*meld* Dacht je dat die niet in GC kwamen dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 05:53 schreef PLAE@ het volgende:
Vet
hopelijk komen er niet allerlei freaks uit tru op af![]()
Hey generaal, hebben we hier in de buurt geen mysteries gehad vroeger ofzo? Jij weet toch keiveel van geschiedenis enzoquote:Op zondag 5 juni 2005 12:29 schreef _The_General_ het volgende:
Goed topic !
dies ook best coowlquote:Op zondag 5 juni 2005 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
een japans mysterie. onderwater gebouwen.
http://home.versatel.nl/pollie_37/Ruinejapan.html
daar heb ik ook is wat van gehoord ja, echt vaag...quote:Op zondag 5 juni 2005 15:44 schreef Sai het volgende:
Het gevaar van het wetenschappersbestaan 2002. Pakweg een dozijn wetenschappers die allemaal aan hetzelfde DNA-onderzoek werken sterven in vier weken allemaal. Zelfmoord, per ongeluk overreden, mysterieuze verdwijningen, enzovoorts. Toeval of mysterie? Fuck toeval, het is natuurijk een mysterie!
Link: http://www.rense.com/general39/death.htm
Nee hij bedoeld iemand anders. Die kerel zou van een paar ton dmv beleggen in een groot aantal high-risc funds (stuk of 130 ofzo) binnen no-time een paar miljoen verdient hebben en allemaal met dikke winst.quote:Op zondag 5 juni 2005 17:32 schreef gekjongk het volgende:
Je bedoeld John Titor. Maar dar was een dikke Hoax.
Link: http://www.johntitor.com/
Ken je het verhaal van het Kasteel in het meertje bij Villa de Bedelaar?quote:Op zondag 5 juni 2005 12:30 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Hey generaal, hebben we hier in de buurt geen mysteries gehad vroeger ofzo? Jij weet toch keiveel van geschiedenis enzo
Ooit lag er in de Limburgse bossen in het Leudal bij Haelen een prachtig kasteel waar een rijke ridder woonde, die God noch gebod vreesde. Op kerstavond werd er een groot losbandig feest gehouden. Een bedelaar waagde het om aan te kloppen en om wat restjes van het feestmaal te vragen, maar de dronken ridder lachte hem uit en smeet hem buiten de poort.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:51 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ken je het verhaal van het Kasteel in het meertje bij Villa de Bedelaar?
Gevonden: *klik*quote:Op zondag 5 juni 2005 17:21 schreef portier het volgende:
Er was een hele tijd geleden toch ook zo'n bericht over een man die beweerde uit de toekomst te komen en vervolgens alle beurskoersen goed voorspelde en daarmee in een paar uur een paar miljoen verdiende oid. Ik kan het bericht nergens vinden.
Tevens tvp.
Cool dat ze ruïnes vinden, maar wetenschappelijk gezien een nogal rammelend verhaal. Nog los van het feit dat het wel erg "wanna-believe" overkomt. Maar goed, blijven dromenquote:Op zondag 5 juni 2005 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
een japans mysterie. onderwater gebouwen.
http://home.versatel.nl/pollie_37/Ruinejapan.html
quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:32 schreef DeltaHF het volgende:
Oe
Ik wist wel dat die villa die er nu lag door een professor anex ontdekkingsreiziger gebouwd was, maar dat verhaal van dat kasteel kende ik nog niet!
Is dat niet die gast die de javamens ontdekt heeft?
iig iets soortgelijks dacht ik; en een of andere tuin met planten van over heel de wereld heeft ie toch ook
http://www.teylersmuseum.nlquote:Dubois, van oorsprong anatoom, hoopte de 'missing link' tussen aap en mens te vinden. In 1887 brak hij zijn loopbaan als lector aan de universiteit af om als officier gezondheid 2de klas dienst te nemen in het Koninklijk Indisch leger. Deze dienstbetrekking was een voorwendsel om goedkoop in Nederlands Indië te komen om zijn grote droom te verwezenlijken. Hij zocht op Java en vond fossielen van o.a. een verstandskies, een schedelkapje en een dijbeen van een rechtop lopend wezen, met een herseninhoud die veel kleiner was dan die van de moderne mens. Dubois had zijn rechtopgaande aapmens gevonden, de Pithecanthropus erectus. Hij zou er wereldberoemd mee worden.
In 1899 werd Dubois de nieuwe conservator van het paleontologisch-mineralogisch kabinet van Teylers Museum. Ook werd hij professor in de kristallografie, mineralogie, geologie en paleontologie te Amsterdam. Zijn hoop om ook in Nederland een aapmens te vinden was voor hem een aanleiding om in Tegelen naar fossielen te gaan zoeken. Hij bouwde een grote verzameling van vondsten uit Tegelen op die de basis voor verder onderzoek in de twintigste eeuw zou zijn.
Op latere leeftijd leefde hij als een kluizenaar in zijn kasteel in Limburg. Hij kwam steeds minder op het museum. Eugene was een kleurrijk figuur waar veel over geschreven is. Er is zelfs een stripverhaal over hem gemaakt.
quote:DB Cooper stole 200,000 dollars from an airline and then jumped out of the plane. He had completed one of the greatest heists and vanishing acts of all time.
Pfoe, dat is erg veel informatie om te lezen...quote:Op zondag 5 juni 2005 18:52 schreef SamuraiJack het volgende:
The Mothman vind ik ook wel interessant.
(tvp)
Heb ik gezien ja, die man was vrij protectief. Leuke aflevering.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
letters
Zoek bij de vara naar Boudewijn (niet naar buch, dan mag je de DVD kopen) en zie dan aflevering De Fascinaties van Boudewijn Büch: Nova Scotia, deel 1quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:41 schreef Rio het volgende:
[..]
Heb ik gezien ja, die man was vrij protectief. Leuke aflevering.
opgetieftquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:51 schreef patty het volgende:
Tof stoer mega mieters vet gaaf cool.
Alleen wil hij niet openenquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoek bij de vara naar Boudewijn (niet naar buch, dan mag je de DVD kopen) en zie dan aflevering De Fascinaties van Boudewijn Büch: Nova Scotia, deel 1
De eerste keer was het al niet leuk. En nu ga je het waarschijnlijk een derde keer doen.quote:
General, heb jij toevallig het boek "Limburgse sagen en legenden" van Pierre Kemp in je boekenkast staan?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ooit lag er in de Limburgse bossen in het Leudal bij Haelen een prachtig kasteel waar een rijke ridder woonde, die God noch gebod vreesde. Op kerstavond werd er een groot losbandig feest gehouden. Een bedelaar waagde het om aan te kloppen en om wat restjes van het feestmaal te vragen, maar de dronken ridder lachte hem uit en smeet hem buiten de poort.
De bedelaar krabbelde overeind en riep:
"Ik vervloek dit kasteel en zijn ongastvrije inwoners". Toen de klokken die nacht om twaalf uur begonnen te luiden, werd het kasteel door de aardbodem opgeslokt.
Sindsdien ligt er op die een romantisch ven, dat zorgvuldig de geschiedenis verborgen houdt.
En wanneer de klop op kerstavond twaalf uur slaat, kun je het gelui van de klokken nog horen.......
Villa 'de Bedelaar' werd bijna 100 jaar geleden gebouwd door een professor en heeft haar naam te danken aan deze legende.
Ga eens ontopic schatquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:10 schreef Rio het volgende:
[..]
De eerste keer was het al niet leuk. En nu ga je het waarschijnlijk een derde keer doen.
Nee, maar ik ken het boekquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:15 schreef fratsman het volgende:
[..]
General, heb jij toevallig het boek "Limburgse sagen en legenden" van Pierre Kemp in je boekenkast staan?
Een oom van mij heeft het in z'n boekenkast staan, en als klein jochie heb ik al die verhalen helemaal stukgelezen. Helaas is het boek volgens mij niet meer verkrijgbaar...quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:41 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken het boek
Dit komt van de website van de Bedelaar..
Heb ik een keer iets over op discovery channel gezien geloof ik, jaaaren later heeft hij op zijn sterftebed verteld aan zijn vrouw dat hij het en was en de bewijzen waar er ook naar, maar zeker weten doen ze het nooitquote:Op woensdag 8 juni 2005 07:45 schreef _The_General_ het volgende:
Deze man is nooit gevonden. Hij is een cultheld in Amerika, 4 boeken, films etc,
[..]
Das was puur een marketing stunt (en een goeie ookquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:00 schreef Sjakie01 het volgende:
En hoe zit het nou met de blair witch legende dan? Moet ik er wat van geloven? Of was het gewoon een grote reclame voor de film?
Daar zag ik laatst een stukje over op televisie. Ik geloofde er eerst geen hol van, maar ze lieten toen ook heel grote voetstappen zien, en dan kan je haast niet meer doen dan geloven. Want ik neem aan dat er niet zulke idioten zijn die een heel spoor gaan uitgraven al zittend op hun knietjes. Die voetspoeren waren trouwens ook zo echt, dat ze haast niet na te maken waren.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:41 schreef Paulusman het volgende:
Ik heb ook weleens wat gehoord over de Yeti in de Himalaya, weet iemand daar meer over te vertellen?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:14 schreef Rio het volgende:
Dat is mijn broer waar je het over hebt.
Tssquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:03 schreef ImmovableMind het volgende:
Het moest er hier van komen...ATLANTIS
Atlantis is een eilandenrijk waarvan men niet zeker weet of het ooit heeft bestaan. Door een plotseling ramp zou het rijk plotseling zijn verdwenen. De Atlantische Oceaan dankt zijn naam aan dit hypothetische gebied.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantis
De bewoners van Atlantis leefden in een gouden tijd. Ze waren knappe zeelieden die een grote zeevloot bezaten. Ze wisten ook veel van astronomie, bouwkunst, wiskunde, et cetera. Atlantis was gebonden aan de goden. De Atlantiërs waren gebonden aan de wetten die de goden voor hun bepaald hadden.
Mogelijke plaatsen van Atlantis
Was er bij het Solse Gat niet iets soortgelijks gebeurd, maar dan met een klooster?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ooit lag er in de Limburgse bossen in het Leudal bij Haelen een prachtig kasteel waar een rijke ridder woonde, die God noch gebod vreesde. Op kerstavond werd er een groot losbandig feest gehouden. Een bedelaar waagde het om aan te kloppen en om wat restjes van het feestmaal te vragen, maar de dronken ridder lachte hem uit en smeet hem buiten de poort.
De bedelaar krabbelde overeind en riep:
"Ik vervloek dit kasteel en zijn ongastvrije inwoners". Toen de klokken die nacht om twaalf uur begonnen te luiden, werd het kasteel door de aardbodem opgeslokt.
Sindsdien ligt er op die een romantisch ven, dat zorgvuldig de geschiedenis verborgen houdt.
En wanneer de klop op kerstavond twaalf uur slaat, kun je het gelui van de klokken nog horen.......
Villa 'de Bedelaar' werd bijna 100 jaar geleden gebouwd door een professor en heeft haar naam te danken aan deze legende.
Inderdaad ja! Helemaal niet over nagedacht. Mijn zus woont in Engeland en vroeger in Wales, vlakbij the Forest of Dean. Daar gingen dus vaak naartoe. Kijken in dorpjes, beetje wandelen etc. En die verhalen hoorde ik ook. Dat mensen wel eens een panter hadden gezien en er veel verhalen rondgingen. Ik vond het maar vaag en heb altijd zoiets van 'Eerst zien, dan geloven'.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:00 schreef Nepthys het volgende:
Om zelf ook nog even een mysterie toe te voegen: In Groot-Brittannië worden regelmatig mysterieuze grote katten (poema's, panters etc) waargenomen op het platteland, terwijl deze dieren daar overduidelijk niet in het wild horen voor te komen. Deze 'phantom cats' zouden geregeld huisdieren en vee aanvallen (soms zelfs mensen), maar echt duidelijk bewijs is er nog niet, alleen de getuigenverklaringen en vage foto's en videobeelden. Het bestaan van deze loslopende katten zou het gevolg kunnen zijn van een wet tegen het houden van gevaarlijke wilde dieren, die in de jaren '70 werd ingevoerd. Een aantal bezitters van wilde katten hebben hun katten in de natuur losgelaten toen dierentuinen de grote aantallen wilde beesten niet meer op konden vangen en de enige andere mogelijkheid het laten afmaken van de dieren was. De katten die nu rondlopen zouden dus de afstammelingen moeten zijn van de huisdieren die toen zijn losgelaten. Omdat ze vrij schuw zijn is bewijs verzamelen erg moeilijk. Hoewel ze door steeds meer mensen gezien worden, wordt de aanwezigheid van grote wilde katten dan ook officieel ontkend.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phantom_cats
een hoop nieuwsberichten hierover
nog wat foto's
twijfel geval. we weten waar hij vandaan komt.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mag onze eigen poema er ook bij?
oja?quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
twijfel geval. we weten waar hij vandaan komt.
verklap ik nu iets?quote:
Van een particulier die dat beest waarschijnlijk zwart heeft gekocht.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
twijfel geval. we weten waar hij vandaan komt.
bingo! zo'n schattig bolletje, wordt groot. of een dierentuin, maar dat was toch uitgesloten volgens media.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:02 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Van een particulier die dat beest waarschijnlijk zwart heeft gekocht.
wat?quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
of vanuit limburg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |