Wat een BS-verhaal zeg...quote:Op maandag 6 juni 2005 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
triest hoor......dat van Bommel nog geen enkele wedstrijd in het NL elftal goed gepresteerd heeft, wordt maar even buiten beschouwing gelaten. In PSV is het een goede speler, maar in Oranje stelt het geen drol voor. Zelfde verhaal als met Seedorf eigenlijk.
Maduro, VD Vaart (hoewel die gisteren ook niet beste speele), Landzaat, Cocu, van Persie en Sneijder zijn veel betere spelers op het middenveld.
Dat er geen PSV'ers meer in Oranje rondlopen moge duidelijk zijn; PSV wordt gedragen door de buitenlanders. Van de Nederlandse spelers waren er maar twee van belang; Cocu en van Bommel. 1 daarvan wordt terecht naar huis gestuurd. Nou zeg, Van Basten is tegen PSV. Ik zeg NEEN! PSV is tegen Nederlanders. Alex, Gomes, Farfan, Park, Lee en Beasley hebben PSV kampioen gemaakt, de rest mocht meedoen.
Zo is dat. Minder kopen in het buitenland, en leidt eens wat jeugd op. Feyenoord idemdito. AZ en Ajax geven het juiste voorbeeld qua opleiden, en AZ laat zien dat het met NL'se spelers nog steeds kan.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
triest hoor......dat van Bommel nog geen enkele wedstrijd in het NL elftal goed gepresteerd heeft, wordt maar even buiten beschouwing gelaten. In PSV is het een goede speler, maar in Oranje stelt het geen drol voor. Zelfde verhaal als met Seedorf eigenlijk.
Maduro, VD Vaart (hoewel die gisteren ook niet beste speele), Landzaat, Cocu, van Persie en Sneijder zijn veel betere spelers op het middenveld.
Dat er geen PSV'ers meer in Oranje rondlopen moge duidelijk zijn; PSV wordt gedragen door de buitenlanders. Van de Nederlandse spelers waren er maar twee van belang; Cocu en van Bommel. 1 daarvan wordt terecht naar huis gestuurd. Nou zeg, Van Basten is tegen PSV. Ik zeg NEEN! PSV is tegen Nederlanders. Alex, Gomes, Farfan, Park, Lee en Beasley hebben PSV kampioen gemaakt, de rest mocht meedoen.
Als je de quote goed had gelezen ... dan blijven dr dus maar 2 over: Bouma en Vennegoor. Over Bouma valt nog wel wat te zeggen. Dat Vennegoor het elftal heeft gedrag, jahh . dat mag je wel stellen. Maar 1 tot 2 Nederlanders !!! WAUW !!!quote:
Nee dus: Bouma en Vennegoor, plus Cocu en Van Bommel. Verder heeft Lucius 22 wedstrijden in de competitie gespeeld en 8 wedstrijden Europees en in de beker. Dat zijn dus al 4 en een halve speler. Daarnmaast is Afellay aan het doorbreken.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:32 schreef Speedski het volgende:
[..]
Als je de quote goed had gelezen ... dan blijven dr dus maar 2 over: Bouma en Vennegoor. Over Bouma valt nog wel wat te zeggen. Dat Vennegoor het elftal heeft gedrag, jahh . dat mag je wel stellen. Maar 1 tot 2 Nederlanders !!! WAUW !!!
Wie behalve Vlaar, heeft AZ dan opgeleidt?quote:Op maandag 6 juni 2005 12:32 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Zo is dat. Minder kopen in het buitenland, en leidt eens wat jeugd op. Feyenoord idemdito. AZ en Ajax geven het juiste voorbeeld qua opleiden, en AZ laat zien dat het met NL'se spelers nog steeds kan.
Dus jij bent ervoor dat wij straks een soort doorvoer-competitie hebben? Koop buitenlandse spelers, stel er een elftal van op, verkoop ze door, herhaal.quote:Dat PSV juist zijn sterkste spelers uit het buitenland haalt, pleit alleen voor PSV. Andere clubs halen spelers uit het buitenland waarvan er juist in Nederland 13 in een dozijn rondlopen. Je moet alleen buitenlandse spelers halen die ook echt iets toevoegen. Daar lijkt PSV me behoorlijk in geslaagd.
Geblesseerd, een beetje het voetbal volgenquote:Op maandag 6 juni 2005 12:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Als de Jong zo goed is, waarom speelde hij dan niet?
En van Bommel en Cocu.quote:Ooijer heeft het in het NL elftal niet slecht gedaan, hij is de enige PSV'er die ik in het NL elftal thuis vind horen, samen met Bouma.
Je vergeet Cocuquote:Maar ik vond het niet dragende spelers.
Zelf kan hij ook wel aardig voetballen, en weer waar hij moet staan.quote:Vennegoor is alleen goed om een lange hoge bal op aan te spelen en Farfan, Beasley of Afelay in stelling te brengen. Als scorende spits is hij vrij waardeloos.
Welke speler is niet afhankelijk van het elftalquote:En Lucius en Affelay; tzijn aardige spelers, maar afhankelijk van het elftal. Affelay heeft een goede kans zich in de kijker te spelen tijden het WK lijkt me zo.
De Jong is grotendeels geblesseerd geweest, anders had hij meer gespeeld. En wat zijn dragende spelers in jouw ogen?quote:Op maandag 6 juni 2005 12:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Als de Jong zo goed is, waarom speelde hij dan niet? Ooijer heeft het in het NL elftal niet slecht gedaan, hij is de enige PSV'er die ik in het NL elftal thuis vind horen, samen met Bouma. Maar ik vond het niet dragende spelers.
Vennegoor is alleen goed om een lange hoge bal op aan te spelen en Farfan, Beasley of Afelay in stelling te brengen. Als scorende spits is hij vrij waardeloos.
Je leest niet he. Hij zegt: Nederlandse spelers opstellen en aanvullen met buitenlanders met toegevoegde waarde. Park, Farfán, Beasley, Alex, Gomes, Lee: allemaal spelers met een toegevoegde waarde, lijkt me. Of ben je het daar niet mee eens?quote:Dus jij bent ervoor dat wij straks een soort doorvoer-competitie hebben? Koop buitenlandse spelers, stel er een elftal van op, verkoop ze door, herhaal.
Dan bestaat het Nederlands Elftal over 10 jaar echt alleen maar uit B-elftal spelers, omdat de A-spelers geen kans krijgen.
Lucius is niet afhankelijk van het elftal: het is een ervaren multifunctionele speler die heeft aangetoond op zowel het middenveld als achterin prima uit de voeten te kunnen. Dat Afellay afhankelijk is van het elftal is normaal, het is een jonge speler. Hetzelfde geldt namelijk evenzo voor Maduro, Babel en Vlaarquote:En Lucius en Affelay; tzijn aardige spelers, maar afhankelijk van het elftal. Affelay heeft een goede kans zich in de kijker te spelen tijden het WK lijkt me zo.
Inderdaad. Als ik me niet vergis heeft Ajax dit seizoen zelfs wedstrijden gespeeld met 1 nederlander in de basis. Dus als er een club niks mag zeggen over het kopen van teveel buitenlanders.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:48 schreef Mighty het volgende:
Pff///beetje off-topic maar volgens mij stonder er in AJAX en Feyenoord ook een tijdje bijna alleen maar buitenlanders. Ajax begon het seizoen met hoogstens twee nederlanders in de basis.
En een mengeling met een PSV-hart is nog beterquote:Op maandag 6 juni 2005 12:44 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nee dus: Bouma en Vennegoor, plus Cocu en Van Bommel. Verder heeft Lucius 22 wedstrijden in de competitie gespeeld en 8 wedstrijden Europees en in de beker. Dat zijn dus al 4 en een halve speler. Daarnmaast is Afellay aan het doorbreken.
En waarom zou je opleiden als je beter kan inkopen? Liever kampioen met 11 buitenlanders met een PSV-hart dan niks winnen met 11 Nederlanders die niks om de club geven.
NL'se spelers op iets latere leeftijd kopen en dan helemaal door laten groeien omdat ze op een hoger niveau komen te trainen/spelen geldt ook min of meer als opleiden. En dan valt Opdam, Kromkamp, de 4 WIllem II'ers en anderen ook in die categorie. Gaat erom dat men streeft naar een zo hoog mogelijk aantal NL'ers, dan kom je vanzelf als je presteert ook sneller in beeld bij Oranje met veel kandidaten.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wie behalve Vlaar, heeft AZ dan opgeleidt?
Co heeft heel slim de beste spelers van Willem II naar AZ gehaald en zodoende hebben ze Oranje gehaald, maar AZ heeft hen niet opgeleid.
De enige club die dat wel gedaan heeft met Nederlanders is Ajax.
Ik vind niet dat van Basten per se iets tegen PSV heeft, maar het is op zijn minst opvallend dat hij heel snel en heel veel vertrouwen heeft in spelers die bij AZ of Ajax debuteren.
Vraag: wie heb je liever: Gomes of Ten Rouwelaar/Gentenaar/Terol/Wapenaar/Moens?quote:Op maandag 6 juni 2005 13:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
NL'se spelers op iets latere leeftijd kopen en dan helemaal door laten groeien omdat ze op een hoger niveau komen te trainen/spelen geldt ook min of meer als opleiden. En dan valt Opdam, Kromkamp, de 4 WIllem II'ers en anderen ook in die categorie. Gaat erom dat men streeft naar een zo hoog mogelijk aantal NL'ers, dan kom je vanzelf als je presteert ook sneller in beeld bij Oranje met veel kandidaten.
Zijn er nog wel meer dan alleen Vlaar in de selectie. AZ heeft heel aardige jeugd, die krijgen alleen weinig kans door de brede goeie selectie. De A jeugd van AZ eindigt net achter Ajax en Feyenoord, ze leveren in bijna alle jeugd-Oranje's wat spelers. Die zijn gewoon goed bezig met de jeugd. PSV volgens mij ook nu ze het beleid recent totaal omgegooid hebben qua scouting en opleiden. Misschoen wordt het nog ooit wat.
Als je het zo bekijkt leid PSV ook Nederlandse spelers op, van Bommel, Hofland, Vennegoor, Bruggink, Ooijer, Lamey, enzovoorts.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
NL'se spelers op iets latere leeftijd kopen en dan helemaal door laten groeien omdat ze op een hoger niveau komen te trainen/spelen geldt ook min of meer als opleiden. En dan valt Opdam, Kromkamp, de 4 WIllem II'ers en anderen ook in die categorie. Gaat erom dat men streeft naar een zo hoog mogelijk aantal NL'ers, dan kom je vanzelf als je presteert ook sneller in beeld bij Oranje met veel kandidaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |