quote:De Graafschap met smeekbede op zoek naar geld
De Graafschap verkeert in dusdanige financiële problemen dat de club deze week een gesprek voert met externe financiers. ‘We zullen wel moeten’, aldus algemeen directeur Han Berger.
‘Maar diezelfde mensen zijn in de winter ook al bijgesprongen, dus het is maar de vraag of ze dat nu weer willen doen. Er moet eerst een financieel gat gedicht worden en daarnaast zal er een budget moeten komen om de nieuwe selectie op te tuigen. Ik zou spelers als John van Loenhout en Joost Volmer graag naar Doetinchem halen. ‘Van Loenhout vertrekt bij VVV-Venlo, terwijl Volmer na de degradatie van zijn club FC Den Bosch op zoek is naar een nieuwe werkgever. Berger: ‘Mocht het niet lukken op deze manier geld te genereren, dan dreigt scenario twee: Spelers verkopen en daarmee het financiële gat dichten.’Over scenario drie wil Berger liever niet nadenken: ‘Dan wordt het enorm saneren, dan zie ik mezelf ook nog wel verdwijnen. Maar daar ga ik voorlopig niet vanuit. Iedereen schreeuwt hier om duidelijkheid, die wil ik zo snel mogelijk geven.’
quote:De Graafschap moet het zes tot negen maanden zonder Jhon van Beukering (21) stellen. Bij een kijkoperatie, slechts bedoeld om zijn linkerknie schoon te maken, kwam onverwacht een gescheurde kruisband aan het licht. „Daar heb ik vijf weken gewoon mee gevoetbald”, aldus de pechvogel, die over twee tot drie weken een nieuwe operatie zal moeten ondergaan. De blessure komt voor Van Beukering op een uiterst vervelend tijdstip. Hoewel zijn club via de nacompetitie degradeerde, toonden diverse clubs, waaronder het Schotse Aberdeen, interesse in Van Beukering. „Balen, maar het is niet anders. Ik ga me nu volledig op mijn herstel richten en zorg ervoor dat ik sterker terugkom.”
het wordt op een gegeven moment een vicieuze cirkel, en dat is nu eenmaal moeilijk te doorbreken. Wel jammer voor een club met zoveel historie.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:14 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Trieste zaak, ik zie de toekomst van onze club zeer somber in.
Degradatievoetbal? Dan zul je toch eerst moeten promoverenquote:Op maandag 20 juni 2005 00:03 schreef Tiemie het volgende:
Ik denk dat we niet zo 1,2,3 weer terug komen in de eredivisie. Voordat we alleen al meespelen voor promotie, zijn we vast al een jaar of 5/6 verder. Tot die tijd zullen we 't moeten doen met minder. Ik hoop dat het allemaal goedkomt en dat zal ookwel ooit gebeuren, maar snel terugpromoveren zit er echt niet in en ookal zat 't erin, dan was het ook niet goed. Dan zijn we weer terug bij af. Weer seizoenenlang degradatievoetbal spelen, zonder ook maar enige verbetering.
Dat staat er toch ook.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Degradatievoetbal? Dan zul je toch eerst moeten promoveren![]()
niet reageren op die manquote:
Joep van den Ouweland? Dat is wel erg opmerkelijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:26 schreef Yeahinho het volgende:
Jeffrey de Visscher, John van Loenhout, Joep van den Ouweland en Joost Volmer komen. Richard Roelofsen tekent bij.
w-t-f.
Worden jullie al een beetje bang daar in Den Boschquote:w-t-f.
Tuurlijk niet,wij hebben Leihtoequote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:26 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Worden jullie al een beetje bang daar in Den Bosch![]()
Dat spreekt voor zich. Maar wat betreft berck beelenkamp kan ik er alleen maar blij mee zijn dat 'ie gaat. Voor zover ik het begrepen heb is de kans groot dat van Fessum blijft als van Dijk vertrekt (dat is naar mijn mening dan ook zeker geen verzwakking). Of van Beukering zal gaan in de winterstop is nog maar de vraag maar dat zullen we zien. Tot slot dan nog Bus waar haal jij vandaan dat hij naar NEC gaat? Nog niet gehoord of gelezen eigenlijk. Tot slot de overige spelers die vertrekken dat is inderdaad jammer maar dat was al enige tijd bekendquote:Berck Beelenkamp nokt 'm in ieder geval. Bakens vertrekt transfervrij. Van Beukering zal in de winterstop wel vertrekken. Van Dijk gaat weg. Van Fessem gaat terug. Bus schijnt naar NEC te vertrekken. Loovens, Vanderbroeck en Robbemond gaan ook. Zelfs met die aankopen gaat De Graafschap het lastig krijgen in de GGD.
Dus vanaf nu lijkt het er op dat we weer naar boven kunnen kijkenquote:Gulle sponsors redden De Graafschap
Sponsors van De Graafschap die deel uit maken van het investeringsfonds van de club hebben een schuld van 9 ton weggewerkt.
Onder aanvoering van bouwbedrijf Te Brink uit Varsseveld, oud-voorzitter Derk Haank en vice-voorzitter Ap Ruesink hebben twaalf leden het gat gedicht. "Het is een stuk clubliefde", aldus Ruesink vrijdag na de persbijeenkomst op De Vijverberg.
Het spelersfonds schoot De Graafschap ook al tijdens de winterstop te hulp met een forse financiële injectie. Daardoor konden extra spelers gehaald worden, maar de club degradeerde toen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |