abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juni 2005 @ 08:01:42 #101
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28006374
‘VS bezitten netwerk van geheime gevangenissen’

Het ANP berichtte op 18-06-2004 dat de Verenigde Staten er een wereldwijd netwerk op na houdt van zeker 25 gevangenissen waar terrorismeverdachten worden vastgehouden.
Zeker de helft ervan opereert onder volledige geheimhouding.
Dit zegt de mensrechtenorganisatie Human Rights First (HRF).
Washington heeft duidelijk gemaakt dat het duizenden mensen heeft opgepakt en opgesloten sinds de oorlog tegen het terrorisme op 11 september 2001 begon, maar heeft nauwelijks informatie gegeven over de detentiecentra waar deze mensen worden vastgehouden, aldus HRF in een op 17 juni gepubliceerd rapport.
Over detentiecentra als Guantแnamo Bay, Abu Ghraib en Bagram wordt openlijk gesproken en toegegeven dat ze bestaan.
Over het exacte aantal gevangenen worden evenwel onvoldoende gegevens verstrekt.
Ook de informatievoorziening aan familieleden van gedetineerden zou volstrekt onvoldoende zijn. Mensen weten veelal niet dat hun familieleden zijn opgepakt en waar ze gevangen worden gehouden. In andere gevallen geven de autoriteiten het bestaan toe van detentiecentra, maar wordt er voor de rest niets bekendgemaakt.
HRF zegt veel verhalen te hebben gehoord uit Irak over mensen die werden gearresteerd en vervolgens zijn verdwenen.
Ook bestaat er een categorie gevangenissen waarover nauwelijks iets bekend is.
Het bestaan ervan wordt niet officieel erkend, maar wordt door verscheidene bronnen bevestigd.

Er zijn in de afgelopen jaren tientallen concentratiekampen gebouwd in verscheidene Staten in de VS.
De Frans-Canadese verslaggever Serge Monast (zoek op Google) verklaarde midden jaren negentig in het bezit te zijn van documenten die het bestaan aantoonden van een plan voor het opzetten van concentratiekampen verspreid over Noord Amerika.
Nader onderzoek toonde aan dat Monast een afschuwelijke waarheid op het spoor gekomen was. Hij liet na zijn dood shockerende informatie na over kampen, inclusief een kaart met precieze locaties.
Verschillende bronnen melden dat de Illuminatie hier de vijanden van de Staat willen opsluiten.
Het zou in eerste instantie gaan om islamitische terroristen en in een later stadium ook om tegenstanders van de Nieuwe Wereld Orde die weigeren te voldoen aan de eisen van de Illuminatie. In een publicatie onder de titel "Camps for Citizens" verteld de auteur Jonathan Turley dat de huidige Amerikaanse minister van Justitie John Ashcroft een plan heeft opgesteld dat hem de mogelijkheid biedt, toekomstige tegenstanders van Staat zonder vorm van proces op te sluiten, hen hun burgerrechten te ontnemen en al hun bezittingen te onteigenen.

Bronnen: ANP nieuws, 18-06-2004. Teletekst, 18-06-2004. Nu.nl, 18-06-2004.Met dank aan J.de Lange voor het sturen van de informatie uit Nu.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 09:12:45 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28007331
paranoide verhalen kan je genoeg vinden,
voorals nog heb ik meer bewijs gezien voor kampen in Noord Korea en China dan in de VS.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28011565
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
paranoide verhalen kan je genoeg vinden,
voorals nog heb ik meer bewijs gezien voor kampen in Noord Korea en China dan in de VS.
Net zoals de bewoners in china en noord korea meer bewijs hebben gezien voor die kampen in amerika

Gisteren was op discovery nog een intressante documantiare over iemand uit pakistan die in amerika 2 cia agenten had neergeschoten, en vervolgens 4 jaar later door een stel amerikanen (fbi) in pakistan opgepakt wordt en meegenomen naar amerika wordt. Maar dat wordt natuurlijk als een normale manier van omgaan met terroristen/ criminelen beschouwd.

Ha ha er waren zelfs wat beelden bij, ik weet niet of ze het nagespeeld hadden, maar wat een amatuers, die amerikanen hadden om minder op te vallen wel van die halve jurken aangetrokken, maar omdat het zomer was waren de normale bewoners wat luchtiger gekleed in pakistan, en vielen ze nogal op.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 11:51:42 #104
45206 Pietverdriet
pi_28011779
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals de bewoners in china en noord korea meer bewijs hebben gezien voor die kampen in amerika
Put up, or Shut up
pi_28013282
Bovendien heeft de VS zijn kampen in egypte, afganistan...stromannen die het fysieke vuile werk doen in opdracht van
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_28013484
Ik lees dit alles en denk

ja en ...??
pi_28013651
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:39 schreef CANARIS het volgende:
Ik lees dit alles en denk

ja en ...??
Maakt niet uit hoor, slaap lekker verder.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:48:32 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28013818
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:33 schreef desiredbard het volgende:
Bovendien heeft de VS zijn kampen in egypte, afganistan...stromannen die het fysieke vuile werk doen in opdracht van
Put op, or shut up
WTF is dat nu weer van uitspraak

---> Enter schoolpleintheorie

Ja grote Ben slaat achmed in elkaar, eigenlijk mag dat niet, maar omdat het grote Ben is, moeten we maar "upputten".
Erin meegaan.

Maar als iemand grote Ben slaat, mag je daar natuurlijk 4x zo hard op terugslaan, omdat grote Ben ergens vast wel voor de rust zorgt, en toen jij door Timmie in je zak werd getrapt kwam grote Ben ook helpen.

Zodoende is alles wat Ben doet ongeveer wel goed, en anders moet je je er maar niks van aantrekken.
Ga erin mee of hou je bek.
Put up or shut up

.......

JEZUS CHRISTUS wat is dat voor achterlijke goedpraterij dan!?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:51:15 #109
45206 Pietverdriet
pi_28013924
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:33 schreef desiredbard het volgende:
Show me the Money!!
Where´s the Beef???
Put up or stfu
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:55:45 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28014084
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Show me the Money!!
Where´s the Beef???
Put up or stfu
Gast, als je dit zelfs glashard loopt te ontkennen
Dit stond en staat gewoon op CNN e.d. hoor...
pi_28014267
Daarom ga je ook niet inhoudelijk in op mijn verhaaltje over het discovery verhaaltje, van de ontvoering van een pakistaan uit pakistan, zonder dat ie eerst door de eigen politie wordt opgepakt, en daarna volgesn de officiele weg uitgelevrd zou worden. Of heeft pakistan geen uitleveringsverdrag met amerika dat daarom opeens internationale regel met de voeten getreden mogen worden.
quote:
http://observer.guardian.co.uk/international/story/0,6903,1237589,00.html

Secret world of US jails

Jason Burke charts the worldwide hidden network of prisons where more than 3,000 al-Qaeda suspects have been held without trial - and many subjected to torture - since 9/11

The ghost prison network stretches around the globe. The biggest American-run facilities are at the Bagram airbase, north of Kabul in Afghanistan, Guantanamo Bay, where around 400 men are held, and in Iraq, where tens of thousands of detainees are held
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:01:49 #112
45206 Pietverdriet
pi_28014312
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:55 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Gast, als je dit zelfs glashard loopt te ontkennen
Dit stond en staat gewoon op CNN e.d. hoor...
Show me the Mooooonnnnneeeeyyy
pi_28014359
IDD
Ik zie Bush graag naast osama bin laden...8 voet diep onder de zoden
Extremist is extremist
Ja natuurlijk moslimfundi's zijn eng...... christenfundi's ook
OK Christendom is liberaler dan moslims, wat dat betreft lopen ze achter

Moslims mogen hun waarden niet op onze cultuur drukken, abnderen vertellen hoe ze moeten leven
ik haat dat soort mensen..
Maar wat geeft bush het recht dat wel te doen

simplistisch gezegd
Ik heb een meningnover hoofddoekjes in nederland en die is niet positief
Maar mijn mening over hoofddoekjes in de arabische wereld is wat anders

Dat Bush sommige normen en waarden in de US wil... prima ik kan kiezen daar heen te gaan of niet
Maar het feit dat mensen uit andere landen gedwongen worden in eigen land aan Meneer Bush aan te passen is belachelijk. Als je daar te hard tegen ageerd wordt je net als die Canadees overgevlogen naar egypte en ondervraagd
(Kijk Fahrenheit 911, of zoals hierboven CNN eens )
pi_28014391
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:10:15 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28014623
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Show me the Mooooonnnnneeeeyyy
Okey: een beetje heel erg betrouwbare bronnen anders ga je daar ook op zeuren
bericht 1, van Yale: http://yaleglobal.yale.edu/display.article?id=5877
oja, en deze "Torture garden" niet te vergeten: http://yaleglobal.yale.edu/display.article?id=3871
Als je die 2e gaat ontekennen eindig ik bij deze de discussie

Nummer 3:
Nou okey, deze is misschien niet zo betrouwbaar, maar onafhankelijk, ik heb em niet gelezen:
http://www.scoop.co.nz/stories/HL0506/S00241.htm

Nummertje 4: een islamitische krant: http://weekly.ahram.org.eg/2005/747/op2.htm

Heeft u nog wisselgeld?
pi_28014792
Ehhh kan aan mij liggen maarf is het niet zo dat elk land wel een aantal "geheime" gevangenissen heeft ?

Lijkt mij dat ze de gem. terror dude niet opsluiten met de eerste de beste junk cq autoradio dief.....

Net zoals die verhofstad nerd die aan het ronselen sloeg in de nl gevangenis.
nogal logisch dat je die lui ergens heel erg veilig en geheim opsluit ze zijn niet voor nix lid van een int. terror org.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:21:24 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28014995
Oja, deze als toetje
http://news.google.com/news?hl=en&ned=us&q=egypt+gulfstream
>>
ohja, al jazeera, dat kan je niet vertrouwen he piet? http://www.aljazeera.com/(...).asp?service_id=8597

en gotta love new zealand, voor het laten staan van de nieuwsberichten:
de nationale TV aldaar, en fuck niet met nieuw zeeland!
http://tvnz.co.nz/view/news_world_story_skin/579460?format=html

Ach, wat een lievertjes zijn we allemaal...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:23:43 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28015065
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:15 schreef salutem het volgende:
Ehhh kan aan mij liggen maarf is het niet zo dat elk land wel een aantal "geheime" gevangenissen heeft ?

Lijkt mij dat ze de gem. terror dude niet opsluiten met de eerste de beste junk cq autoradio dief.....

Net zoals die verhofstad nerd die aan het ronselen sloeg in de nl gevangenis.
nogal logisch dat je die lui ergens heel erg veilig en geheim opsluit ze zijn niet voor nix lid van een int. terror org.
En jij denkt dat het martelen van gevangen nou geen voer is voor terroristen om lekker te gaan aanvallen?
Of vervallen de rechten van de mens ineens, als iemand mensen vermoordt?
quote:
Ja hunnie (arabieren) vermoorden mensen, dus als wij een terrorist (lees: iemand met n tulband) oppakken, kunnen wij zijn ook martelen. Terecht, oog om oog, tand om tand.
Tering nee dat is lekker debiel
pi_28015566
[quote]Op vrijdag 17 juni 2005 13:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En jij denkt dat het martelen van gevangen nou geen voer is voor terroristen om lekker te gaan aanvallen?
[..]

heb je mij iig niet horen zeggen

Martelen is idd voer voor terroristen, helaas zijn terroristen al zo ver heen dat een teleac cursus of andere tbs knuffel techniek niet meer werkt.

Hiermee praat ik de handelingen niet goed maar het verklaart voor mij wel een hoop in de manier van aanpakken.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:40:28 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28015739
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:36 schreef salutem het volgende:
[quote]Op vrijdag 17 juni 2005 13:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

heb je mij iig niet horen zeggen

Martelen is idd voer voor terroristen, helaas zijn terroristen al zo ver heen dat een teleac cursus of andere tbs knuffel techniek niet meer werkt.

Hiermee praat ik de handelingen niet goed maar het verklaart voor mij wel een hoop in de manier van aanpakken.
Okey, een klein meningsverschil mag
Mijn visie erop is je gewoon wel eens aan de regeltjes houden van Geneve, dan hebben de arabierse terroristen ook geen steun meer van hun basislanden, en op die manier zou je het ook eens uit kunnen roeien.
Ik noem maar wat.
pi_28015902
ja prima, maar wat dan te doen als de terro dudes zich daar ook niet aan houden......
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:52:31 #122
45206 Pietverdriet
pi_28016210
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:10 schreef Yildiz het volgende:
Bla
Heeft u nog wisselgeld?
Zie daar geen spatje bewijs voor een netwerk van geheime gevangenissen en een goelag van Concentratiekampen in de VS
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:54:18 #123
45206 Pietverdriet
pi_28016278
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:21 schreef Yildiz het volgende:
Oja, deze als toetje
http://news.google.com/news?hl=en&ned=us&q=egypt+gulfstream
>>
ohja, al jazeera, dat kan je niet vertrouwen he piet? http://www.aljazeera.com/(...).asp?service_id=8597

en gotta love new zealand, voor het laten staan van de nieuwsberichten:
de nationale TV aldaar, en fuck niet met nieuw zeeland!
http://tvnz.co.nz/view/news_world_story_skin/579460?format=html

Ach, wat een lievertjes zijn we allemaal...
Nog steeds geen bewijs voor een netwerk van geheime gevangenissen en goelag van concetratiekampen ...-
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:41:12 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28019890

zo is het geen smileypost meer, mensen, help mij eens...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:06:48 #125
112998 rustig
come wander with me
pi_28020805
dacht weer van...

het is gewoon freaky als je weet hoe makkelijk je in de usa
kunt verdwijnen. gewoon weg, van de een op de andere dag.
(kan normaal gezien hier ook natuurlijk, maar het hele gesloten gebeuren
in de usa met cia enz. is erg duister, naar mijn mening)
Those who do not feel the music think the dancer mad.
pi_28033058
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Okey, een klein meningsverschil mag
Mijn visie erop is je gewoon wel eens aan de regeltjes houden van Geneve, dan hebben de arabierse terroristen ook geen steun meer van hun basislanden, en op die manier zou je het ook eens uit kunnen roeien.
Ik noem maar wat.
All is fair in love and war......

Wat hebben die zwitsers er nou mee te maken

Waar ik me aan irriteer is dat die kutamerikanen het zelf doen er een heel netwerk voor hebben om het uit te besteden...maar wel het vingertje ophouden tegen landen die volgens hetzelfde principe handelen.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 23:54:43 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28034419
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 23:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Waar ik me aan irriteer is dat die kutamerikanen het zelf doen er een heel netwerk voor hebben om het uit te besteden...maar wel het vingertje ophouden tegen landen die volgens hetzelfde principe handelen.
zwitsers, geneve, verdrag van geneve = zo ongeveer de rechten van de mens
pi_28034943
Zoals ik al zei: all is fair in love and war
Hoe kun je nu regels stellen aan het veroveren en vermoorden
Als je in de kroeg ruzie krijgt met een goser waarvan je weet dat ie boxt.... dan ga ik voor alles onder de gordel..tenen tot gordel.... daar rekent ie niet op ..... regels op vechten is onzinnig...lijfsbehoud neemt over.

Natuurlijk is martellen wreed, maar laat ik het eens anders stellen

Er komt een vent op je af die zegt dat hij een dierbare van jou gegijzeld heeft.
Op de een of andere manier kun jij niet aan eisen voldoen maar je krijgt deze persoon onder jouw controlle..... hij verdomt het informatie te geven.
Je hebt in huis.... openhaar & pook, niet doorgespoeld toilet, startkabels voor je auto, een rubber slang.

Nou wat zou jij doen?

Ik wil martellen niet verdedigen... het gaat mij om het huichelachtige van de US en de dictatoriale willekeur van dit beleid (toeristen die aan de grens verdwijnen)
  zaterdag 18 juni 2005 @ 09:44:25 #129
45206 Pietverdriet
pi_28038453
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 23:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

zwitsers, geneve, verdrag van geneve = zo ongeveer de rechten van de mens
Nee, het oorlogsrecht, afspraken over mantelmunitie, krijgsgevangenen enzo..
pi_28038579
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 23:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Amerika streeft tenminste een nobel doel na: Uiteindelijk moeten alle landen democratie๋n worden, "die landen waar ze het vingertje tegen ophouden" zoals jij zegt dat zijn dictaturen waar onschuldige mensen gemarteld worden om dat ze een andere mening hebben dan de dictator. De zogenaamde slachtoffers van het amerikaaanse beleid (bewijs onbreekt) zijn terroristen die veel op hun kerfstok hebben, en die krijgen niet zoals een TBS'er in Nederland verlof.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 09:55:17 #131
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28038598
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 00:15 schreef desiredbard het volgende:
Zoals ik al zei: all is fair in love and war
Hoe kun je nu regels stellen aan het veroveren en vermoorden
Als je in de kroeg ruzie krijgt met een goser waarvan je weet dat ie boxt.... dan ga ik voor alles onder de gordel..tenen tot gordel.... daar rekent ie niet op ..... regels op vechten is onzinnig...lijfsbehoud neemt over.

Natuurlijk is martellen wreed, maar laat ik het eens anders stellen

Er komt een vent op je af die zegt dat hij een dierbare van jou gegijzeld heeft.
Op de een of andere manier kun jij niet aan eisen voldoen maar je krijgt deze persoon onder jouw controlle..... hij verdomt het informatie te geven.
Je hebt in huis.... openhaar & pook, niet doorgespoeld toilet, startkabels voor je auto, een rubber slang.

Nou wat zou jij doen?

Ik wil martellen niet verdedigen... het gaat mij om het huichelachtige van de US en de dictatoriale willekeur van dit beleid (toeristen die aan de grens verdwijnen)
Laat ik het dan anders stellen.
Een gozer met een witte zakdoek uit zn linkerbroekzak komt naar je toe, en zegt dat ie je dierbaren gaat terroriseren.
Dan wordt je kwaad, en kan je em niet meer vinden.
Vervolgens pak je iedereen op die een witte zakdoek uit znlinkerbroekzak heeft, en probeert daar met martelen wat uit te halen.

Dat gaat natuurlijk bekend worden, en zo hebben de mensen met de witte zakdoek uit de linkerbroekzak nog meer ammunitie om je te terroriseren. Zo kan je het ook stellen
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het oorlogsrecht, afspraken over mantelmunitie, krijgsgevangenen enzo..
Details, details.
pi_28216059
Vers van de belgische teletekst
quote:

ITALIE ZOEKT KIDNAPPERS VAN DE CIA
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Een Italiaanse rechter heeft een
arrestatiebevel uitgeschreven tegen 13
veiligheidsagenten van de Amerikaanse
inlichtingendienst CIA. Die zouden een
imam hebben helpen ontvoeren in Milaan.

Ruim 2 jaar geleden werd de Egyptenaar
Abu Omar op klaarlichte dag ontvoerd op
straat. Daarna werd hij urenlang
ondervraagd en gemarteld omdat hij
terroristische aanslagen zou hebben
voorbereid.

De volgende dag is hij naar Egypte
overgevlogen waar de Egyptische geheime
dienst hem een jaar lang vasthield.

Vorig jaar zou de imam vrijgelaten
zijn, maar sindsdien is hij spoorloos.
Ook nog steeds geen spoor van de iman, dus zal die wel ergens op een geheime locatie nog steeds vastzitten.

Wel in ieder geval een bewijs dat de CIA mensen ontvoerd en verplaatst naar landen waar ze ermee kunnen doen wat men goed denkt te vinden.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:27:01 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28218720
Jeuj, van de week las ik ook een stukje in de Haagsche Courant, dat de VS nu eindelijk om is.
Dat ze aan de ene kant het martelen bestrijden, maar het aan de andere kant zelf doen op Guantanamo, oftewel Gitmo.
En dat Gitmo wel heel slecht is voor hun reputatie, en dat op die manier de soldaten gevaar lopen.
En dat na al die waarschuwing van Amnesty International, Rode Kruis, etc. etc.
Het zou tijd worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')