abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2005 @ 21:49:23 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_28073181
Kan de arts die je bloed op dit heeft laten testen dit je niet vertellen?
  zondag 19 juni 2005 @ 21:50:46 #52
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_28073246
Met een 7,8 als gemiddelde verdien ik een plekje in klasse B
...en das terecht :)
pi_28073440
quote:
Op zondag 19 juni 2005 21:50 schreef --Roos-- het volgende:
Met een 7,8 als gemiddelde verdien ik een plekje in klasse B
Netjes!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  zondag 19 juni 2005 @ 23:08:01 #54
101860 Tique
strictly seated concert
pi_28076018
quote:
Op zondag 19 juni 2005 21:49 schreef Quoi het volgende:
Kan de arts die je bloed op dit heeft laten testen dit je niet vertellen?
Die zou mij dat vast wel kunnen vertellen maar om voor 1 vraag een afspraak te maken vind ik een beetje overdreven, vooral omdat ik het niet zeker weet..
Ik weet dus dat ik A positief heb, daar aan gekoppeld zit een bepaalde antistof van het type M. De letters van de antistoffen die genoemd worden in combinatie met de rhesusfactor zijn dezelfde als de letters van de antistoffen die je beschermen tegen ziektes e.d.
Het enige wat ik wil weten is dus: Zijn deze antistoffen die genoemd worden dezelfde?
Bij nee is er dus niets aan de hand, bij ja zou ik naar de dokter moeten zeg maar..
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_28076642
Met een 7,3 gemiddeld zit ik dus in klasse C
Herkansen had ik totaal geen zin in en was ook niet nuttig geweest, had zoveel hoger moeten halen om van een 7,3 naar een 7,5 te gaan dat me dat toch niet gelukt was.

Ben benieuwd
  zondag 19 juni 2005 @ 23:51:46 #56
1239 Singa
Fear me!
pi_28077340
quote:
Op zondag 19 juni 2005 19:09 schreef Jaguarized het volgende:
Dat snap ik maar is het niet zo dat als je via een organisatie gaat, je een bepaald bedrag moet hebben op de bank en aantoonbaar zodat je niet stil komt te staan.
Ja officieel wel, maar ik geloof niet dat ik ooit wat moest bewijzen...
pi_28080783
yeeeeuujjjjjj
Ff tussen al het feestvieren door: Ik kom naar Utrecht hoor!
Had er eigenlijk niet meer op gerekend of gehoopt, maaaaarrr kep een 8 gemiddeld ! woeiwoei
Dat scheelt me een hoop gestress van de zomer als ik in Californie zit.. nu kan ik lekker rustig op vakantie, no worries

Alle mensen die nog moeten herkansen voor een hogere klasse.. ontzettend veel succes! Nog ff ertegenaan he!
pi_28080822
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:57 schreef PRMNS het volgende:
tvp.. hoop dat ik dit volgend jaar mag studeren in Utrecht
en? weet je al hoeveel kans je maakt?
  maandag 20 juni 2005 @ 17:40:31 #59
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_28095166
quote:
Op zondag 19 juni 2005 19:06 schreef Singa het volgende:
Ja, het ging best redelijk, nou hopen dat mijn gevoel ook betrouwbaar is ...

Ik zat er woensdag ook ('s ochtends). Volgens mij was de pubmed toets wel de toets die de meesten het lastigst vonden.
[..]

Kun je doen, ik weet niet of je daar een heel jaar voor nodig hebt, het duurste wat je vooraf moet betalen is natuurlijk het vliegticket (rond 1200).
Ik had exact redeneren het slechtst gemaakt, maar PubMed was ook wel kut.. Geluk voor jullie dat jullie nieuwe pc hadden, wij moesten het doen met dingen uit de steentijd..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 20 juni 2005 @ 19:08:04 #60
1239 Singa
Fear me!
pi_28097361
"Exact redeneren" hebben ze geschrapt, wij hadden "rekenen aan HIV" daarvoor in de plaats en die vond ik (en volgens mij vrijwel iedereen) zeer gemakkelijk. Vragen over dingen als: mevrouw A neemt HIV medicijn X waarvan 80% in de darmen wordt opgenomen en ook nog eens 25% eruit wordt gehaald in de lever, enz...

De andere toetsen waren hetzelfde geloof ik:
- toets filosofie
- toets HIV (o.a. dus over de college's)
- pubmed
- anatomie
pi_28098930
Toch vind ik dit raar (niet om iemand naar beneden te halen oid helemaal niet ), maar dat systeem van gemiddelde cijfer is toch niet helemaal eerlijk imo, want iemand die NG doet met als extra vakken muziek en tekenen haalt makkelijker hoge cijfers dan iemand die bv NT + latijn + bio12 doet oid. Als die persoon met het NT profiel NG had gekozen had hij best een hoger gemiddelde kunnen hebben, maar omdat hij dat niet gedaan heeft hij een uitgebreidere kennis van natuur- en scheikunde ed. Eigenlijk zouden ze daar ook rekening mee moeten houden.
pi_28101486
Ik ga morgen maar eens proberen een gewaarmerkte cijferlijst te bemachtigen, kan ik die opsturen.

Maar hoe? Hoef ik dat ding alleen in die envelop te duwen, en de voorkant van de envelop (daar staan velden op voor bv. correspondentienummer) in te vullen? Of moet er ook nog een of ander formulier bij in?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 20 juni 2005 @ 21:47:18 #63
17274 Wuder
pi_28101979
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:58 schreef Repeat het volgende:
Toch vind ik dit raar (niet om iemand naar beneden te halen oid helemaal niet ), maar dat systeem van gemiddelde cijfer is toch niet helemaal eerlijk imo, want iemand die NG doet met als extra vakken muziek en tekenen haalt makkelijker hoge cijfers dan iemand die bv NT + latijn + bio12 doet oid. Als die persoon met het NT profiel NG had gekozen had hij best een hoger gemiddelde kunnen hebben, maar omdat hij dat niet gedaan heeft hij een uitgebreidere kennis van natuur- en scheikunde ed. Eigenlijk zouden ze daar ook rekening mee moeten houden.
En hoe the fuck wil jij daar rekening mee houden?

En trouwens... zoveel heb je niet aan de extra wiskunde/scheikunde/natuurkunde bij Geneeskunde..
(latijn is wel handig, maar zoveel maakt het ook weer niet uit)
pi_28102312
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:47 schreef Wuder het volgende:

[..]

En hoe the fuck wil jij daar rekening mee houden?

En trouwens... zoveel heb je niet aan de extra wiskunde/scheikunde/natuurkunde bij Geneeskunde..
(latijn is wel handig, maar zoveel maakt het ook weer niet uit)
Dat weet ik ook niet Maar je haalt met NG makkelijker hogere cijfers dan op NT, dus iemand staat sneller die 8 gemiddeld als hij het profiel NG met kermisvakken als muziek en tekenen erbij neemt dan iemand die NT doet met bio12
  maandag 20 juni 2005 @ 22:04:44 #65
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_28102495
Tsja, het hele systeem is nou niet gericht op het stimuleren van kiezen van extra vakken.
  maandag 20 juni 2005 @ 22:48:04 #66
81202 blublub
snob and a half
pi_28103970
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:57 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet Maar je haalt met NG makkelijker hogere cijfers dan op NT, dus iemand staat sneller die 8 gemiddeld als hij het profiel NG met kermisvakken als muziek en tekenen erbij neemt dan iemand die NT doet met bio12
er telt maar 1 cijfer mee uit je vrije deel voor de loting, dus zoveel verschil maak je er niet mee. plus dat je idd niets hebt aan alle extra natuurkunde/scheikunde/wiskunde info. latijn is wel een beetje handig, maar ook maar minimaal. misschien had je in de 4e beter moeten nadenken toen je je profiel koos. bovendien had je je NT vakken (dus de 1,2 vakken) kunnen laten vallen voor je examen, dan had je alleen in de 1 vakken examen gedaan zoals een NGer

en tekenen zou nog best een handig vak zijn, aangezien je vaak tekeningen moet maken tijdens colleges, en het is best handig om na een aantal weken nog te kunnen ontcijferen wat je ook alweer neer krabbelt had, dus onderschat niet zomaar de 'waarde' van niet exacte vakken in je vrije deel!
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
pi_28104212
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:48 schreef blublub het volgende:

[..]

er telt maar 1 cijfer mee uit je vrije deel voor de loting, dus zoveel verschil maak je er niet mee. plus dat je idd niets hebt aan alle extra natuurkunde/scheikunde/wiskunde info. latijn is wel een beetje handig, maar ook maar minimaal. misschien had je in de 4e beter moeten nadenken toen je je profiel koos. bovendien had je je NT vakken (dus de 1,2 vakken) kunnen laten vallen voor je examen, dan had je alleen in de 1 vakken examen gedaan zoals een NGer

en tekenen zou nog best een handig vak zijn, aangezien je vaak tekeningen moet maken tijdens colleges, en het is best handig om na een aantal weken nog te kunnen ontcijferen wat je ook alweer neer krabbelt had, dus onderschat niet zomaar de 'waarde' van niet exacte vakken in je vrije deel!
het gaat me niet om wat de waarde van die vakken voor je vervolgstudie zijn, maar dat je met NG makkelijker hogere cijfers haalt en zo dus een voordeel hebt tov een NT profiel.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:01:44 #68
81202 blublub
snob and a half
pi_28104391
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

het gaat me niet om wat de waarde van die vakken voor je vervolgstudie zijn, maar dat je met NG makkelijker hogere cijfers haalt en zo dus een voordeel hebt tov een NT profiel.
tja maar dat interesseert de universiteit natuurlijk geen hol. zij kijken alleen naar wat je voor hun waard bent

en t blijft bullshit. er zijn mensen die beter zijn in echte betavakken dan in andere vakken, dus die zouden dan alleen maar voordeel hebben bij NT + bio1,2
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
pi_28104568
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:01 schreef blublub het volgende:

[..]

tja maar dat interesseert de universiteit natuurlijk geen hol. zij kijken alleen naar wat je voor hun waard bent

en t blijft bullshit. er zijn mensen die beter zijn in echte betavakken dan in andere vakken, dus die zouden dan alleen maar voordeel hebben bij NT + bio1,2
erm ik vind nat1 net zo beta als nat12 hoor, en zo ook bij wis- en scheikunde. En nat1 is makkelijker dan nat12 en wisb1 is makkelijk dan wisb12, dus met je NG profiel haal je makkelijker hogere cijfers dan met een NT en dientengevolge heb je meer kans om ingeloot te worden bij bv geneeskunde.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:00:16 #70
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_28111445
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:29 schreef m021 het volgende:
Ik ga morgen maar eens proberen een gewaarmerkte cijferlijst te bemachtigen, kan ik die opsturen.

Maar hoe? Hoef ik dat ding alleen in die envelop te duwen, en de voorkant van de envelop (daar staan velden op voor bv. correspondentienummer) in te vullen? Of moet er ook nog een of ander formulier bij in?
Ik heb 'm gewoon in zo'n IB-groep-enveloppe opgestuurd ja, aan de voorkant je gegevens invullen. En ik heb nog op de enveloppe gezet: 'betreft kopie cijferlijst'. Zal wel goed zijn dan toch...
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:05:36 #71
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_28111583
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:58 schreef Repeat het volgende:
Ik vind het systeem ook raar hoor. Alle cijfers tellen nu evenzwaar mee. Dus zo'n letterkunde (waar we slechts 3 toetsen van hebben gehad, nooit lessen) telt net zo zwaar mee als bijv. biologie (3 jaar lang 4 uur in de week, tig toetsen+veel relevanter voor geneeskunde). Ik vind dus dat ze 'gewichten' moeten hangen aan de vakken: bijvoorbeeld profielvakken 2x, rest 1x. Er zijn namelijk zo ook mensen die wel een 8 gemiddeld halen omdat ze voor de 'algemene' dingen (niet relevante vakken voor geneeskunde) negens halen, terwijl deze mensen voor hun profielvakken slechts zesjes halen. Daarnaast vind ik sowieso ook dat hoge cijfers nou niet per se bepalen dat je een goede arts wordt..
pi_28115675
Ik heb destijds bij m'n ingestuurde dingen ff een briefje gedaan met m'n contactgegevens en de vraag of ze een ontvangstbevestiging wilden sturen. Werd vervolgens gewoon gebeld dat ze het hadden ontvangen.

Maar idd, dat hele systeem van loting met cijfers is een beetje vervelend. Ik had er geluk mee maar eigenlijk zegt het inderdaad niks over of je een goeie arts wordt, als je toevallig interesse had voor geschiedenis en literatuur etc. En wat je bij GNK aan natuur-, wis- en scheikundige dingen krijgt, heeft weinig tot niets te maken met wat je op de middelbare school krijgt.

Als voorbeeld, in Nieren, 'het moeilijkste blok van het jaar', was eigenlijk het moeilijkste onderdeel het met één simpele formule berekenen van de eigenschappen van een zuur/base-buffer. En op het tentamen werd zoiets niet eens gevraagd, daar moest je alleen weten dat 'bicarbonaat toevoegen je urine basisch maakt'
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 22 juni 2005 @ 01:12:02 #73
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_28121800
Ik kan niet wachten tot 12 juli .
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:27:54 #74
17274 Wuder
pi_28138465
[quote]Op dinsdag 21 juni 2005 11:05 schreef --Roos-- het volgende:

[..]

Ik vind het systeem ook raar hoor. Alle cijfers tellen nu evenzwaar mee. Dus zo'n letterkunde (waar we slechts 3 toetsen van hebben gehad, nooit lessen) telt net zo zwaar mee als bijv. biologie (3 jaar lang 4 uur in de week, tig toetsen+veel relevanter voor geneeskunde). Ik vind dus dat ze 'gewichten' moeten hangen aan de vakken: bijvoorbeeld profielvakken 2x, rest 1x. Er zijn namelijk zo ook mensen die wel een 8 gemiddeld halen omdat ze voor de 'algemene' dingen (niet relevante vakken voor geneeskunde) negens halen, terwijl deze mensen voor hun profielvakken slechts zesjes halen. Daarnaast vind ik sowieso ook dat hoge cijfers nou niet per se bepalen dat je een goede arts wordt..
[/quote']

Ja ik had een 6 voor Duits 1 en Frans 1... haalde gelijk me gemiddelde flink omlaag...
pi_28138714
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:57 schreef Repeat het volgende:

[..]

Bij ons was er een meisje (wel een heel erg slimme) met NG. Ze haalde gewoon 10-en voor schoolexamens WB1 en uiteindelijk geslaagd met een 8,5 gemiddeld. Maar ik ben ook trots op mijn 8,0 gemiddeld met NT + bio12
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')