abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27637295
quote:
Spionage / Trojaanse paarden schokken Israël

Het begon met een kwade schoonzoon. Het ontaardde in een enorm bedrijfspionage-schandaal, en mogelijk is nu ook de politiek erbij betrokken.

Het einde van Israëls grootste bedrijfsspionage-schandaal ooit is nog lang niet in zicht. Zeker nu de Israëlische televisie berichtte dat mogelijk ook de computers van belangrijke advocatenkantoren en politieke partijen niet verschoond zijn gebleven van de Trojaanse paarden.

Eerder was al bekend dat naar schatting tachtig bedrijven op de een of andere manier betrokken zijn bij het Israëlische spionageschandaal.

Enkele computerbedrijven zouden firma's spionagesoftware hebben geleverd, een zogeheten Trojaans Paard, waarmee zij de computers van hun concurrenten konden binnendringen.

De dader en de slachtoffers behoren tot de top van het bedrijfsleven, zoals de grote telecommunicatiemaatschappijen, het financiële dagblad Globes, een waterleverancier, auto-importeurs, een voedselgigant en een warenhuisketen.

Een schatting van de schade is er nog niet, maar gevreesd wordt dat als de aanklachten eenmaal zijn ingediend, de gedupeerde bedrijven met miljoenenschadeclaims zullen komen en het echte gevecht tussen de giganten nog moet beginnen.

Even leek het erop dat ook de banken betrokken zouden zijn geweest. Groot was ook de angst dat er militaire geheimen zouden zijn ontfutseld. Maar daarvoor zijn nog geen aanwijzingen. Wel is een van de spionagesoftware-leveranciers een voormalig ambtenaar van de binnenlandse inlichtingendienst.

Het schandaal zou niet eens zijn ontdekt als de ontwerper van het Trojaanse Paard niet zijn persoonlijke vete met zijn ex-schoonouders zou hebben uitgevochten.

De ex-schoonouders, de schrijver Amnon Jackont en zijn vrouw Varda Raziel, een nationale beroemdheid als radio-psychologe, waren in de herfst van vorig jaar al naar de politie gestapt, toen ze ontdekten dat delen van hun nog te publiceren boek op het internet stond. Ook andere gegevens doken op en Varda Raziel vertelde de polite dat haar verdenking uitging naar haar ex-schoonzoon. Deze Michael Haefrati was acht jaar geleden op vrij onverkwikkelijke wijze van hun dochter gescheiden. En hij was een computer-expert.

Overigens had het paar zich in hun nieuwe boek gebaseerd op de boze schoonzoon voor het beschrijven van een slechterik, niet wetend hoezeer ze het bij het rechte eind hadden. Maar in tegenstelling tot hun boek, waarin ze de politie als totaal incompetent beschrijven, zetten de agenten hardnekkig de speurtocht in naar de 'indringer'. En die bleek zo dom een van zijn vileine opmerkingen over ex-schoonvader op het internet te ondertekenen met het geheime paswoord dat schoonpapa Jackont gebruikte om op zijn eigen computer aan te loggen.

,,Het was zijn eigen ijdelheid die hem ten val bracht'', vertelde Jackont deze week in de Jerusalem Post. ,,Hij wilde tonen dat hij informatie over ons had.'' Kort daarop ontving Jackont een cd met een manuscript, zogenaamd van een beginnend auteur die zijn oordeel wilde. Het bleek een nog verfijndere versie van het Trojaanse Paard te bevatten. Maar het zette de politie op het spoor van de maker en tal van bedrijven waar het Trojaanse Paard overuren draaide. De inmiddels in Londen gearresteerde schoonzoon ontkent dat hij ook maar iets te maken heeft met de bedrijfsspionage. Hij had zijn programmaatje slechts doorverkocht.
De tapkamers van de MID, AIVD, CRI, KLPD en politie zijn door een Israëlisch bedrijf geleverd.
Als er iets mis is, komen de mensen van dat bedrijf even langs met hun hebreeuwse keyboardjes en even later kunnen de diensten vrolijk hun werk vervolgen.

http://www.borisdittrich.nl/article.php?sid=156
quote:
In het radio 1 programma de Ochtenden van 25 november 2002 vertelden allerlei bronnen dat de tapkamers van politie en AIVD (de vroegere binnenlandse veiligheidsdienst) gekocht zijn bij het Israelische bedrijf Converse. Dit bedrijf verzorgt ook het onderhoud. Er zijn sterke vermoedens dat de Israeli's de tapkamers aftappen. Als dit waar is, is een dergelijke spionage te gek voor woorden. In de VS leidde dit al tot een grote rechtszaak tegen 14 Israelische werknemers van Converse International. De Amerikaanse regering zou de Nederlandse gewaarschuwd hebben, maar dit heeft nooit geleid tot een technisch onderzoek
  zondag 5 juni 2005 @ 08:30:10 #2
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27637409
Als ik dit zo lees, lijkt het me bijzonder waarschijnlijk dat dezelfde Trojan Horse ook in het computer programma van de AIVD zit...... Waarom zou men zo'n kans laten liggen?
Ik kan me wel herinneren dat er bij aankoop van het programma al een discussie over was, in hoeverre dit programma / deze leverancier te vertrouwen was.... Nou, niet dus.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_27637546
Hoogste tijd voor Kamervragen en een onafhankelijk onderzoek.
  zondag 5 juni 2005 @ 09:53:16 #4
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_27637749
Hmm. Toch weer jammer dat de geloofwaardigheid van zulke bedrijven uit Israel minder wordt...
  zondag 5 juni 2005 @ 10:10:03 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27637914
Link tussen die tapkamer van de AIVD en dat trojaanse paard is, ze komen beide uit israel?
Goh.
* Pietverdriet gaat TS nomineren voor de nobelprijs...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 juni 2005 @ 10:15:59 #6
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_27637982
Gaap
Die Israelis moeten niet zo janken, ik weet nog wel een spionage schandaal

http://www.whatreallyhappened.com/spyring.html
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_27637993
Ook nooit begrepen wat Israel met een programma als ICQ moest..
pi_27638306
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Link tussen die tapkamer van de AIVD en dat trojaanse paard is, ze komen beide uit israel?
Goh.
* Pietverdriet gaat TS nomineren voor de nobelprijs...
Het gaat over spionage.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:50:14 #9
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_27641604
quote:
Op zondag 5 juni 2005 08:30 schreef Tarak het volgende:
Als ik dit zo lees, lijkt het me bijzonder waarschijnlijk dat dezelfde Trojan Horse ook in het computer programma van de AIVD zit...... Waarom zou men zo'n kans laten liggen?
Ik kan me wel herinneren dat er bij aankoop van het programma al een discussie over was, in hoeverre dit programma / deze leverancier te vertrouwen was.... Nou, niet dus.
Er schijnen inderdaad de nodige gesprekken die opgenomen zijn na die tijd veranderd te zijn, terwijl dat niet mogelijk behoort te zijn. Ook is de source code van de programma die het tappen regelt niet open, en heeft nederland geen idee wat de software doet.
  zondag 5 juni 2005 @ 14:09:41 #10
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_27643877
Het gaat niet om converse ( schoenenmerk ) maar om "comverse - infosys" dat nadat dit in de openbaarheid kwam snel de naam veranderd heeft in "Verint Systems Inc"

comverse is ook gerelateerd aan odigo , het instant message bedrijf dat uren vantevoren werknemers waarschuwden voor een op hande zijnde aanval op het WTC op 9-11

Dat de nederlandse politici doen alsof hun neus bloed aangaande deze zeer ernstige lekken van de tapkamer geeft aan dat niet alleen de tapkamers door israel gecontroleerd worden.

AIVD tapt nederlandse politici - Israel tapt mee bij de aivd - Israel chanteerd nederlandse politici. zover die nog niet vrijwillig gehoorzaam zijn aan sharon

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_27644631
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:09 schreef Fonkmeistah het volgende:

comverse is ook gerelateerd aan odigo , het instant message bedrijf dat uren vantevoren werknemers waarschuwden voor een op hande zijnde aanval op het WTC op 9-11
O ja, je bedoelt dit toch, Munchhausen by proxy?
  zondag 5 juni 2005 @ 15:52:11 #12
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_27646880
mmmzz. zionisten , holocaust en munchhausen by proxy....
interessante zienswijze meneer de with..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_27646934
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:52 schreef Fonkmeistah het volgende:
mmmzz. zionisten , holocaust en munchhausen by proxy....
interessante zienswijze meneer de with..
Ik bedoel slechts dat je het iets te dik aanzet. Er waren twee werknemers die van een onbekende een waarschuwing kregen, er was geen circulaire voor alle personeelsleden of iets dergelijks. Bovendien waren het werknemers in Israel die het hoorden, niet in New York.
  zondag 5 juni 2005 @ 16:06:14 #14
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_27647298
al was het 1 werknemer die een bericht kreeg. Het bericht was er, De voorkennis was er, dus op z'n minst een reden om uit te zoeken waar die kennis vandaan kwam en van wie.. dat het bedrijf Odigo daarbij gerelateerd is aan Comverse dat afluisterapparatuur levert aan de veiligheidsdiensten van oa Israel, de VS en Nederland en daarbij mee blijkt te luisteren speelt op zijn minst een cruciale rol. Als zij middels het meeluisteren van die taps die informatie hebben verkregen betekend het dat die inlichtingendiensten dus ook al op de hoogte waren...

zondag 5 juni 2005 @ 16:41:18 #15
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_27648228
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:06 schreef Fonkmeistah het volgende:
al was het 1 werknemer die een bericht kreeg. Het bericht was er, De voorkennis was er, dus op z'n minst een reden om uit te zoeken waar die kennis vandaan kwam en van wie.. dat het bedrijf Odigo daarbij gerelateerd is aan Comverse dat afluisterapparatuur levert aan de veiligheidsdiensten van oa Israel, de VS en Nederland en daarbij mee blijkt te luisteren speelt op zijn minst een cruciale rol. Als zij middels het meeluisteren van die taps die informatie hebben verkregen betekend het dat die inlichtingendiensten dus ook al op de hoogte waren...

Twee medewerkers van Odigo in Israel kregen 2 uur voor de aanslag een bericht van een onbekende dat er een aanslag zal plaatsvinden. Er stond nergens in dat bericht dat het het WTC zou zijn. Odigo had trouwens ook geen kantoor in het WTC.

(dit voor de WTC ontkrachting, niet voor het andere BTW).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')