Ik heb geen idee of ik dit in het Doorwerth topic of dit topic moet gooien, maar aangezien de Most Haunted topics ook weleens over andere tv programma's gaat:
Ik was net aan het zappen en viel in het programma 'Wonder boven wonder' van de KRO. Ik zag dat ze in een kasteel waren en dat de vrouw van het kasteel aan Yvon Jaspers vertelde over dat ze zich vreemd voelde in een bepaalde ruimte en zelfs koud op een bepaalde plek.
Ik dacht dat het het Muiderslot was maar opeens werd het me duidelijk: het was Doornwerth.
Die vrouw vertelde dat ze het altijd koud had op die plek en dat een medium vertelde dat er iemand ingemetseld had gezeten. En dat toen de 10 eurocent op z'n plaats viel. Ze had het neem ik aan over Derek!
En op een andere plek had ze het ook over hoe ze zich voelde op bepaalde plekken in een ruimte en dat een medium had verteld door wie dat kwam. En dat verhaal kwam wederom bekend voor
![]()
Wel een leuk programma btw. Een milde introductie tot paranormale dingen met in deze aflevering ook iemand die een slecht voorgevoel had over iets met een vliegtuig (niet gezien, alleen de aankondiging) en een vrouw die een teken van leven na de dood kreeg omdat ze een liedje steeds hoorde op de radio. En volgende week een jongen die het overlijden van z'n opa droomde in de nacht dat z'n opa overleed of net voor zijn overlijden.
De KRO heeft denk ik door dat paranormale onderwerpen mensen nieuwsgierig maakt en aanspreekt. Vandaar daarnaast ook dat programma over vorige levens.
Ik heb zo het idee dat een programma als Most Haunted het goed zou doen in Nederland. Het origineel of een Nederlandse versie naar Most Haunted's concept.