En wat is hier fout aan? Zoals dit gezegd wordt is m.i. geheel correct. Of wil jij mensen die nu niet meer op het CDA stemmen tot de achterban van het CDA rekenen? Lijkt mij niet. Niets mis mee met deze zin dus. Dat het ooit een achterban was is een andere kwestie....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:29 schreef vanthof het volgende:
De CDA leiding wilde gisteren in de tweede kamer doen geloven dat een meerderheid van 76% van de eigen achterban "voor" zou hebben gestemd in het referendum over de europese grondwet. Dit is feitelijk onjiuist.
Voor zover ik weet was hierover niks opgenomen in het partijprogramma van het CDA ten tijde van de verkiezingen. Hier wordt dus ook niet van af geweken. Op dit punt geldt dus niet, zoals jij zegt, de "oude" achterban, maar de mensen die nu achter het CDA staan.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:29 schreef vanthof het volgende:
Echter, als je de mensen meetelt die in 2003 op het CDA gestemd hebben en die (naar ik hoop) Verhagen pretendeert te vertegenwoordigen is dit percentage 48% "voor" de grondwet.
Ik hoef je toch niet voor te kauwen dat het prima mogelijk is dat een partij op een standpunt verschilt met een groot deel van haar achterban. Je stemt immers niet op 1 punt, maar op een program. Het is dus een afweging die je maakt, en daarmee accepteer je over het algemeen ook punten waarmee je het niet eens bent. Daarnaast was dit punt tijdens de campagnes in 2003 noch in het program een issue.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:29 schreef vanthof het volgende:
De CDA leiding wilde gisteren in de tweede kamer doen geloven dat een meerderheid van 76% van de eigen achterban "voor" zou hebben gestemd in het referendum over de europese grondwet. Dit is feitelijk onjiuist.
Verhagen in de tweede kamer en Algra in "barend en van dorp" gingen uit van de mensen die nu op het CDA zouden stemmen volgens de peiling van Maurice de Hond op www.peil.nl.
Echter, als je de mensen meetelt die in 2003 op het CDA gestemd hebben en die (naar ik hoop) Verhagen pretendeert te vertegenwoordigen is dit percentage 48% "voor" de grondwet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |