Dat spreekt voor zich. Maar wat betreft berck beelenkamp kan ik er alleen maar blij mee zijn dat 'ie gaat. Voor zover ik het begrepen heb is de kans groot dat van Fessum blijft als van Dijk vertrekt (dat is naar mijn mening dan ook zeker geen verzwakking). Of van Beukering zal gaan in de winterstop is nog maar de vraag maar dat zullen we zien. Tot slot dan nog Bus waar haal jij vandaan dat hij naar NEC gaat? Nog niet gehoord of gelezen eigenlijk. Tot slot de overige spelers die vertrekken dat is inderdaad jammer maar dat was al enige tijd bekendquote:Berck Beelenkamp nokt 'm in ieder geval. Bakens vertrekt transfervrij. Van Beukering zal in de winterstop wel vertrekken. Van Dijk gaat weg. Van Fessem gaat terug. Bus schijnt naar NEC te vertrekken. Loovens, Vanderbroeck en Robbemond gaan ook. Zelfs met die aankopen gaat De Graafschap het lastig krijgen in de GGD.
Dus vanaf nu lijkt het er op dat we weer naar boven kunnen kijkenquote:Gulle sponsors redden De Graafschap
Sponsors van De Graafschap die deel uit maken van het investeringsfonds van de club hebben een schuld van 9 ton weggewerkt.
Onder aanvoering van bouwbedrijf Te Brink uit Varsseveld, oud-voorzitter Derk Haank en vice-voorzitter Ap Ruesink hebben twaalf leden het gat gedicht. "Het is een stuk clubliefde", aldus Ruesink vrijdag na de persbijeenkomst op De Vijverberg.
Het spelersfonds schoot De Graafschap ook al tijdens de winterstop te hulp met een forse financiële injectie. Daardoor konden extra spelers gehaald worden, maar de club degradeerde toen.
Je hoeft alleen maar deze pagina te lezen....:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:30 schreef Dos37 het volgende:
Is het waar dat de Visscher bij de Graafschap aan de gang gaat
quote:Jeffrey de Visscher, John van Loenhout, Joep van den Ouweland en Joost Volmer komen. Richard Roelofsen tekent bij.
ik had al een stukje terug gelezen maar dacht dat het alleen nog maar een gerucht was.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:36 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar deze pagina te lezen....:
[..]
Bezoek FOK! Sport eensquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:37 schreef Dos37 het volgende:
[..]
ik had al een stukje terug gelezen maar dacht dat het alleen nog maar een gerucht was.
quote:De Graafschap start met uitwedstrijd tegen Haarlem.
Het voorlopige programma van het komend seizoen is inmiddels naar de clubs opgestuurd. Voor De Graafschap betekent het dat men begint met een uitwedstrijd tegen Haarlem. De clubs kunnen nog bezwaar aantekenen, het definitive programma wordt pas omstreeks half juli gepubliceerd.
De andere wedstrijden van de 1e competitieronde zijn: Cambuur Leeuwarden - Excelsior, FC Zwolle - FC Volendam, FC Omniworld - Veendam, Helmond Sport - Eindhoven, Fortuna Sittard - Go Ahead Eagles, Emmen - FC Den Bosch, TOP Oss - FC Dordrecht, MVV - AGOVV, VVV Venlo - Stormvogels Telstar.
Ik gun hem dit echt en tsja...ik ga altijd kijken bij sdoucquote:Olyslager trainer bij SDOUC
Ron Olyslager wordt de nieuwe trainer van zondagtweedeklasser SDOUC. Olyslager, die in februari bij De Graafschap uit zijn functie van technisch manager werd ontheven, heeft een contract voor één jaar getekend bij de Ulftse club.
Voorzitter Cor van Mierlo van SDOUC: "We hadden meerdere kandidaten, maar Olyslager sprong er als beste uit. Hij heeft zichzelf gepresenteerd als trainer. Hij is een heel rustige man die goed bij de club past. We willen bij SDOUC graag mooi en aanvallend voetbal spelen en we denken dat Ron Olyslager daar de juiste trainer voor is."
Rhedenaar Olyslager werd in januari van dit jaar ontheven uit zijn functie als technisch manager van De Graafschap. Die positie bekleedde hij sinds 1 februari 2004, maar de Raad van Commissarissen vond de oud-doelman te 'licht' voor de belangrijke baan. Ze oordeelde dat het transferbeleid van Olyslager te wensen overliet.
Aanvankelijk had Olyslager bij De Graafschap aangegeven als keeperstrainer aan de slag te willen bij het eerste en de beloften. Hij had in zijn contract op laten nemen dat hij bij een gedwongen vertrek terug kon keren als keeperstrainer. Olyslager overwoog echter ook om als trainer in het amateurvoetbal aan de slag te gaan. ,,Als dat binnen de bepaalde kaders valt, geven wij hem die vrijheid'', stelde directeur Han Berger in april.
En goed nieuws voor onsquote:Graafschap kan weer verder door gulle sponsors
Enkele weken geleden leek De Graafschap nog op sterven na dood. De club degradeerde uit de eredivisie en een naheffing van de fiscus van negen ton hing als een molensteen om de nek van de club.
De degradatie blijft een teleurstelling die nog wel even door zal werken, maar voorzitter Sietze Veen kon gisteren op een persconferentie melden dat de molensteen is verwijderd door toegewijde sponsors uit de Achterhoek. Veen: "We hebben als bestuur flink gezweet. We moesten voor 1 juli een bedrag van negen ton ophoesten. En dat is gelukt. Het spelersfonds heeft gesprekken gevoerd met echte Achterhoekers om de club uit de financiële nood te halen." Algemeen directeur Han Berger: "Ik was zeer positief verrast dat mensen dat doen die dat ook in de afgelopen winterstop al voor ons gedaan hebben." De Graafschap mag dan in de woorden van Sietze Veen 'gered' zijn, maar de voorzitter rekent zich niet rijk. "Het zijn leningen die we weer terug moeten betalen. Maar het zijn langlopende leningen die in de begroting worden opgenomen."
Veen hoopt dat het goede voorbeeld van de sponsors ook doorwerkt bij de businesclub-leden en de supporters. "We moeten samen de schouders eronder zetten. De businesclub laat gelukkig weinig verval zien. Ik hoop dat ook de supporters het voorbeeld van de sponsors volgen en weer een seizoenkaart aanschaffen."
Wat de supporters voor hun nieuwe seizoenkaart gaan betalen, is volgende week pas bekend. Wie krijgen ze voor hun nieuwe seizoenkaart te zien? Met het aantrekken Jeffrey de Visscher, John van Loenhout, Joost Volmer en Joep van den Ouweland heeft De Graafschap de selectie zo goed als rond. René Bot, Dave Bus, Darije Kalezic, Richard Haklander, Sander Duits, Jhon van Beukering, Marciano Kastoredjo en Kevin Sissing hebben nog doorlopende contracten. Patrick Ax blijft waarschijnlijk ook. Daarnaast heeft De Graafschap een principe-akkoord voor één jaar gesloten met Raymond Lenting, Mark Besselink, Arjan Goorman, Jory ten Brinke en Cihan Yalcin. Richard Roelofsen verlengde bovendien zijn contract met één jaar.
Het woord promoveren wordt voorlopig even niet meer gebezigd op De Vijverberg. Han Berger: "Het is geen doelstelling om direct terug te keren in de eredivisie. Maar we willen wel tot het eind toe mee kunnen doen om plaats 2 tot en met 9 die recht geven op de play-offs. We willen attractief voetbal gaan spelen, en dan komen de resultaten vanzelf."
quote:Nieuw Graafschap-kwartet
De Graafschap telt het komend seizoen vier nieuwe gezichten. Twee daarvan (Joep van den Ouweland en Jeffrey de Visscher) lieten gisteren hun gezicht zien op De Vijverberg. Van de vier nieuwe aanwinsten maakten Joep van den Ouweland en Jeffrey de Visscher gistermiddag voor het eerst hun opwachting in stadion De Vijverberg. De 21-jarige Van den Ouweland speelde vorig seizoen bij Jong Feyenoord, de 24-jarige Jeffrey de Visscher promoveerde het afgelopen seizoen met Heracles Almelo. Joep van den Ouweland tekende voor één seizoen in Doetinchem, De Visscher heeft een contract voor twee jaar.
Het lijkt vreemd dat Jeffrey de Visscher kiest voor een avontuur bij De Graafschap in de eerste divisie terwijl hij zojuist met Heracles is gepromoveerd. "Contractueel kwam ik er echter niet uit met Heracles", vertelt de rechterspits. "Toen dat spaak liep, hoorde ik van mijn zaakwaarnemer dat De Graafschap interesse had."
Er waren meer belangstellenden, maar voor De Visscher was de keuze niet moeilijk. "De Graafschap is een mooie club. Ze bleken al interesse voor me te hebben voordat ze degradeerden. Ik had wel gehoord dat ze financiële problemen hadden en toen ze ook nog degradeerden, ging ik toch wel even twijfelen. Maar ik ben blij dat de financiële problemen zijn opgelost en dat ik hier het komende seizoen kan voetballen. De gesprekken met de trainer en met Han Berger liepen uitstekend, ze waren heel direct."
Als Tukker is De Visscher bekend met het voetbal op De Vijverberg. "Ik heb bij Twente en Heracles gespeeld, dus dan ken je De Graafschap wel. Een mooi stadion dat vaak lekker vol zit en een geweldig en fanatiek publiek dat er achter gaat staan. Dat spreekt iedere speler aan. Ik weet dat ze hier van hard werken houden, nou, daar hou ik zelf ook wel van."
Joep van den Ouweland werd anderhalve maand geleden al benaderd door De Graafschap toen het er nog op leek dat de club in de eredivisie zou blijven. Dat de Doetinchemmers alsnog degradeerden, vindt Van den Ouweland jammer.
"Je speelt natuurlijk het liefst in de eredivisie, maar ik heb er geen moment over getwijfeld om naar De Graafschap te komen. Voor mij is het belangrijk om aan spelen toe te komen. Ik heb alles gespeeld met Jong Feyenoord, ook in de KNVB-beker, maar het is veel beter voor je ontwikkeling om bij een club als De Graafschap te voetballen."
De reputatie van de club, het stadion en de supporters heeft zeker meegewogen in zijn beslissing. "Dit is een prachtige club om voor te voetballen. Bovendien kom ik in een aardig elftal terecht. Het is een stap hoger dan Jong Feyenoord, de druk is groter, en je moet presteren. Hopelijk kunnen we er als ploeg voor zorgen dat het publiek mooie wedstrijden te zien krijgt."
Dat zal hij waarschijnlijk doen aan de rechterkant van het middenveld. Van den Ouweland: "Ik kan op meerdere plekken uit de voeten, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat ik rechts op het middenveld kom te spelen."
De twee andere aanwinsten die gistermiddag nog niet aanwezig waren, zijn Joost Volmer en John van Loenhout. De uit Haaksbergen afkomstige Volmer (31 jaar) belandde vorig seizoen bij FC Den Bosch na een avontuur bij West Bromwich Albion en tekende voor twee jaar bij de Superboeren
"Met hem hebben we een ervaren en zeer kopsterke linksbenige centrale verdediger in huis gehaald", aldus algemeen directeur Han Berger. "Bovendien komt hij hier uit de buurt, uit Haaksbergen."
John van Loenhout (28 jaar) speelde de afgelopen twee seizoenen bij VVV Venlo. Han Berger: "Een spelbepalende middenvelder die een eindpass kan geven vanaf het middenveld. Met deze nieuwe spelers erbij hebben we voor volgend jaar een mooie mix van jonge talenten en geroutineerde spelers."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |