FF m'n recensies:
Beijing lipcream is echt zeer felroze, en nogal ordinair. Niet mijn kleurtje dus haha.
B Daring lipcream is een pittig kleurtje, maar past wel goed bij me. In het potje lijkt het viesbruin, maar het is heel mooi, warm dieprood.
De potjes vind ik wel superonhandig, trouwens. Niet dat je ze even in je zak stopt en meeneemt, want de dekseltjes schieten zo los. Ik vind de creams ook lastig aanbrengen, want met een penseel wordt het een oneffen kliederzooitje, en als je 't met je vingers aanbrengt krijg je de randjes niet zo scherp. Nog een reden dat je ze niet meeneemt om even snel tussendoor bij te werken.
Van de parfums vind ik 1000 Kisses echt superlekker. Quishion vond ik ook al zo heerlijk, en de ingredienten zijn vergelijkbaar met die van de 1000 Kisses producten dus dan zal dat het wel zijn. =) Als ik 's ochtends een paar druppeltjes gebruik op strategische plaatsen (decollete, achter de oren en op de polsen) ruik ik het bijna de hele dag.
Geurbeschrijvingen:
1000 Kisses is warm, sensueel en toch fris. Denk aan natte grasvelden na een lentebui met heel veel bloemen, of jasmijnwierook of zo. Fris bloemig en aardig/rokerig tegelijk. Een redelijk zware geur, niet voor je nichtje van veertien in ieder geval, en zeker geen dertien in een dozijn-geur. Dit is echt mijn favoriete geurtje dus. Volgens de catalogus ruik je als eerste een mandarijnlucht, maar dat is echt hooguit de seconde dat je het flesje opendraait. De andere geuren zijn duidelijk veel sterker. Welke bloemen erin zitten staat er niet bij, wel dat het "flamboyantly floral" is, en verder zitten er osmanthus en labdamum in, waarvan ik geen idee heb hoe ze moeten ruiken, maar die volgens de catalogus samen met myrrhe en musk de geur exotisch en mysterieus maken. Ik denk dat dit meer voor de Trampliefhebber is, ook zo'n gecompliceerd en enigszins onbestemd geurtje. Het is echter niet 'groen' zoals Gavarnie.
Love is zoet en bloemig, maar heeft ook iets scherps in zich. Het heeft de geur van geparfumeerde zakdoeken of zo, van kleding waar rozenblaadjes tussengelegen hebben. Het ruikt in eerste instantie een beetje naar turks fruit zonder het mierzoete, maar op de huid wordt het al snel iets frisser en citrusachtiger. In de catalogus wordt het beschreven als een geur met citroenolie, oranjebloesem, kaneel, kruidnagel, jasmijn, roos en ylang ylang. Persoonlijk vind ik het kruidige in de geur heel zwak, misschien dat het de geur iets warmer maakt, maar het is niet herkenbaar als kaneel of kruidnagel. De rozen en jasmijn haal je er goed uit, en de derde geur die ik ruik zal dan wel ylang ylang zijn, maar dat heb ik nog nooit los geroken. En met mijn citrusluchtje zat ik blijkbaar ook niet er uit de richting. Volgens de catalogus geeft dat "zing", ik vind het iets te scherp, maar dat is een kwestie van smaak. Het is voller en 'ontwikkelder' en wat frisser dan Keep it Fluffy, maar vrolijker dan 1000 Kisses. Volgens mij zou deze het goed doen met the Olive Branch, dat is ook wel een bloemige, mild citrusachtige parfumlucht, alleen vind ik die dan te muf. Maar als je van The Olive Branch houdt zou ik Love eens proberen.
Keep it Fluffy is een zoete geur. Geen ongecompliceerde zuurstokjesgeur, maar een romige, fruitige vanillelucht. Geen vanillelucht als je in een bak ijs vol kunstmatige smaakstoffen hebt maar een volle lucht dus van vanillestokjes of wat zoeter, verse vanillesuiker. Op de huid ruikt het wat bloemiger, naar de veelgebruikte combinatie rozen, jasmijn en ylang ylang. Een beetje een voorjaarsluchtje, erg vrolijk, maar niet zo heel erg diep en volwassen. Het is niet de geur die ik op zou doen bij een sollicitatiegesprek voor een leidinggevende functie, maar voor een dagje ijs eten aan het strand is er niets mis mee. Deze zal het denk ik wel goed doen bij de Rockstarliefhebbers, alhoewel het natuurlijk ook bloemig is.
Two Hearts ruikt naar bloemetjes en citrus. Het heeft een frisse, bloemige topnoot. Op de huid ruik je echter meer musk, en hoewel sommige mensen dit een prettig geurtje vinden, doet het mij altijd denken aan fecaliën (ja, ik houd het netjes). Ik zou het dus zelf niet dragen, omdat ik af en toe dat luchtje er doorheen ruik en ik vind het moeilijk om de geur te beschrijven omdat ik het dus niet zo plezant vind eraan te snuffelen. Deze lucht ruikt meer eau de cologne-achtig dan als een zwaar parfum, vermoedelijk door de citrus. Het is dus wel fris en fruitig op zich, alhoewel niet dusdanig fris en fruitig dat het geschikt is voor je kleine zusje. De ingredienten zijn ylang ylang, jasmijn, roos, geranium en bergamot. Het doet me vaag denken aan Herrera van Carolina Herrera dat ik van m'n moeder gekregen heb toen ik zeven was.
Cocktail is voornamelijk fris en fruitig. Het doet me denken aan citrus en bessen. Het heeft het volle en scherpe van bessen, alhoewel er volgens mij geen bessen in zitten. Op de huid ruikt het wat dieper en zwaarder, en ruik je de lavendel wat meer. Volgens mij zou Cocktail het best goed doen met You Snap the Whip en the Black Pearl. Ik denk dat ik daar die associatie met bessen ook vandaan haal, want hoewel het me doet denken aan zwarte bessen ruik ik ze niet daadwerkelijk. Hoewel ik absoluut niet van lavendel houd, ruikt het in deze combinatie met bergamot, jasmijn, sandelhout, rozen en ylang ylang toch lekker. Het is net zo warm en fruitig als Tribu van Benetton, al ruikt het niet hetzelfde. Omschrijvingen van Tribu op internet bevatten termen als 'scherp', 'fruitig' en 'bloemig', en ook Tribu bevat sandelhout, jasmijn en ylang ylang. Tribu bevat trouwens wél bessen. Wie een jaar of vijf, zes geleden dol was op Tribu zou ik dus Cocktail aanraden.
B Scent is uit het flesje erg fris en ruikt dan vooral naar citrus en een beetje eau de cologne achtig. Ergens op de achtergrond ruikt het een beetje naar hout of kruiden, iets wat ik niet helemaal thuis kan brengen. Op de huid ruikt B Scent stukken minder fris en kan ik de geur niet echt plaatsen. Bij het lezen van de ingrediënten merk ik de roos en jasmijn wel op, maar wat is dan dat geurtje dat overblijft, dat me maar niets zegt? Bij de ingrediënten staat ook venkel, dus misschien is dat het. Dat gebruik ik namelijk nooit in de keuken. Volgens websites moet venkelzaad een beetje anijsachtig ruiken, en dat klopt ook wel. Dus stel je voor, een citrusluchtje dat op je huid ontwikkelt tot rozen, jasmijn en een tikkeltje anijs. Ah, nice.
Quishion Handcream ruikt dus naar 1000 Kisses, en heeft een dikke, romige textuur. Ik zit te denken over waar het me aan doet denken, maar vermoedelijk naar halfgesmolten, geprakt ijs (ik weet niet waarom, maar dat smaakt altijd lekkerder ;-)). Dat het zo'n lekkere smeerbare substantie wordt, weet je wel? Nou ja, zoiets dus. Alleen dan heel erg geparfumeerd. Het is wel vettig, dus je kan niet gelijk alles beetpakken, maar je handen worden er wel lekker zacht van. Zachter dan van Smitten in ieder geval en soepeler en meer 'gemoisturised' dan van The Soft Touch.
£9,00 voor 200g.
Edit: ik weet het al, Swirl ijs!
Amaranthine Cleansing Lotion ruikt niet echt lekker, meer als een sterke variant van Dream Cream. Het ziet er ook niet echt visueel aantrekkelijk uit, want het is een witte lotion. Het werkt wel goed, je haalt je make-up er wel makkelijk af. Ondanks de niet al te plezante lucht wil ik deze wel graag hebben, want hij maakt je huid echt heel zacht en soepel. Heel fijn spul. Wel aardig aan de prijs met £8,50 voor 250g.
Sanity is (not) statistical