quote:Student onwel na het drinken van liters water
Uitgegeven: 6 juni 2005 08:50
GRONINGEN - De politie doet onderzoek naar een ontgroeningsritueel waarbij een 21-jarige Groningse student bijna zou zijn overleden. Dat heeft een politiewoordvoerder maandag laten weten. De student kreeg donderdagochtend een zware epileptische aanval, nadat hij liters water had moeten drinken.
In het Algemeen Dagblad zegt het slachtoffer dat de ontgroening plaatshad bij de Groningse studentenvereniging Albertus Magnus. "Steeds als ik een ronde van een spel verloor, moest ik een glas in één keer leegdrinken.
Ik geloof dat ik een liter of zes heb gehad", aldus de student die onbekend wil blijven. Na de aanval zou de student het bewustzijn hebben verloren. Hij werd pas na anderhalve dag weer wakker. "Er waren zeker geen alcohol of drugs in het spel", zegt de politiewoordvoerder. De student heeft tot nu toe geen aangifte gedaan. Later deze week heeft de politie een gesprek met het bestuur van de studentenvereniging.
Theoretisch: jaquote:Op maandag 6 juni 2005 09:19 schreef evil_cupido het volgende:
Zelf schuld toch?
Dat kan best hoor. Als hij nog een paar liter had gehad, dan was ie dood geweest.quote:Student vergiftigt zich zelf met water
Het kan zeker, maar je gaat er niet vanuit met water.... Dus lijkt me niet dat hier iemand "schuld" is...quote:Op maandag 6 juni 2005 09:25 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Theoretisch: ja
In praktijk: misschien
[..]
Dat kan best hoor. Als hij nog een paar liter had gehad, dan was ie dood geweest.
Zo was er ooit een broodjeaapverhaal van een man die bang was ooit vergiftigd te worden en dronk daarom per dag vele liters water. Tot hij op een dag iets van meer dan 10 liter dronk ... en dat kan een mens niet aan. Alsnog vergiftigd.![]()
![]()
quote:Op maandag 6 juni 2005 09:19 schreef evil_cupido het volgende:
Zelf schuld toch? En dat is niet echt een effect waar je vanuit gaat....
Student vergiftigt zich zelf met water
blijkbaar moest de student het water drinken. Ik denk niet dat je in dat geval kunt spreken van zelf schuld.quote:De student kreeg donderdagochtend een zware epileptische aanval, nadat hij liters water had moeten drinken.
Dan was de beste man ook niet bijster goed in het spelquote:"Steeds als ik een ronde van een spel verloor, moest ik een glas in één keer leegdrinken."
Je moet niks bij zo'n vereniging.... Je "WILT"...quote:Op maandag 6 juni 2005 09:31 schreef TheMassive het volgende:
[..]
[..]
blijkbaar moest de student het water drinken. Ik denk niet dat je in dat geval kunt spreken van zelf schuld.
Als je er naast zit en je zegt "Je durft niet? Mietjequote:Op maandag 6 juni 2005 09:35 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Je moet niks bij zo'n vereniging.... Je "WILT"...
Volgens mij mag je juist GEEN alcohol drinken op je ontgroening.. omdat er daardoor ongelukken gebeuren..quote:
Ik denk dat 6 liter bier hetzelfde truukje wel doetquote:
jamaar, je vindt het dan wel minder erg.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:48 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik denk dat 6 liter bier hetzelfde truukje wel doet![]()
Dus je zegt, een watervergiftiging met 1.5 dag bewusteloos op de intensive care hoort bij het aanslutien bij een vereniging? En je bent nu serieus?quote:Op maandag 6 juni 2005 09:35 schreef evil_cupido het volgende:
Je moet niks bij zo'n vereniging.... Je "WILT"...
Het betrof een ontgroening voor de kroegcommissie, van Albertus Magnus.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:47 schreef Oud_student het volgende:
Is 21 jaar niet al een beetje te oud voor een startende student ?
quote:Op maandag 6 juni 2005 09:54 schreef beestjuh het volgende:
Misschien heeft ie al vaker een epileptische aanval gehad, want zoiets kan je weer treffen onder bepaalde omstandigheden. Sterker die komen meestal niet alleen. Dat had die student dus aan kunnen geven, als ie er bekend mee was. En als hij er zelf niets van wist, treft de studentenvereniging ook niet veel blaam. Een teveel aan water wordt door zweten volgens mij heel snel weer uit je lichaam verdreven, daar kan het toch bijna niet aan liggen?
je kan sort of letterlijk verdrinken , als je in 1 keer zoveel water naar binnen krijgt.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:54 schreef beestjuh het volgende:
Misschien heeft ie al vaker een epileptische aanval gehad, want zoiets kan je weer treffen onder bepaalde omstandigheden. Sterker die komen meestal niet alleen. Dat had die student dus aan kunnen geven, als ie er bekend mee was. En als hij er zelf niets van wist, treft de studentenvereniging ook niet veel blaam. Een teveel aan water wordt door zweten volgens mij heel snel weer uit je lichaam verdreven, daar kan het toch bijna niet aan liggen?
Er zijn genoeg mensen die op hun 21ste met hun studie beginnen.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:47 schreef Oud_student het volgende:
Is 21 jaar niet al een beetje te oud voor een startende student ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |