je kan er ook een trekken en dan google ik wel naar het bijbehorende verhaal!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:54 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Max 1 kaart per avond. De bijbehorende verhalen overtypen uit het boek is nogal uhm RSI-gevoelig.
Sorry qu.
Surequote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil er ook wel een keer eentje, als je een keer tijd en zin hebt Geartsjuh
Natuurlijk nietquote:
ik welquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:58 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je vraagt aan een directeur toch ook niet of-ie z'n eigen sigaren meeneemt?
Thanks.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:58 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Sure. Als je me weer online ziet dan moet je me maar even aanporren en dan kijk ik even of ik tijd heb. Tenzij het erg dringend is, dan kan je altijd mailen.
ik fiets altijd met een fietsquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga even een stukje fietsen met de hond!
Tot straks.
Ik wist niet dat je hond kon fietsenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Tot straks.
en al gemaaktquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:00 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je hond kon fietsen. Tot zo
.
ok, ok, ok, slechtste grap van de dag, maar lààààt me nou ff
Ik wil niet precies kwijt wat er allemaal speelt, maar ik zal proberen om het in een beetje algemene termen te vertalen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:53 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Meen je dat? Welke aspecten? Of wil je jer er verder niet over uitweiden?
Kort : Ik moet/wil een hoop dingen veranderen, en daarvoor is het nodig om wat veiligheid los te laten. Ik denk hier onder anderen aan mijn huidige baan en woonplaats. Belangrijker zijn misschien echter nog persoonlijke veranderingen. Ik ga door flinke veranderingen heen (Zowel lichamelijk, psychisch als emotioneel), wat toch maakt dat ik niet meer op oude inzichten en ervaring kan vertrouwen, maar alles op een andere manier zal moeten leren aanpakken en mee omgaan.quote:De Gehangene moet zijn zicht op het leven herzien, om zich te kunnen overgeven aan de geboorte van een nieuw bewustzijn, dat hem wacht in het volgende stadium op zijn pad (De Dood, XIII). Jacob moet naar een ander, hoger gebied gaan, “om zijn geluk te keren”. Hij kan zich niet verlaten op de fysieke werkelijkheid die voor hem ligt. Door zijn moed om een nieuwe dimensie van bewustzijn te onderzoeken, is hij in staat de wereld een fontein te bieden van onuitputtelijke rijkdom.
In mijn geval vooral een masker afzetten, en onvoorwaardelijk mijn zwakke punten durven tonen. Zeg maar overgave aan mijn eigen grillen.quote:De kwestie van overgave is ook belangrijk bij deze kaart.
Een verwerkingsproces is onderdeel van waar ik doorheen ga.quote:Haar huilen is als een emotioneel loslaten, een bevrijding van al haar onderdrukte pijn en angst. Ook dat is een magische daad die de toekomst van hun leven verandert.
Haat, hebzucht en woede ken ik al geruime tijd niet meer. Angst voor het onbekende, maar meer het loslaten van het vertrouwde wel nog steeds een beetje.quote:die een personificatie is van fobieën, de angst voor het onbekende, en de monsters van haat, hebzucht en woede, die op de loer liggen in de schaduwen van onze psyche.
Een fietsende hondquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Tot straks.
Dat is nou de kracht van de tarot.. Graauwwwquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:01 schreef Alicey het volgende:
dat het best treffend is dat je uitgerekend een kaart met deze aspecten trekt.
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hallo.
Aankondiging: ik ga straks nieuwe foto's van mij uploaden.
Ben bang dat dat deze week niks meer wordt, maar even verder in de toekomst kan altijd natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:59 schreef qu63 het volgende:
ik wil best wel een mini-meetje doen deze week hoor
dan ga ik morgen wel warries halen voor je
Deal:quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
je kan er ook een trekken en dan google ik wel naar het bijbehorende verhaal!
Oh, ik weet het het eigenlijk ook wel. Tijdens orakel-sessies ben ik aan het eind van de avond ook lam van alle leggingen die ik heb gedaan en zegt men nog dat het klopt ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat is nou de kracht van de tarot.. Graauwww
dealquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:04 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ben bang dat dat deze week niks meer wordt, maar even verder in de toekomst kan altijd natuurlijk.
Dag Lupaquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Aankondiging: ik ga straks nieuwe foto's van mij uploaden.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:04 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Deal:
'De Droomwens'
Even googlen op 'Inner Child en De Droomwens'
Voor fotoboekviews natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:05 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dag Lupa. Waarom kondig je dit aan?
Sven, dit is de tweede keer dat je bij mij een ster trekt! Komt de boodschap deze keer wel aan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:04 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Deal:
'De Droomwens'
Even googlen op 'Inner Child en De Droomwens'
Yep, staat in mijn profiel.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Thanks.
MIsschien mail ik je wel een keer. Echt dringend is het niet, denk ik, maar toch
Staat je mailadres in je profiel ofzo?
mag ik het ook uitleggenquote:
Laten we het hopen!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:08 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Sven, dit is de tweede keer dat je bij mij een ster trekt! Komt de boodschap deze keer wel aan?![]()
Het is trouwens een schitterende kaart. Jij krijgt echt ondanks je situatie een hoop lieve signalen toegestuurd
.
Ik denk dat Alice uitstekend in staat is een dergelijk onderscheid te maken, denk je niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:11 schreef het_fokschaap het volgende:
het komt omdat het redelijk algemene verhalen zijn die op ieders leven in meerdere of mindere mate toepasbaar zijn. ik ga ervan uit dat er ook onderdelen in het verhaal zitten die niet van toepassing zijn op het leven van Alicey
neequote:
quote:
het komt omdat het redelijk algemene verhalen zijn die op ieders leven in meerdere of mindere mate toepasbaar zijn. ik ga ervan uit dat er ook onderdelen in het verhaal zitten die niet van toepassing zijn op het leven van Alicey
ik zou het niet weten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik denk dat Alice uitstekend in staat is een dergelijk onderscheid te maken, denk je niet?
Eigenlijk kan ik zo snel niets aanwijzen. Was het bijvoorbeeld een Zwaarden Koning geweest, dan was het wel een heel ander verhaal geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mag ik het ook uitleggen
ik denk dat Doffy met een min of meer zelfde verklaring op de proppen zal komenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:13 schreef qu63 het volgende:
[..]
nee
had je je op de minimeet maar mee moeten praten hierover
Wauw hij is inderdaad zeer treffend! Ik had er ook een heel erg sterk gevoel bij dus erg kijk ik er niet van op.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wil niet precies kwijt wat er allemaal speelt, maar ik zal proberen om het in een beetje algemene termen te vertalen.
[..]
Kort : Ik moet/wil een hoop dingen veranderen, en daarvoor is het nodig om wat veiligheid los te laten. Ik denk hier onder anderen aan mijn huidige baan en woonplaats. Belangrijker zijn misschien echter nog persoonlijke veranderingen. Ik ga door flinke veranderingen heen (Zowel lichamelijk, psychisch als emotioneel), wat toch maakt dat ik niet meer op oude inzichten en ervaring kan vertrouwen, maar alles op een andere manier zal moeten leren aanpakken en mee omgaan.
[..]
In mijn geval vooral een masker afzetten, en onvoorwaardelijk mijn zwakke punten durven tonen. Zeg maar overgave aan mijn eigen grillen.
[..]
Een verwerkingsproces is onderdeel van waar ik doorheen ga.
[..]
Haat, hebzucht en woede ken ik al geruime tijd niet meer. Angst voor het onbekende, maar meer het loslaten van het vertrouwde wel nog steeds een beetje.
Ik wil niet te concreet worden, maar ik hoop dat het alsnog zo toch een beetje duidelijk is dat het best treffend is dat je uitgerekend een kaart met deze aspecten trekt.
Zow qu, dat is erg positief manquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:15 schreef qu63 het volgende:
mijn kaart dus:
Op de traditionele kaart staat een geknielde vrouw afgebeeld met twee kruiken water in haar handen. Die staan symbool voor haar psychische ervaringen. Een kruik giet ze leeg in het water en de andere over het land. Op de achtergrond staat de levensboom waarin een vogel zit, het symbool voor haar herboren ziel. In de Inner Child kaarten wordt deze kaart De Droomwens genoemd. Het ontsteken van het goddelijke licht, de wijsheid en de stralende liefde. De achtpuntige ster komt op beide kaarten voor en verwijst naar de rotatie van de steeds terugkerende cyclus. De zeven kleine sterren op de traditionele kaart verwijzen naar de zeven chakra's en de hogere aspiraties. Dit is een zeer spirituele kaart die verbonden is met het openstaan van de deuren voor kennis en begrip.
Orakel
Wanneer we deze kaart trekken wordt een belangrijke wens, verlangen of hoop vervuld. We staan aan het begin van een nieuwe fase. Dit is een periode waarin alles meezit, waarin we ons kunnen ontplooien en reizen. Er doen zich veel mogelijkheden voor om onze persoonlijke omstandigheden te verbeteren.
Mystieke betekenis
De Moeder Godin die het levenswater schenkt aan de materiële wereld.
Numerologische betekenis
17 is het getal van de onsterfelijkheid. Herleiden we het getal 17 tot een cijfer dan verkrijgen we de 8, De Kracht. Het getal 8 is het getal van materieel succes. De 8 symboliseert de cycli van de tijd en de samensmelting van de twee helften van de hemel en de aarde. Het houdt ook verband met de slangen van de staf van Hermes en de lemniscaat. Vanwege de tegenstrijdige natuur van de 8, twee circels op elkaar, staat de 8 ook voor degeneratie en regeneratie. Bij de 8 is een ommezwaai van 180 graden altijd mogelijk.
bron: http://www.geocities.com/miss_tyrious/NL/tarot/kaarten.html
tja....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:15 schreef Geartsjuh het volgende:
Trouwens ben ik nu wel helemaal uitgeput. Komt dat van het leggen?
Komt wel goed hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:15 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wauw hij is inderdaad zeer treffend! Ik had er ook een heel erg sterk gevoel bij dus erg kijk ik er niet van op.
Het klinkt als een vrij heftige stituatie. Ik hoop dat je alles een beetje goed kan doorstaan en vol vertrouwen je nieuwe situatie in kan stappen.
Dat is dus mijn uitdaging, om het niet als iets negatiefs te zien, en in plaats van het te onderdrukken, het over me heen te laten komen.quote:Trouwens, je eigen grillen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke punten maar ik vind iedereen even perfect. Ik kan bijvoorbeeld soms ook ongelovelijk bot uit de hoek komen maar zo ben ik nou eenmaal. Er is niks mis mee om dat te proberen te veranderen hoor, alleen moet je het niet zien als een negatief iets denk ik.
Dat zou kunnen. Je bent best wel aardig met je hoofd bezig om een legging goed te doen.quote:Trouwens ben ik nu wel helemaal uitgeput. Komt dat van het leggen?
Ik kreeg er een erg sterk gevoel bij dat deze kaart goed voor haar was en hij bleek inderdaad erg op haar van toepassing te zijn. Ik denk ook dat zij degene is die dat het beste kan bepalen. Trouwens is de kaart die ik voor Qu heb gelegd nog treffender (of toevallig, hoe je het ook maar wilt noemen) omdat ik voor hem een paar weken terug, met een ander kaartendeck, dezelfde kaart heb gelegd: een ster. En met dezelfde boodschap.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mag ik het ook uitleggen
ik vind het prima. if it works for you !quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:19 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik kreeg er een erg sterk gevoel bij dat deze kaart goed voor haar was en hij bleek inderdaad erg op haar van toepassing te zijn. Ik denk ook dat zij degene is die dat het beste kan bepalen. Trouwens is de kaart die ik voor Qu heb gelegd nog treffender (of toevallig, hoe je het ook maar wilt noemen) omdat ik voor hem een paar weken terug, met een ander kaartendeck, dezelfde kaart heb gelegd: een ster. En met dezelfde boodschap.
Misschien heeft het te maken met een bepaalde betrokkenheid, waardoor je je niet helemaal afsluit tijdens het leggen? Ik heb in het verleden wel situaties gehad dat ik met mensen bezig was waarna ik helemaal uitgeput was. Feitelijk voorzie je die mensen dan van je eigen energiequote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:15 schreef Geartsjuh het volgende:
Trouwens ben ik nu wel helemaal uitgeput. Komt dat van het leggen?
dat mag ook wel een keerquote:
* qu63 is nu iig wel wat opgewekterquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:20 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Misschien heeft het te maken met een bepaalde betrokkenheid, waardoor je je niet helemaal afsluit tijdens het leggen? Ik heb in het verleden wel situaties gehad dat ik met mensen bezig was waarna ik helemaal uitgeput was. Feitelijk voorzie je die mensen dan van je eigen energie.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:19 schreef Alicey het volgende:
Komt wel goed hoor.Alles bij elkaar is het wel heftig, maar ik heb er vertrouwen in.
Dat is inderdaad een uitdaging. Maar naar mijn ervaring zeker mogelijk om te realiseren.quote:Dat is dus mijn uitdaging, om het niet als iets negatiefs te zien, en in plaats van het te onderdrukken, het over me heen te laten komen.
Ja je bent wel erg geconcentreerd bezig idd..quote:Dat zou kunnen. Je bent best wel aardig met je hoofd bezig om een legging goed te doen.
Ik heb er met reiki ook wel eens last van idd. Dat afsluiten moet ik dan nog maar even oefenen. Maar van andere mensen die leggen heb ik ook gehoord dat het erg intensief en veeleisend is, dus het ligt misschien niet alleen aan het 'afsluiten'.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:20 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Misschien heeft het te maken met een bepaalde betrokkenheid, waardoor je je niet helemaal afsluit tijdens het leggen? Ik heb in het verleden wel situaties gehad dat ik met mensen bezig was waarna ik helemaal uitgeput was. Feitelijk voorzie je die mensen dan van je eigen energie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |