abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 11:58:31 #276
5428 crew  miss_sly
pi_27639715
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

[..]

Een man mag zich niet met het huishouden bezig houden?!
Zelfs niet in een ondersteunende rol?

Je zou haast zeggen dat het feminisme tegenwoordig eerder door de man dan door de vrouw uitgedragen wordt. .
Van mij mag hij zich wel met het huishouden bemoeien hoor. Sterker nog, ik vind als je beiden fulltime werkt het een vereiste dat je ook samen de andere dingen doet. Net zo goed als dat ik mee doe klussen en andere karweitjes enzo.
Het enige dat ie mag doen waar ik me niet mee bemoei is spinnen doodmaken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 12:01:51 #277
5428 crew  miss_sly
pi_27639813
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:46 schreef Reya het volgende:
Ik ken trouwens genoeg stelletjes waarbij de vrouw overduidelijk de bovenliggende partij is. Soms heeft de man amper wat in te brengen.

En dat was ook zo bij mijn opa's en oma's, van zowel vaders als moeders kant. Terwijl die toch van ver voor de tweede feministische golf waren.
Toch weet ik niet of dat werkelijk zo is als het lijkt.
Ik weet dat in in veel relaties die ik ken, de vrouw veel duidelijker is in wat ze wel of niet wil, ook als daar anderen bij zijn. De man lijkt dan heel gemakkelijk en meegaand, maar in de praktijk blijkt hij dan zeker zo duidelijk te zijn als men alleen is.
De indruk die ze achterlaten van de bazige vrouw en de stille, meegaande man is dan toch niet helemaal correct
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 12:02:51 #278
5428 crew  miss_sly
pi_27639851
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmmm.. Ik vind het moeilijk om precies te omschrijven wat ik wil. Ik denk toch eerder een man die 'de baas' is, maar dan niet op een manier van een control freak, maar eerder in de zin van een leider.
Een leider, dat vind ik dan weer wel fijn in een man.
Maar die leider kan net zo goed de was doen of eten koken, daar wordt hij niet minder man van, in mijn ogen.
pi_27639917
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Van mij mag hij zich wel met het huishouden bemoeien hoor. Sterker nog, ik vind als je beiden fulltime werkt het een vereiste dat je ook samen de andere dingen doet. Net zo goed als dat ik mee doe klussen en andere karweitjes enzo.
Ik wil dus ook niet fulltime werken. Ammenooitniet, zonde van mijn tijd.
quote:
Het enige dat ie mag doen waar ik me niet mee bemoei is spinnen doodmaken
Spinnen doe je in een potje en dan breng je ze naar buiten.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:05:33 #280
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27639936
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat het er tegenaan zit als het ware.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe (en op welk(e) terein(en)) deze dominatie dan tot uitdrukking moet/mag komen. Als voorbeeld zou je kunnen denken aan prive/publiekelijk, met als (extreem) voorbeeld sexueel (altijd) klaarstaan voor de man wanneer hij aangeeft er zin in te hebben (het moet), ook als je dat zelf niet hebt. Of wanneer buitenshuis op zijn aandringen met neergeslagen ogen een aantal meter achter hem lopen.

Zover laat je het natuurlijk niet komen, maar ik ben even op zoek naar de grens .
quote:
Ik heb geen sexleven want ik heb geen partner.
Ah, ook al geen sex buiten een/de relatie .
Ik doelde uiteraard op de voorkeur .
pi_27639950
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Maar die leider kan net zo goed de was doen of eten koken, daar wordt hij niet minder man van, in mijn ogen.
Daar gaat het bij mij niet om, het gaat erom dat hij het in mijn ogen toch nooit goed genoeg doet omdat ik op dát gebied een enorme mierenneuker ben.
pi_27640047
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Daar gaat het bij mij niet om, het gaat erom dat hij het in mijn ogen toch nooit goed genoeg doet omdat ik op dát gebied een enorme mierenneuker ben.
Wacht even... Als jij een vriend hebt dan mag hij niet afwassen en koken omdat jij daar een Pietje Precies in bent?

Hai.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 12:09:33 #283
5428 crew  miss_sly
pi_27640068
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik wil dus ook niet fulltime werken. Ammenooitniet, zonde van mijn tijd.
]

Ieder z'n ding.
Ik ben altijd (financieel) onafhankelijk geweest, en kan de dingen doen die ik wil doen. Dus werk ik lekker fulltime. Ik wil nog wel eens minder gaan werken, maar ik vind werken op zich niet vervelend.
quote:
Spinnen doe je in een potje en dan breng je ze naar buiten.
Nope, er is maar een goede spin: een dode spin.
pi_27640083
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:08 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wacht even... Als jij een vriend hebt dan mag hij niet afwassen en koken omdat jij daar een Pietje Precies in bent?

Hai.
Koken mag wel, als hij dat leuk vindt. Verder moet hij met zijn poten overal vanaf blijven.
pi_27640131
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Ieder z'n ding.
Ik ben altijd (financieel) onafhankelijk geweest, en kan de dingen doen die ik wil doen. Dus werk ik lekker fulltime. Ik wil nog wel eens minder gaan werken, maar ik vind werken op zich niet vervelend.
Je hoeft niet fulltime te werken om financieel onafhankelijk te zijn. Ik ben ook financieel onafhankelijk en dat wil ik ook graag blijven (ik wil immers graag een LAT-relatie).
quote:
Vind ik echt onzin. Die dieren zijn nuttig en ze doen niemand kwaad.
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 12:11:26 #286
5428 crew  miss_sly
pi_27640136
quote:

[..]

Ik begrijp dat nooit zo goed. Zoveel van die vrouwen die ontzettend veel te zeuren hebben over de huishoudelijke capaciteiten van manlief. Schoon is schoon, niet miepen. En als hij het niet helemaal goed doet, is dat te leren.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:11:30 #287
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27640140
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:05 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe (en op welk(e) terein(en)) deze dominatie dan tot uitdrukking moet/mag komen. Als voorbeeld zou je kunnen denken aan prive/publiekelijk, met als (extreem) voorbeeld sexueel (altijd) klaarstaan voor de man wanneer hij aangeeft er zin in te hebben (het moet), ook als je dat zelf niet hebt. Of wanneer buitenshuis op zijn aandringen met neergeslagen ogen een aantal meter achter hem lopen.
Dat zijn extreme voorbeelden. Ik denk echter dat het in mijn geval ook wel deels op het publiekelijke domein zou mogen blijken.
quote:
Zover laat je het natuurlijk niet komen, maar ik ben even op zoek naar de grens .
quote:
Ah, ook al geen sex buiten een/de relatie .
Ik doelde uiteraard op de voorkeur .
Oh zoow.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:11:53 #288
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27640147
quote:

[..]

Erg herkenbaar, maar toch heb ik vaak de indruk dat dit als "politiek correct" argument wordt aangedragen om in oude vertrouwde rollenpatronen te vervallen, simpelweg omdat men zich hierbij gelukkiger voelt.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:12:48 #289
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27640182
Als ik anders zou kunnen zou ik ook stoppen met full-time werken.
pi_27640185
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp dat nooit zo goed. Zoveel van die vrouwen die ontzettend veel te zeuren hebben over de huishoudelijke capaciteiten van manlief. Schoon is schoon, niet miepen. En als hij het niet helemaal goed doet, is dat te leren.
Ik doe het gewoon liever zelf. Het is mijn werk, ik ben al jaren schoonmaakster. Daarnaast vind ik het leuk om te doen. Denk niet dat een man er gauw over zal zeuren dat ik het huishouden graag alleen wil doen.
pi_27640191
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Koken mag wel, als hij dat leuk vindt.
Dat is dan okay. Mijn chilli is namelijk tamelijk legendarisch. En koken is een stuk leuker als je daarna niet mag afwassen.
quote:
Verder moet hij met zijn poten overal vanaf blijven.
Weet je dat ik héél goed ben in het laten van allerlei huishoudelijke klusjes?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 12:13:19 #292
5428 crew  miss_sly
pi_27640201
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je hoeft niet fulltime te werken om financieel onafhankelijk te zijn. Ik ben ook financieel onafhankelijk en dat wil ik ook graag blijven (ik wil immers graag een LAT-relatie).
Mijn toevoeging: en ik doe de dingen die ik leuk vind is dan van belang. Ik heb ene dure smaak, wil graag vaak en ver (en niet per se goedkoop) op vakantie, enz. En daar werk ik dan voor.
quote:
Vind ik echt onzin. Die dieren zijn nuttig en ze doen niemand kwaad.
Zet jij ze lekker buiten
pi_27640220
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:11 schreef kLowJow het volgende:
Erg herkenbaar, maar toch heb ik vaak de indruk dat dit als "politiek correct" argument wordt aangedragen om in oude vertrouwde rollenpatronen te vervallen, simpelweg omdat men zich hierbij gelukkiger voelt.
Ik werk al jaren als schoonmaakster (bijbaan). Ik vind het leuk werk.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:13:56 #294
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27640230
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:09 schreef miss_sly het volgende:

Insecten hoeven niet dood. Een wesp of ander vliegend tuig zie ik het liefst ook niet doodgemaakt worden, maar op een nette manier uitgeprocedeerd worden.
pi_27640261
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Mijn toevoeging: en ik doe de dingen die ik leuk vind is dan van belang. Ik heb ene dure smaak, wil graag vaak en ver (en niet per se goedkoop) op vakantie, enz. En daar werk ik dan voor.
Ik doe die dingen ook, alleen spaar ik er dan wat langer voor. Ik vind vrije tijd vele malen belangrijker dan werk.
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 12:15:38 #296
5428 crew  miss_sly
pi_27640297
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:12 schreef Alicey het volgende:
Als ik anders zou kunnen zou ik ook stoppen met full-time werken.
Het is ook niet zo dat ik kost wat kost fulltime wil werken.
Maar ik moet wel keuzes maken. Een heleboel dingen die ik graag doe of wil hebben kosten geld en daar zal ik voor moeten werken. Als ik datzelfde met minder werk kan bereiken of als ik andere prioriteiten stel (bijv. er komt een kind) dan zal ik zeker minder gaan werken
pi_27640306
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dat is dan okay. Mijn chilli is namelijk tamelijk legendarisch. En koken is een stuk leuker als je daarna niet mag afwassen.
Afwassen is dan nog iets wat ik wel samen wil doen, dat vind ik wel gezellig.
quote:
Weet je dat ik héél goed ben in het laten van allerlei huishoudelijke klusjes?
Neuken?
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 12:16:30 #298
5428 crew  miss_sly
pi_27640327
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Insecten hoeven niet dood. Een wesp of ander vliegend tuig zie ik het liefst ook niet doodgemaakt worden, maar op een nette manier uitgeprocedeerd worden.
Insecten hoeven ook niet dood. Geen enkel dier hoeft dood wat mij betreft, alleen die nare grote vieze enge spinnen
  zondag 5 juni 2005 @ 12:17:04 #299
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27640350
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hier blijkt dan echter de dominantie van de vrouw. Wanneer ik probeer op zachtaardige wijze een wesp naar buiten te werken, blijft mijn vriendin net zo lang op de trap staan schreeuwen tot ik uiteindelijk uit frustratie met een doodsklap een einde maak aan zijn/haar wereldlijk bestaan, terwijl ik me er met de nodige zelfbeheersing van weet te weerhouden mij op eenzelfde wijze vervolgens tegen mijn vriendin te keren. Zo ben ik dan ook weer. .
  zondag 5 juni 2005 @ 12:17:06 #300
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27640352
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is ook niet zo dat ik kost wat kost fulltime wil werken.
Ik liever niet, maar in mijn huidige situatie zal ik moeten werken, en veel ook helaas.
quote:
Maar ik moet wel keuzes maken. Een heleboel dingen die ik graag doe of wil hebben kosten geld en daar zal ik voor moeten werken. Als ik datzelfde met minder werk kan bereiken of als ik andere prioriteiten stel (bijv. er komt een kind) dan zal ik zeker minder gaan werken
Ik ben zelf op zich redelijk snel tevreden, dus dat zou bij mij niet zo'n heel erg groot probleem zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')