Ik snap het ook nietquote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:25 schreef Zebbie het volgende:
Wat ik een beetje vaag vind, ik heb vandaag al vanaf 12 uur vanochtend de PC aanstaan, zo'n 12 uur dus en al die tijd is ie bezig geweest met 1 job, maar volgens "Time" bij job info is ie pas 6 uur bezig
Wat ik bedoelde was dus dat ze, als ik bijv. 2 jobs heb aanstaan met bij elkaar een CPU rating van 200, mijn punten uiteindelijk berekenen met een CPU rating van 100 of 200? Lijkt mij wel logsich dat ze dat met 100 doen eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:31 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dit begrijp ik ff niet. Maar wees gerust, het maakt niet uit of je 1 of 2 jobs doet tegelijk.
Zou je er 1 doen, gaat je rating omhoog, maar de uren die je er over doet omlaag. Doe je er 2, gaat de rating omlaag, maar duurt het langer voor je klaar bent. En allebei de factoren zijn van invloed op je score.
Heb je wel goed gerekend? Tijd gaat in seconden dus een fout is snel gemaakt...quote:
Hmm, das een goeie... enige wat dat zou voorkomen zou zijn dat het prog. je gemiddelde cpu rating neemt...quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:38 schreef Beezz het volgende:
Nog niet echt want dan zou je de score van een job toch makkelijk kunnen beinvloeden. Door op het 90% van 1 vd 2 jobs er 1 uit te zetten. Zodat je CPU rating omhoog schiet?
Je krijgt per afgeleverde job punten. Deze wordt berekend door CPU x Time en dat dan weer delen door een getal.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:38 schreef Beezz het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was dus dat ze, als ik bijv. 2 jobs heb aanstaan met bij elkaar een CPU rating van 200, mijn punten uiteindelijk berekenen met een CPU rating van 100 of 200? Lijkt mij wel logsich dat ze dat met 100 doen eigenlijk.
Maar ik begrijp het al.
Nog niet echt want dan zou je de score van een job toch makkelijk kunnen beinvloeden. Door op het 90% van 1 vd 2 jobs er 1 uit te zetten. Zodat je CPU rating omhoog schiet?
Nope, heeft echt de hele dag aan gestaan en staat nu op 22500/3600=6,25 uur.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:38 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Heb je wel goed gerekend? Tijd gaat in seconden dus een fout is snel gemaakt...
En verder.... tja weet niet, het spul is niet weggeklikt door famillie ofzo?
Ah oke, dat verklaartquote:Op zondag 5 juni 2005 00:35 schreef Youssef het volgende:
De seconden tikken niet altijd even snel, maar 'in verhouding' volgens mijIk had een keer allerlei zware programma's aan staan en het geheel van Think.exe's kwam net rond de 10%... toen tikten de seconden heel langzaam weg
![]()
ben al 4 dagen met 2 jobs bezigquote:Op zondag 5 juni 2005 06:43 schreef Youssef het volgende:
Gisteren PC opnieuw opgestart om de temperatuur te controleren, CPU temperature: 80 graden.
80 graden is best wel hoog, nog 20 erbij en je kan je pc ombouwen tot waterkoker. Misschien een tip om een Xtra fan in je pckast te zetten?quote:Op zondag 5 juni 2005 06:43 schreef Youssef het volgende:
Gisteren PC opnieuw opgestart om de temperatuur te controleren, CPU temperature: 80 graden.
Neen.... (zou wel makkelijk zijn voor punten he...)quote:Op zondag 5 juni 2005 11:27 schreef Beezz het volgende:
Hallo, aarde aan Dark_Killah.
Je score wordt toch berekend dmv je totale 'crunch' tijd en je CPU rating?
Valt het kwartje al?
Zo niet, mn tijd is omhoog gegaan met 10 uur, en mn CPU rating naar 160. Hoor ik dan geen hogere score te behalen of wat?
rekentijd in uur maal gem. CPU rating...quote:Op zondag 5 juni 2005 12:17 schreef Zebbie het volgende:
Hoe kon je ook alweer je score berekenen, iets met tijd*CPU en dat delen door iets?
Ja maar ik draai minstens al 12 uur 1 job. Dus dan zou mn gemiddelde CPU rating voor die job hoger liggen wanneer ik er 2 zou draaien (wat ook het geval is). Dat zou dus betekenen dat ik ipv de 18.000 punten die ik zou krijgen als ie klaar is, meer punten hoor te krijgen. Want gisteravond waren het er 19.000 met een lagere CPU rating, en minder secondes die die gedraaid heeft.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:35 schreef Eronymus het volgende:
[..]
Neen.... (zou wel makkelijk zijn voor punten he...)
Score is de rekentijd (in UUR) maal de CPU rating... maar die CPU rating kan veranderen... als je andere progies gaat draaien op je comp of gewoon bezig bent.... dus die CPU rating varieerd,als je eerst 2 jobs draait heb je 2keer een lagere CPUrating als je op het eind 1 job draait gaat ie sneller, je CPU rating gaat omhoog maar de punten pakt ie voor de gemiddelde CPU rating voor die job....
(het maakt dus niet uit of je 1 of 2 jobs draait)
de tijdsduur word korter als je CPU rating omhoog gaat....dus aantal punten is zelfde...quote:Op zondag 5 juni 2005 12:49 schreef Beezz het volgende:
[..]
Ja maar ik draai minstens al 12 uur 1 job. Dus dan zou mn gemiddelde CPU rating voor die job hoger liggen wanneer ik er 2 zou draaien (wat ook het geval is). Dat zou dus betekenen dat ik ipv de 18.000 punten die ik zou krijgen als ie klaar is, meer punten hoor te krijgen. Want gisteravond waren het er 19.000 met een lagere CPU rating, en minder secondes die die gedraaid heeft.
Of zie ik iets over het hoofd?
Dat weet ik ook niet precies, ik haal ook het merendeel van mn info uit fadspy.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:56 schreef Eronymus het volgende:
[..]
de tijdsduur word korter als je CPU rating omhoog gaat....dus aantal punten is zelfde...
ik weet trouwens niet wat die CPU waarde (in job window) nou precies is, is dat de huidige CPU rating of het gemiddelde tot nu toe....
Had je vast een megacuul te pakkenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:25 schreef Afwezig het volgende:
leuk .. 1 flushje en meteen 3e in het Fok! subteam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |