abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27674228
De Old Friends-DVD is opvallend goed.
Ze zijn oud geworden, en niet zo'n beetje ook
Wel jammer dat ze, tussen al die superhits, Kodachrome overslaan
pi_27682732
Ik ben bij de MM geweest, en ik kon de DVD niet vinden . Nou ja, helaas...
  maandag 6 juni 2005 @ 19:49:55 #28
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_27686130
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:01 schreef webfreak het volgende:
Wel jammer dat ze, tussen al die superhits, Kodachrome overslaan
Kodachrome is een Paul Simon hit. Op de DVD zijn alleen nummers te zien van de Simon and Garfunkel periode. In Central Park DVD deden ze wel nummers als Me and Julio down by the schoolyard en Kodachrome. Daarom vind ik die DVD beter. Ook vind ik dat Garfunkel vals is gaan zingen. Komt wellicht omdta hij ietwat aan de marihuana zit . Paul Simon is niet in klasse achteruit gegaan MI.

Jullie keuze, Paul Simon solo of Simon and Garfunkel?
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_27686570
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:49 schreef Thomas87 het volgende:

[..]

Kodachrome is een Paul Simon hit. Op de DVD zijn alleen nummers te zien van de Simon and Garfunkel periode. In Central Park DVD deden ze wel nummers als Me and Julio down by the schoolyard en Kodachrome.
Hij staat idd wel op Central Park, vandaar . Die vind ik ook beter uiteindelijk.
quote:
Jullie keuze, Paul Simon solo of Simon and Garfunkel?
Uiteindelijk is Simon natuurlijk de drijvende kracht achter S&G. Hij heeft nou eenmaal bijna alles geschreven en daarbij vind ik 'm ook een mooiere stem hebben.
Van z'n solowerk ken ik te weinig, ik heb alleen Graceland (CD en DVD), dus een keuze kan ik niet maken.
pi_27686708
paul simon is idd. de drijvende kracht achter S&G, alleen roepen die 2 samen meer sfeer op dan hij alleen.....
pi_27687600
Ik zou eerder zeggen dat ze een andere sfeer aanroepen dan meer. Want Paul Simon's solo platen zijn ook best sfeervol.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:19:07 #32
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_27699538
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:58 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik ben bij de MM geweest, en ik kon de DVD niet vinden . Nou ja, helaas...
Ik weet niet waar je woont, maar bij de MM in Alkmaar staan er nog genoeg. ( En ook bij Popeye in de Koorstraat )
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_27699650
Ik woon in Groningen .
pi_27701490
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:24 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik woon in Groningen .
...Nou, als de bliksem naar Alkmaar dan maar!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:43:54 #35
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_27703473
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:02 schreef webfreak het volgende:

Uiteindelijk is Simon natuurlijk de drijvende kracht achter S&G. Hij heeft nou eenmaal bijna alles geschreven en daarbij vind ik 'm ook een mooiere stem hebben.
Noem eens 3 nummers van het S&G repetoir die geschreven zijn door Garfunkel??

(ik weet alleen dat ie de fluitsolo in The Boxer heeft geschreven, maar misschien kom je met een verrassing, webfreak)
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
pi_27706273
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:43 schreef Thomas87 het volgende:

[..]

Noem eens 3 nummers van het S&G repetoir die geschreven zijn door Garfunkel??
Al sla je me dood
Ik zei 'bijna', omdat ik niet 100% zeker ben, en ik wil geen boze Garfunkel-fans op m'n dak
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:28:00 #37
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_27706529
Garfunkelfans? Zijn die er dan
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:33:40 #38
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_27708751
Ik vind het een geweldige artiest. Best fan van!
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:41:34 #39
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_27709007
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:28 schreef Thomas87 het volgende:
Garfunkelfans? Zijn die er dan
Ja, en nog best wat eigenlijk.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:08:31 #40
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_27738698
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:41 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ja, en nog best wat eigenlijk.
Was ook meer een grap, maar ik ben er van overtuigd dat alle lof naar Paul Simon behoort te gaan (van hun successen in hun S&G periode). Het is in dit forum al gezegd, maar Paul schreef alle nummers en was dus de ziel van het duo. Garfunkel was een goede zanger, maar dat staat in het niet met de talenten die Paul Simon meegekregen heeft IMO.
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:14:49 #41
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27738928
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:20 schreef webfreak het volgende:
Ik zei 'bijna', omdat ik niet 100% zeker ben, en ik wil geen boze Garfunkel-fans op m'n dak
Volgens mij heeft Garfunkel idd niks geschreven, maar er zitten natuurlijk ook nog een paar covers bij: Scarborough Fair bijv, of Wake Up Little Susie.

Je hoort mensen meestal alleen over Graceland, maar Simon's solowerk uit de jaren 70 is ook behoorlijk goed te pruimen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:16:32 #42
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_27738987
Graceland is een van m'n favoriete LP's ik ben opgegroeid met die plaat, dus ik heb 'm ook gelijk gekocht toen ik het huis uitging
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:16:57 #43
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_27739005
Zijn werk uit de jaren '70 behoort tot zijn beste!
En ikzelf vind het geflopte 'One Trick Pony' uit 1980 geloof ik, zijn beste. Ik heb de film nog niet gezien.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_27742560
Ik kende Paul Simon tot voor kort eigenlijk alleen van zijn werk met Garfunkel.

Laatst gaf iemand mij zijn laatste cd en sindsdien ben ik fan. Ik ben nou bezig ook de rest van zijn werk te verzamelen.

Die man is geweldig!
pi_27743112
ik vind garfunkel ook goed hoor... weet niet of jullie hem kennen, maar ik heb de dvd 'live on ellis island', daar zingt ie samen met zn vrouw en als klap op de vuurpijl komt zijn zoontje ook nog een paar regels meezingen in feelin' groovy, wat een geweldig nummer is overgens. die dvd is echt een aanrader, laatst voor E14.95 gekocht, maar zag hem ook al voor E4.95, en dat is ie zeker waard!
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_27744382
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:12 schreef markiemark het volgende:
ik vind garfunkel ook goed hoor... weet niet of jullie hem kennen, maar ik heb de dvd 'live on ellis island', daar zingt ie samen met zn vrouw en als klap op de vuurpijl komt zijn zoontje ook nog een paar regels meezingen in feelin' groovy, wat een geweldig nummer is overgens. die dvd is echt een aanrader, laatst voor E14.95 gekocht, maar zag hem ook al voor E4.95, en dat is ie zeker waard!
Dat geloof ik best, maar de nummers die hij op die DVD zingt zijn bijna allemaal geschreven door Paul Simon -Ook 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy) heeft 'ie zelf niets aan geschreven.

Art mag dan een mooi stemgeluid hebben, maar Simon was duidelijk de genie van de twee. Op de soloplaten van Garfunkel hoor je dat 'ie een partner nodig heeft, het komt allemaal niet zo goed uit de verf in z'n uppie. Maar dat is mijn mening
pi_27751580
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:46 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, maar de nummers die hij op die DVD zingt zijn bijna allemaal geschreven door Paul Simon -Ook 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy) heeft 'ie zelf niets aan geschreven.

Art mag dan een mooi stemgeluid hebben, maar Simon was duidelijk de genie van de twee. Op de soloplaten van Garfunkel hoor je dat 'ie een partner nodig heeft, het komt allemaal niet zo goed uit de verf in z'n uppie. Maar dat is mijn mening
ik zeg ook niet dat het zijn nummers zijn.. ik zeg alleen dat ik vind dat ie de nummers die hij zegt goed tot uitvoering brengt...

wat een schok trouwens... mrs. robinson is vandaag van ons heen gegaan...
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_27758204
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:30 schreef markiemark het volgende:
wat een schok trouwens... mrs. robinson is vandaag van ons heen gegaan...
Ja, ik moet die film nog steeds es kijken..

R.I.P. Mrs. Robinson...... En Joe Dimaggio.....
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:35:47 #49
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_27776764
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:22 schreef webfreak het volgende:

[..]

R.I.P. Mrs. Robinson...... En Joe Dimaggio.....
Mrs. Robinson R.I.P.. Over Joe di Maggio gesproken, op internet staat een fantastische video waar Paul in een vol Yankeestadion het lied Mrs. robinson ten gehore brengt. Joe di Maggio was net die week overleden (video uit 1999 volgens mij). Paul alleen met zijn akoestische gitaar, en een juichend stadion bij het horen van de naam Joe di Maggio--------> kippenvel.

De clip is te bekijkekn op ww.paulsimon.com, tis wel zo'n lelijk .mov filetje

Bij de indexsite heb je linksboven van die vierkantjes, het linker vierkantje is "gallery". Vervolgens klikken op video, dan op joe di maggio tribute. Ik vind de site zelf niet ehct fantastisch, maar deze video is fantastisch!!!!!!!!

Joe di Maggio!
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:37:13 #50
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_27776809
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:22 schreef webfreak het volgende:

[..]

Heet trouwens The Gratuade.........volgens mij wle voor een prikkie te koop op bol.com oid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')