Als je dat een aantal keer heel snel achter elkaar hardop zegt, is je toetsenbord weer schoon...quote:
Even proberen....quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Als je dat een aantal keer heel snel achter elkaar hardop zegt, is je toetsenbord weer schoon...
AR! Je neemt gewoon even pauze ofzo. Dat mag.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
kijk uit voor kortsluiting!!
He, hoor ik nu niet te schilderen??![]()
Ja, dat dacht ik dus ook!!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hé, hoor jij nu niet te schilderen?
neequote:Op woensdag 8 juni 2005 14:50 schreef Augustina het volgende:
Zien jullie ook regelmatig een demonshoofd in die avatar van mij voorbijkomen? Of raak ik paranoia?
Zie je wel, AR.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zie er wel meer dan 1...
Dan ben jij meer dan gekquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zie er wel meer dan 1...
Dat vind ik een heel prettig idee.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Gewoon een kwestie van op de kleuren afgaan, dan kom je als vanzelf bij Augustina uit...
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kom elke keer bij Augustina uit, merk ik nu...
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:06 schreef Z het volgende:
Mijn gotti Augustina, probeer je op te vallen ofzo?
Inderdaad, mensen met epilepsie kunnen dit topic niet veilig lezen lijkt mij..quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Volgens mij doelt Z meer op je ikoon.
Oh, ik vond hem gewoon mooi.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Volgens mij doelt Z meer op je ikoon.
Laten we dat vooral zo houden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:20 schreef Augustina het volgende:
Eigenlijk voel ik me ook blij, AE.
Nou nee... ik dacht dat een van jullie daar al druk mee bezig was.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heeft er iemand nog een idee wat betreft de opgave trouwens???
Dan zal ik eens op zoek gaan nu.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:44 schreef cioran63 het volgende:
De schilder (die het schilderij gemaakt heeft, niet de dode schilder die daar ligt) is een Nederlander die naar Frankrijk is getrokken. Hij had tijdens zijn leven gigantisch veel succes, toen ie dood was werd het wat stiller.
Vervelend voor je.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:48 schreef Troel het volgende:
Ik vind het een epilepsieicoontje hoor Augustina.
Wauw Gajus, wat goed.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:06 schreef Gajus het volgende:
Ik neem aan dat de schilderijen op de achtergrond maaksels van de stervende schilder zijn. Aangezien ik in het grootste schilderij de "Radeau de la Méduse" (1819) herken, veronderstel ik dat de stervende schilder Théodore Géricault (1791 - 1824) is.
Inderdaad: schilderij getiteld "Death of Géricault" door Ary Scheffer (1795-1858).
bron: http://cms.dordrecht.nl/dordt?nav=oejjEsHaKnPEbCAunBquote:Hoewel over hun contacten weinig bekend is, moeten Scheffer en Théodore Géricault (1791-1824) behalve collega's ook vrienden zijn geweest. Op 18 januari 1824 bezocht Scheffer de dan al geruime tijd zieke Géricault. Hij tekende de jonge schilder acht dagen voor hij overleed.
De tekening vormt het uitgangspunt voor het schilderij, dat mogelijk is geëxposeerd op de Parijse Salon van 1824.
Niet dus!quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:34 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wauw Gajus, wat goed.
kan ik dus stoppen met zoeken.
Toevallig, daar ben ik zojuist aan begonnen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
Niet dus!![]()
dit geeft jou de gelegenheid om te zoeken naar die electrische kortsluiting
Een goed stukje deductie.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:06 schreef Gajus het volgende:
Ik neem aan dat de schilderijen op de achtergrond maaksels van de stervende schilder zijn. Aangezien ik in het grootste schilderij de "Radeau de la Méduse" (1819) herken, veronderstel ik dat de stervende schilder Théodore Géricault (1791 - 1824) is.
Inderdaad: schilderij getiteld "Death of Géricault" door Ary Scheffer (1795-1858).
Ik ookquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:48 schreef Troel het volgende:
Ik vind het een epilepsieicoontje hoor Augustina.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:28 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik ook... maar als remedie hoef je slechts de ESC-toets (links boven) in te drukken.
![]()
Jouw opgave was te uitdagend om die zomaar te laten passeren.quote:
Gelijk heb je.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:54 schreef Augustina het volgende:
Ik moet wel lachen om de reacties op mijn icoon. Ik hou 'em nog een poosje. Gaan jullie maar lekker ESC-en.![]()
hint 1:quote:
Mooi!quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Ooit heb ik ook een epilepsie-ikoon gemaakt... helaas kreeg ik zelf epileptische neigingen van dat ikoon, waardoor ik hem amper gebruikt heb.
uit mijn archief: [afbeelding]
Titel oké, maar maker klopt niet!quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Odysseus and Nausicaa" van Peter Paul Rubens uit 1619.
Hmmz... ik kwam namelijk op deze link uit:quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Titel oké, maar maker klopt niet!
tot straks ... eerst een van mijn lievelingsfilms uitzien ... "when Harry meets Sally" dus![]()
Dat het een werk van Pieter Lastman is, geloof ik wel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:35 schreef cioran63 het volgende:
http://www.pinakothek.de/alte-pinakothek/sammlung/rundgang/rundgang_inc.php?inc=bild&which=7269
Ik denk dat dit de meest betrouwbare bron is. De Alte Pinakothek zelf.
Precies, in zaal 9 van de Alte Pinakothek te München schijnt het te hangen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:35 schreef cioran63 het volgende:
http://www.pinakothek.de/alte-pinakothek/sammlung/rundgang/rundgang_inc.php?inc=bild&which=7269
Ik denk dat dit de meest betrouwbare bron is. De Alte Pinakothek zelf.
Mijn inschatting qua stroming: surrealisme, wellicht dadaïsmequote:
Qua stroming is surrealisme een juiste inschatting van je.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:44 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn inschatting qua stroming: surrealisme, wellicht dadaïsme
Mijn inschatting qua tijdvak: 1920 à 1940 (gelet op de stijl van de schoenen)
Klopt dit AE? Zo nee, heb je een hint?![]()
Nou.... nu noem je toch zomaar zijn naam.quote:ik zoek momenteel onder de surrealistische schilders, zoals Dali, Magritte (maar die zijn het niet want die gebruiken meer primaire kleuren)
Dat is juist!quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:04 schreef Gajus het volgende:
Titel "The Red Model" (1935) van - dus toch - René Magritte (1898-1967)![]()
maar ik kan geen associatie verzinnen tussen het schilderij en deze titel
Nee dat denk ik niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:43 schreef Gajus het volgende:
zou Dootje tijdig thuis zijn om dit te raden?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:56 schreef cioran63 het volgende:
Kees Van Dongen, Place Vendome
http://www.artexpression.com/byimage/OWPC9440L.htm
Die kende ik nog niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:48 schreef cioran63 het volgende:
Raoul Dufy, zou ik zeggen.
Probeer eens deze site: http://www.collectibles.nl/lexicon.htmquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
ik kan hem niet vinden
Dat zegt dan genoeg over de toestand van mijn ogen, want ik zie um niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:18 schreef Gajus het volgende:
[..]
Probeer eens deze site: http://www.collectibles.nl/lexicon.htm
daar moet hij tussen staan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |