quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oud verhaal. Al jaren geleden werd dit aangenomen toen er haren van Napoleon werden onderzocht die arsenicum bleken te bevatten. Echter, men is van mening dat dit ook veroorzaakt kan zijn doordat het behang in de kamers gekleurd was met een kleurstof die arsenicum bevatte. Vergiftiging kan dus expres of per ongeluk zijn gebeurd.
quote:De sporen die Kintz vond in twee losse haren zijn echter van anorganisch arsenicum.
Ja, en? Erg knap, als je dat na bijna 200 jaar met zekerheid kunt vaststellen... Om nog maar te zwijgen van het feit dat je totaal niet weet, waar in die tijd anorganisch arsenicum voor gebruikt werd, naast vergiftigingen.quote:
Ik had het idee dat ze nu toch wel meer weten, het word zo met nadruk gezegd.....quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Erg knap, als je dat na bijna 200 jaar met zekerheid kunt vaststellen... Om nog maar te zwijgen van het feit dat je totaal niet weet, waar in die tijd anorganisch arsenicum voor gebruikt werd, naast vergiftigingen.
Als de Britten Napoleon hadden willen vergiftigen of vermoorden, waren er echt wel slimmere manieren te bedenken geweest. Kleine m,oeite om hem te laten benaderen door zogenaamde loyalisten, die hem naar Frankrijk wilden smokkelen en hem vervolgens in volle zee overboord duvelen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:37 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat ze nu toch wel meer weten, het word zo met nadruk gezegd.....![]()
Welke comeback? Daar was toch helemaal geen sprake van op dat moment?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:21 schreef Oblivion het volgende:
Het enige waar je misschien over zou kunnen twisten is het tijdstip.
Wel verdacht, hij maakte zijn comeback en legt het loodje.
Volgens mij doelen ze daar op het voorjaar 1815.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:24 schreef Oblivion het volgende:
In de OP staat dat ie zelfs de macht weer naar zich toe wist te trekken....
Ja, ze doelen op zijn terugkeer uit Elba. In 1821 zat hij op Sint-Helena en was er van een terugkeer geen sprake.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:28 schreef Natalie het volgende:
[..]
Volgens mij doelen ze daar op het voorjaar 1815.
Tenminste, zo lees ik het.
Dan hadden zijn aanhangers in Frankrijk geweten dat hij vermoord was, ik denk dat het de schijn moest hebben dat hij aan een natuurlijke dood was gestorven.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als de Britten Napoleon hadden willen vergiftigen of vermoorden, waren er echt wel slimmere manieren te bedenken geweest. Kleine m,oeite om hem te laten benaderen door zogenaamde loyalisten, die hem naar Frankrijk wilden smokkelen en hem vervolgens in volle zee overboord duvelen.
Ik kan me voorstellen dat als men daar in Frankrijk achter was gekomen dat men daar niet om kon lachen. Vergif is een veel subtielere manier die als je het goed doet onopgemerkt kan blijven, zeker in die tijd.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als de Britten Napoleon hadden willen vergiftigen of vermoorden, waren er echt wel slimmere manieren te bedenken geweest. Kleine m,oeite om hem te laten benaderen door zogenaamde loyalisten, die hem naar Frankrijk wilden smokkelen en hem vervolgens in volle zee overboord duvelen.
Zelfs dat is niet zeker. Zodra de franse authoriteiten een autopsie toestaan, zou dat veel vragen kunnen beantwoorden.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:57 schreef ImmovableMind het volgende:
Er is maar 1 zeker...........we zullen het nooit weten
Bronquote:Napoleon leerde taal van aartsvijand
De Franse ex-keizer Napoleon Bonaparte was er op gespitst Engels te leren tijdens zijn ballingschap op St. Helena.
Aartsvijand
Napoleon wilde lezen wat de kranten van zijn aartsvijand Engeland over hem schreven. Dat blijkt uit documenten over Napoleons lessen Engels die openbaar zijn gemaakt.
Tentoonstelling
De fragmenten zijn op een tentoonstelling in Londen te zien. Tijdens zijn gevangenschap na de verloren slag bij Waterloo, leerde Napoleon Engels van een graaf die hem begeleidde. Zijn eerste les was op 17 januari 1816. Hij vertaalde gedicteerde Franse zinnen in het Engels.
Ballingschap
Uit de documenten blijkt dat Napoleon soms fouten maakte. Hij schreef onder meer over zijn ballingschap en over zijn vrouw en zoon. Volgens een Britse historicus kwam Napoleon tijdens zijn studie ook tot andere inzichten. De gewezen keizer concludeerde dat hij heel wat geld voor tolken had kunnen besparen, als hij eerder Engels had geleerd.
I'm there, dudes!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:48 schreef Nuongirl het volgende:
Charles Napoleon, ver familielid van Napoleon Bonaparte, opent op 13 oktober in het Legermuseum in Delft de tentoonstelling 'Voor Napoleon; Hollanders in oorlogstijd 1792-1815'.
Wie weet hoe het geweest zou zijn als Napoleon vroegtijdig gestorven was en Lodewijk de boel over genomen had. Was hij de erfgenaam van Napoleon eigenlijk, voordat Nappy trachtte te fokken?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:52 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Doe mij z'n broer maar, minder groots maar stukken symphatieker! (maarja logisch dat ik dat zeg met m'n nickhttp://www.adel-koninkrijk-holland.netfirms.com/napoleon.html
quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:28 schreef Witchfynder het volgende:
Wie weet hoe het geweest zou zijn als Napoleon vroegtijdig gestorven was en Lodewijk de boel over genomen had. Was hij de erfgenaam van Napoleon eigenlijk, voordat Nappy trachtte te fokken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |