Ja, de algemene beeldkwaliteit gaat erop vooruit.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:58 schreef Patvs het volgende:
Is het ook een stuk beter als het spel geen progressive scan support??
Niet gelukt dus.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:59 schreef Smots het volgende:
Goed, vanavond de tweede kans om mijn PAL Xbox naar progressive scan op te krikken zonder 'm hardwarematig aan te moeten passen.
Ik heb nu vanaf www.codejunkies.com de action replay software gehaald waarmee ik mijn Xploder USB-ding voor de gek kan houden zodat 'ie denkt dat het een Action Replay ding is.
IK laat het wel horen wanneer ALS het gelukt is.
yes! het is gelukt.quote:Op maandag 20 juni 2005 11:57 schreef Smots het volgende:
[..]
Niet gelukt dus.
Ook al installeer ik de Action Replay software, Windows blijft de Usb-kabel herkennen als een apparaat van Xploder.
Dan maar een andere PC proberen....
Nou nou nou nou nou.. 3 miljoen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:25 schreef rockstah het volgende:
Lijkt me inderdaad een beetje teveel geld en moeite om daar deze generatie al in te investeren,
maar ik ga er vanuit dat bij de volgende generatie HDTV wél ondersteund word zonder dat je 3 miljoen mods uit hoeft te voeren. Heb al een nieuwe tv op het oog daarvoor. Scheelt het trouwens ook veel bij DVD's?
Ehm... ik begrijp je vraag niet precies.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Welke kabel/converter is er voor de PAL GameCube om Dolby Pro Logic II geluid via een composietingang (pcm in net als de dvd speler zeg maar) uit mijn surround versterker te krijgen?
Mijn surround-versterker detecteert ook niet automatisch dat het 2-kanaals geluid wat uit mijn Cube komt in feite Dolby Surround II is. (Bij de meeste games)quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Nou, dus niet bij mijn surround versterker.
Optical in en PCM in worden prima gedecodeerd (Dolby Digital/DTS) , maar standaard stereo tulp ingangen worden niet herkend als Pro Logic II. Ik zal het voor de zekerheid eens nagaan in de handleiding.
Maar goed, die kutcube heeft dus geen digital out, alleen maar tulpjes.
Ik bedoel inderdaad een RGB kabel. Op de Sony / Playstation website staat 'ie als Euro AV kabel genoemd. Gister eentje aangeschaft, toch de originele van Sony, maar voor de helft van de prijs die ik eerder noemde. (dat was een leuke marge voor die winkel zo te zien)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:21 schreef Patvs het volgende:
Wat is de Euro AV kabel?? (RGB, s-video??) Enige Euro AV kabel die ik kan vinden is gewoon een composite kabel. Die zat standaard al bij je PS2. (en daarmee ga je er dus niet op vooruit)
Als het wel om een RGB kabel gaat, zou ik gewoon de goedkope kabel kopen.
Je moet alleen oppassen met goedkope component kabels omdat daar een losse chipset inzit, waarop de third party fabrikanten nog wel eens bezuinigen. (en sommige third party fabrikanten verkopen RGB kabels terwijl daar eigenlijk enkel een composite signaal doorheengaat) Maar als die Mediamarkt kabel RGB claimed te zijn, zal dat wel goed zijn.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | PC adapter LCD benodigd & resultaat DVI-I ---> ------> ---> DVI-I (DVI-I>DVI-I kabel, geen kwaliteitsverlies) DVI-I ---> ------> ---> DVI-D (DVI-D>DVI-D kabel, geen kwaliteitsverlies) DVI-D ---> ------> ---> DVI-I (DVI-D>DVI-D kabel, geen kwaliteitsverlies) DVI-D ---> ------> ---> DVI-D (DVI-D>DVI-D kabel, geen kwaliteitsverlies) VGA ---> VGA>DVI ---> DVI-I (VGA>VGA kabel + DVI-I>DVI-I kabel, kwaliteitsverlies door omzetting) DVI-I ---> DVI>VGA ---> VGA (DVI-I>DVI-I kabel + VGA>VGA kabel, kwaliteitsverlies door omzetting) VGA ---> ------> ---> VGA (VGA>VGA kabel, slechts analoge kwaliteit) |
Heb je nu drie draadjes (geel, rood, wit) die naar zo'n scart-blokje gaan?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:18 schreef Diepimpmaster het volgende:
Het beled met Scart si goed
Goeie vraag. De goedkoopste HDTV's (moet native 1024x768 supporten) van Nederland: (te vinden op kieskeurig.nl)quote:Op maandag 11 juli 2005 16:32 schreef darkskedar het volgende:
Waar kan je eigenlijk goedkope HDTV's kopen?
Ik heb een advanced scartkabel, dat wil zeggen een RGB kabel. De TV ondersteunt dat ook. Het is al vele malen beter dan het gele kabeltje. Mijn vraan is eigenlijk of ik erop vooruitga als ik mijn RGB Scartkabel vervang door een componentkabel?quote:Op maandag 11 juli 2005 15:35 schreef Patvs het volgende:
[..]
Heb je nu drie draadjes (geel, rood, wit) die naar zo'n scart-blokje gaan?
Dat is composite. COMPONENT is vele malen beter. (vooral de kleuren) Zelfs als je geen 480p kan unlocken.
Nee. Je krijgt hooguit dezelfde kwaliteit. Bij een component-signaal wordt namelijk nog enigszins gebruik gemaakt van (analoge) compressie. Er vinden bij een component signaal dus meer omzettingen plaats dan bij een RGB signaal. En die omzettingen wil je zoveel mogelijk voorkomen.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:57 schreef Diepimpmaster het volgende:
Mijn vraan is eigenlijk of ik erop vooruitga als ik mijn RGB Scartkabel vervang door een componentkabel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |