Het begin was erg mooi, naar het einde toe werd het wat meer zeuren vond ik. Zowiezo hou ik niet zo van die constante sprongen in de tijd. Maar zeker de moeite waard.
Spaanse film met o.a. Penelope Cruz
En een film die ik al vaker heb genoemd:
La Double Vie de Veronique
Een Pools/Franse film over 2 vrouwen die schijnbaar hetzelfde leven leven zonder dat ze elkaar kennen. Toch heeft hun leven effect op elkaar.
Lola Rent
Origineel, spannend, vlot en grappig.
Fucking Amal (jaja, rondjes vergeten, ik weet ut). inmiddels wel bekend hier.
Fantastische Deense film over een familie die haar 10-jaarlijkse feest met de voltallige familie houdt.
Zit vol zeer onverwachte situaties. Heel erg goed!
The Idiots
Van dezelfde regisseur als de bovenstaande. Deense film over een groep mensen die allemaal op zoek zijn naar "de idioot in henzelf". Film zit vol zowel hilarische als emotionele momenten. Ook een topper!
Taxi (1 en 2)
Twee Franse films van Luc Besson over een taxichauffeur in Marseille. Bij deze films krijg ik echt buikpijn van het lachen. Snel, veel actie en heel veel humor.
Zero Kelvin
Indringende film over een groep pool-onderzoekers die volkomen geisoleerd de winter moeten doorbrengen op een poolstation. (Noors)
La Vita e Bella
Kent vast iedereen he... Prachtige film.
Prachtig drama in het Mandarijn over een meisje dat een van de vier vrouwen van een Chinese meester wordt.
Kom, ik zal er nog wat toevoegen:
-Au revoir les enfants
Franse film over twee jochies op een school in WOII, waarvan er eentje Joods is. Tragisch einde . Helaas niet zo bekend, al is dit de film waar QT de titel "Reservoir Dogs" vandaan heeft (omdat ie het niet uit kon spreken!
)
-Cite des enfants perdus / Delicatessen
Twee weirde maar mooie Franse films van dezelfde regisseur. Zeer de moeite waard
-Los Amantes Del Circulo Polar
Een van de mooiste lovestories die ik ooit heb gezien, met heel mooie thematiek erin verwerkt
-Iedereen Beroemd
Een geweldige Belgische film (Vlaams) over talentenjachten. Zeer humoristisch op momenten en vertederend op andere...
Welke ik nog zou willen zien is "tilsammans" (weet niet precies hoe je dat schrijft...)
Nokia.
Le Grand Blue
Taxi
City of lost Children (hoe je die ook alweer schrijft in het frans.. pfff..)
Jesus was een palastijn
Crouching tiger, Hidden dragon
Perfect Blue
AMORES PERROS,
Mexicaanse pulp fiction!!! film heeft 3 verhalen in zich die allemaal op een ultiem moment bij elkaar komen!
zeer mooie montage en manier van filmen HELE mooie beelden.
ongelooflijk dat ie hier niet echt is doorgebroken.
voor mij een van de beste films van 2000!:)
http://us.imdb.com/Title?0245712
enjoy
quote:een vriend van me heeft die onlangs gekocht. binnenkort 's lenen, als hij terug is van vakantie
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:06 schreef K-Leke het volgende:
Raar dat ik nergens DEZE film hoor...AMORES PERROS,
En welke wil ik zelf aan dit lijstje toevoegen?
THEO EN THEA NATUURLIJK!!!!
verder ook leuk:
Everybody wants to help Ernest (eveneens met Arjan Ederveen)
De beide Tetsuo-delen
Alles van Alex de La Iglesia...
La Vita E'bella vond ik wel aardig maar niet bijzonder. Zelfde geldt voor City of Lost Children.
Er zijn een heleboel Franse films die ik op tv heb gezien en erg mooi vind. Weet geen titels helaas.
Ik denk er trouwens over om Spetters voor 19,95 op DvD te kopen. Ben alleen bang dat ie in mijn herinnering beter is.
quote:Doe het ALS-JE-BLIEFT niet!
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:32 schreef SunChaser het volgende:
Ik denk er trouwens over om Spetters voor 19,95 op DvD te kopen. Ben alleen bang dat ie in mijn herinnering beter is.
c'est arrive pres de chez vouz (en dan met hier en daar een accent)
errug leuk
quote:Ja dat interview heb ik ook gezien, erg amusant...
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:23 schreef Smots het volgende:Iedereen beroemd Check! De DVD heeft een leuk interview met deruddere, trouwens
quote:Ook al steek je er wel Spaans van op, volgens mij was die hoofdzakelijk Engels, Pendejo!!
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:31 schreef Mukie het volgende:
Blood in blood out
quote:Gruwelijk gaaf!
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:49 schreef beehee het volgende:
ik mis nog:c'est arrive pres de chez vouz (en dan met hier en daar een accent)
quote:Ik ook, ik vind sowieso dat er een hoop goeie films uit Fr. komen, (en uit Spanje).
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:32 schreef SunChaser het volgende:
Er zijn een heleboel Franse films die ik op tv heb gezien en erg mooi vind. Weet geen titels helaas.
Kolya!
Geweldige film.
Enne, Das Boot natuurlijk
Nog veel meer.
quote:Ja, wil ik ook nog steeds zien, lijkt me een goeie film. Is nooit echt doorgebroken, maar heeft wel heel lang in de filmhuizen gedraaid. Voor Nederland mag je 'm overigens op je 2001-lijstje zetten.
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:06 schreef K-Leke het volgende:
Raar dat ik nergens DEZE film hoor...AMORES PERROS,
Mexicaanse pulp fiction!!! film heeft 3 verhalen in zich die allemaal op een ultiem moment bij elkaar komen!
zeer mooie montage en manier van filmen HELE mooie beelden.
ongelooflijk dat ie hier niet echt is doorgebroken.
voor mij een van de beste films van 2000!:)
Ten eerste alle films met Takeshi Kitano. Vooral Sonatine en Kikujiro. Ook ander Japanse films die het westen halen zijn vaak de moeite waard. Zoals Audition.
Zelfde geldt voor Chinese films, zeker die met Gong Li. Raise the Red Lantern is echt zo'n film die je gezien móét hebben. The story of Qiu Ju. Five girls and a rope. Farewell to my Concubine. Etc.
En verder oa;
De trilogie Blue, Blanc, Rouge - Il Ladro di Bambini - C'est arrivé prest de chez vous - Sans toit ni loi - Zusje
Deens orgineel van Night Watch, 'k vond 'm de moeite waard.
mux
quote:ligt maar net draan waar je hem kijkt
Op dinsdag 16 oktober 2001 12:04 schreef MadScientist het volgende:Ook al steek je er wel Spaans van op, volgens mij was die hoofdzakelijk Engels, Pendejo!!
[..]
Maar heb voor mezelf de engelse versie gekocht
Bij deze dan
Enneh... Spoorloos natuurlijk
Lola Rennt
1 Fucking Åmål
2 De Lift
3 Spoorloos
4 Wildschut
5 La Vita è Bella
6 Funny Games
7 Festen
8 De Kersenpluk
9 Der Siebente Kontinent
10 Tillsammans
11 Ca commence aujourd'hui
12 La Vie rêvée des anges
13 Rosie
14 Romuald et Juliette
15 Jalla! Jalla!
16 Mifunes sidste sang
17 Lola rennt
18 L'Appartement
19 Il Ladro di bambini
20 Rosetta
21 Benny's Video
22 La Stanza del Figlio
23 Sous le Sable
24 Code Inconnu
25 Wandafuru raifu
Verder is Ulysses' Gaze (jaja, ik noem hem overal, dus ook hier) ook deels niet in het Engels
en wel heel mooi
Met name dit 10-tal daarvan vond ik erg goed:
- Amores Perros
- Familie
- Pauline en Paulette
- Y tu mamá también
- Christiane F - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
- Brutti, Sporchi e Cattivi
- Knoflíkári
- Idioterne
- Los Amentes del Circulo Polar
- Pane e Tulipani
Uiteraard ook:
crouching tiger hidden dragon
fucking åmål
raise the red lantern
maar die waren al genoemd...
[Dit bericht is gewijzigd door MrTambourineMan op 21-07-2002 22:31]
quote:Bijna
Op zondag 21 juli 2002 22:13 schreef SpoilerMan het volgende:
(waarschijnlijk niet goed gespeld:)un fabuleux destin de amelie poulain
En dan nog even deze film:
The Cup...
Kan me niet voorstellen dat veel mensen die hebben gezien
Gaat over een stel boeddhistische jongetjes die graag 't WK voetbal willen kijken, wat ze niet mogen van de "opper-monniken", en hier erg veel moeite voor moeten doen...
'K heb deze film ooit bekeken, omdat je voor school een "culturele" film moest kijken.
En gek genoeg boeide ie ook nog
- Abre Los Ojos
- Tesis
- Akira
- The Nameless
- Ghost In The Shell
- Lagaan
Iemand al een van de twee gezien?
quote:Die eerste heb ik gezien, ja. In de bios. Echt zo'n film als je 'm in de videotheek ziet liggen dat je 't jammer vindt dat je 'm al gezien hebt.
Op zaterdag 21 september 2002 23:35 schreef Stormvogel het volgende:
La Stanza del figlio kan ik huren in de bieb. En L' Auberge Espagnole wil ik nog wel zien in Tushinski (draait ie nu)Iemand al een van de twee gezien?
Spirited Away (anime) is trouwens ook de moeite waard om te kijken.
quote:Anders ik wel. Heb je alle films die ik in dit topic heb genoemd al gezien?
Op zaterdag 21 september 2002 23:46 schreef Stormvogel het volgende:
Ik kijk steeds vaker mooie, niet Engelstalige films.
En dat jij Marie des Bais Anges nog niet hebt gezien zeg, foei.
[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 22-09-2002 00:00]
quote:Die film komt volgende week vrijdag op Canvas (23:45).
Op zaterdag 21 september 2002 23:46 schreef Stormvogel het volgende:
Ik kijk steeds vaker mooie, niet Engelstalige films. Ik was trouwens met de uitmarkt van 2001 in Amsterdam, waar ik deze te zien kreeg. Pièces d'identités Was toch wel blij verrast door de humor. Niks hoogstaand verder, maar omdat ik niks verwachte toch leuk.
http://www.sonypictures.com/classics/kikujiro/
Gaat over een jochie die in de zomervakantie op zoek gaat naar zijn moeder... En dat doet 'ie met de man van een vriendin van zijn oma (hij woont bij zijn oma). Die man is een gehaaide knakker met een hele grote bek, die meer problemen geeft dan dat 'ie helpt
Bijzondere en grappige film...
quote:'My kind of list'...
Op woensdag 15 januari 2003 10:18 schreef NiXz het volgende:
Lola rennt
City of lost Children
Amelie
Fucking Åmål
Das Experiment
Anatomie
Ik had alleen 'fucking amal' willen ruilen voor de Franse-talige 'Taxi'. Wereldfilm !
( op het zoetsappige hollywood-einde na dan... )
Zijn nog niet genoemd en zeker de moeite waard.
quote:Sorry niet gezien
Op woensdag 15 januari 2003 08:12 schreef SunChaser het volgende:
Vanavond: 21:00 Todo sobre mi madre (9 reacties)
Met Cecilia Roth, Marisa Paredes, Candela Peña e.a (1999) Canvas Komedie 8.0
Battle Royale (2000, Japan, Drama / Thriller / Action)
Plot Outline: 42 high school students are forced to kill each other on an uninhabited island.
Funny Games (1997, Oostenrijk, Horror / Drama / Thriller)
Plot Outline: Two well educated young men, which call each other Paul and Peter amongst other names, approach a family on vacation...
Akai hashi no shita no nurui mizu/Warm Water Under a Red Bridge (2001, Japan, Comedy / Drama)
Plot Outline: A down-and-out businessman travels to a seaside town, where he meets a woman with unusual sexual powers.
Fucking Åmål (1998, Zweden, Drama / Romance)
Plot Outline: Two teenage girls in small-town Sweden. Elin is beautiful, popular, and bored with life. Agnes is friendless, sad, and secretly in love with Elin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |