familie)eer beschadigt, niet de vrouw zelf. die is de drager, de pakezel van dat waar het om in de eerste plaats om gaat: de eer. Die vrouw wordt niet zelden nóg eens gestraft en wel omdat zij de eer heeft laten beschadigen.
En jij vind het zo belangrijker dat het meisje aangekleed moet worden, waarom? voor het meisje zelf? of voor jou eigen ideaal dat dat meisje dient te vertegenwoordigen.
Uhmmmm, na ampel beraad met mijn morele, intellectuele en geëmancipeerde vermogens (ja, ik heb 't hele topic doorgelezen....quote:Op zondag 12 juni 2005 06:28 schreef Tiesemans het volgende:
Alleen ik heb weinig behoefte om te reageren aangezien het veelal kant nog wal raakt.
God's Woord voorziet niks voor niks in goede Wijsheid !quote:Op donderdag 16 juni 2005 03:31 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Uhmmmm, na ampel beraad met mijn morele, intellectuele en geëmancipeerde vermogens (ja, ik heb 't hele topic doorgelezen....) kom ik tot de conclusie dat jouw relaas zelf kant noch wal raakt. En dat is jammer. Benevens dat we nu een constructieve bijdrage in het debat moeten missen, heb je er blijkbaar tevens voor gekozen (? ) om weinig van de post van Godslasteraar te willen begrijpen en daarom hautain verdrag te vertonen. Alvorens ik zelf in het beklaagdenbankje wordt gedrukt, (ben je tegen mij?! dan ben je dus voor hem!
) wil ik hieraan toevoegen dat ik in het midden laat of ik het met GL eens ben of niet. Feit blijft dat jouw post feitelijk gezien inhoudelijk nergens op in gaat, een eenvoudig 'hier voel ik mij te goed voor', wint de oorlog dan ook niet wat mij betreft (NEEEEE geen heilige oorlog, oorlog is hier als metafoor gebruikt voor een debat met open vizier (ja ongelukkige keuze, ok ) ). Mijn conclusie: gemiste kans.
Duidelijk. We verschillen daar eenvoudig over van mening.quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:24 schreef Tiesemans het volgende:
God's Woord voorziet niks voor niks in goede Wijsheid !
Van toepassing op als antwoord op jou reactie beste PlanetX....
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; want met het oordeel, waarmee gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmee gij meet, zal u gemeten worden.
Nou ben ik nooit goed geweest in Wiskunde. (verklaard waarschijnlijk m'n kansbereking ?)
Maar het zij zo richting lasteraar.
Want de Bijbel zegt ook :
Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.
Niet dat ik nou bang ben om verscheurd te worden (door ene puma ? lol) maar sommige keren dien je enige gereserveerdheid te hanteren.
De door jou aangehaalde reactie van mij op lasteraar was daar mijn interpretatie op.
Tot zover ....
Prettige dag verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |