De diane pil is eigenlijk geen pil, het is een middel tegen acne met als bijwerking anticonceptie. Lijkt me dus dat deze het beste helpt tegen acne
![]()
Diane heeft 2 componenten, de cyproteron en ethynilestradiol. Deze middelen werken beide tegen talgproductie.
De yasmin heeft alleen ethynilestradiol en zal dus ook minder werken tegen acne, maar is daarentegen wel weer lichter wat hormonen betreft.
Ik zou eerst kijken hoe je zelf op de diane-pil reageert...dit is bij iedereen anders, dus afgaan op bevindingen van iemand heeft weinig zin lijkt me. Het kan bij jou heel anders uitpakken.
Mocht het niet bevallen en krijg je erge last van bijwerkingen kan je altijd nog de yasmin gaan slikken.
Als dit dan ook nog niet helpt kan je eventueel bij de apotheek langs gaan voor andere middeltjes tegen puistjes zoals bijvoorbeeld benzoylperoxide, dit is in de handverkoop verkrijgbaar. Ook zou je eventueel van vichy de normaderm-lijn kunnen gebruiken. Deze gebruik ik zelf (de lotion en de dag- en nachtcreme) en werkt bij mij erg goed.