abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27675501

Wat is Most Haunted?

Most Haunted is een Brits TV-programma, waarin een groep mensen bepaalde lokaties in en om Groot Brittannië bezoeken waar diverse paranormale waarnemingen gedaan zijn. Geesten. Deze groep blijft 24 uur lang op deze lokatie en voeren enkele experimenten uit, met als doel contact te leggen met de aanwezige overleden zielen, en de verschijningen vast te leggen op band. Dit doen ze voor een groot gedeelte in het donker, met infra-rood camera's.

Wie zijn deze mensen?

De groep bestaat hoofdzakelijk uit een precentatrice, een spiritueel medium die op spiritueel niveau contact legt en zodoende over gebeurtenissen en entiteiten aldaar kan vertellen, en een historicus die het een en ander kan verifiëren.

Daarnaast lopen er een producer mee, een para-psycholoog, een aantal camera mensen, geluidsmensen, etc. De rolverdeling is alleen in het begin te zien. Zodra de lichten uit gaan en men probeert contact te zoeken, eventueel in kleinere groepjes in meerdere ruimtes, wordt er door iedereen actief meegedaan, achter en vóór de camera's.

Waar bestaat het onderzoek uit?

Er worden niet altijd dezelfde experimenten gedaan in elke aflevering. Soms ervaart de crew op een lokatie al genoeg zónder een bepaald experiment uit te voeren. Experimenten die wel regelmatig uitgevoerd worden zijn séances, trigger objects (om te zien of het na verloop van tijd uit zichzelf bewogen zou hebben), glaasje draaien, of het contact zoeken door vragen 'in de lucht' te stellen. Uiteraard wordt er ook met meetapparatuur gewerkt, zoals een elektro-magnetisch veld (EMF) meter.

De resultaten van de onderzoeken zijn erg uiteenlopend. De ervaringen bestaan meestal uit gevoel van aanraking, gefluister in oor, cold spots, gevoel van misselijkheid/warm/koud. Ook de bekende orbs zijn regelmatig te zien in beeld.

En komen ze ook wel eens buiten de UK dan?

Jawel. Ze zijn al tweemaal in een lokatie in Nederland geweest: Kasteel Doorwerth en kasteel Ammersoyen. Wellicht zullen ze het nog vaker binnen onze spookachtige landgrenzen gaan zoeken. .

Voor een compleet overzicht van de Most Haunted afleveringen kun je hier eens kijken.

Waar wordt het uitgezonden dan?

De Most Haunted afleveringen worden uitgezonden op de britse zender LivingTV. Ik weet niet of mensen binnen Nederland deze zender kunnen ontvangen via satelliet oid. De afleveringen worden ook gecaptured door onze Britse vrienden en zijn als je creatief bent her en der best te vinden .

Ondertussen is Most Haunted aan zijn zesde seizoen bezig. Elke aflevering duurt rond de 45 minuten. Regelmatig worden er LIVE uitzendingen gedaan, waarbij webcams worden ingezet zodat ook via de website van Most Haunted het een en ander te volgen is. Deze uitzendingen zijn meestal enkele uren lang.

Er wordt daarbij gebruik gemaakt van 4 webcams. Op de site is er telkens maar 1 te bekijken, maar ik heb zelf een tooltje geschreven wat je de mogelijkheid geeft alle 4 de streams tegelijk te bekijken. Deze is nog in ontwikkeling, maar tegen de tijd dat er weer een LIVE uitzending is zal er wel weer een link gepost worden .

Crap! Allemaal bullshit!

Wie zal het zeggen. De ene aflevering gebeurt er weinig tot niets, en moeten we het hebben van de informatie die het spirituele medium ons kan geven, en andere afleveringen staan bol van de gebeurtenissen. Of deze écht zijn, moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Al met al is het een goede serie, en ik heb er na 3 seizoenen gezien te hebben nog lang geen genoeg van.

Game on!

Uit het vorige topic
quote:
Op maandag 6 juni 2005 02:55 schreef livEliveD het volgende:
Nou ik ben best wel benieuwd wat er in zijn boeken staat. Deze geven toch vaak meer achtergrond info en ik ben wel benieuwd naar zijn totale visie en ervaringen. Verder had MUUS nog een vraag in dit topic maar ik heb zelf de desbetreffende aflevering nog niet binnen (ligt ook aan mij). Iemand die hem wel heeft en het antwoord kan geven?

Ik heb het trouwens retedruk dus als iemand het volgende deel wil openen vind ik het prima, mits leuke OP
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:21 schreef Lynx666 het volgende:
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar zijn boeken. Ik zie dat BOL ze ook hebben . Binnenkort maar eens één bestellen.

Wat betreft de vraag van MUUS - welke aflevering(lokatie) was dat?
De boeken waarnaar gerefereerd wordt in deze quotes zijn de boeken van Derek Acorah, het spiritueel medium in Most Haunted.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lynx666 op 06-06-2005 18:39:44 ]
pi_27676539
Na een seizoen gekeken te hebben had ik er genoeg van. Dr gebeurt echt nooit wat, net als er iets gebeurt, is de camera weer te laat of is het net buiten beeld. Het enige wat je ziet zijn orbs. Iets wat geen aan geestesverschijningen word gekoppeld, maar waar menig andere verklaringen voor kunnen worden gegeven.
Notabene zijn de onderzoeksopstellingen daar niet echt sluitend. Een beetje onderzoeker zorgt voor meer apparatuur, betere apparatuur en voor betere opstellingen.

Mocht dit niet geacteerd zijn, dan is er alsnog geen waardige conclusie te trekken uit het onderzoek. Ze onderzoeken slechts 1 dag, met zoals ik al zei, te weinig apparatuur.

Ik denk dat het zo nep is als ik weet niet wat.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:25:53 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_27681822
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:03 schreef baNEEL het volgende:
Na een seizoen gekeken te hebben had ik er genoeg van. Dr gebeurt echt nooit wat, net als er iets gebeurt, is de camera weer te laat of is het net buiten beeld. Het enige wat je ziet zijn orbs. Iets wat geen aan geestesverschijningen word gekoppeld, maar waar menig andere verklaringen voor kunnen worden gegeven.
Notabene zijn de onderzoeksopstellingen daar niet echt sluitend. Een beetje onderzoeker zorgt voor meer apparatuur, betere apparatuur en voor betere opstellingen.

Mocht dit niet geacteerd zijn, dan is er alsnog geen waardige conclusie te trekken uit het onderzoek. Ze onderzoeken slechts 1 dag, met zoals ik al zei, te weinig apparatuur.

Ik denk dat het zo nep is als ik weet niet wat.
Ik geloof niet dat het nep is, als het allemaal nep was, dan zou het veel spectaculairder zijn.
Er zijn afleveringen waar echt helemaal niets gebeurt.

Ik heb van die televisie onderzoeken gezien, die echt allemaal show waren.
Zwarte wolkjes die uit de grond kwamen, en als een speer door een muur heen fladderden.

Mannen die zogenaamd opgetild worden, en dan ineens een draadje om hun nek krijgen, alsof het een strop is.

Stoelen die dwars door de kamer heen vliegen, terwijl de camera er net toevallig op gericht stond.
Dat is nou weer net allemaal te veel.

Bij MH komt het toch veel geloofwaardiger, hoewel soms ook veel saaier over.

En als er bij hun vandaag of morgen echt iets onverklaarbaars voor de camera komt, dan ben ik ook veel meer geneigd om dat te geloven.
Juist omdat er nog nooit iets echt spectaculairs is uitgezonden.
In tegenstelling tot andere programma's waar iedere keer een verschijning gefilmd wordt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_27684751
mooie OP lynx!!!!
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_27684798
uhmm wat is er met de laatste afleveringen gebeurt? zie echt twee weken lang niks meer in de winkels!!!! Ik heb mijn MH kick nodig!!!
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_27692766
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:10 schreef lunamoon het volgende:
mooie OP lynx!!!!
Thanks!!
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:12 schreef lunamoon het volgende:
uhmm wat is er met de laatste afleveringen gebeurt? zie echt twee weken lang niks meer in de winkels!!!! Ik heb mijn MH kick nodig!!!
Over welke afleveringen heb je het dan? De laatste 2 die ik in de schappen heb zien liggen zijn (6x10) Petty France en (6x11) Arreton Manor House. Beide gewoon verkrijgbaar bij de reguliere verkooppunten.
pi_27693509
Nou ik neem aan als ik het goed heb geteld, dat er nog twee afleveringen na arreton manor house kwamen toch? deze week is het Appuldurcombe House, dus ze hebben geen pauze ofzo
pi_27693939
1
2
3
4
5
6
 24-May-2005 - Petty France Manor 
 31-May-2005 - Arreton Manor House
 07-Jun-2005 - Appuldurcombe House
 14-Jun-2005 - Fyvie Castle
 21-Jun-2005 - Bath
 28-Jun-2005 - Padstow

Zo ziet de planning er uit voor de rest van seizoen 6. Dus pas overmorgen zal Appuldurcombe House de winkels vullen. Waarom zouden ze een pauze hebben? .
pi_27694018
hmmm dan snap ik er echt niks van want heb echt de arreton manor al twee weken geleden gehaald.. of loop ik nu zo ver voren? damn the stress!
pi_27694346
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:22 schreef lunamoon het volgende:
hmmm dan snap ik er echt niks van want heb echt de arreton manor al twee weken geleden gehaald.. of loop ik nu zo ver voren? damn the stress!
Och, ze bezoeken zoveel manors. Ze lijken allemaal op elkaar .

Nog even diep ademhalen. Nog 2 daagjes .
pi_27694449
nou ja.. heb het bestand nog op Lappie staan dus weet gewoon dat het zo heet.. maar doet het niet toe (en die van petty france heb ik ook al lang binnen) Well leuk dat ze nu naar mensen hun huizen gaan inplaats van al die kastelen en kroegen/inns... echt spannend!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:36:26 #12
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27703208
@Lunamoon: Ik zoek die episode waarin die beide mediums compleet het tegenovergestelde zeggen over een bepaalde kamer. Wat was de titel van die aflevering ook alweer?

Vraag van muus erover:
quote:
Kunnen jullie meer vertellen? Werd er meer over het verleden van de kamer/het huis verteld?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:36:54 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27703225
Mooie OP btw
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27705700
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:36 schreef livEliveD het volgende:
@Lunamoon: Ik zoek die episode waarin die beide mediums compleet het tegenovergestelde zeggen over een bepaalde kamer. Wat was de titel van die aflevering ook alweer?

Vraag van muus erover:
[..]
Dat komt van de aflevering diie The Ghost House heet.. passend he? S06. E08
pi_27755531
Kun je die afleveringen ergens officieel downloaden of moet het altijd via kazaa (of zoiets)?
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:37:58 #16
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27756227
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:23 schreef Keios het volgende:
Kun je die afleveringen ergens officieel downloaden of moet het altijd via kazaa (of zoiets)?
Je kunt of de dvd's bestellen of een illegale manier gebruiken
pi_27764247
Hmmm... er praten een hoop mensen over iets dat gebeurt in de laatste aflevering. Ik moet toch eens m'n kijk achterstand wegwerken.
pi_27771176
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 02:51 schreef Dimmie het volgende:
Hmmm... er praten een hoop mensen over iets dat gebeurt in de laatste aflevering. Ik moet toch eens m'n kijk achterstand wegwerken.
Ik lees het ook net. iets met een spookachtige stem en Stuard was weer de pineut.
mijn vriend is deze keer 'naar de winkel geweest' voor die aflevering
ik hoop dat hij hem vanavond brengt, iemand die al een kleine spoiler wil geven intussentijd?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_27782532
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 12:50 schreef Hello_Kitty het volgende:

[..]

Ik lees het ook net. iets met een spookachtige stem en Stuard was weer de pineut.
mijn vriend is deze keer 'naar de winkel geweest' voor die aflevering
ik hoop dat hij hem vanavond brengt, iemand die al een kleine spoiler wil geven intussentijd?
Ik heb hem net gekocht en ga hem vanavond bekijken dan geef ik jullie wel eeen update.. maar eerst moet ik weten hoe je het in "spoilertext" set zou iemand dat aub wllen uitleggen? (sorry voor alle typfouten maar mijn toetsbord is kaput)
pi_27782572
[ spoiler ]
tekstje
[ /spoiler ]

geeft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_27782627
ohhhhhhh dat was dus makelijk :p ikke maar te moeilijk denken...zucht... thanks!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:39:25 #22
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_27793499
Ik heb hem net gekeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_27816063
spoler werkte niet
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:14:10 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27816186
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 20:09 schreef lunamoon het volgende:
spoler werkte niet
Wat er precies niet? Je dient de tekst in de spoiler te selecteren zodat ie leesbaar wordt
pi_27827656
Ja moppie dat snap ik ook wel. Jj zou moeten weten dat ik niet helemaal dom ben ik probeer het nog eens
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')