abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 09:18:25 #1
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27665844
quote:
Student onwel na het drinken van liters water

Uitgegeven: 6 juni 2005 08:50

GRONINGEN - De politie doet onderzoek naar een ontgroeningsritueel waarbij een 21-jarige Groningse student bijna zou zijn overleden. Dat heeft een politiewoordvoerder maandag laten weten. De student kreeg donderdagochtend een zware epileptische aanval, nadat hij liters water had moeten drinken.

In het Algemeen Dagblad zegt het slachtoffer dat de ontgroening plaatshad bij de Groningse studentenvereniging Albertus Magnus. "Steeds als ik een ronde van een spel verloor, moest ik een glas in één keer leegdrinken.

Ik geloof dat ik een liter of zes heb gehad", aldus de student die onbekend wil blijven. Na de aanval zou de student het bewustzijn hebben verloren. Hij werd pas na anderhalve dag weer wakker. "Er waren zeker geen alcohol of drugs in het spel", zegt de politiewoordvoerder. De student heeft tot nu toe geen aangifte gedaan. Later deze week heeft de politie een gesprek met het bestuur van de studentenvereniging.

Raar verhaal. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Het zal niet de eerste keer zijn dat ze te ver gaan met zulke ontgroeningen.
  maandag 6 juni 2005 @ 09:19:38 #2
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_27665868
Zelf schuld toch? En dat is niet echt een effect waar je vanuit gaat....

Student vergiftigt zich zelf met water
En hoe voelt u zich nu?
  maandag 6 juni 2005 @ 09:19:57 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27665874

Drink dan bier op een ontgroening.
  maandag 6 juni 2005 @ 09:25:37 #4
95998 -DailaLama-
pi_27666021
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:19 schreef evil_cupido het volgende:
Zelf schuld toch?
Theoretisch: ja
In praktijk: misschien
quote:
Dat kan best hoor. Als hij nog een paar liter had gehad, dan was ie dood geweest.

Zo was er ooit een broodjeaapverhaal van een man die bang was ooit vergiftigd te worden en dronk daarom per dag vele liters water. Tot hij op een dag iets van meer dan 10 liter dronk ... en dat kan een mens niet aan. Alsnog vergiftigd.
  maandag 6 juni 2005 @ 09:27:40 #5
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_27666071
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:25 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Theoretisch: ja
In praktijk: misschien
[..]

Dat kan best hoor. Als hij nog een paar liter had gehad, dan was ie dood geweest.

Zo was er ooit een broodjeaapverhaal van een man die bang was ooit vergiftigd te worden en dronk daarom per dag vele liters water. Tot hij op een dag iets van meer dan 10 liter dronk ... en dat kan een mens niet aan. Alsnog vergiftigd.
Het kan zeker, maar je gaat er niet vanuit met water.... Dus lijkt me niet dat hier iemand "schuld" is...
En hoe voelt u zich nu?
pi_27666084
6 liter is op zich niet erg hoor, 10 ook nog niet alhoewel het dan ongezond word.

Maar in een korte tijd

Tja, de ene is gevoeliger dan de andere...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27666148
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:19 schreef evil_cupido het volgende:
Zelf schuld toch? En dat is niet echt een effect waar je vanuit gaat....

quote:
De student kreeg donderdagochtend een zware epileptische aanval, nadat hij liters water had moeten drinken.
blijkbaar moest de student het water drinken. Ik denk niet dat je in dat geval kunt spreken van zelf schuld.
pi_27666157
Ik heb wel eens meegemaakt op dat we op de voetbal een weddenschap hadden dat een jongen een cola fles met water in één keer moest opdrinken. Raakte niet 't bewustzijn kwijt maar moest wél kotsen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_27666186
quote:
"Steeds als ik een ronde van een spel verloor, moest ik een glas in één keer leegdrinken."
Dan was de beste man ook niet bijster goed in het spel
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 6 juni 2005 @ 09:33:58 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_27666216
Tsja, vroeger was het een glas sterk dat na elke verloren ronde naar binnen ging...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 6 juni 2005 @ 09:35:44 #11
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_27666250
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:31 schreef TheMassive het volgende:

[..]

[..]

blijkbaar moest de student het water drinken. Ik denk niet dat je in dat geval kunt spreken van zelf schuld.
Je moet niks bij zo'n vereniging.... Je "WILT"...
En hoe voelt u zich nu?
  maandag 6 juni 2005 @ 09:40:33 #12
95998 -DailaLama-
pi_27666377
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:35 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Als je er naast zit en je zegt "Je durft niet? Mietje Toe dan, drink op." , dan heb je theoretisch geen schuld nee. Maar ik vind je persoonlijk dan wel stiekem een asociaal varken.
pi_27666423
In dat soort verenigingen zitten toch altijd kneuzen die het heerlijk vinden om controle over een ander te hebben....
pi_27666436
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:19 schreef placebeau het volgende:

Volgens mij mag je juist GEEN alcohol drinken op je ontgroening.. omdat er daardoor ongelukken gebeuren..
verlangen voorbij vanitas
pi_27666567
Is 21 jaar niet al een beetje te oud voor een startende student ?
Bij het water had hij natuurlijk ook wat zout moeten nemen (chips oid)
Wat is er mis met jenever, in Groningen doen ze toch elk jaar de Hooghoudt Jenever test
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_27666574
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:19 schreef placebeau het volgende:

Ik denk dat 6 liter bier hetzelfde truukje wel doet
  maandag 6 juni 2005 @ 09:54:32 #17
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_27666748
Misschien heeft ie al vaker een epileptische aanval gehad, want zoiets kan je weer treffen onder bepaalde omstandigheden. Sterker die komen meestal niet alleen. Dat had die student dus aan kunnen geven, als ie er bekend mee was. En als hij er zelf niets van wist, treft de studentenvereniging ook niet veel blaam. Een teveel aan water wordt door zweten volgens mij heel snel weer uit je lichaam verdreven, daar kan het toch bijna niet aan liggen?
power to the people
  maandag 6 juni 2005 @ 09:54:44 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27666758
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:48 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ik denk dat 6 liter bier hetzelfde truukje wel doet
jamaar, je vindt het dan wel minder erg.
pi_27666795
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:35 schreef evil_cupido het volgende:
Dus je zegt, een watervergiftiging met 1.5 dag bewusteloos op de intensive care hoort bij het aanslutien bij een vereniging? En je bent nu serieus?
pi_27666797
Doen ze het eens netjes met water ipv alcohol en dan gebeurt er nog steeds dit soort dingen, best ironisch eigenlijk....
  maandag 6 juni 2005 @ 09:57:47 #21
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_27666838
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:47 schreef Oud_student het volgende:
Het betrof een ontgroening voor de kroegcommissie, van Albertus Magnus.
pi_27666845
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:54 schreef beestjuh het volgende:

Misschien heeft ie al vaker een epileptische aanval gehad, want zoiets kan je weer treffen onder bepaalde omstandigheden. Sterker die komen meestal niet alleen. Dat had die student dus aan kunnen geven, als ie er bekend mee was. En als hij er zelf niets van wist, treft de studentenvereniging ook niet veel blaam. Een teveel aan water wordt door zweten volgens mij heel snel weer uit je lichaam verdreven, daar kan het toch bijna niet aan liggen?
Je gaat er nu gemakshalve van uit dat de jongen eerder eliptische aanvallen heeft gehad, en schuift daarmee de schuld in de schoenen van de jongen. Heel vreemd om op zo'n manier (dmv aannames) de schuld bij iemand neer te leggen.
pi_27666857
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:54 schreef beestjuh het volgende:

je kan sort of letterlijk verdrinken , als je in 1 keer zoveel water naar binnen krijgt.

er is een meisje in het ziekenhuis overleden ooit hier in NL, door teveel vocht toegediend te krijgen (de behandelend arts wilde niet komen, en gaf telefonisch advies aan de verpleging dat ze maar meer vocht moesten toedienen )
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 6 juni 2005 @ 09:59:32 #24
95998 -DailaLama-
pi_27666881
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:47 schreef Oud_student het volgende:
Er zijn genoeg mensen die op hun 21ste met hun studie beginnen.
  maandag 6 juni 2005 @ 09:59:47 #25
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27666886
Zo zie je maar dat bier afschaffen geen oplossing is voor ontgroeoningen.
Dan gaan ze veel water drinken, maar dat moet natuurlijk ook veel extremer, en dan krijg je veel ergere zaken zoals deze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')