abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2005 @ 19:07:21 #126
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28097334
Graag gedaan hoor Muus !
Ik twijvelde of ik het wel zo zou doen, maar je bent zo bezig voor anderen.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28097407
Kan ik ook een kaart krijgen die iets leuks voorspelt
Elven zijn goed
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_28099672
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:48 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor de tijd die je er in hebt gestoken. Ik weet niet echt wat ik moet zeggen. Toepasselijk? Zeker! Een mooie kaart, absoluut. En ja het zet zeker aan tot nadenken en is alles behalve nodeloze moeite. Verder heb ik eigenlijk een te geringe woordenschat maar het komt erop neer dat ik er blij mee ben
Graag gedaan hoor . Ik vind het erg leuk om te doen en het is een kleine moeite.
pi_28099763
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 19:10 schreef Mirage het volgende:

[..]

Penelope Dreamweaver
Inspiration. Magical dreams. Visions.

[afbeelding]

starter reading
Seek Visions and inspiration. Be aware that they are often subtle and require close attention. fantasies, dreams, and daydreams are all places an Inspiration Faery can contact us, but she can also pop up unanounced in the midst of the most ordinary of activities - in the bath, washing the dishes, driving the car, or anywhere else that our mind is half occupied and half running on idle. Pay special attention to unsought inspirations at this time. They have something wonderful to offer you, but it is up to you to catch them and bring them into reality.
Dank je, Mirage.

Laat ik nou precies de laatste tijd nogal (actief) bezig zijn met het zoeken naar inspiratie.
En m'n dromen zijn erg chaotisch en onsamenhangend. Kan er geen touw aan vastknopen. . Maar wel vaak helder en actief
pi_28100684
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:04 schreef MUUS het volgende:

[..]

Deze had ik al voor jou getrokken, maar die heb je nog niet gezien zo te merken:
[..]
Die had ik toch wel gelezen, alleen nog niet netjes bedankt ervoor eigenlijk!
Bij deze alsnog senk joe verrie mutsj!
Ik heb hem een paar keer gelezen zelfs, maar ben er nog niet achter hoe deze kaart matcht met de vraag die ik in mn hoofd had/heb.
The waves you made will always be
pi_28102268
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:33 schreef MUUS het volgende:

Oh, en de mensen die nog aan het wachten zijn, hoeven niet te vrezen! Ik ga vanavond weer aan de slag met mijn kaartjes. .
* myxomatosekonijn gaat in de rij staan

Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_28109969
quote:
Op zondag 19 juni 2005 12:55 schreef Mirage het volgende:
Nu iets heel anders.
...
hele lap tekst en uitleg
Mirage zou je me de uitleg kunnen doen voor de volgende?
oo
o
oo
oo

o
o
oo
o

oo
oo
o
oo

oo
oo
o
o

alvast bedankt...
What to think or what not to think... THAT's the question
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:58:27 #133
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28126988
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 09:57 schreef elfenvleugels het volgende:

[..]

Mirage zou je me de uitleg kunnen doen voor de volgende?
oo
o
oo
oo

o
o
oo
o

oo
oo
o
oo

oo
oo
o
o

alvast bedankt...
Hallo elfenvleugels,

Je "schild" komt er als volgt uit te zien.

even een veel te groot formaat, maar dat zal toch wel een keer door de vingers worden gezien ? Anders moet je er maar een link van maken. Elfenvleugels, als je op de foto klikt krijg je hem in groter formaat

Right Witness: Laetitia (Joy)

Laetitia is a figure of joy, balancing the harsh symbolism of Trisitia. It represents happinessof every kind and level, from the most momentary of passing pleasures to the highest reaches of human experience. In its astrological symbolism, jupiter has its usual role as the planet of good fortune, and watery Pisces and the outer element, Water, represent the emotional life, the context in which joy is usually experienced. The inner element and the elemental structure generally, though stress the role of energy in the attainment of happiness; it is by way of the free flow of creative force, in ourselves as in the universe, that joy comes into being.

Left Witness: Cauda Draconis (Tail of the Dragon)

Cauda Draconis is a symbol of endings and completions, balancing the symbolism of beginnings in Caput Draconis. Its astrological symbolism is that of the south or descending node of the Moon-the point at which the Moon crosses the Sun's path to go into southern heavens. THis point has some of the same symbolism as Mars and Satunr, the two malefics or negative disruptions, losses, and endings. Its inner and outer elements are both Fire; the elemental structure, which lacks on Earth, suggests a situation nearing completion and thus ripe for radical change.

Judge: Conjuction (Conjunction)

Conojunction is a figure of contact and union, balancing the isolated and limited figure Carcer. It represents the union of opposites on all levels and the resulting potentials for change. Here the astrological symbolism of mercury, Virgo, and Earth ties into ancient magical images of fertility, and the elemental structure is open energy in the Fire line and tot manifestation in the line of Earth. Air and Water, the active elements in this figure, are thought of in magical philosophy as middle realms uniting the two ends of the elemental spectrum; Air, the inner element of this figure, also has a role here as a symbol of interaction. like a crossroads, Conjunctio forms a context in which movement can lead in unexpected directions and bring energies and people on highly different trajectories into interaction.

Een soort tijdslijn die je kan hanteren:
Right Witness = verleden
Left Witness = toekomst
Judge = hier en nu

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28128383
wil iemand voor mij ook een kaart trekken?
pi_28130177
Ik wil graag een uitleg over dit.o,o,o,o,o,o,o,o,o,o,o,o,,1,1,1,1,1,1,1,1,0,0,0,0,0,0,0,0,.
Maak me ernstige zorgen
  woensdag 22 juni 2005 @ 13:19:21 #136
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28130977
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:51 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik wil graag een uitleg over dit.o,o,o,o,o,o,o,o,o,o,o,o,,1,1,1,1,1,1,1,1,0,0,0,0,0,0,0,0,.
Maak me ernstige zorgen
Oei...
ik geloof dat dat betekent dat je de verkeerde afslag hebt genomen...
Het ergste is dat het een éénrichtingsweg is...

Het eindpunt is te erg om te beschrijven.....

ik heb erg met je te doen en wens je alle kracht...
Sir Winston Churchill
pi_28131004
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 13:19 schreef Mirage het volgende:

[..]

Oei...
ik geloof dat dat betekent dat je de verkeerde afslag hebt genomen...
Het ergste is dat het een éénrichtingsweg is...

Het eindpunt is te erg om te beschrijven.....

ik heb erg met je te doen en wens je alle kracht...
Sjid ,toch bedankt Mirage
pi_28139045
Zou ik ook een kaart mogen hebben?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:13:43 #139
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28142917
Beetje offtopic, maar wat ik erg grappig vind is dat zowel mijn jongste zoon als de kat de doos met "divinatie" spullen erg interessant vindt.

Ik heb zo veel spulletjes en doosjes, boeken en spulletjes in huis en waar deze doos ook staat.. de kat gaat er bovenop liggen.

En als het even kan zit mijn zoontje er met zijn grijpvingertjes in.
het is natuurlijk ook erg interessant al die rammelende stenen en kaartjes met plaatjes..

Maar dat van de kat... heel grappig.
Sir Winston Churchill
pi_28143190
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:49 schreef cazizz het volgende:
Ik zal zo mijn kaarten er weer bij pakken . Ik dacht ik vermeld het hier maar even ter voorkoming van dat ik hele lappen tekst overtyp en dan ondertussen al iemand ander de kaart gelegd heeft .
pi_28143234
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:13 schreef Mirage het volgende:

Maar dat van de kat... heel grappig.
Katten hebben wel een neus voor sprirituele/paranormale dingen . Ze zien en merken meer op dat gebied dan mensen denk ik wel eens.
pi_28143309
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:24 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Katten hebben wel een neus voor sprirituele/paranormale dingen . Ze zien en merken meer op dat gebied dan mensen denk ik wel eens.
Hebben de meeste dieren dat niet?
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:29:32 #143
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_28143394
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:24 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

zeer zeker mee eens ja. De kat van mn vriendin kon ik min of meer mee praten, super beest!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_28143840
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:49 schreef cazizz het volgende:
Voor cazizz uit de Inner Child kaarten:

Zeven van de Zwaarden

Op deze kaart is een jonge leerling aan de taak begonnen om de gewijde kennis te ontrafelen. Dit vraagt om een tijd van beschouwen, van comtemplatie. Het kind staart uit het raam en ziet een vredig beeld met in de verte een zeilend schip. Dit is symbolisch, dit reflecteert de zich uitbreidende horizon die vóór hem ligt. Zijn pennen hebben de vorm van kleine zwaarden. Deze helpen hem om zich de waarheid en de helderheid die de vrucht zijn van zijn eenzaamheid, goed in te prenten. De boeken op zijn tafel bevatten de oude lessen. De boekrol is een symbool van het mystieke en betekent de tijd. Het opengerolde deel is het heden, en de opgerolde uiteinden zijn het verborgen verleden en de nog onbekende toekomst. Alle symbolen op deze kaart staan voor studie, verlichting en communicatie.

Voor u zou het misschien de tijd kunnen zijn om een nieuwe studie te beginnen, of uw liefde voor een bepaald project of terrein van onderzoek weer nieuw leven in te blazen. Dit is een rustige en bespiegelende tijd. De innerlijke leiding is hier aan het werk.

Het bezig zijn met boeken lezen, brieven schrijven, uw verbeelding laten werken en verkennen, dit alles heeft extra waarde nu. Heb waardering voor de tijd die u alleen doorbrengt, en honoreer die. Wellicht leert u meer over meditatie, contemplatie, en visualisatietechnieken. Het belangrijkste van alles is echter: zoek de plaats in uzelf waar u in vrede bent.
pi_28143874
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:50 schreef Thisbe het volgende:
Komt eraan .
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:46:20 #146
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28143946
Geartsjuh, als je zo nog zin hebt.. zou ik dan ook ene kaart van je mogen ?
Sir Winston Churchill
pi_28144861
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:50 schreef Thisbe het volgende:
Voor Thisbe uit de Inner Child kaarten:

Het Aarde-Kind

In het traditionele tarot is deze kaart De Wereld. In de Inner Child kaarten is het Het Aarde-Kind, een mensenziel in de moederschoot, zich voorbereidend op de wedergeboorte. Dit kind vertegenwoordigt het hoogtepunt van een lange reis. Terwijl de ziel voortgaat op zijn tocht door tijd, ruimte, materie en geest, komt hij weer opnieuw uit bij zijn oorspronkelijke ei. Bij de geboorde doet een nieuw wezen, compleet en heel, zijn dramatische intrede in de fysieke wereld van aarde, water, lucht en licht. Deze kaart stelt het potentieel voor van toekomstige ontwikkeling, en het dóórdringen van multidimensionaal bewustzijn.

Geboren worden in de materiële wereld is een ervaring van pijn en lijden – ironisch genoeg is dat de gemeenschappelijke band die alle menselijke wezens op Aarde verenigt. Heel toepasselijk is Saturnus altijd de heerser van deze kaart geweest. Saturnus, de prachtige geringde planeet, die discipline betekent, en verantwoordelijkheid, concentratie, hard werken, kwetsbaarheid en het inlossen van “oud karma”. De Tibetaanse meester D.K., die schrijft via zijn leerlinge Alice Bailey, bevestigt dat er een diepe band bestaat tussen Saturnus en de Aarde. Beide planetenlichamen zijn nauw geassocieerd met de goddelijke straling of kracht, die de drager is van de energie van actieve intelligentie en aanpassingsvermogen.

Door het leren van moeilijke lessen op Aarde, leven na leven, begint de ziel de enorme omvang te doorgronden van het bestaan in het oneindige universum. In de moederschoot gedragen tijdens de veertig weken van de zwangerschap, is de menselijke embryo een samenvatting van de totale evolutie van het leven op deze planeet. Achtereenvolgens lijkt het immers eerst een reptiel, dan op een amfibie, en tenslotte tegen de tijd van de geboorte op een zoogdier. De schoonheid, de majesteit, de complexiteit en het unieke van het leven op Aarde samen in de structuur van mensenkind dat geboren gaat worden.

Er is een ongebruikelijke maar duidelijke connectie tussen deze eenentwintigste kaart van de Grote Arkana en het omgekeerde getal, de twaalfde kaarten, Jacob en de Bonestaak. De bonestaak, waar Jacob in klimt, en die de hemel verbindt met de aarde, is als de navelstreng die moeder en kind verbindt. Jacob, de sprookjesversie van De Gehangene, besluit vrijwillig zijn “kruis te dragen”, en door een proces van zelfopoffering te gaan. De embryo-ziel in Het Aarde-Kind maakt een spiritueel bewuste keuze opnieuw de fysieke wereld binnen te treden, en opnieuw “het kruis op te nemen” van het aardse bestaan. Net als de Gehangene zijn begrip herziet als voorbereiding op de overgang die we kennen als De Dood (XIII), geeft het Aarde-Kind zijn goddelijke staat van gelukzaligheid op om de mensheid te dienen, en wacht op de overgang die we kennen als geboorte (De Dwaas, 0).

De reeks van tweeëntwintig Grote Arkana-kaarten bereikt zijn hoogtepunt in het Aarde-Kind. Maar dit natuurlijke proces is eerder een cirkeldans dan een serie lineaire beelden en ervaringen. Het embryo – alle belangrijke ervaringen in zich dragend, die het heeft vergaard op de reis door de Grote Arkana – komt tot volle rijpheid in De Dwaas – Roodkapje – en de levenscyclus begint opnieuw. Het is daarom dat de kaart van het Aarde-Kind diep verbonden is met de magie van organische groei, en met de spirituele krachten die werken in het “zaad-stadium”.

Wanneer u deze kaart trekt, is uw aura zwanger van machtige goddelijke invloeden. Verwelkom ze met open geest. Herinner uzelf eraan hoe u beschermd en gevoed wordt door onzichtbare helpers, gidsen en leraren. U bent nooit alleen. Ervaar de universele harmonie, die komt van de Zon, de heilige kern van het zonnestelsel, wordt één met uw eigen ritmische hartslag – het stralende centrum van uw lichaam. Het oude gezegde “Zo boven, zo beneden” is waar, want in de codes van uw DNA en cellen ligt kosmische wijsheid. En bovenal, laat een gevoel van kinderlijke verwondering uw leven vullen. Kijk met nieuwe ogen. Benader de wereld alsof het voor de eerste keer was. Verzamel moed voor initiariteiten die voor u liggen.

Archetype van de traditionele tarot: De Wereld
Astrologisch heerser: Saturnus
pi_28144896
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:46 schreef Mirage het volgende:
Tuurlijk, misschien vanavond nog en anders krijg je er eentje morgen.
pi_28147565
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:46 schreef Mirage het volgende:
Voor Mirage uit de Inner Child kaarten:

Gids van de Staven

Als de stad Hamelen geteisterd wordt door ratten, verschijnt er een geheimzinnige bezoeker, die bekend staat als De Rattenvanger. Hij zegt dat hij met zijn fluit de ratten de rivier in kan laten lopen, maar hij wil een beloning. Het bestuur van de stad is verrukt over dit aanbod en gaat akkoord. Maar als hij gedaan heeft wat hij beloofd heeft houden de mensen van de stad zich niet aan hun deel van de afspraak. De Rattenvanger is boos, en hij besluit een toverwijsje te fluiten, dat als een magneet alle kinderen van Hamelen aantrekt, en zij volgen hem naar een vreedzame berg. Er is echter een kreupele jongen bij die probeert de anderen bij te houden, maar de deur van de berg sluit zich vóór hij naar binnen wil gaan, en hij wordt buitengesloten.

De boodschap van deze kaart is dat je nooit weet wanneer de muze komt en gaat. De muze is de vonk van het scheppende vuur van de hogere verbeelding. Dit kan subtiel zijn, vluchtig en moeilijk te verstaan. De kreupele jongen staat voor die mensen die zijn geraakt door de muze, zich hiervan bewust zijn, maar nog niet de weg gevonden hebben deze kracht te manifesteren in de wereld. In deze kreupele jongen zien we onze behoefte om onze innerlijke muze te ontdekken zodra we in haar magische ban zijn geraakt. Hij duidt ook op het unieke van onze goddelijke wijsheid, want hij is anders dan de andere kinderen. Wij honoreren dat anders-zijn in de mate dat we de muze in ons honoreren.

De ratten vertegenwoordigen het negatieve denken in de stad dat om zuivering vraagt, de reiniging in de rivier. De stad wil de fluitspeler niet betalen omdat het bestuur vast zit aan materiële waarden. Zij weigeren om de muze te waarderen, de kracht van de creatieve kunst. Vanwege hun blindheid en onwetendheid verliezen zij hun talenten voor de toekomst in de vorm van hun eigen kinderen.

Uiteindelijk zien de mensen van de stad hun fout in. Zij geven hun hoofdstraat de naam Rattenvangerstraat en zij maken ter ere van hem een mooi glas-in-loodraam. Als er later een zigeunersorkest in de stad komt denken veel oudere inwoners dat dat misschien hun verloren kinderen zijn. De kinderen zijn op hun reis geïnspireerd geworden. Zij hebben hun muze gevonden – die wordt gesymboliseerd door de Rattenvanger – en zijn naar huis teruggekeerd om ook hun ouders te inspireren.

Wanneer u de kaart van De Rattenvanger trekt is het tijd om uw innerlijke gids te volgen, uw vindingrijkheid, uw aanstekelijkheid. Volg in elk geval niet de leider buiten uzelf, al speelt hij nog zulke hypnotische muziek. Luister eerder naar het zachte refrein van uw eigen innerlijke muziek. Speel, en dans, en zing, en laat uw artistieke gaven opbloeien. Bewijs de creatieve geest die u leidt op uw levenspad de eer die hem toekomt.
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:49:04 #150
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28147895
Wauw, mooie tekst Geartsjuh... het geeft iig stof tot nadenken

dank je wel !
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')