abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:29:45 #1
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_27611903
De CDA leiding wilde gisteren in de tweede kamer doen geloven dat een meerderheid van 76% van de eigen achterban "voor" zou hebben gestemd in het referendum over de europese grondwet. Dit is feitelijk onjiuist.

Verhagen in de tweede kamer en Algra in "barend en van dorp" gingen uit van de mensen die nu op het CDA zouden stemmen volgens de peiling van Maurice de Hond op www.peil.nl.

Echter, als je de mensen meetelt die in 2003 op het CDA gestemd hebben en die (naar ik hoop) Verhagen pretendeert te vertegenwoordigen is dit percentage 48% "voor" de grondwet.
pi_27613202
dussss?
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:07:11 #3
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_27613217
bron?
Everytime she sneezes I believe it's love
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:12:53 #4
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_27613384
Dus is er wel degelijk een kloof tussen partijleiding en de achterban van het CDA, en daar ging het debat over in de 2de kamer. ( mooi meisje op die foto arexes, ben jij dat?)

bron: www.peil.nl, zoals ik al aangaf.
pi_27613574
Volgens mijn poll (http://www.trancethrust.nl/poll/ref) heeft 50% van de gewezen CDA stemmers inderdaad tegen gestemd. Bovendien loopt de helft over naar VVD en ChristenUnie =P. Aan de andere kant hebben pas 60 mensen die poll ingevuld, dus pass the link on
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_27635456
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:29 schreef vanthof het volgende:
De CDA leiding wilde gisteren in de tweede kamer doen geloven dat een meerderheid van 76% van de eigen achterban "voor" zou hebben gestemd in het referendum over de europese grondwet. Dit is feitelijk onjiuist.
En wat is hier fout aan? Zoals dit gezegd wordt is m.i. geheel correct. Of wil jij mensen die nu niet meer op het CDA stemmen tot de achterban van het CDA rekenen? Lijkt mij niet. Niets mis mee met deze zin dus. Dat het ooit een achterban was is een andere kwestie....
quote:
Echter, als je de mensen meetelt die in 2003 op het CDA gestemd hebben en die (naar ik hoop) Verhagen pretendeert te vertegenwoordigen is dit percentage 48% "voor" de grondwet.
Voor zover ik weet was hierover niks opgenomen in het partijprogramma van het CDA ten tijde van de verkiezingen. Hier wordt dus ook niet van af geweken. Op dit punt geldt dus niet, zoals jij zegt, de "oude" achterban, maar de mensen die nu achter het CDA staan.
  zondag 5 juni 2005 @ 18:39:39 #7
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_27651338
quote:

Verhagen in de tweede kamer en Algra in "barend en van dorp" gingen uit van de mensen die nu op het CDA zouden stemmen volgens de peiling van Maurice de Hond op www.peil.nl.

Ik hoef je toch niet voor te kauwen dat het prima mogelijk is dat een partij op een standpunt verschilt met een groot deel van haar achterban. Je stemt immers niet op 1 punt, maar op een program. Het is dus een afweging die je maakt, en daarmee accepteer je over het algemeen ook punten waarmee je het niet eens bent. Daarnaast was dit punt tijdens de campagnes in 2003 noch in het program een issue.
Say your prayers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')