Zo simpel is het meestal niet, het ligt niet alleen aan de zwaarte van de pil, maar ook aan het soort hormonen, de snelheid waarmee die hormonen vrijkomen en zelfs de hulpstoffen in de tabletten. Proberen dus.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:30 schreef -ladybird- het volgende:
Ik slik nu sinds 1,5 jaar microgynon en het lijkt wel alsof mijn stemmingswisselingen alleen maar zijn toegenomen. Vandaar dat ik ook dacht om over te gaan op een andere pil, maar zoals ik het nu lees zijn de meeste pillen zwaarder dan microgynon, zal het effect op mijn stemmingswisselingen dan ook niet zwaarder zijn? (heb trouwens nog niet echt onderzoek ernaar gedaan, vroeg het me nu even af omdat ik in dit topic terecht kwam!)
Ik ben van microgynon overgestapt op de trigynon...had vaak hoofdpijn enzo en ook van die stemmingswisselingen. Nu nergens meer last vanquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:30 schreef -ladybird- het volgende:
Ik slik nu sinds 1,5 jaar microgynon en het lijkt wel alsof mijn stemmingswisselingen alleen maar zijn toegenomen. Vandaar dat ik ook dacht om over te gaan op een andere pil, maar zoals ik het nu lees zijn de meeste pillen zwaarder dan microgynon, zal het effect op mijn stemmingswisselingen dan ook niet zwaarder zijn? (heb trouwens nog niet echt onderzoek ernaar gedaan, vroeg het me nu even af omdat ik in dit topic terecht kwam!)
dat is net mijn verhaal... ik heb jaren diane geslikt... was goed voor mn huid maar was er op t laatst zo zat van... depri buien, opgeblazen gevoel, hoofdpijn enz...quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:38 schreef Elaine_ het volgende:
Na jaren Diane geslikt te hebben, ben ik overgestapt op Yasmin. Waarom? Van Diane kwam ik ZO erg aan, werd depressief en voelde me ellendig.
Yasmin daarentegen bevalt me prima. Is inderdaad veel lichter. Er is zelfs sprake van gewichtsafname en er is geen pukkeltje meer te bekennen!
Zo zie je maar weer; beide pillen hebben bij iedereen verschillende (bij)werkingen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |