Schei toch uit!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Immer als zij in de sloot springen, spring jij er achter aan
Nee ik doe maar alsof...... maar bij mij blijft lenen, lenen.... geld van een ander.... schuld.... rente en terug betalen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Snap je de vergelijking werkelijk niet of doe je maar alsof?![]()
True, maar als je dan niet anders kan is IBG de beste optie.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee ik doe maar alsof...... maar bij mij blijft lenen, lenen.... geld van een ander.... schuld.... rente en terug betalen.
Daar ben ik het dan wel mee eensch!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:03 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
True, maar als je dan niet anders kan is IBG de beste optie.
Je hebt verder ook totaal geen moeite gedaan om de rest van mijn posts te lezen hè?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:37 schreef RidgeForrester het volgende:
[..]
Schei toch uit!
Jij woont zeker nog thuis? Of betalen Pappie en Mammie alles voor je?
Ja, maar rente moet je bijvoorbeeld ook over een hypotheek betalen...en in dit geval heb je dan weliswaar geen huis als onderpand, maar wel een (relatief) gunstig rentetarief en uiteindelijk - als het goed is - een diploma, die indirect weer ervoor zorgt dat je de lening weer terug kan betalen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee ik doe maar alsof...... maar bij mij blijft lenen, lenen.... geld van een ander.... schuld.... rente en terug betalen.
Oh helemaal mee eens!quote:Op zondag 5 juni 2005 11:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar rente moet je bijvoorbeeld ook over een hypotheek betalen...en in dit geval heb je dan weliswaar geen huis als onderpand, maar wel een (relatief) gunstig rentetarief en uiteindelijk - als het goed is - een diploma, die indirect weer ervoor zorgt dat je de lening weer terug kan betalen.
Tuurlijk, dat is altijd zo. Maar als mensen bij het IBG willen lenen dan maken ze wel gebruik van de goedkoopste lening die er is. Daarnaast wordt de schuld niet als schuld gezien wanneer je bv een hypotheek aanvraagt. Elk nadeel hep sijn voordeelquote:Op zondag 5 juni 2005 11:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het enige wat ik probeer aan te geven is... dat lenen, schuld opbouwen is en als het enigzins mogelijk is dat je het best kan proberen dat te vermijden.
En toch heb ik liever een hypotheek-schuld dan een studie-schuldquote:Op zondag 5 juni 2005 12:02 schreef Noca het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is altijd zo. Maar als mensen bij het IBG willen lenen dan maken ze wel gebruik van de goedkoopste lening die er is. Daarnaast wordt de schuld niet als schuld gezien wanneer je bv een hypotheek aanvraagt. Elk nadeel hep sijn voordeel
Ja, maar dat is iets persoonlijks. Als een ander daar geen problemen mee heeft, moet hij dat ook zelf weten.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En toch heb ik liever een hypotheek-schuld dan een studie-schuld
Nee maar dat word nu al de hele 2 pagina's met reacties gezegd dat het zo is.....quote:Op zondag 5 juni 2005 12:06 schreef Noca het volgende:
[..]
Ja, maar dat is iets persoonlijks. Als een ander daar geen problemen mee heeft, moet hij dat ook zelf weten.
Daarbij is een studieschuld helemaal niet zo'n slechte investering.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:21 schreef Rekkie het volgende:
Lenen is nooit een aanrader, dus ook niet bij het IBG.
Er zit in mijn ogen trouwens een groot verschil tussen iemand die wel moet lenen of iemand die er gewoon bijleent om meer uit te kunnen geven.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee maar dat word nu al de hele 2 pagina's met reacties gezegd dat het zo is.....
Ook ik zeg dat......
True! Ik ken veel studenten die maximaal lenen om maximaal te levenquote:Op zondag 5 juni 2005 12:16 schreef Noca het volgende:
[..]
Er zit in mijn ogen trouwens een groot verschil tussen iemand die wel moet lenen of iemand die er gewoon bijleent om meer uit te kunnen geven.
Idd, lenen voor je studie is simpelweg een investering in je eigen leven. Overbodig veel lenen is natuurlijk nooit goed, maar lenen om je studietijd wat comfortabeler te maken is helemaal niets mis mee, imoquote:Op zondag 5 juni 2005 12:06 schreef Noca het volgende:
[..]
Ja, maar dat is iets persoonlijks. Als een ander daar geen problemen mee heeft, moet hij dat ook zelf weten.
Daarbij is een studieschuld helemaal niet zo'n slechte investering.
Eensch.....quote:Op zondag 5 juni 2005 12:16 schreef Noca het volgende:
[..]
Er zit in mijn ogen trouwens een groot verschil tussen iemand die wel moet lenen of iemand die er gewoon bijleent om meer uit te kunnen geven.
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:17 schreef Apekoek het volgende:
zijn er hier uberhaupt mensen die bij lenen om ruim te leven?
Een uiniversitaire opleiding in de vrouwen-mode?quote:Op zondag 5 juni 2005 14:53 schreef RidgeForrester het volgende:
[..]
Overigens heb ik simpelweg best veel vaste lasten en wil ik volgend jaar het 2e semester in Engeland aan de uni studeren, dus daar spaar ik ook elke maand 100 euro voor.
Nee, post-modern literature.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Een uiniversitaire opleiding in de vrouwen-mode?
Succesquote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:45 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ben je jaloers? Toch echt de realiteit kerel...Heb al baangarantie met een dijk van een salaris
Je bent zeker nog niet helemaal klaar met je studie economie/econometrie?quote:Op vrijdag 16 december 2005 03:05 schreef Clashback het volgende:
...
Ik studeer af met een schuld van zo'n 15.000 euro na 2,5 jaar ofzo maximaal lenen. 't Is een hoop geld, maar lekker belangrijk. Je betaalt zo'n 20 euro per maand en als je een keer wat meer hebt betaal je wat meer.
Nope die blijft bij een hypotheek berekening doorgaans buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:54 schreef Maugrim het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ze het hebben gevonden dat de IBG-schuld niet meetelt als je bv een hypotheek aanvraagt? Ik kan het namelijk niet op de site vinden.
En dan nog het verschil niet weten tussen een investering en een consumptief krediet.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Succes![]()
Ik zou heel snel![]()
denk ik
Maar goed dat ik al lang aan het werk ben en enkele hbo-diploma's op zak heb
Domme mod opmerking, maar was het niet renteloos?quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je bent zeker nog niet helemaal klaar met je studie economie/econometrie?
15000 is aan rente iets van 600 EUR per jaar ( bij 4% rente)
Dat is 50 EUR per maand, dan kom je met 20 EUR afbetalen per maand niet echt snel uit de schulden.
van IBG-site geleendquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Domme mod opmerking, maar was het niet renteloos?
Of begrijp ik er nou ook niks meer van?quote:Vanaf wanneer wordt rente berekend over mijn lening?
We berekenen rente over je rentedragende lening vanaf de maand na uitbetaling. De lening (met rente) hoef je pas na je studie terug te betalen. In 2005 is het rentepercentage 3,05% op jaarbasis.
Een paar studievrienden van mij doen dit inderdaad ja. Ze verdedigen dit gedrag met het principe van "consumption smoothing" (nu heb ik tijd maar geen geld om leuke dingen te doen, later heb ik wel geld, maar minder tijd...).quote:Op zondag 5 juni 2005 14:17 schreef Apekoek het volgende:
zijn er hier uberhaupt mensen die bij lenen om ruim te leven?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:46 schreef ethiraseth het volgende:
De IB-groep heeft niet als doel winst te maken. Het is bedoeld om mensen de kans te geven te kunnen studeren als ze het zelf niet kunnen veroorloven...
Er wordt dus prima met je belastingcenten omgesprongen...
@ethiraseth:quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:59 schreef Tobbes het volgende:
Ik leen wel. Normaal 50 euro p/m nu even 200 om mijn rijbewijs te halen. Ik redeneer zo: Nu is het voor mij erg veel geld. Later relatief gezien een stuk minder.
Berent maakt er tenminste geen potje vanquote:Op zondag 18 december 2005 11:56 schreef berent het volgende:
Verder probeer ik m'n studie zonder te veel vertraging te halen, en ik zit daarmee op de goede weg, nu deze koers nog vasthouden.
dat bedoel ik! dat is precies het gene wat ik overweeg!quote:Op zaterdag 17 december 2005 02:57 schreef yozd het volgende:
[..]
Een paar studievrienden van mij doen dit inderdaad ja. Ze verdedigen dit gedrag met het principe van "consumption smoothing" (nu heb ik tijd maar geen geld om leuke dingen te doen, later heb ik wel geld, maar minder tijd...).
Januari. Je krijgt binnen 2 weken een brief. Ik wijzig elke maand, krijg elke maand een briefquote:Op zondag 18 december 2005 12:17 schreef Etcetera het volgende:
kan iemand mij vertellen wanneer een wijziging van stufie ingaat? heb afgelopen week lening geregeld, krijg ik dat eind december nog of moet ik wacht tot januari?
Ik kom nu aardig rond, dus lenen zou inprincipe alleen voor de luxe zijn, jij zegt dus doen?quote:Op zondag 18 december 2005 15:17 schreef dewitteparel het volgende:
Je moet niet te moeilijk doen over lenen vind ik, Rutte maakt het nog makkelijker (langere termijn terugbetalen enzo). Als je lange tijd werkeloos bent hoef je ook niks te dokken tot je werk vindt.
Het is gewoon heel simpel: Kun je net rondkomen, maar wil je zo nu en dan es iets leuks doen/kopen leen dan bij. Je hoeft niet meteen 500¤ bij te lenen, je kan zelf aangeven hoeveel je wil.
En na je studie kun je het makkelijk terug betalen, een beetje academicus komt in een prima salarisgroep terecht (niet per se stinkend rijk, maar zeker niet armoe troef)
Tsja, vorig jaar at ik 4x per week spaghetti en 3x gebakken aardappetljes, toen kon ik 'aardig' rondkomen. Ik eet nu beter, gevarieerder. Kan een boek kopen, of net iets duurdere kleren. Krantenabonnementje etc. je kent het welquote:Op zondag 18 december 2005 18:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik kom nu aardig rond, dus lenen zou inprincipe alleen voor de luxe zijn, jij zegt dus doen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |