Dat is dan ook 't eerste en 't beste album van Orb...quote:Op maandag 6 juni 2005 21:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik moet je zeggen dat toen ik voor 't eerst een album van The Orb luisterde, namelijk adventures beyond the ultraworld, ik versteld stond van het werk.
Ik vind de andere albums ook erg sterk. Wat een beleving. Dat compilatiealbum Back to Mine bijvoorbeeld. Ineens hoor je Julee Cruise met Falling. Zeer byzondere keuze voor een electro-compilatie. Maar tegelijk zo origineel.quote:Op maandag 6 juni 2005 21:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Dat is dan ook 't eerste en 't beste album van Orb...
he wat een kicke strip is dat, nooit eerder gezien. slug dub van orbus terrarum. orb's ongelooflijk ondergewaardeerde meesterwerk. deze plaat gaat zo diep daar kan geen enkel ander orb album aan tippen.quote:
Ik ben 't, Johnny_F.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:09 schreef Kolkus het volgende:
De laatste tijd raak ik steeds meer into Portishead en Massive Attack, is The Orb voor mij dan ook een aanrader om uit te checken??
Dit bedoel ik met name qua muziekstijl.
Gezongen wordt er zeker niet. Er zitten echter wel trip-hop elementen in. Vooral in het mix-album Back to mine trouwens. Daarnaast zitten er genoeg vocals doorheen gemixed, wat het levendig maakt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:24 schreef Zanderrr het volgende:
The Orb lijkt toch niet echt op Portishead of Massive Attack.. er wordt nauwelijks gezongen. Evengoed wel de moeite waard om eens te beluisteren.
Schitterend jaquote:Op maandag 6 juni 2005 21:57 schreef Zanderrr het volgende:
"Is there a Haile Selassie here? ...No"
"Could you possibly... if he does... he will come in very shortly; would you tell him that Marcus Garvey phoned?"
Zekerquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:24 schreef Zanderrr het volgende:
The Orb lijkt toch niet echt op Portishead of Massive Attack.. er wordt nauwelijks gezongen. Evengoed wel de moeite waard om eens te beluisteren.
Ik ga 't proberen, maar waar is het eventueel legaal te krijgen? Het is moeilijk dit wereldje te ontdekken. Er is nauwelijks iets van op de markt in Nederland en heb ik weinig fijnproevers van het genre in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:43 schreef L.Denninger het volgende:
Ook al is 't een iets andere stijl, ik denk dat veel Orb-liefhebbers Shpongle, Ott en Younger Brother ook flink zullen waarderen !
Probeer ze eens zou ik zeggen
http://www.twisted.co.ukquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ga 't proberen, maar waar is het eventueel legaal te krijgen? Het is moeilijk dit wereldje te ontdekken. Er is nauwelijks iets van op de markt in Nederland en heb ik weinig fijnproevers van het genre in mijn omgeving.
ghe ghe, die heb ik, plus de videoband die erbij hoort. of eigenlijk andersom. op deze cd staat de soundtrack van die video met dezelfde naam. prehistorische vj beelden met veel planeten en dolfijnen en andere trippy toestanden. leuk dingetje.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:15 schreef PDOA het volgende:
Orbvs Terrarvm is een ondergewaardeerd meesterwerk.
Zie maar eens of je dees kan vinden:
PATTERNS AND TEXTURES
[afbeelding]
little fluffy clouds [00:00-08:49]
earth (gaia) [08:50-18:24]
towers of dub [18:25-27:49]
perpetual dawn [27:50-36:20]
star 6 & 7 8 9 [36:21-40:09]
outlands [40:10-47:15]
outro [47:16-51:08]
|
Forum Opties | |